• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

Coffeeshop kwaliteit hasj maken

Recommended Posts

On 1-6-2020 at 18:50, snoop said:

15910301677787750952810960734234.jpg

Ben wel benieuwd hoe die er van binnen uit ziet ;) Als ik al zoiets lijkends krijg dan is het vaak van binnen nog steeds poeder achtig...

• Like 1

Van binnen iets lichter van kleur en heel soepel. 

Plaats vanavond wel even een foto

• Like 1

Van binnen iets lichter van kleur en heel soepel. 

Plaats vanavond wel even een foto

15913725968813230577529981024954.jpg

15913726314575227440177421266304.jpg

• Like 1

Ja dat heb ik ook dan, alleen als ik t dan verbrokkel wordt t meer een droge poeder dan hasj.... Denk dat t je daar gewoon een pers van een paar ton voor nodig hebt ofzo.

Ben het nu maar een beetje aan t verwarmen in de oven... kijken of dat gaat... Vind t maar een hoop werk voor een beetje hasj lol

On 19-4-2020 at 08:33, fsmidt said:

hoeveel materiaal je nodig hebt is afhankelijk hoeveel THC er op het materiaal zit welke je gaat wassen (in ijsblokjes).

vorig jaar heb ik toppen gebruikt dan kun je een rekensommetje maken door het gewicht te delen door +/- 10.

bij 100gram top krijg je ong. 10 gram hash.

gebruik je knipafval of blad waar weinig trichomes op zitten zal het minder zijn.

het materiaal meerdere malen wassen,meestal heb je een hogere opbrengst bij de 2e was.

je kan het ijswater zeefen in zakken of je laat het bezinken. een combinatie kan ook ,ikzelf heb de zakken gebruikt en als laatste het water laten bezinken het water wat boven die hash staat liet ik d.m.v overhevelen met een luchtslangetje.

de over gebleven hash op bijv het 25 micron filterdoekje of koffie filter laten drogen.

op Youtube staat bijna alles en gevonden in een oogwink.

Nou lekker dan... alweer verwijderd lol

2 minutes ago, Stoney said:

Ja dat heb ik ook dan, alleen als ik t dan verbrokkel wordt t meer een droge poeder dan hasj.... Denk dat t je daar gewoon een pers van een paar ton voor nodig hebt ofzo.

Ben het nu maar een beetje aan t verwarmen in de oven... kijken of dat gaat... Vind t maar een hoop werk voor een beetje hasj lol

ik heb toch echt gewoon een beetje gekneed toen het wat zachter van de zon was, het is nu gewoon als zachte hash :)

Nou volgens mij is t wel belangrijk ook voor de smaak enzo, die membraampjes moeten kapot

Met zo'n persje en verwarmen heb ik ook geprobeerd maar bleef poederig. Buitenste randje werd dan wel wat donkerder maar echt geen zachte plak hash te noemen.

18 minutes ago, boswandeling said:

Moet toegeven dat dat opengebroken brokkie  van @snoop er wel echt als hash uitziet. Bij mij blijft het ook altijd poeder en wordt het niet plakkerig.

het is ook gewoon hash, gemaakt met bubbelzaken van ali expres :)  vorige keer had ik het 1 dag te droge gelegd in de kast boven m,n plant en toen was het de volgende dag keihard, deze keer goed uitgeknepen tussen vetvrij bakpapier en toe 2 dagen iaten liggen, toen uurtje in de zon gelegd en een paar keer gekneden en hoppa .......KNETTERRRRR

ik heb ook de zakken van aliexpress 220 160 73 45 25 uitknijpen met  het 25 Mu vierkantje en een nacht laten drogen op kamer temperatuur ,ik heb het wel een paar weken in een potje gehad totdat die pers thuis was.

blijft veel werk maar dan heb je ook wat.

Denk dat het ook wel een beetje hobby moet zijn. Vond het afgelopen jaar erg leuk om mn knipafval te verwerken maar het resultaat was zo teleurstellend dat ik het dit jaar niet wou doen. Nu ik dit dan weer zo zie ga ik toch nog wel een poging wagen met ice zakken. 

