• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sarah1970

Derde poging buitenkweek

Recommended Posts

We gaan er weer voor! Helaas was de oogst vorig jaar iets minder dan de eerste kweek. Ik ben dan ook op zoek naar tips, wat kan ik doen om de oogst dit jaar te verhogen?

Ik gebruik de volgende producten:

Plagron Lightmix, Plagron Terra Grow en Plagrom Terra Bloom

Heeft het bijvoorbeeld zin om ook nog Power roots, Pure zym en/of Green sensation erbij te gebruiken? Of voegt dat weinig toe?

• Like 1

Succes! 

Ik zie dat je de zelfde aarde en plantenvoeding als mij gebruikt dus dat maakt het voor mij extra interessant. De green sensation is de PK booster, naar mijn idee heb je die gewoon nodig voor de laatste 4 tot 6 weken van de bloei. Wanneer je begint met green sensation moet je aan het begin wel eerst de bloom verlagen.

De wortel stimulator en de zym... ze horen bij deze lijn en ik heb ze altijd gewoon gebruikt. Het verschil zonder kan ik je dus niet vertellen maar ik haal altijd de 2 kleinste verpakkingen en wanneer ik 2 plantjes tegelijk kweek gaan die flesjes meerdere rondes mee.

Op onderstaande foto zie je een lijstje dat ik zelf gemaakt. In de rechter kolom zie je hoeveel welk product je ec verhoogd dus misschien heb je hier wat aan.

Mijn kraanwater heeft een ec van 0,6 en dat kan bij jou anders wezen (linker kolom)

20191109_172300.jpg

• Like 1
  • Thanks 1

Mijn advies zou zijn om vooral naar soort keuze te kijken. Volgens mij verzorg jij je plantjes al heel goed. Ik geloof dan ook niet dat daar nog heel veel winst te halen is. 

Heb je tijd en zin om te verduisteren? Dan kan je ook zorgen dat planten niet te groot worden maar wel een flink stuk groter dan de autoflowers. 

precies kijk niet alleen naar chicke namen maar kies uit soorten die zich bewezen hebben.

probeer eens een vroegbloeier er zijn hier een aantal leden die hier  een eigen zaadlijn van hebben.

een vroeg bloeier is een combinatie van een autoflower en een normale soort en zoals de naam al aangeeft bloeien deze iets eerder.

als je de mogelijkheid hebt om voor te groeien draagt dit ook een steentje bij in je opbrengst.

14 hours ago, boswandeling said:

Mijn advies zou zijn om vooral naar soort keuze te kijken. Volgens mij verzorg jij je plantjes al heel goed. Ik geloof dan ook niet dat daar nog heel veel winst te halen is. 

Heb je tijd en zin om te verduisteren? Dan kan je ook zorgen dat planten niet te groot worden maar wel een flink stuk groter dan de autoflowers. 

Hoi, bedoel je gewone planten i.p.v. autoflowers? Dat gaat helaas niet lukken in mijn tuin. 

12 hours ago, fsmidt said:

precies kijk niet alleen naar chicke namen maar kies uit soorten die zich bewezen hebben.

probeer eens een vroegbloeier er zijn hier een aantal leden die hier  een eigen zaadlijn van hebben.

een vroeg bloeier is een combinatie van een autoflower en een normale soort en zoals de naam al aangeeft bloeien deze iets eerder.

als je de mogelijkheid hebt om voor te groeien draagt dit ook een steentje bij in je opbrengst.

Ik heb geen idee welke ik dan zou moeten nemen. (met ongeveer hetzelfde effect) En hoe het werkt met vroegbloeiers...... Daarnaast ben ik ook in juli anderhalve week weg en geeft iemand ze dan water. Ik wil er zelf bij zijn als ze bijna geoogst moeten worden. Ik zou dan ook gewoon autoflowers willen en daar de hoogst mogelijke opbrengst mee behalen. Dus dat is mijn vraag. Welke eventuele extra producten en dan misschien ook tips voor soorten die qua effect hetzelfde als Royal Bluematic zijn maar meer opbrengst zouden kunnen geven.

