• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
sjaakjebonenstaakje

mn eerste ronde: 8 autoflowers onder 4 Qb's 135w en 1x 660+730nm red/far red strip

Recommended Posts

Luchtvochtigheid is goed. Als je het zo kan aanhouden zou prima zijn.

Het klein blijven van je planten heeft ook te maken met de lichtdruk dat ze krijgen.

Mss je lampen iets hoger hangen. Autoflowers blijven groeien ook tijdens de bloeifase.

Verder gaat het goed volgens mij....mooi gezien van de tensio's. 

Sowieso is regelmatig wateren beter als een keer een grote plas te geven.

• Like 1

Kleine update.

De bloei is er goed begonnen bij de meeste, 2 blijven een beetje achter maar die beginnen ook al tekenen te vertonen.

Nu ben ik er achter gekomen dat een van de planten toch een gefeminiseeerd exemplaar is en dus geen autoflower.

Kan ik hier een moederplant van maken of gaat dat niet goed met fem zaden ? het is een wedding gelato van royal queen seeds.

ook heb ik de lamp 20 cm hoger gehangen, kijken of ik ze op deze manier nog wat omhoog kan krijgen..maar klein zullen wel ze blijven

hoe veel water zouden jullie een plantje van dit formaat in 20 ltr in een beurt geven, ze krijgen nu max een halve liter per ongeveer 2 dagen afhankelijk wat de tensio zegt icm het gewicht vd pot.   Mischien beter elke dag 250ml te geven dan?

IMG_0128.thumb.jpg.992a7bc75f244375243ce0fb2f365bd2.jpg

Als de volgende vertakking wat verder uitgekomen is ga ik hem ieder geval toppen.

IMG_0126.thumb.jpg.a73cf353d331597ba304253085b191af.jpgIMG_0129.thumb.jpg.a1116d5a68b39dfa2868a1abb53e32e6.jpgIMG_0127.thumb.jpg.f3b674c2713def0540e1eb805971c7d7.jpg

Bij het voedingspakket dat ik gehaald had zal pk booster van b.a.c.

Vanaf waneer kan ik dat het beste mee gaan geven?...verstandig gewoon het voorgeschreven advies aan te houden?

cheers:veeljoint:

Kan iemand mij even wat toelichten?

660 nm is de kleur rood dat de bloei bevorderd. Dus dat snap ik nog enigzins. Maar de 730 nm zet de planten in slaapmodus. Daarnaast gebruiken veel us kwekers de 660 20 min in de ochtend. En de 730 aan het eind van de dag 30 min. Maar waarom zouden die dan samen op een strip zitten?

De combinatie van rood(Red 660nm) en verrood(Far Red 730nm) licht resulteert in hogere fotosynthesesnelheden dan in vergelijking met het onafhankelijk toepassen van rood en verrood licht, dit fenomeen wordt het Emerson-versterkingseffect genoemd. Door beide golflengten te combineren in onze LED strips zorgen we ervoor dat de planten het licht zo efficiënt mogelijk kunnen opnemen. Ook kunnen deze LED strips worden gebruikt als een supplement licht zoals bijvoorbeeld End of Day Red en Far Red om de phytochrome toestand positief te beïnvloeden voordat de planten gaan slapen.

:veeljoint:

Belicht je planten gelijktijdig met rood 660 nm en infrarood 730 nm. Dit resulteert in een maximale oogst.

Het Emerson Effect staaft dat er 2 fotochemische reacties (PS1 en PS2) betrokken zijn bij de fotosynthese bij planten. Deze 2 fotochemische reacties werken samen om de efficientie te verbeteren.

emerson-effect-op-wietplanten
  • Like 1

kleine update 2e week bloei...

Ondanks de nematoden nog steeds aardig veel last van die klote varenrouw vliegjes

denk dat ik morgen maar even wat metselzand ga halen om op de toplaag te strooien.

heb ook wat gelezen over een mengsel van kaneel knoflook en citroenschil gekookt met water tot een soort van thee 

weet alleen niet wat dit dan weer voor het bodemleven doet

IMG_0148.thumb.jpg.d94f5d932c5cd578f2cdb8c3bc125a59.jpg

IMG_0147.thumb.jpg.a188829cfcf818149401b290d58f56e3.jpg

so far so good...

grtz sjaakie

• Like 2

ophoog zand heeft een grotere korrel ( zwaarder) zie ik....bij gamma.......zou dat niet beter zijn tegen die vliegjes:huh:?

Hallo allemaal,

Hier weer even een kleine update vanuit mijn binnentuintje...de bloei zit dr lekker in:sun:

nogmaals jammer dat het zo leeg staat...kan niet wachten tot ze klaar zijn om het eens even goed vol te zetten met 'echte planten' de volgende ronde...

begin 4e week bloei

temp overdag is goed rond de 28/29*c te houden 40%lv

's nachts draait de afzuiger tegenwoordig iets harder om de lv niet te ver te laten stijgen...temp schommelt daarbij rond de 19/22*c 50/55lv...is dit te hoog???

