• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Beat

Beat in 2020

Recommended Posts

Hoi allemaal, 

Toch besloten om 'n verslagje bij te houden dit jaar. Altijd leerzaam en hopelijk leuk om later terug te lezen voor mijzelf maar ook voor jullie. Ik wil dit jaar eigenlijk alleen wat vroege soorten zetten.Ik heb wat big autoflowers, gewone autoflowers en hopelijk heeft er hier iemand een goed idee voor een vroeg soortje dan hoor ik het graag. Ik heb 3 locaties klaar, waarvan  de 1e met 11 gaten, 2e met 17 gaten en de 3e 10. Er komen nog wat gaten bij. Gaten zijn tussen de 50 en 80 liter, ik wil geen reuze planten, gaat ook niet gebeuren met auto's maar dat is 'n bewuste keuze, niet opvallen en snel klaar zonder schimmel hopelijk. Per gat is het grootste deel potgrond met 'n deel spotgrond en wat cocos. Voeding had ik nog liggen want ik wil het zo low budget mogelijk houden. Per gat 'n paar kopjes kippenmest van fertisol, wat cultera korrels en thats it.. Hopelijk doen de wormen en bacteriën de rest. Een foto vd omgeving op 1 plek waarin ze komen te staan. 

Screenshot_20200329-214922.png

Screenshot_20200329-220255.png

• Like 1
  • Thanks 2

39 minutes ago, boswandeling said:

Ey mooi dat je een verslag bij gaat houden. Ik kijk zeker mee! 

Ja toch, leuk dat je meekijkt 

leuk weer een verslag:rolleyes:....kga je andere topic eens rustig lezen......aan je voorbereidingen ligt het iig niet.....het buitenkweekvirus is erg hardnekkig...:wub:

en ja het verzet je gedachten in deze ophok-tijden...

succes !!

Leuke plannen! 
Mag ik vragen welke soorten je inzet? Je zoekt nog een semi autoflower,/ Fast Dysel misschien een idee?

Doe je nog iets tegen konijnen/ reeën of slakken?

Alle succes en plezier gewenst ;) 

23 minutes ago, DeVos said:

leuk weer een verslag:rolleyes:....kga je andere topic eens rustig lezen......aan je voorbereidingen ligt het iig niet.....het buitenkweekvirus is erg hardnekkig...:wub:

en ja het verzet je gedachten in deze ophok-tijden...

succes !!

Thanks Vos, het andere verslag, tja, begon veel belovend maar eindigde kut. Nu eigenlijk alles hetzelfde met wat aanpassingen. We gaan 't zien. 

• Thanks 1

4 hours ago, Anonymous said:

Leuke plannen! 
Mag ik vragen welke soorten je inzet? Je zoekt nog een semi autoflower,/ Fast Dysel misschien een idee?

Doe je nog iets tegen konijnen/ reeën of slakken?

Alle succes en plezier gewenst ;) 

Leuk dat je meekijkt, Ik heb nog wel wat soorten liggen van vorige jaren.  Ooit gekocht als ze in de aanbieding waren, black friday enzo. Bruce banner, gelato, monsterbud en nog wat van growerschoice. Cbd soort en Thai auto van outdoorking, amnesia, en 'n behoorlijk dure auto (naam ff kwijt) en nog wat van hy seeds. Ik heb ook nog gewone fem maar denk dat ik die niet ga zetten. 

Ik koop er ook nog wel wat bij, zal wat jij zei ff Googlen, heb jij hierzelf goede ervaringen mee? 

Qua bescherming heb ik kippen gaas, en horgaas.  slakken korrels, die goeie blauwe uit België. Verder pis ik altijd op m'n spot, toch het idee dat dat ook afschrikt voor bepaalde beesten. 

• Like 1

7 hours ago, Beat said:

Thanks Vos, het andere verslag, tja, begon veel belovend maar eindigde kut. Nu eigenlijk alles hetzelfde met wat aanpassingen. We gaan 't zien. 

zo...alles gelezen......bladschimmel en rippers op spot 1 en je spot 2 geruimd... en ja ik snap dat je nu wat aanpassingen hebt....je wilt er veel vroeger uit zijn.....

succes !!

3 hours ago, Beat said:

Verder pis ik altijd op m'n spot, toch het idee dat dat ook afschrikt voor bepaalde beesten. 

als je het doet....dan zou ik het in een (bami) bakje doen en die neerzetten op de grond.....dan blijft het wat langer geur afgeven....:lol:

1 op 5 verdunt.....werd het vroeger in de moestuin gebruikt....als voeding...:rolleyes:

https://www.tuinkrant.com/artikel/bemesting-tuin-bemesten-urine

=====

in je vorige topic was er wat verwarring over toppen van planten las ik.....

misschien is het met dit topic wat duidelijker....

https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/6762-1-top-of-16-toppen-op-guerilla/

Bedankt vos, leuk dat je m'n vorige topic heb gelezen. Ik had iets eerder moeten toppen toen, maar ergens was er geen houden meer aan. Ze groeiden als 'n gek. Heb radicaal gesnoeid en nog werden ze meer als 2 meter. Het kwam ook door de grote kuilen die ik had denk ik. Dus nou wat minder groot. Ook auto flowers,blijven kleiner. nooit echt fan van geweest maar toch de moeite waard om re proberen. Vorig jaar wat gezet en best aardig geoogst. Alleen wel last van de droogte gehad. Nu wat nieuwe soorten proberen. 