Mag ik vragen wat de reden is dat een non autoflower niet zou kunnen in jouw tuin? Omdat ze te groot zouden worden? Of omdat ze te lang moeten staan. 

Kwa effect weet ik niet of het in de buurt komt, maar dutch passion heeft wel aardig wat autoflowers die groter worden dan de meeste, bijvoorbeeld automazar. Ook heeft la buena herba van ons forum een mooie webshop met meerdere grote autoflowers. Hij heeft zich daar specifiek heel erg op gericht volgens mij. Je zou hem een pb kunnen doen en om advies vragen.

Hoeveel pakte je vorig jaar gemiddeld per af? En het jaar daarvoor?

Hoi, omdat ze inderdaad misschien te groot worden, ik ze niet goed kan verduisteren en ik geen goede plek heb om ze neer te zetten. Potten kun je overal kwijt.

Vorig jaar was dit de opbrengst:

2 planten Amnesia: 23 gram

3 planten Royal Bluematic: 78 gram

1 plant Autofresh: 15 gram

Het jaar ervoor:

1 plant Amnesia: 28 gram

3 planten Royal Bluematic: 78 gram

2 planten Narcotherapy: 50 gram

Het 1e jaar had ik net genoeg voor het hele jaar, dit jaar moet ik nog afwachten of ik het er mee red.

Ik zal hem een pb sturen, bedankt.

med_gallery_5639_1537_17026.jpg

voor verduisteren hoef je niet perse een plekje te hebben.....zo kan het ook.......met het zwarte vijverzeil verduister je handmatig......

hier  hebben ze extreem veel plantjes...das niet de bedoeling uiteraard......vanaf 1 aug verduisteren kan nog heel goed met alle binnen soortjes die je lekker vind...

small.gallery_22925_12370_771953.jpg.14b

of een buiten scrog maken van 1 plant.......en kan zoiets eroverheen om te verduisteren,.....met een vijverzeil...

Just now, Sarah1970 said:

Dat zou kunnen inderdaad maar ik wil de potten ook weg kunnen halen bij sommige visite.😉

aah ja...dan houd het op...:D

• Like 1

Je zou eens die verslagen van the doctor ofzo moeten lezen van 2018. Hij kweekte ook gewoon in potten en hield zijn planten mooi klein door mainlining toe te passen. 

Je zit nu op ongeveer 25 gram gemiddeld per autoflower. Dat is al meer dan ik er gemiddeld vanaf krijg. Ik denk dat het ook erg moeilijk is om dat heel veel verder omhoog te krijgen.

Ik weet dat ik je vraag niet beantwoord door steeds over andere soortjes te beginnen, maar probeer in oplossingen te denken. 

Niet te grote emmer, niet te vroeg zetten en een leuk vroeg soortje die je flink traint. 

Zou 1,5 meter inc pot te hoog zijn? 

• Like 1

small.gallery_6976_381_22795.jpg.f803ba5

dan........... heb ik deze nog voor ongewenste wiet potten kijkers....:lol:

hier kan je ook mee verduisteren........maar zou er wel een vijverzeil over heen doen voor 100% donker...

alle fotos gejat van andere fora....

bij regen kan er een zonlicht doorlatend kassen folie over heen...zie de 2e foto...

• Haha 1

50 minutes ago, DeVos said:

small.gallery_6976_381_22795.jpg.f803ba5

dan........... heb ik deze nog voor ongewenste wiet potten kijkers....:lol:

hier kan je ook mee verduisteren........maar zou er wel een vijverzeil over heen doen voor 100% donker...

alle fotos gejat van andere fora....

bij regen kan er een zonlicht doorlatend kassen folie over heen...zie de 2e foto...

Hartelijk dank voor al je adviezen!

• Like 1

56 minutes ago, boswandeling said:

Je zou eens die verslagen van the doctor ofzo moeten lezen van 2018. Hij kweekte ook gewoon in potten en hield zijn planten mooi klein door mainlining toe te passen. 

Je zit nu op ongeveer 25 gram gemiddeld per autoflower. Dat is al meer dan ik er gemiddeld vanaf krijg. Ik denk dat het ook erg moeilijk is om dat heel veel verder omhoog te krijgen.

