• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Beat

Beat in 2020

Recommended Posts

Spot 1 bezocht, Helaas door het slechte weer van de afgelopen weken is er niet veel van over gebleven. Veel rot en de meeste omgehakt en weg gegooid. Toch zo'n 20 plantjes. Jammer maar helaas, maar kan er ook weinig aan veranderen.zaten 'n paar leuke bij maar ook veel kleine en veel fluf. Ook al veel blad schimmel dus deze spot is ook niet iets voor normale fem planten. Volgend jaar mijn opties vergroten en meer kuilen op deze plek en spreiden misschien lukt 't dan 'n keer goed. Staan nog 'n paar reguliere misschien maken die wat goed. 

DSC_0036.JPG

DSC_0027.JPG

DSC_0037.JPG

DSC_0034.JPG

DSC_0033.JPG

DSC_0036.JPG

DSC_0035.JPG

DSC_0030.JPG

DSC_0040.JPG

DSC_0029.JPG

DSC_0032.JPG

DSC_0031.JPG

DSC_0039.JPG

DSC_0028.JPG

DSC_0038.JPG

• Like 3

jammer van de rot....zeg:o....maar je geeft niet op.:D.....de aanhouder wint....altijd !!:wub:

On 14-7-2020 at 20:30, Bonkie_kong said:

Oké, nice, wel goede laag hars erop?? 

Toen nog wel 

On 14-7-2020 at 21:00, DeVos said:

jammer van de rot....zeg:o....maar je geeft niet op.:D.....de aanhouder wint....altijd !!:wub:

't gaat uiteindelijk 'n keer lukken haha maar wanneer blijft de vraag. Al m'n hoop is gevestigd op m'n plantjes in het mais, hopelijk maken die wat goed 

Mais plantjes, stuk of 8 zijn niet aangeslagen, 5 verwijderd omdat die al geslacht lieten zien. Hopelijk niet de pech dat 't straks allemaal mannen zijn. 

DSC_0030.JPG

DSC_0029.JPG

DSC_0028.JPG

• Like 4
  • Thanks 1

On 18-7-2020 at 12:54, DeVos said:

zoveel pech kan je niet hebben....mannen laten zich meestal eerder zien....

Nee, is ook zo, we blijven positief. Kheb wel eens eerder gehad dat ik 5 reguliere in 'n kuip had en dat 't allemaal mannen waren maar dat zal ook niet gauw weer gebeuren. Mocht deze mais kweek lukken dan blijft er als het mais geoogst wordt toch wel een stukje ruimte over wat misschien opvalt, hoe zorg ik ervoor dat ik er volgend jaar weer op kan? Iemand een idee? 

• Like 1

2 hours ago, Beat said:

Kheb wel eens eerder gehad dat ik 5 reguliere in 'n kuip had en dat 't allemaal mannen waren

Of 5 autoflowers die alle 5 herma werden (al lag dat ook aan de stress die ik ze bezorgde) :D. Dit jaar heb ik van 10 regulieren al 7 vrouwen kunnen determineren dus het kan ook in je voordeel verkeren.. 

2 hours ago, Beat said:

Mocht deze mais kweek lukken dan blijft er als het mais geoogst wordt toch wel een stukje ruimte over wat misschien opvalt, hoe zorg ik ervoor dat ik er volgend jaar weer op kan? Iemand een idee?

Vragen of de boer weer mais gaat kweken? Of ik begrijp je vraag verkeerd :)

Wat ik bedoel is dat er 'n lege plek ontstaat als ik m'n planten oogst. De boer gaat dat waarschijnlijk ook zien als hij zijn mais gaat oogsten. dus dat zou betekenen dat ik er volgend jaar niet meer kan kweken of er moet iets te verzinnen zijn dat die lege plek niet opvalt, waar mijn planten hebben gestaan, maar hoe is mij vraag? Of is in mais kweken iets eenmaligs en ga je volgend seizoen naar 'n ander veld? 

tja...ik dacht dat loonwerkers meestal de boel hakselden.....dus of de boer het te weten komt?....maar neem voor het zekere een ander perceel zou ik zeggen...kzie wel eens percelen die voor 80% opgevreten zijn door wilde zwijnen....zie ook YouTube.....daar zal de boer ook niet blij zijn...

hoeveel m2 heb je leeggehaald?