Bami bakje zal ik onthouden 👌 😊 

• Like 2

On 30-3-2020 at 22:41, boswandeling said:

Fast diesel is helaas uitverkocht en voorlopig ook niet meer beschikbaar...<_<

Dan heb je ook zekerheid op heel veel zaden bij realgorillaseeds , veel herma shit .

• Like 1

Als ik 't goed lees en begrijp ben jij geen fan. Persoonlijk hoop ik altijd wat te horen via via, in m'n kennissenkring of misschien hier. Ik weet het soms ook niet en is ook vaak een gok. Ik wil ze niet te groot en het liefst voor half september klaar. Dus vandaar automatisch. Gorilla seeds skip ik maar, net als hele grote zaadbanken. 

• Like 1

On 1-4-2020 at 18:13, wiet61 said:

Dan heb je ook zekerheid op heel veel zaden bij realgorillaseeds , veel herma shit .

Is echt niet zo bij alle soorten. Mighty gold is toch wel een goed soortje en  meeste daarvan is half september klaar. Op wat uitzonderingen na.

• Like 1

MG ook wel eens balletjes in gezien dacht ik? 
Sowieso meerdere pheno's maar het is een optie.. Zelf niet zo'n fan van. Zat volgens mij 3 weken verschil in afbloei ongeveer.

Hi @Beat, ik volg natuurlijk ook! 
:stoned-smiley:

Thai King was vorig jaar echt heer  en meester, kon helemaal niks tegenop, zelfs de binnenkwekers waren er jaloers op. Ik mis dr nu al, helemaal weggepaft alweer haha!

Alleen a.f.’s waren eerder klaar..maar daarmee is alles gezegd.

Greenpoison was ook nice btw.

En Purple doet t ook altijd goed.

Maar als je Thai King kan pakken..

2 types zitten er in, en die er het minste uit ziet - smaakt t beste.

De andere is wel zo heftig dat zelfs wanneer je goeie Haze oid gewend bent als nog ff rustig moet gaan zitten.. 

Anyway.. succes ermee, 

ben ready voor je volgende update hier.^_^

Love

• Like 1

On 10-4-2020 at 02:15, Jay Green said:

Hi @Beat, ik volg natuurlijk ook! 
:stoned-smiley:

Thai King was vorig jaar echt heer  en meester, kon helemaal niks tegenop, zelfs de binnenkwekers waren er jaloers op. Ik mis dr nu al, helemaal weggepaft alweer haha!

Alleen a.f.’s waren eerder klaar..maar daarmee is alles gezegd.

Greenpoison was ook nice btw.

En Purple doet t ook altijd goed.

Maar als je Thai King kan pakken..

2 types zitten er in, en die er het minste uit ziet - smaakt t beste.

De andere is wel zo heftig dat zelfs wanneer je goeie Haze oid gewend bent als nog ff rustig moet gaan zitten.. 

Anyway.. succes ermee, 

ben ready voor je volgende update hier.^_^

Love

Leuk dat je mee kijkt, tips zijn welkom. Thai king vorig jaar ook gezet en was inderdaad niet verkeerd. Dacht meer zaden te hebben maar heb er nog 2, waarvan er 1 niet al te best uit ziet. Maar beter iets dan niets 

• Like 1
  • Thanks 1

1 spot met 10kuilen doet niet meer mee. Ze gaan er bouwen en het hele terrein is nu 1 grote zandvlakte vol met werklui shofels etc. Jammer maar helaas. 

Blijven 2spots over. Twijfel nog of ik er meer kuilen bij maak of het gewoon zo laat. Ik wil zo min mogelijk sporen achter laten dus denk dat ik het zo laat. Kheb wel wat extra cocos toegevoegd op de grote spot omdat auto flowers van luchtige grond houden las ik. Ook wat water aan de kuilen toegevoegd omdat het al lange tijd niet heeft geregend. Paar foto's van de kuilen. 

DSC_0388.JPG

DSC_0387.JPG

DSC_0390.JPG

DSC_0389.JPG

• Like 3

Misschien wat te vroeg maar toch begonnen. Kon niet anders. De meeste zijn ontkiemd, allen in Lightmix. Paar gesneuveld omdat er iets opviel. Totaal ongeveer 40 stuks. Genoeg om mee te beginnen. Soorten voor dit jaar allen auto's. 

Hy seeds 

-Big white 

-Big jack 

-Sunny vains (moeten nog ontkiemen) 

Growerschoice 

-Monsterbud

-Monkey glue 

-Super sweet mango 

-Real amnesia 

Seedstockers 

-PP

-Critical 

-Sticky fingers 

Wil ze iets groter en sterker hebben en dan naar buiten. Denk over 2 a 3 weken. Misschien eerder maar hangt van het weer af. Ik heb wat normale zaden achter de hand. Als ik merk dat sommige niet aanslaan of niets worden vervang ik ze 

DSC_0459.JPG

DSC_0461.JPG

DSC_0460.JPG

• Thanks 1