• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Milieudelict

Citrus verharden/laten wennen buiten de tent??

Recommended Posts

Ik heb een citroen boompje uit zaad opgekweekt welke het erg goed doet en waar ik enorm trots op ben. Deze is nu ongeveer 1jaar en ik wil hem graag nog vele jaren verzorgen en in blinkende gezondheid houden maar dan moet deze uiteindelijk wel de tent uit.

Ik zal hem dus voorzichtig moeten laten wennen aan het klimaat buiten de tent en ik heb er al veel over gelezen maar ik ben toch benieuwd naar jullie tips en persoonlijke evaringen.

Het huidige plan is om de plant in het voorjaar dagelijks een uurtje in het midden van de woonkamer of op de eettafel te zetten zodat er wel voldoende licht is maar blootstelling aan direct zonlicht en tocht wordt voorkomen.

Om vervolgens de weken er na het langzaam opbouwen met 2 keer per week een uurtje meer.

20200304_161021.thumb.jpg.51d73ab8fa8726f3568a5ca034162ef7.jpg

Dit is de plant in kwestie. 

Een maand geleden was ze half kaal en vergeeld, toen heb ik verpot naar een iets grotere pot met lightmix, ik heb daar nog eens +-40% perliet aan toegevoegd en ben ik 1x per week plagron 100%terra grow met power roots en zyme gaan geven en 1x per week nog een flinke sloot water en met een mooie gezonde plant die zich volledig heeft hersteld als gevolg.

Verder wordt er nu bijna wekelijks wel een te lange uitloper weggesnoeid waarna er al snel nieuwe zijtakken ontstaan. 

Het begint een echt boompje te worden met een mooie stam met schors achtige structuur en her zou zonde wezen als ik het verpest.

Gewoon direct voor het raam zetten heb ik al eerder met een andere citroen die ik over had geprobeerd en dat ging natuurlijk helemaal mis hoewel er wel nog iets aan leven in zit.

Ik ben er niet trots op maar hier is een foto :p

15834164073805743798202225215546.thumb.jpg.4cc965d99433851d7b7e3904dd47655d.jpg

Zo moet het dus niet...

Dat is best een goede vraag .. ik zit met het zelfde probleem ...  Mijn boompje is nu 2 jaar oud ... Ziet er een stukje verwilderd uit.. vorig jaar heeft ze best een klap gehad bij het buiten zetten.. dat wil ik nu ook graag voorkomen .. 

Ik dacht zelf om haar in de kas te zetten en dan elke dag wat vroeger en later weer naar binnen.. echter zit ik dan nog met lichtstress ... Het boompje staat nu in een schaduw hoek in de kweek kast 

Denk dat ze grootste klappen krijgen van het uv licht je ziet het ook met kamer planten die in de zon worden gezet . Dus buitenzetten langzaam opbouwen liefst bij bewolkt weer zo harden de bladeren langzaam af.  Ook temp veschil kan de plant doen geloven dat het een ander seizoen is

Die laatste foto...

Ik heb 2 maanden geleden de wortelkluit helemaal schoongeklopt en de aarde volledig vervangen. Toen nog een paar keer zeik nat gezet en nu staat die er zo bij:

20200419_112217.jpg