• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Klaaspindakaas

Man, vrouw of herma? Snel hulp gevraagd!

Recommended Posts

Ik ben laatst een nieuwe ronde gestart, na 4 weken groeien heb ik ze op 12/12 gezet. Nu een week later helaas nog geen tekenen van de bloei. Wel zie ik allemaal balletjes... nu vraag ik me af of dit de calyxes zijn, of mannelijke planten... lijkt me heel gek bij skunk feminised (huismerk wietzaadje). Ik hoor graag of jullie hier ook wat in zien.

20200210_193630.thumb.jpg.4500424a9a484ff8b67443ec779c2de2.jpg

20200210_194038.thumb.jpg.1bfea543a8edfaec776cb9de1b13cdea.jpg

Dan is het overduidelijk een man, sommige van de andere planten hebben ook deze balletjes op steeltjes. Ik snap me god niet hoe dit mogelijk is... 

Wat nu te doen? Alleen de planten omhalen die geen ballen bevatten?

Ik heb net nog even een goed kijkje genomen. ALLE planten lijken MANNEN te zijn... is dit mogelijk bij feminised zaad? Ze zien er goed uit, geen stress, groeien extreem hard en nu ze zijn gaan bloeien blijken ze allemaal ballen te bezitten... 

Ik snap er helemaal niks van, hopelijk is er iemand aanwezig die voor opheldering kan zorgen.

kzou ook nog even wachten.....ik dacht dat er ook wel een blad uit kan komen.......

allemaal man zou bijzonder zijn....je zou toch ook herma verwachten...:blink:

• Thanks 1

Ik zie nog helemaal geen één vrouwelijk bloei-trekje... ik wacht het idd nog wel even af. Maar die ballen op steeltjes zijn duidelijk aanwezig. Ze staan 'pas' een week in de bloei. 

Ik heb ook contact gezocht met wietzaadje.nl, ben benieuwd wat hun reactie is. 

Ik had al 2 freebees superskunk, nog eens 6 extra aangeschaft. Het lijkt me dus haast onmogelijk dat ik de gelukkige ben die 4 mannen te pakken heeft.

Vanavond ga ik nogmaals duidelijke foto's maken. Hopelijk geeft dat meer opheldering. 

• Like 1

Ja inderdaad, die mannen gaan heel snel in de bloei, ik vind het nog het makkelijkst van bovenaf te zien bij de main top, is net druiventrosje ofzo dan.

Ik zie hier weinig mannelijke trekken aan... En na 4 weken nog geen bloei kan toch, zal het wel veel sativa genen hebben ;)

• Thanks 1

Bedankt voor de reacties! Ik heb geen idee wat ik nu in handen heb. Wietzaadjes.nl bevestigt dat mannelijk zaad uit fem onmogelijk is. 

Super skunk is voor zover ik weet bijna 100% indica. 

@Stoney jij vind dus dat die ballen op steeltjes niet lijken op het mannelijk geslacht? Dat zou voor mij een gigantische opluchting zijn. 

Het duidelijk op foto krijgen is haast onmogelijk. Hieronder mijn beste pogingen.

20200211_194250.thumb.jpg.210688677af0ffc6fa2538c5e4b615b3.jpg

20200211_192908.thumb.jpg.4c0f191e53360d993826056469da5b72.jpg

20200211_192525.thumb.jpg.9f99e6f40ad7190ee60485d12aa5e197.jpg

ik ebruik de "magnifier camera" app op een android toestel,die moet je voor de aardigheid een keer proberen.

ik zou nog 1 weekje of 2 w8 

zolang het niet echt een banaantjes worden  uiteraard ik heb ook al wel eens van die balletjes gehad maar bleven zo . 

ik heb ook wel 2 ronden gehad van wietzaadjes.nl die herma waren ik twijfel dan ook een beetje aan hun kwaliteit. ik breek niet al hun zaad af !!

1 hour ago, Klaaspindakaas said:

Bedankt voor de reacties! Ik heb geen idee wat ik nu in handen heb. Wietzaadjes.nl bevestigt dat mannelijk zaad uit fem onmogelijk is. 

Super skunk is voor zover ik weet bijna 100% indica. 

@Stoney jij vind dus dat die ballen op steeltjes niet lijken op het mannelijk geslacht? Dat zou voor mij een gigantische opluchting zijn. 

Ja ik vind het op die manier zelf altijd maar lastig te zien. Ik ken de fotos die het dan laten zien maar in mijn ervaring vind ik het makkelijker zien van boven af. Op de fotos vind ik het nog lastig zien. Zoals hierboven al gezegd is, gewoon ff aankijken. Ik zou me nog niet heel veel zorgen maken. 

Als je microscope hebt, dan kan je het vrij makkelijk zien. Als de bloemen komen dan hebben vrouwen veel meer haren en de mannen krijg echt druiventrossen. Tenminste, zo zie ik het dan lol. Ook gaan ze zoveel eerder in de bloei. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat al je planten man zijn, of zie je alleen bij 1 maar deze "symptomen"?

Hoe dan ook, als t wel 1 man is dan geen zorgen (nog) voor bestuiving. Je ziet het ruim op tijd :) Vooral met een microscoop :) 

Alle planten vertonen deze balletjes op een steeltje. Ook vertonen ze niet de kenmerkende puntige vorm van een calyx.

Welke app bedoel je precies? Ik vind er veel maar geen één die 'magnifier camera' heet.

