• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
FrostyFingers

Autoflower Guerilla moeras avonturen

Recommended Posts

Hoi growers,

Na vorig jaar een aantal plantjes te hebben gekweekt wil ik dit jaar samen met een maatje aan guerilla beginnen. Na het toprotfestijn van mijn reguliere planten in september. Hebben we er voor gekozen om autoflowers neer te zetten.

20/25 liter potten

Universele potgrond (welkoop)

Plagron supermix

Zelfgemaakte compost

Lavameel

Onderin de potten hydrokorrels van vorig jaar(gewassen)

(Later misschien nog topdressen met kippenmest indien nodig)

Zaden:

10x green gelato autoflower(RoyalQueenSeeds)

5x Sweet ZZ autoflower(RoyalQueenSeeds)

?x gratis zaden?

?x Misschien nog wat van GreenHouseSeeds

Hier komen nog de gratis zaden ook bij. We hopen op autoflowers. En anders bestellen we nog het één en ander bij.

Als spot hebben wij een afgesloten natuurgebied. Het lijkt wel een moeras.

Het is hier extreem drassig en word omringt door bramenstruiken. 

We hebben in dat gebied drie spots gevonden. Hier verdelen we de planten over.  Onze vogelvrienden hebben ons met hun nesten geinspireerd om de potten op een verhoging van riet te bouwen. Dit riet gebruiken we ook om de potten te camoufleren. 

20200409_112531.thumb.jpg.871a2405158aebb62786f4bf37066b41.jpg

De grond gaan wij voormixen op een andere plek. Dit stoppen we in dubbele vuilniszaken en sluiten het goed luchtdicht af. Wij kunnen de grond en potten éénmalig met een boot afzetten. Hierdoor hoeven wij niet met 

de spullen door de bramenstruiken.

20200409_112338.thumb.jpg.0dabbc78372c076b87e5a125a18e462b.jpg 1 van onze spots. We hebben goed opgelet waar de zon vandaan komt.

20200409_111614.thumb.jpg.2b984b44bf705aa3e6ba733b78decfed.jpg

Hier zie je het moeras. Achter het perspectief van de camera is in volledige breedte van sloot tot sloot een bossage van bramenstruiken.

Zodra alle spullen binnenzijn zal ik wel even een update plaatsen. Dan update ik ook even welke soortjes het worden.

Wat is er goed? Wat is er fout? Ik krijg graag feedback. 👌🏻

Ik ga nog even samen met mijn joint genieten van de zon🌞

• Like 2

leuk weer een topic om te volgen...:D

ach wat is fout.?...goed is als je oogst.....dus dat houd het altijd spannend.....is er een bepaald topic ergens waarop deze potten kweek in moeras geïnspireerd is?

oogst verhogend is een mix van vroeg en laat kweken....autos.... vroege soortjes en latere soortjes...maar jullie hebben heel bewust voor alleen auto's gekozen.

3 ...en dus...meerdere spots is zeker ook oogstkans verhogend.....dus dat doen jullie zeker goed

Kwa spots spotten jullie al meer als 1 jaar dus ga je voor je eigen beste opties....en mogelijkheden...zoals de boot.....en beschikare tijd...less is more....vaak...

je potten staan niet in de grond begrijp ik maar op het riet.......dus dat wordt water geven de hele zomer....das ook een bewuste keuze...

En als het veel gaat regenen....dan wat minder....;)

wanneer gaan jullie ontkiemen?

misschien een paar reguliere auto's erbij om zaad te maken voor 2021?.......van LBH bijvoorbeeld.....die ken je dan ook wel van  .nl...waar je ook veel gelezen hebt,...

succes met slepen....het werk begint nu voor jullie... !!

ben benieuwd naar "" your way""

• Haha 1

Hoi,

Wij hebben het niet op een specifiek topic geïnspireerd. Gewoon een beetje alles bij elkaar geschoven.

