• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

Dimlux systeem zet lamp niet aan

Recommended Posts

Sinds kort zet de Dimlux maxi controller de lamp niet meer aan als hij deze opbouwt in de opgegeven 10 min.

Ook al haal ik de stroomstekker van de balast af en sluit hem weer aan, zolang die opbouw nog niet voorbij is gaat de lamp niet aan.
Eenmaal als de 10 min opbouw voorbij is, en ik dan de stroomkabel van de balast afhaal, dan begint eindelijk de lamp het te doen.

Iemand ervaring met dit probleem, en hoe op te lossen?

geen melding op je maxi ? je ballast zou een aantal keer knipperen (de diagnose led) daar zou je t probleem mee kunnen vinden

stroomkabel en controller kabel niet bij elkaar ?

mijn gavita controller als die standby staat mag ik geen output veranderen want dan springt t niet aan.

voor de rest t blijft high tec equipment maar oh zo gevoelig

de maxi zou ook kortsluiting kunnen detecteren of emi en dan schiet t ook op de beveiliging om niet gedetecteerd te kunnen worden

al getest zonder zonsopkomst en ondergang?

@Superstrains Grower ik heb geen melding op mijn Maxi controller.

De lamp van de ballast brandt op 'A' als die niet gebruikt wordt, bij aanstaan zie ik de 'S' branden.

Na een keer of 5 de stroomkabel van de ballast eraf te gehaald hebben, springt de lamp weer aan.

Bedoelde je dit?

De kabels die ik gebruik voor de ballast die kwamen erbij.

Ik heb nooit eerder meegemaakt als ik de output aanpas, maar die staat tegenwoordig standaard op de hoogste stand, dus daar verander ik niks aan.

Ik denk een storing in de Maxi controller.

Heb je nog enig idee wat ik zou kunnen doen?

probeer je kabels weg van elkaar te houden en kijk dan of dat werkt

dus die rode kabel die in a&b kan weghouden van je power kabel(power kabel via ene kant die rode via andere kant),ik weet dat systemen met hoge frequentie daar gevoelig voor zijn

als die niet aanspringt zouden er leds op je ballast moeten knipperen,de hoogste stand is goed met gebruik van de maxi,dat word ook geadviseerd door de maker

sprak ooit iemand die had dat ook maar dan zonder maxi.en die moest gewoon zijn armatuur vervangen.

Ik heb de kabels uit elkaar.

Morgen zie ik dan wel of het werkt of niet.

Volgens mij zag ik eerder vandaag een S toen die het niet deed.

In de uitleg lees ik:

S = De Shutdown temperatuur is overschreden en de lampen worden 20 minuten uitgeschakeld om de ruimte af te laten koelen zonder te pendelen.
s = De Shutdown temperatuur is weer onder controle alleen de 20 minuten zijn nog niet verstreken. Middels de ON/OFF toets kan het alarm worden gereset om de lampen weer aan te schakelen.

• Like 1

21 minutes ago, Superstrains Grower said:

vandaag bij mij een armatuur kapot waarschijnlijk

maakt ook niet uit wat het is het gaat erom dat alles werkt :)

Dat is balen.

Heb je nog garantie op het armatuur?