• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

Coffeeshop kwaliteit hasj maken

Recommended Posts

vertel het de vvd en de cda stemmers en nog een paar partijen.......

ze willen geen legalisatie...en werken elk initiatief passief tegen of actief naar de prullenbak....

in usa zijn ze slimmer....steeds meer staten zien de $$ binnen rollen....:lol:;)..met open armen........en vaak met hollandse knowhow...

waarom niet gewoon icehash maken dan heb je topkwaliteit, vlgs mij noemen ze dat ook bubblehash.

als je hash bubbelt bij warm maken is het van goede kwaliteit,daarom noemen ze dat bubblehash.

zeefzak van 220 ,73,38 en 25 aanschaffen van aliexpress en je bent klaar.

het gezeefde en gedroogde zand in zo`n elcheapo chinees voorverwarmd persje(deze wel even een paar honderd keer in en uit draaien omdat er wat chroom los laat)

krijg je lekkere taaie hash met een mooie structuur)

• Thanks 1

Inderdaad, flink cashen, helemaal als ik kijk op Youtube naar de prijzen.

Daarvoor is in Nederland vast ook interesse, omdat er zo verschrikkelijk veel geld mee verdiend kan worden.

Ik heb die zeefzakken.

Dat is pleuris veel werk, echt uren, voor een piepklein beetje hasj.

Beter die ellende besparen en 5 gram halen bij de coffeeshop.

Pollinator heb ik ervaring mee.

Deze hasj is van véél betere kwaliteit.

Maar het ruikt niet zo lekker als van de coffeeshop, en is toch niet helemaal hetzelfde.

• Like 1

inderdaad veel werk ,daar moet ik je gelijk ingeven.

ik vind juist de icehash beter.

hangt ook een beetje van de zeefmaat af ,welke je in de pollonator zet.

deze is trouwens ook goed na te maken,je hebt op aliexpress in alle maten nylon mesh doeken, ik heb laatst een rol van 10mtr gekocht,kost geen drol.

er zijn veel ontwerpen op youtube te vinden.

ik ben ook van plan zo 1 te kopiëren.

• Like 1

Als ik na ga hoeveel cannabis ik heb moeten gebruiken, en 8x de pollinator gebruikt voor 5 gram hasj, dan knap ik erop af.

Ik zou in ieder geval een grote pollinator kopen, anders duurt het erg lang, en je moet in de tussentijd weer de cannabis bevriezen voordat die weer een nieuwe ronde kan draaien.

Bubblehasj kan je maken met een apparaat.

Weleens gezien.

Ik hoop nog eens goede hasj te kunnen maken.

Heb een uitleg gevonden hoe je hasj kunt maken, en welke cannabis soorten hiervoor geschikt zijn van RQS:

https://www.royalqueenseeds.nl/blog-hoe-maakt-u-hasj-n82

Als je bij RQS koopt via de officiële website, die ontkiemen bij mij altijd goed, niet via een omweg.

Iemand die toevallig Royal Gorilla, Sour Diesel, of ICE heeft liggen of het gaat kweken, en een poging waagt om hasj ervan te maken?

13 hours ago, Domination said:

Iemand die toevallig Royal Gorilla, Sour Diesel, of ICE heeft liggen of het gaat kweken, en een poging waagt om hasj ervan te maken?

wie gaat er nu binnen kweken om er uitsluitend hash van te maken?.....oke als je het met afval doet....dan kan ik het begrijpen....

zet in de bush of je tuin rooie lieb voor uitsluitend hash....of een andere deense hashplant........daar kan ik nog wel  inkomen.......met moeite dan...

• Like 1

On 15-4-2020 at 23:22, Domination said:

Als ik na ga hoeveel cannabis ik heb moeten gebruiken, en 8x de pollinator gebruikt voor 5 gram hasj, dan knap ik erop af.

Ik zou in ieder geval een grote pollinator kopen, anders duurt het erg lang, en je moet in de tussentijd weer de cannabis bevriezen voordat die weer een nieuwe ronde kan draaien.

Bubblehasj kan je maken met een apparaat.

Weleens gezien.

Ik hoop nog eens goede hasj te kunnen maken.

Met hoeveel gram materiaal had je die 5gr?