We hebben bewust voor auto's gekozen omdat we vorig jaar gezeik hadden met toprot.

We willen eerst ervaring op doen met guerilla om misschien volgend jaar wat vroege soortjes te planten.

Aangezien er hier vrij weinig goede spots met goede grond zijn hebben we gekozen om in potten te zetten, dat is met autoflowers goed te doen.

Vorig jaar een soortje gekweekt van growerschoice, dat was frosty gelato auto.

Hier stond ik echt verblufd van. Zeker een aanrader.

Water geven is zeker een verplichting. We hebben de afweging genomen om toch met potten te werken.

We gaan waarschijnlijk eind april begin mei beginnen met kiemen. En in een propagator opkweken om daarna naar de spot te brengen.

Het maken van zaden ga ik me voorlopig even niet mee bezig houden. Misschien iets voor volgend jaar

F

28 minutes ago, FrostyFingers said:

Vorig jaar een soortje gekweekt van growerschoice, dat was frosty gelato auto.

Hier stond ik echt verblufd van. Zeker een aanrader.

je scherm-naam is er ook gebaseerd... denk ik....:D...maar... je zet ze nu niet meer:huh:?.....ze zijn nog verkrijgbaar zag ik...

Heeft topdressen met kippenmest tijdens de kweek wel nut? 

Heb aardig wat verhalen gelezen over hermas bij rqs. Wil niet zeggen dat het altijd kut zaad is maar zal ze wel goed in de gaten houden.

Ik zal het zeker goed in de gaten houden. Ik heb bij de zaden vrijwel alleen goede reviews gelezen. Ik heb me niet echt verder verdiept in de genetica.

Wat betreft dat kippenmest heb ik geen idee. Dit is meer iets om achter de hand te houden als het nodig is.

Nee dus , kippemest word door bodemleven omgezet in voeding voor ons plantje ,dus niet 

geschikt als top dressing,rond begin juli een schepje bitterzout is ook heel goed ,

halve eetlepel tot lepel per plant , 

• Like 1

Mooie plek, veel ruimte ookwel. Als je goede ervaring hebt dan zou ik zowiezo die frosty zetten. Dan bouw je 'n zekerheidje in. De revieuws zijn niet altijd echt betreft de soorten. Ik ga zelf ook auto's zetten dit jaar, wat nieuwe uit proberen maar neem de revieuws niet te serieus. Het blijft toch 'n beetje gokken. Hoeveel bracht die frosty op wat waren de omstandigheden, welke grond, voeding etc als ik vragen mag?ik ga je volgen in ieder geval, veel succes 

• Like 1

Vet project!! 
Heel veel zin om deze te volgen :D!
Bedankt voor het delen en alvast alle plezier en succes gewenst! 

Mooie ruime potten. Halen jullie de onderkanten eruit?
Tip van die ouwe is om een randje van de bodem te laten zitten. Anders zakt je pot steeds dieper weg.

Als je wilt, heb ik misschien wel wat zaadjes voor je?
Vorig jaar 3 verschillende gemaakt (fem). 

Vind het wel uitdagend zo in het moeras. Wel wil ik je er vast op attenderen om zo'n hoedje te halen met vliegengaas (en oordoppen :P) je wordt horendol van die muggen op zo'n zomeravond. En het zal er ook wel sterven van de teken? goed op letten :) 

Nou stoeltje gezet hoor! :D 

@wiet61

Bedankt voor de tip, we hopen de grond goed voorbemest te hebben, maar ik houd het in mijn achterhoofd.

@Beat

het ging om de frosty gelato van @growerschoice We hebben hem toen in kwekerspotgrond van de welkoop gezet. In een pot van +-20L?

En een beetje bijgevoed met topbooster van aptus. Wij hebben toen niet bijgehouden wat dr van af kwam. Ik schat zo'n 30 a 40 gram🧐

Dit jaar dacht ik erg laat pas weer terug aan dit soortje. En had ik al een boel zaden besteld. We hebben besloten om dit jaar gewoon met deze zaden aan de slag te gaan.

