• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sunshine

Eerste micro zadenkweek!

Recommended Posts

Als je nog eventjes w8 kan je het zaad er gewoon uitschudde . Dan ben je zeker dat ze klaar zijn . Is ook zoals in de natuur hehe goed bezig 

• Like 2

😃tnx... ik ga zeker nog even wachten

ik heb een paar dagen geleden een uit zijn zakje gehaald en proberen te ontkiemen ... maar na 48 uur nog niet ontkiemt..

mischien was hij nog niet rijp genoeg? 
of hij gaat nog ontkiemen... hoop het laatste

Vers zaad ontkiemd sowieso heeeeel erg moeilijk hoor. Ik zou het zaad sowieso eerst een weekje te drogen leggen op een bordje in het donker en vervolgens zeker een weekje in de koelkast of vriezer. Als je het dan probeert kiemen ze vast en zeker wel.

Dat zaadje was in ieder geval echt wel rijp! Heb veel groenere zaadjes ook gewoon kunnen kiemen.

• Like 1
  • Thanks 1

Ik heb het druk gehad laatste tijd maar beter een late reactie als nooit...

Uit de kleine plant kwamen totaal 35 zaden... viel me zeer tegen..

uit de grotere plant die met zich zelf bevrucht is heb ik al 73 zaden uit de toppen geplukt, deze toppen van de plant zitten gedroogd in een weck pot... het was 110gr droog aan toppen van deze plant. 

Bij 80 procent van deze toppen zitten de zaden nog erin ! Deze ga ik van de week eruit halen. Ik verwacht een kleine 300 zaden van deze plant totaal te hebben😃

ook kiemen ze inmiddels allemaal! Zaden drogen en een dikke week in de koelkast doet wonderen!

Hier wat foto’s ....

( de ontkiemde zaden was ik een tijdje vergeten hehe)

greets!

5459D863-69D5-4F25-96CA-3770377F5159.jpeg

A6F6276B-EFF0-47BE-8AD0-40C462CD4CA1.jpeg

7F007031-46AA-4871-B79A-ECA924E71D41.jpeg

BBC40EB9-2024-4A42-9B78-1D3268E8249A.jpeg

• Like 2
  • Thanks 1

Gaaf! Dat de zaden in een luchtdichte wekpot gezeten te hebben, maakt qua ontkieming dus niet uit.

Jawel.... de 73 zaden die ik wel al uit de toppen heb gehaald heb ik gedroogd en gekoeld ... de andere zaden zitten nog in de gedroogde toppen. 

Zodra ik deze eruit ga halen ga ik ze ook in de koelkast leggen

• Like 1
  • Thanks 1

De grote ultimate gaf 176 zaden totaal

de kleine ultimate bracht maar  35 kindjes op de wereld. 

Tijdens het zaden uit de toppen peuteren kwam ik ook een hoop “zaden “ en schilfertjes tegen die nog niet ver genoeg in ontwikkeling waren..

dit komt omdat ik zeer weinig stuif had ( 1 bespoten stengel )  en  de plant misschien wel 20 dagen lang heb bevrucht .

dus het is beter om eerst voldoende stuif te creëren , en dan een volledige dame in een tijdsbestek van bv 1 week , volledig te bevruchten .. dan zullen alle zaden even rijp zijn

• Like 2

Gaaf verslag  de gemaakte zaden al getest / gekweekt? 
Wat kwam daar uit ?