20 minutes ago, fsmidt said:

ik heb ook de zakken van aliexpress 220 160 73 45 25 uitknijpen met  het 25 Mu vierkantje en een nacht laten drogen op kamer temperatuur ,ik heb het wel een paar weken in een potje gehad totdat die pers thuis was.

blijft veel werk maar dan heb je ook wat.

maar waarom die pers? 

3 minutes ago, boswandeling said:

Denk dat het ook wel een beetje hobby moet zijn. Vond het afgelopen jaar erg leuk om mn knipafval te verwerken maar het resultaat was zo teleurstellend dat ik het dit jaar niet wou doen. Nu ik dit dan weer zo zie ga ik toch nog wel een poging wagen met ice zakken. 

ik maakte er eerst olie van ivm slaapproblemen maar dat hielp niet dus toen nam ik gewoon 1 of 2 pipetjes voor de fun... nu maak ik er ice van en heb dan zo,n 5-8 gram en dat is zeer bruuikbaar :)

14 minutes ago, snoop said:

en je bent er zo klaar mee max 30 min

het maakt ook uit hoeveel gram wiet je gebruikt en hoeveel runs je ermee maakt 

als je na 2 pipetjes niks voelt dan heb je de olie niet goed gemaakt of je hebt een hele hoge drempel..

goed gemaakte olie (onverdund) wil trouwens niet eens met een pipet, mits je het warm maakt,die ik maak is zo dik als stroop.

2 minutes ago, fsmidt said:

het maakt ook uit hoeveel gram wiet je gebruikt en hoeveel runs je ermee maakt 

als je na 2 pipetjes niks voelt dan heb je de olie niet goed gemaakt of je hebt een hele hoge drempel..

goed gemaakte olie (onverdund) wil trouwens niet eens met een pipet, mits je het warm maakt,die ik maak is zo dik als stroop.

3x verdund en in het begin werd ik van 3 druppels knetter,dus hele hoge drempel ;)

• Like 1

3 hours ago, boswandeling said:

Moet toegeven dat dat opengebroken brokkie  van @snoop er wel echt als hash uitziet. Bij mij blijft het ook altijd poeder en wordt het niet plakkerig.

Het is goede hasj, alleen ruikt het niet zo lekker als van de coffeeshop.

Hier mijn uitleg hoe je hasj maakt:

STAP 1

Je begint met het scheiden van de trichomen van de plant. Dit doe je door je knipafval of je plantdelen te zeven. Op deze manier vallen de trichomen door de zeef en houd je in je zeef het echte afval over. Zorg dat je trichomen op een schone ondergrond vallen waar je de trichomen (THC) ook makkelijk vanaf krijgt. Als je te lang zeeft vallen er steeds meer stukjes blad door de zeef die de kwaliteit van de hasj iets naar beneden halen. Zeef dus niet te lang.

STAP 2

Schraap de trichomen (THC poeder) bij elkaar en verpak dit in het plastic van bijvoorbeeld een omhulsel van een pakje sigaretten. Doe er een paar druppels water bij en pers de trichomen in het plastic goed hard samen.

STAP 3

Verpak dit weer in een strook nat kranten papier en druk ook dit strak samen zodat er een compact en hard pakketje ontstaat. Zorg dat er 2 of 3 lagen krantenpapier om de verpakking zit. Zorg ook hier weer dat het strak verpakt is, druk het flink aan.

STAP 4

Verwarm de oven voor op ongeveer 180 graden. Leg de hasj, verpakt en wel, in de oven gedurende 10 minuten. Na 10 minuten haal je het verpakte blokje uit de oven laat deze drogen.

• Like 1

46 minutes ago, Domination said:

Het is goede hasj, alleen ruikt het niet zo lekker als van de coffeeshop.

het ruikt anders heel lekker naar hash hoor ;)