@Anonymous

We hebben een aantal potten van 20/25 liter. we staan voor de keuze of we meer van dit soort potten willen kopen. De onderkant blijft dicht.

We hebben ook nog 100 10L potten waarvan we in principe de onderkant eraf kunnen zagen en de twee bovenop elkaar zetten. En we op 20L uitkomen

Heeft iemand hier ervaring mee en werkt dit goed?

Zoals al eerder vermeld hebben wij alle zaden al besteld en gaan we dit jaar met auto's aan de slag. Dit doen we omdat we geen zin hebben in een septemberoogst bijvoorbeeld. Misschien is het is voor volgend jaar een idee. Toch bedankt @Anonymous

En betreft de muggen zijn we wel wat gewend daar. Ben wel eens eerder daar in de buurt geweest s'avonds/s'nachts. En toen kwam ik met een welgetelde 37 muggenbulten thuis.

Met teken heb ik gelukkig nog geen ervaring maar ik zal zeker opletten.  Prikweg smeren en een joint roken helpt al een heel eind. Gelukkig kan ik mijzelf er van weerhouden om te krabben.

zet nu maar eens een zwarte pot met geraniums in de volle zon..of 2 op elkaar.......na 3 uurtjes voelen hoe heet het wordt......en kijk na een paar dagen naar de wortels..........uiteraard een andere pot helemaal ingraven om het verschil te zien.....

overtuig jezelf....:)

maar hier zijn weer oplossingen voor....en wat je niet probeert...dat weet je niet...

een potten kweek in het riet van 2019....

https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/6528-guerilla-2019-want-je-denkt-toch-niet-dat-ik-stopmet-wiet-kweken/

@Anonymous...je hebt pm...

• Like 1

On 15-4-2020 at 08:03, FrostyFingers said:

We hebben een aantal potten van 20/25 liter. we staan voor de keuze of we meer van dit soort potten willen kopen. De onderkant blijft dicht.

We hebben ook nog 100 10L potten waarvan we in principe de onderkant eraf kunnen zagen en de twee bovenop elkaar zetten. En we op 20L uitkomen

foto van dit forum...ben je vast wel tegen gekomen...2x20 en 1x 10 erop...

gallery_1321_256_7197995.jpg

Hoi,

Helaas zijn nog niet alle zaadjes binnen gekomen. Mede door corona, pasen etc.

Ik hoop dat ze morgen binnenkomen. Dan kunnen we bepalen welke soortjes nou exact op de spot komen te staan. 

We gaan de potten in een soort vogelnesten van riet zetten om te camoufleren en te beschermen tegen zon.  Het stapelen van 2x 10L potten is een reëele oplossing. 

@DeVos dat topic ben ik nergens tegen gekomen. Heb je een link?

Het is ondertussen duidelijk welke zaden we gaan gebruiken. 

10x green gelato auto (rqs)

5x  sweet zz auto (rqs)

5x  Northern light auto (rqs)

Ook hebben we hier en daar nog wat anders staan. Zonder verslag.

We gaan in de eerste week van mei starten met ontkiemen en voorgroeien in afbreekbare potjes. Wanneer gereed brengen we ze naar de spot.

De potten worden:

10x21L

10x20L(2x10L)

IMG-20200417-WA0000.thumb.jpeg.8ede1d3b8fff125ceb379f023b95bf43.jpeg

On ‎9‎-‎4‎-‎2020 at 15:08, FrostyFingers said:

Zelfgemaakte compost

mooi spul...... wat zit daar in?....hoe is het gemaakt...?......

Wie gaan eindelijk ontkiemen.

Het gaan wat meer planteb worden dan we in eerste instantie van plan waren.