Ik weet dat ik je vraag niet beantwoord door steeds over andere soortjes te beginnen, maar probeer in oplossingen te denken. 

Niet te grote emmer, niet te vroeg zetten en een leuk vroeg soortje die je flink traint. 

Zou 1,5 meter inc pot te hoog zijn? 

Pffff dat mainlining vind ik wel wat ingewikkeld eerlijk gezegd.... 1,5 meter zou wel kunnen hoor. Maar wat denk jij over die extra toevoegingen uit mijn eerste post? Heeft dat zin volgens jou? En zo ja, welke van de drie? En meer planten is ook geen optie, ik doe er al één extra voor als er één mislukt maar tot nu toe redden ze het allemaal.

• Like 1

Dat mainlinen lijkt heel ingewikkeld maar volgens mij valt het eigenkijk best wel mee. Het hoeft ook niet perse volgens het boekje he. Als je gewoon bij de derde of vierde node topt, de toppen vervolgens een beetje uit elkaar trekt en na een tijd het riedeltje herhaalt krijg je een mooie lage struik. Eind mei pas ontkiemen scheelt ook een hoop. Je kan natuurlijk ook 2 non autos zetten en 3 autoflowers. 

Heribei is een soortje dat van zichzelf al heel compact blijft, daar kan je ook rekening mee houden bijv.

Even over je vraag mbt de toevoegingen. Ik ben een guerilla kweker, hier komt het allemaal niet zo nauw en werken we ook niet met vloeibare voeding. Dus daar kan ik weinig over zeggen. Het zal vast een verschil maken maar ik geloof niet dat je daardoor van 25 gr gemiddeld naar 40gr gemiddeld zou gaan.

Resultaten 2018

Spot 1: 15 autoflowers -> 150 gram

Spot 2: 3 non autoflower -> 600 gr

• Like 1

je gebruikt volgens mij 15 liter potten.....misschien grotere potten/kuipen nemen voor meer opbrengst?..ik denk aan 30 of 45 ltr..60 ltr....want onder de grond zit bijna net veel als boven de grond..:rolleyes:...( ook .die nieuwe XXL autos worden best fors...) en in een tuin met vloeibare voeding zou je toch zeker 2x zoveel moeten oogsten als op guerilla......

en royal blumatic  zou volgens RQS 60-75 cm moeten worden en ong. 120 gram per plantje......en aan jou TLC ligt het iig niet......:huh:

en als ze te zwaar worden ivm potten kijkers......vaak bij action te vinden...

9200000074121646.jpg&f=1&nofb=1

of zoiets...

steekwagen-fetra-capaciteit-250-kg-afmet

0074408.jpg&f=1&nofb=1

Een grotere pot kan ook al een behoorlijk verschil maken maar als ik je aantal grammen dat je geoogst hebt lees ben ik het met boswandeling eens en denk ook ik dat dat al een hele goede oogst genoemd kan worden.

Autoflowers zijn natuurlijk afstammelingen van de ruderalis en dus kunnen er ook gewoon planten bij zitten die klein blijven en over he algemeen geven ze vaak ook niet de beste oogsten.

Ik heb een paar vrienden die buiten kweken en daar komen van photoperiode planten  toch bizar grote oogsten van af (>500gr) terwijl de autoflowers altijd erg tegen vallen. Wat ik daar ook al vaak gezien heb is dat als er meerdere van de zelfde strain staan er vaak grote verschillen tussen de planten zitten en 50% blijft gewoon erg klein en oogsten van 20gr of 25gr vinden zij acceptabel voor auto's.

Als photoperiodic planten geen optie zijn zou ik op de XXL autoflowers gokken die er worden aangeboden .

• Like 2

Ik heb nog wel een tip om te verduisteren...

Die zelfde vrienden van mij doen dat door aan elkaar geplakte vuilniszakken over de planten te hangen en tot mijn grote verbazing is het ze afgelopen jaar gelukt om zo hun platen eerder af te bloeien terwijl vuilnis zakken volgensmij gewoon licht door laten.

• Like 1
  • Confused 1