Zo'n 12m2, dus dat valt wel op. Kheb ook geen idee of ze 't melden bij de boer maar het lijkt tot nu toe wel 'n plek met potentie. Kan niet te veel in detail treden maar ik kan er makkelijk komen en anderen eigenlijk niet. Het mais veld is ook niet echt mega groot maar groot genoeg om tot nu toe niet op te vallen. Als ik er volgend jaar weer op wil zal ik dus iets moeten verzinnen. Nu ik er zo over nadenk kan ik her en der wat mais weg knippen en op die lege plek leggen, misschien is dat 'n idee? . Het mooiste is uit 'n ander veld maar met 12m2 mais stengels ga ik toch opvallen. Andere ideeën zijn van harte welkom 

• Like 1

ik zie geen oplossing....maar als jij er als enige makkelijk kan komen....dan loopt er ook een spoor....met een beetje nattigheid is dat bijna niet te vermeiden...dus maak een omweggetje...:rolleyes:....jaartje overslaan is niet verkeerd.....ook op bush spots..

• Like 1

Misschien beter een jaartje over slaan of als andere optie uit 't maisveld stengels her en der afknippen en op de lege plekken erin drukken. Nog tijd zat om er over na te denken. Misschien ook veel te voorbarig want er is nog niets geoogst dus 't moet nog blijken of deze plek echt wat is. Maar bedankt voor het meedenken!! 

Spot 2 de laatste plant geoogst, iets rot dus maar omgehakt. Helaas weet ik het soort niet meer want dit was wel een mooie voor 'n auto flower. Veel kristallen en best dikke toppen en weinig rot. Staat er nog 1 maar die hangt er vanaf het begin al zo bij. Redelijk wat water gegeven want daar lijkt 't op maar hij blijft zo hangen. 

DSC_0102.JPG

DSC_0104.JPG

DSC_0103.JPG

• Like 1
  • Thanks 1

On 23-7-2020 at 21:33, Beat said:

dan blijft er als het mais geoogst wordt toch wel een stukje ruimte over wat misschien opvalt,

Die oogstmannen hebben hun ogen niet in hun zak naar het schijnt (schade is erg duur) maar de kans is groot dat die gewoon doorrijden zonder al te veel bij na te denken, die hun tijd om te oogsten is meestal beperkt en die zijn meestal gehaast. 

Je zou een bodembedekker kunnen nemen en een overwoekering kunnen simuleren ? 

Een andere optie is mais voorkweken in potten en bij oogst gaten terug opvullen of rijtjes namaken.
https://www.startpagina.nl/v/wonen/tuin/vraag/75429/mais-pot-kweken-grond-maisplant/

Twaalf vierkante meter is nu ook amper een emmer mais op een hele aanhangwagen vol, voor hetzelfde geval haperde de zaaimachine :D 

mais is een low value crop....en mag als 1 van de eerste gewassen niet meer beregend worden bij droogte....

ik las pas dat de mais 1750 euro per hectare opbrengt.

das dus 10.000 vierkante meter......dus reken maar uit wat 12 vierkante meter kost.......maar tis toch geld van iemand anders....:rolleyes:

dus ik snap die boeren wel in Brabant en Groningen die jaarlijks mais tussen hun wiet verbouwden in de jaren 80 en 90.....:lol:

tv serie Hollands hoop...is niet voor niets opgenomen in Groningen.

De bronafbeelding bekijken

kc brains.....die masten staan ergens in Limburg.....legend foto uit de jaren 80....

• Like 2