Ik heb hiervoor 2 x Barney's gedraaid, deze bevielen zeer goed! Helaas lijkt dit niet meer als één brok ellende. Ik zal jullie advies opvolgen en nog even aankijken. 20200211_192239.thumb.jpg.50e5f92d208c668f4b96e2017f3750b6.jpg

• Like 1

ik zou in het echt een vrouw waar wat balletjes aanhangen echt niet meer denken ow dit is een echte dame he haha :D

het ziet er toch echt naar uit dat er ballen aan je planten hangen. wat voor gevolgen dit heeft verder weet ik ook niet. (of het dan wel een vrouw is zonder stuif of niet)

Ik zou wel alvast nieuwe zaadjes ontkiemen  of plaatsvervangende plantjes regelen.

met het oog op de toekomst om geen extra weken te verliezen.

• Like 1

@S37 Ik heb een tent vol shemales zeg maar... heel naar die gedachte 😂.

Bedankt voor je advies, helaas ben ik die tijd (ongeveer 5 weken) toch al kwijt. Incl. alle benodigdheden en energierekening kost dit geintje mij straks ruim €200,- zonder de heerlijk gekweekte eigen budds mee gerekend te hebben :(.

Ik dacht dat wietzaadjes.nl wel prima spul had. Veel goeie reviews bij de desbetreffende soort.

• Like 2

@Klaaspindakaas ja inderdaad een nare gedachte. tenzij je van shemales houdt natuurlijk.:D

ja idd is balen maar als je nieuwe zet alvast scheelt het wat weken he :)

19 hours ago, Klaaspindakaas said:

Alle planten vertonen deze balletjes op een steeltje. Ook vertonen ze niet de kenmerkende puntige vorm van een calyx.

Welke app bedoel je precies? Ik vind er veel maar geen één die 'magnifier camera' heet.

geen app maar gewoon een echte ;) zoiets bv https://nl.aliexpress.com/item/32888452610.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.79921bc5IbWRmy&algo_pvid=80f8f28b-b942-4aed-bd44-eeb24a543e80&algo_expid=80f8f28b-b942-4aed-bd44-eeb24a543e80-15&btsid=0b0a0ad815815234356544139e2e69&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ 

@Stoney ik heb al zo een microscoop. Helaas heb ik geen microscoop nodig om deze ballen te ontdekken... of bedoelde jij iets anders?

Ik hoop dat wietzaadjes.nl mij tegemoet komt, aangezien dit voor zover ik me kan bedenken niet mijn fout en schuld kan zijn.

Foto's van bovenaf

20200212_191203.thumb.jpg.2b00f23abe24ef0fb2dae59bde1d83c7.jpg

20200212_191919.thumb.jpg.4699c503420269cd7f693a6ad7a0eea4.jpg

20200212_191618.thumb.jpg.0d75885b4c7299cbc857784a1d24ce08.jpg

Ja ik bedoelde iets anders :) Die ballen bij de stam vind ik dus lastig, ik zie het makkelijker van bovenaf zoals bij deze foto

1637050481_Screenshot2020-02-12at19_42_46.png.1ef3e781bab305e7a2b097e472960126.png

Als ik naar deze top met een microscoop zou kijken zou ik die druiventros waarschijnlijk gaan zien...

Lijkt zo inderdaad op een man....

Ik heb een knoop doorgehakt, stekker van de tent is eruit. Ik ga binnenkort nieuwe zaden bestellen. Zonde van de tijd, energie en moeite die eraan vooraf is gegaan. 

Er is jammer genoeg nog niks concreets besloten over de afhandeling met wietzaadjes.nl, contact verloopt moeizaam via de mail.

Ik heb geprobeerd de knoppen met een microscoop te onderzoeken, helaas bood dit weinig duidelijkheid. 

Wel heb ik één van de ballen onderzocht. Daar zag ik duidelijk dat het stuifmeelballetje bijna open zou knappen. 

Denk dat ik gewoon weer terug ga naar de oude vertrouwde Barneys Farm, aangezien ik hier wel goede ervaringen mee heb gehad. 

• Like 3

image.png.38a6304e2d6953f0a231c2d1e7a53fc3.png

deze app bedoel ik, goed voor leuke zoom foto`s

in combinatie met zo`n clip-on macro lens (action) zie je zelfs de kl@#$@te spint  o.i.d duidelijk op je blad ,(moet je ze wel hebben natuurlijk :) )

jammer voor je energie die je in je plantjes hebt gestoken en  wel heeeeel toevallig dat al je plantjes mannen zijn.

@fsmidt thanks, heb hem gelijk ff gedownload.

Idd, heel gek dat allen herma of man zijn. Volgens wietzaadjes.nl zal dit komen door de stress die ze te verduren hebben gehad. Naar mijn mening viel dit mee, geen rode stelen temperatuur was mooi constant dag 24-26 nacht 20-22, 40% LV, hps op een afstand van 45 cm(250watt), blad stond mooi naar boven enige wat wat stress heeft kunnen brengen was het toppen, maar daar heeft ruim een week tussen gezeten voordat ik ging bloeien.

Wietzaadjes.nl gaf aan 5 huismerk zaden uit te mogen kiezen die ik thuis gestuurd ga krijgen, en dat ik al blij mag zijn dat er überhaupt iets vergoed wordt aangezien er 'mensen' zijn die er een slaatje uit proberen te slaan.... 

Waarop ik heb gereageerd NOOIT geen huismerk meer te draaien. Dus na een week heen en weer gemail, veel foto's sturen e.d. heb ik nog steeds NIKS bereikt. Top man, die klantenservice van wietzaadjes.nl naar een vaste klant van hun. 

Pineapple chunk Barneys farm: 

20191210_155943.thumb.jpg.9a2be41f0039b4253c4bdb8b476edaee.jpg

• Like 1
  • Sad 1