20200506_180800.jpg.c9f38d3b5a0e9b99cf9fafeef755a02f.jpg

Ze liggen nu tussen de watten. Wanneer de plantjes wat steviger worden gaan we ze naar de spot brengen.

Het grootste werk word het brengen van de grond en potten. Hiervoor gaan we eenmalig gebruik maken van een boot. Dit moet in de avond/nacht gebeuren.

Ik zal snel wat foto's plaatsen

F:stoned-smiley:

• Like 1
  • Thanks 1

goed bezig...;)

ik kwam je net tegen op wietforum.nl...je zocht een pot mengsel daar.....

tis nu misschien te laat want de kip kan niet broeien in het mengsel....maar geef het 4 weken de tijd om ingewaterd te broeien.........en probeer een paar potten met ronde 2 ergens....:huh:??

in dit topic kom je een recept van een kuip tegen waar Dame Blanche het ook mee eens was.......

https://www.wietforum.nl/topic/25225-cucharachas-seizoen-2007/

1 speciekuip is 65 ltr

50 liter universele potgrond

15 liter perliet

6.5 theekopjes gedroogde kippen mestkorrels....merk of korrelvorm maakt niet uit....( letop: 1 thee kopje per 10 liter medium )

de kuipen zijn wit (gemaakt.)..want zwarte worden pisheet in de zon...dat vinden de wortels ook niet fijn...

med_gallery_9937_1681_759281.jpg

en....!!!

De kuipen zijn afgelopen week klaar gemaakt..,ik heb in de achtertuin ook regenwormen gewipt en zo,n 20 wormen per kuip toegevoegd en de kuipen hebben nu tot zo,n beetje anderhalve maand tijd om tot leven te komen.:wub:

med_gallery_9937_1681_736716.jpg

med_gallery_9937_1681_712513.jpg

die regenwormen in de pot hoeven niet...mja...zal echt niet nadelig zijn....wel zielig als ze dood zouden gaan ( bv door de minerale mest van de universele potgrond...)

iets goeds hoeft niet duur te zijn....:rolleyes:

mooi testje toch:D?

ps..de perliet kan je ook vervangen door cocos....beide geven lucht en bufferen....

als je potten omkeerd op spot...na kweek...is cocos beter want die vergaat....beheerders wil je niet boos maken uiteraard.

Hoi,

We gaan gebruik maken van potgrond met plagron supermix en voeden met slootwater.

Mooi topic van dame blanche, wij gaan proberen de potten te bedekken met riet zodat ze niet te snel heet worden. Dit hebben we nog niet in de praktijk getest en komen er vast snel achter.  Wat betreft de receptuur voor de grond lijkt me dit een optie voor in een toekomstige ronde.

De grond gooien we op een mooie plek neer waar we in de toekomst in de volle grond willen planten.

F

idd...witte potten op guerrilla is ook niet alles...en tis veel werk.....wat je kan overwegen.....

de lege potgrondzakken die je hebt... zijn meestal zwart van binnen...draai ze binnenste buiten,...en vul ze met riet of andere zooi op spot....en wikkel die rond de 2x 10 ltr potjes aan de zon zijde.......dan zijn ze toch voorzien van isolatie...tegen hitte....10 ltr is aan de kleine kant vind ik kwa diameter...dus alle beetjes helpen.......ook bij de 20 ltr potjes uiteraard.

wel windproof maken uiteraard...;)

Dame Blanche heeft geen eigen grow topics...maar hij geeft wel hele goede aanwijzingen in dat topic van Cucharachas.

je gaat dus (in)wateren  en water geven met spot water.....twas moeras toch:huh:?....zuur:huh:?  test je vooraf op ph...?

een fles ph+  kost geen drol....als je weet hoeveel ml je moet gebruiken op 10 ltr gieter....hoef je maar 1x te (laten) meten...;)

hergebruik van aarde is altijd top, zonde om weg te doen......tis wel 2x zwaarder nat....maar dat zie je vanzelf...:D