Dat apparaat is gewoon een campingwasmachine.

Er zijn ook niet speciale soortjes om hash te maken. Als er maar THC opzit. RQS wil gewoon van die soorten af.

• Like 1

1 hour ago, Domination said:

Hoeveel ik had gebruikt staat in dat verslag van mij.

welke:huh:?..je hebt  zo veel topics.:rolleyes:...linkje? en welke post?

• Haha 2

hoeveel materiaal je nodig hebt is afhankelijk hoeveel THC er op het materiaal zit welke je gaat wassen (in ijsblokjes).

vorig jaar heb ik toppen gebruikt dan kun je een rekensommetje maken door het gewicht te delen door +/- 10.

bij 100gram top krijg je ong. 10 gram hash.

gebruik je knipafval of blad waar weinig trichomes op zitten zal het minder zijn.

het materiaal meerdere malen wassen,meestal heb je een hogere opbrengst bij de 2e was.

je kan het ijswater zeefen in zakken of je laat het bezinken. een combinatie kan ook ,ikzelf heb de zakken gebruikt en als laatste het water laten bezinken het water wat boven die hash staat liet ik d.m.v overhevelen met een luchtslangetje.

de over gebleven hash op bijv het 25 micron filterdoekje of koffie filter laten drogen.

op Youtube staat bijna alles en gevonden in een oogwink.

@fsmidt maar dan nog steeds zal je daar niet de bekende hasj smaak mee krijgen ;) Dat is gewoon zoals we t al doen....

En ik vind t ook hoor, beetje goede hasj kan ik wel waarderen maar die hasj die van mijn planten komt smaakt gewoon naar wiet en niet naar hasj.....  En als je t perst met de hand of zelfs zo'n hand draai persje dan wordt alleen de buitenkant donkerder... zodra je een stuk eraf haalt brokkelt t gelijk weer af tot poeder...

Misschien heb je er wel een echte pers voor nodig..... maarja om ff 3 - 400 euro uit te geven voor een pers waarmee je 20 - 30 gr hasj perst is beetje duur om uit te proberen...

je handpers aandraaien daarna "even" verwarmen met een brander of boven het gasfornuis,je moet het net niet meer vast kunnen houden(niet telang dan loopt de hars eruit),daarna lichtjes aandraaien,je moet nog wel wat weerstand voelen en niet te ver aandraaien anders knijpt het er alsnog uit.

ik had echt super kwaliteit hash en rook erg lekker.

weet niet welke soort wiet het was helaas,denk van de critical jack.

ik heb even gegoogled maar kan het zo snel niet vinden.

On ‎18‎-‎4‎-‎2020 at 20:20, DeVos said:

welke:huh:?..je hebt  zo veel topics.:rolleyes:...linkje? en welke post?

• Haha 1

Als eerste is de vraag welke kwaliteit uit de shop? 

Dan is de vraag welke vorm hash er zijn zoveel manieren om een hash te maken.

Dry shift / ice / dry ice / charas om een paar te noemen.

Je kan ice o later maken en dan alla French Cannoli temple ball style persen. 

Alleen bij goede kwaliteit ice o later kommen er wel een paar stappen bij kijken.

En die link van royal queen is leuk maar ze praten over THC rijke soorten maar er is nog iets wat mee tel en dat is de soort trichome.

Het kopje moet gemakkelijk lost laten en er zijn soort die dat hebben zal er later als ik een topic open wat dieper op in gaan.

Als je wat verder will verdiepen zijn Matt Rize, French Cannoli & Bubbleman wel super goede bronnen.

Edited by Amsterdam Errline
typos
  • Thanks 1

Hehehe het is allemaal maar een hoop gedoe voor wat hash wat niet naar hash smaakt.... Knip afval ligt hier ook al een maand ondertussen in de trimmer...  Steeds denk ik weer oh ja moet nog wat hash maken... maarja... al dat werk voor iets wat ik toch niet rook lol

Ik heb gister van 85 gram knipafval ice hash gemaakt. 

Vandaag lekker in de zon gelegd en een paar keer gekneed. Alle vocht is er nu wel uit. 

Foto  is van toen het net gemaakt was. 

15910299552385424674633337662455.jpg

• Like 2