• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

Coffeeshop kwaliteit hasj maken

Recommended Posts

1 hour ago, snoop said:

probleem is alleen het bewaren....... rook het te snel op.:)

Bekend probleem. Schrik er elk jaar weer van om te zien hoe snel ik een heel veld weg rook:lol:

• Like 1
  • Haha 1

WAT IS HASJ?

Zoals reeds vermeld, is hasj een vorm van cannabis concentraat. Het is gemaakt van de trichomen van de cannabis plant, die kleine haarachtige klieren die het merendeel van de planten cannabinoïden produceren en bevatten. Ze worden van de plant gescheiden en vervolgens in geconcentreerde blokken geperst met druk en hitte. Het merendeel van de trichomen groeit rond de bloemen van de plant, waardoor toppen en knipresten de belangrijkste ingrediënten zijn voor de productie van hasj, hoewel alle plantenmaterie kan worden gebruikt.

Het is belangrijk te weten dat het simpelweg scheiden van de trichomen van de cannabis plant geen hasj zal produceren. Het resultaat van deze scheiding staat bekend als kief, een ander concentraat en het rauwe ingrediënt in de hasj productie. Het is geen hasj totdat het een hitte/druk behandeling heeft ondergaan, waardoor de trichomen afbreken en smelten, wat de consistentie, smaak en effect beïnvloedt.

In feit is er dus slechts een manier om hasj te produceren: Door het te verhitten en te persen. De methode die je echter gebruikt om kief te verkrijgen, kan een grote invloed hebben op de kwaliteit van je hasj en zowel subtiele als uitgesproken verschillen veroorzaken. Dit is waarom er veel "verschillende" methoden zijn om hasj te produceren, omdat de gebruikte methode het type hasj kan bepalen.

Opmerking: Het gebruikte plantenmateriaal zal ook de eindkwaliteit van de hasj beïnvloeden. Hele planten kunnen worden gebruikt om kief te verzamelen en hasj te produceren, echter de kief die van de toppen en knipresten van de toppen wordt verzameld, is het beste.

bron: zamnesia blog.

vandaar ik dat persje gebruik en deze boven een vuurtje verwarm,maar zoals boven staat vermeld er zijn veel verschillende manieren.

• Like 1

17 hours ago, fsmidt said:

Ja oppassen met die dingen, zag gisteren allemaal metaal deeltjes los komen... Dat wil je niet in je hash hebben. Toen ff in de oven gelegd, nouja dat ff was nog te lang want de olie liep er uit en het blokje hasj zit er nu helemaal in vast, plus de rest vd onderdelen.... Het is leuk om wat bij elkaar te plakken maar echt persen kan je er niet mee mee

je kan niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb  :)

even boven de vlam van het gasfornuis is voldoende of op een ouderwetse gaskachel leggen.

• Haha 2

Gisteren deze gemaakt dmv pollinator en verwarmen in de oven en met de hand geperst. Had iets van 100 gr trim afval. Eerst minuut of 3-5 laten draaien, daarna iets van 15-20 min en toen nog eens voor meer dan een uur. Die laatste moet ik nog verwerken maar zit eraan te denken om die eerst met bubblebags schoon te spoelen en te filteren... 

Had deze 2 brokjes gisteren meegenomen in een wietpotje dus vandaar al die spikkels er op... 

Deze is van de 1e  paar minuten, 

IMG_20200606_125342.thumb.jpg.69c4c6253640f54cd82b3608c339b5a8.jpg

Deze van de 2e run, stuk lichter gelijk. 

IMG_20200606_125415.thumb.jpg.e71c3d6e5e6cf44a89f840f79a068b32.jpg

Was weer veel werk.... 

4 minutes ago, boswandeling said:

Eigenlijk moet je ook eerst bakpapier erin doen voordat je de kief erin doet volgens mij.....

ik heb toen zonder gedaan,als na het afkoelen het er niet uit wil kun je het nog een keer een heel klein beetje verwarmen,het is even ermee spelen niet te gehaast.

Ja opzich wel beter gelukt, geen poeder van binnen. Ruikt niet heel sterk naar hasj en vond t beetje scherp roken, smaakte ook niet naar wiet zoals voorheen. Die vriend die hem gisteren draaide vond t wel lekker en heavy, ik rook te weinig hasj om een goed oordeel te geven. 

• Thanks 1

Nou met die nieuwe batch, ook vd critical en nog ander afval (apart in de molen gestopt) is het niet gelukt met de fles methode... Bleef uit elkaar pleuren. Een stukje was gelukt om er een hard klompje van te maken wat makkelijk brak en naar wiet smaakte... En ik had alles nog wel met de bubble bag gefilterd op 25, 72 en 120micron.....

Ik ga het t weer es in de oven gooien.... Maar ik blijf t een hoop werk vinden voor weinig resultaat lol

• Sad 1

Oven was ook geen succes, de 70micron blijft nog t best enigszins plakken, de rest pleurt gewoon uit elkaar... Ik geef t op! Maak er wel olie de volgende keer ofzo...

• Sad 1

On 15-4-2020 at 23:22, Domination said:

Als ik na ga hoeveel cannabis ik heb moeten gebruiken, en 8x de pollinator gebruikt voor 5 gram hasj, dan knap ik erop af.

Ik zou in ieder geval een grote pollinator kopen, anders duurt het erg lang, en je moet in de tussentijd weer de cannabis bevriezen voordat die weer een nieuwe ronde kan draaien.

Bubblehasj kan je maken met een apparaat.

Weleens gezien.

Ik hoop nog eens goede hasj te kunnen maken.

nou...hoeveel gram cannabis:huh:?...