• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Beat

Beat in 2020

Recommended Posts

De eerste 20 zijn gezet. Had later willen starten maar dat ging helaas niet. Hopelijk slaan ze aan en krijgen ze niet te veel last van de kou. De grond wat omgeschept maar geen worm tegen gekomen. Vraag me af of ik de juiste verhoudingen heb gebruikt en niet te veel spot grond per kuil heb toegevoegd. Afwachten maar. Gelijk wat onkruid etc weggehaald want het was al aardig dicht gegroeid. Alles heeft water gekrgen en slakkenkorrels, maar niet op de foto gezet. Toch weer in de war met de soorten. Weer 'n paar, zonder gekleurde ty-rip waar ik niet meer van weet welke soort. Ook weet ik niet meer precies waar wat staat. Verder geen nieuws. 

DSC_0518.JPG

DSC_0517.JPG

DSC_0516.JPG

DSC_0522.JPG

DSC_0521.JPG

DSC_0520.JPG

DSC_0519.JPG

DSC_0526.JPG

DSC_0515.JPG

DSC_0525.JPG

DSC_0514.JPG

DSC_0524.JPG

DSC_0523.JPG

• Like 2

On ‎30‎-‎3‎-‎2020 at 21:18, Beat said:

Qua bescherming heb ik kippen gaas, en horgaas.  slakken korrels, die goeie blauwe uit België. Verder pis ik altijd op m'n spot, toch het idee dat dat ook afschrikt voor bepaalde beesten. 

komt nog denk ik...;)

Haha klopt, gaas staat eromheen, niet zichtbaar. Korrels zijn ook gestrooid.zal volgende keer wel 'n foto maken van het slachtveld.De spot is 'n plek dicht bij de bewoonde wereld dus geen last van reeën. Muizen waarschijnlijk wel, die kruipen wel  door het kippengaas dus dat moet ik even afwachten. Vorig jaar op deze plek in potten gekweekt, eigenlijk zonder problemen van beesten. Staat genoeg anders groen waar ze misschien genoeg aan hebben.t blijft 'n gok 

@DeVos, vraagje, geen wormen gezien toen ik de grond wat om spitte. Wel kippenmest gebruikt, wat kan dat zijn? En zou het veel uitmaken? 

wanneer heb je de kippen mest gemengd in je plantgat?..na 12 maart heeft het nauwelijks geregend........

als de kippenmest vochtig wordt dan begint de explosie aan bodenleven...bacteriën en schimmels...zeker bij hogere temperaturen en daar komen wormen op af.....en vermeerderen.......tja tis heel erg droog geweest....en dan stokt het bio verhaal......daar hebben boeren en zeker bio boeren ook last van.

bio binnen kwekers maken hun grondje klaar wateren in en binnen  is het warm...dus dan begint het bodemleven...maar ze zetten er pas na een week of 4 of langer pas planten in...

voorlopig zien ze dr goed uit....

Dank je Vos, eind februari begin maart gaan graven. dan zal het inderdaad wel door de droogte komen. Zal ik moeten bijvoeden denk je.? Of juist uitkijken voor verbranding?

tja dan hebben ze toch zeker een week regen gehad...en toen je bezig was ...was de grond zeiknat...neem ik aan...

....en ja als het droger wordt dan trekken wormen zich dieper terug in de aarde......voorlopig hebben ze nog weinig voeding nodig.....rustig aan kijken.....kzou nu nog niet gaan voeden.......en zolang de lobblaadjes groen blijven...heeft de plant nog geen voeding tekort....bij beginnende te korten trek ze deze lobblaadjes leeg....

wormen zegt ook niet alles....in de binnen bio potten zitten ook geen wormen....de bacteriën en schimmels doen het werk ook...

1 mm regen is 1 liter per 1 m2......dus je kan op site KNMI precies vinden hoeveel er valt op je locatie.

Alweer bedankt 👍, zeiknat was het niet, wat vochtig wel.. Op 15 april, las ik net terug wel water gegeven en wat extra cocos toegevoegd. Korrels de laatste keer ook niet tegen gekomen dus zijn wel opgelost. Maar de grond was nu redelijk droog. Heb ze ongeveer 'n halve liter per kuil mee gegeven de laatste keer. Nou ja, ik kijk 't wel ff aan. 