IMG_0215.thumb.jpg.3c1da20f19aadd9baa9ea4f578e0af2f.jpg

IMG_0213.thumb.jpg.1359a3160f832b9aca56ea8cd0cbf6bd.jpg

IMG_0214.thumb.jpg.754d039decc13b1a55bd386d8d9bd54c.jpg

er hangt al een lekker luchtje in mn hok...en gelukkig doet de 300m2 rhino filter zn werk prima:D

so far so good...nog even lekker aandikken....

grtz sjaakie

• Like 2

Neen hoor geen zorgen maken, alls je deze temperaturen en luchtvochtigheid aan kan houden samen met voldoende lucht circulatie dan komt dat helemaal goed ;-)

• Like 2

Hé Kale kweker, leuk dat je even komt kijken:stoned-smiley: was toevallig net weer een update aan het maken....

En hallo Allemaal,

Het gaat inderdaad de goede kant op, en het einde is dan ook aardig in zicht!

Kan in ieder geval niet heel lang meer duren.

Ben alleen glad vergeten vast een bud microscoop te bestellen om te bekijken of de trichomen al de juiste kleur hebben...gauw maar even doen.

Hopen dat de post een beetje meezit hahahahahahaahahahahahaahahahahahahah Oke misschien morgen maar even naar een postzegelwinkel...als die nog bestaan?!

Wonderbaarlijk genoeg ben ik er in geslaagd de planten supergezond te houden, althans zo lijkt dat mij...ze staan er nogsteeds super fris en groen bij!

De volgende foto's zijn vlak voor de watergift...laatste gift was 1,5 dag geleden kleine liter per plant!

Ben benieuwd waneer de herfst intreed...

En dan nu...wat lekkers..

IMG_0285.thumb.jpg.5daa460ffd5a5437a2415f65d307f67d.jpg

IMG_0281.thumb.jpg.5f455d836002b37679251926a17721fb.jpg

IMG_0277.thumb.jpg.f1c890d8690e8e30f0d0ba42ba05b808.jpg

IMG_0283.thumb.jpg.1524f48ac0940ea3eabf97ea83eb702d.jpg

IMG_0280.thumb.jpg.1c25b3807fc2a4187454b629557f6965.jpg

IMG_0282.thumb.jpg.a2411a2f8a1b6806c0ba0fab23131e96.jpg

De eerste zullen naar verwachting met een klein weekje geoogst worden!

Ben inmiddels begonnen met stekken maken van de enige niet autoflower die ertussen bleek te zitten een wedding gelato van rqs... daar wil ik mijn volgende ronde mee gaan draaien.

Goed weekend allemaal:veeljoint:

Grtz Sjaakie

IMG_0284.jpg

• Like 2
  • Thanks 1

Hé Olaf leuk dat je ook even komt kijken:)

Laten we het houden op: te weinig voorkennis, en dus te goed gelovig geweest voor het verkooppraatje van de seedcompany(klaar binnen 8 weken).....ja, ik ben er gloeiend ingestonken.....

Heb al van meerdere kanten gehoord dat ik er niet erg slim aan gedaan had maar vond het ook zo wat om dan maar de bezem er door te halen en op nieuw te beginnen.

Het zal geen mega opbrengst worden, wat niet heel erg is want ben geen heftige roker... daarbij heb ik in het verleden een aantal erg lekkere wietjes gerookt die ook van autoflowers af kwamen en daar gaat het mij uiteindelijk om!

Volgende ronde maar eens even kijken hoe het anders kan met fotoperiode stekken....

Cheers sjaakie

• Like 1

Reden nummer 1 voor  mij waarom ik geen autoflower rook is omdat er veel minder thc op zit hou van sterke wietjes liever 20 gram sterk als 100 gram light wiet.

Maar ze zien er wel netjes uit hoor eerlijk is eerlijk.

Plakken ze een beetje?

Dat is ook weer een nieuw weetje voor mij....het perspectief word er niet veel beter op zo hahaha

Achjah ik heb mijn 'verlies' al genomen....en wat ik al zei ben geen heftige roker dus een lekker recreatief wietje word ik ook wel blij van:stoned-smiley:

En nog de grootste pre dat ik niet meer naar die pleuris coffeshop/louzy dealers hoef word ik nog het meest gelukkig van!

Ben inderdaad ook wel blij hoe het gaat!...gisteren was een maatje even langs en die zei dat ze nog wel minimaal 2 weekjes door mogen bloeien en dat ze ook nog wel flink aan zullen dikken!