• Thanks 1

je kan een lege emmer neer zetten dan weet je wat dr gevallen is sinds laatste bezoek......ongeveer...

met zomerse buien weet je het nooit...je kan vol getroffen worden en 1 km verder valt niks...

ze hebben eerder water als voeding nodig nu....

• Like 1

Ja precies, zal het eens beter bij gaan houden. Vorige week heeft 't toch aardig geregend hier, dacht ik. 

• Like 1

als je het exact wil weten,....zak over de emmer....steentje erop...gaatje dr in....( dan verdampt dr niks..)  ;)

Er komen nu nog net wat koude nachten aan helaas. Maar denk dat ze zich daar wel doorheen slaan. 

Ben benieuwd naar de mandarine! Heb er ook 8 gepakt dit jaar om effe te testen. De naam klinkt lekker in ieder geval....

tja is niks/weinig aan de te doen....op guerilla dan......droogte en kou gaan vaak hand in hand....vocht bevat veel warmte en kan die warmte nachts weer afgeven......

(de fruit kwekers beregenen om bloesem te beschermen.....)

( moestuinierders zetten hun zaai goed liefst vlakbij een muur...die warmte afgeeft in de nacht......)

ach..brandnetels staan in dezelfde kou...;)...en anders is het opnieuw ontkiemen....

8 hours ago, boswandeling said:

Er komen nu nog net wat koude nachten aan helaas. Maar denk dat ze zich daar wel doorheen slaan. 

Ben benieuwd naar de mandarine! Heb er ook 8 gepakt dit jaar om effe te testen. De naam klinkt lekker in ieder geval....

Ja laten we het hopen. Ben ook benieuwd naar de manderine. Wel 1 vd duurdere zaden die ik heb. This wel 'n auto, uit Spanje dus echt hele hoge verwachtingen heb ik niet 

8 hours ago, DeVos said:

tja is niks/weinig aan de te doen....op guerilla dan......droogte en kou gaan vaak hand in hand....vocht bevat veel warmte en kan die warmte nachts weer afgeven......

(de fruit kwekers beregenen om bloesem te beschermen.....)

( moestuinierders zetten hun zaai goed liefst vlakbij een muur...die warmte afgeeft in de nacht......)

ach..brandnetels staan in dezelfde kou...;)...en anders is het opnieuw ontkiemen....

Mijn eigen schuld om zo vroeg te beginnen met auto's. Dus kan alleen mezelf de schuld geven als 't mis gaat zo vroeg in het jaar. Kheb wel wat reserve, nog wat auto's en reguliere. Dus als 't nodig is zet ik die als ze niet aanslaan, op gegeten zijn etc. Is het niet nodig dan zet ik er wat in het mais. 

• Like 1

Ooh je hebt de mandarine auto? Die bestaat uit andere kruisingen dan de mandarine fast version volgens mij. 

Achja die paar euros voor een zaadje maak ik me geen zorgen meer om. Als je t goed aan pakt loont het toch wel. Grammeke uit de shop is gewoon 10-15  eu tegenwoordig

On 10-5-2020 at 20:59, boswandeling said:

Ooh je hebt de mandarine auto? Die bestaat uit andere kruisingen dan de mandarine fast version volgens mij. 

Achja die paar euros voor een zaadje maak ik me geen zorgen meer om. Als je t goed aan pakt loont het toch wel. Grammeke uit de shop is gewoon 10-15  eu tegenwoordig

Zou kunnen ja. Of het goed uitpakt blijft de vraag maar de kosten die ik maak zijn zeker te overzien. Rook zelf niet, nou heel soms 1 keer per 3 maanden ofzo en dan is het wel fijn als het uit eigen tuin komt. Buiten wiet kan ik ook als enige roken, de rest is te heftig voor mij. 

• Like 2

Weet iemand toevallig of er 'n topic /verslag is van 'n mais kweek? . Als voorbeeld, inspiratie.