Zeker ze beginnen al vet te plakken en ontzettend heftig te ruiken. :)

Vraagje, als jij dit hokje van ongeveer (1,50x1,50) vol zou zetten met stekken...hoeveel zou je er dan inzetten?

Ik kan niet te veel de hoogte in dus wil het liefst niet te lang voor groeien.

ik ben momenteel stekjes aan het maken van een femenised wedding gelato plant.

Even afwachten tot die aangeslagen zijn, maar als ze allemaal lukken heb ik er 20

Cheers sjaakie

• Like 2

36 x 11 liter man 4 dagen voorgroeien en dan de bloei in heb je wel een mooi veldje.

Als je het een beetje bescheiden wil houden gooi je der 12 x 18 liter in met de potten een stukje uit mekaar net waar je je lekker bij voelt.16 x 18 past ook. Dan zou ik wel 12 dagen minimaal voorgroeien.

Stekken snijden van een feminised plant zijn de meningen over verdeeld men zegt wel is dat als de moeder stabiel was de stekken ook stabiel zullen zijn. Ik zou zelf liever voor regulier gaan en dan selecteren maar zit er zelf over te denken ook deze shortcut te nemen.

Je bent wel lekker aan het hobbyen eigen stekkies maken etc lekker bezig man.

Zie dat je je stekken in je hok hebt als je een neon lampje haalt voor een paar tientjes  met blauw licht wortelen ze sneller in een greenhouse van 5 euro. Ik heb de altijd in 9 dagen allemaal door met trossen wortels op deze manier.

Jouw methode is apart maar werkt  denk ik niet zo goed als bovenstaande.

• Thanks 1

Eerst maar even aankijken of deze stekken lukken...heb wel de intentie het goed vol te zetten de volgende ronde!

Dat is idd ook wat ik van meerdere kanten begrepen had daarom dacht ik het maar gewoon te proberen, had tenslotte toch 1 fem plant tussen die auto's staan op 18/6

De 8 planten die ik nu heb staan zijn allemaal van dezelfde seedcompany en allemaal zonder herma trekjes, al kan ik dat bij de moederplant die ik gestekt heb nog niet zien want die staat nog niet in bloei?!.

De 'stekjes' die je in mn hok erbij ziet staan in de rode cups zijn zaailingen die staan klaar om naar buiten te gaan!...ben hier en daar wat guerilla plekjes aan het voorbereiden.

stekken staan wel in mn hok erbij maar een beetje aan de zijkant, hier staan ze lekker stabiel op temperatuur in een propogator!

IMG_0309.thumb.jpg.729bcbb70339dec7b070d13b03209f14.jpgIMG_0310.thumb.jpg.e9d44dbfc11e342473e7a010f0108829.jpg

zou het wel echt te vet vinden als ze lukken :vlieg:

• Like 1
  • Thanks 2

Goedemiddag allen,

Heel nice de stekken die ik vorige week zondag gesneden heb beginnen te wortelen! dat is dus binnen 7 dagen:vlieg: 

IMG_0338.thumb.jpg.4024062bc31d4c888bb1397bfa1499e4.jpg

Hopen dat ze allemaal snel doorkomen dan kunnen ze de aarde in!

Waar zetten jullie pas gewortelde stekjes in? gewoon in arme zaai en stek grond of willen ze wel wat meer voeding hebben?

Cheers Sjaakie

• Thanks 2

zie je wel...doodsimpel....gefeliciteerd met je 1e wortel:D

hebben je stekken op 12/12 gestaan?

• Haha 1

Thanks!..jah dat ging wel vrij makkelijk.

Ze staan nog op 18/6 bij de afbloeiende autoflowers langs de kant, zowiso nog even wachten tot de meeste wortels hebben

als mn hok leeg is en dat zal niet heel lang meer duren, gaan ze gelijk een lekker grondje in en op 12/12 

oke....18/6 is oke.......ja met 15 dagen zullen ze wel aardig wortels hebben....en hebben ze het niet...dan wacht je gewoon een paar dagen.......en dan ben je dus je eigen stekken boer......zet je ze in light mix....dan kan je rustig an gaan voeden......in all mix uiteraard niet.....

de eind potten eerst inwateren met wortel stim kan ook best hoor...

• Like 1

1 hour ago, Olav Mol said:

De afmetingen van de TL armatuur ”gemonteerd” zijn: L: 43cm B: 24cm en H: 8cm.

de potje zijn 9x9....

dus er kunnen 5x3=15 onderstaan?...

Ja of je pakt halve liter potjes

Ik heb ook die van secret jardin die zijn een slagje groter

Daar zet ik er zo 30 onder weg

• Thanks 1

kijk dat ziet er goed uit!...kan ik zoiets ook bij de bouwmarkt vinden of mogen ze dit nog gewoon verkopen bij de growshops?

als ik dat nu nog moet gaan bestellen zijn  die stekken al afgebloeid als die lamp binnenkomt :o