• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sunshine

Voorgroeien op de spot..?

Recommended Posts

Beste guerilla strijders

ik heb hier wat mooie green poison , skunk, cheese en een hoop andere soort zaden die aan het ontkiemen zijn. Waarmee ik dit jaar op mijn guerilla plek nogmaals het wil gaan proberen..

Het plan is om de zaden binnen te ontkiemen.. en vervolgens buiten op de spot in 1.5 liter potten voor te groeien in een plastic tunnelkas.

zodra de planten weerbaar genoeg zijn wil ik de tunnelkas verwijderen en de planten plaatsen in hun plantkuilen.

mijn vorige guerilla kweken heb ik de planten minimaal 3 weken thuis onder de lamp voorgegroeid.. om strekken te verkomen..alleen dit jaar heb ik helaas geen binnen plek om ze voor te groeien

de tunnelkas staat in vol licht zonder schaduw, is dit te doen?  Of zullen ze gaan strekken en omvallen buiten ?

greets!

02E0DE0A-C5DA-4A1D-9211-CFC41FB16FF4.jpeg

62DBFFCF-B42C-428D-BF16-7E63ACD4F10E.jpeg

• Like 1

kzou ze alleen beschermen tegen vogels en konijnen en slakken.etc..met dit weer is dr geen regen verwacht ...dus geen slagregen schade...

de volle zon vinden ze heerlijk!!!!!  en dan strekken ze ook niet zo.........zaailingen mogen meteen knallen in de zon.....stekken is heel wat anders.....

onder plastic wordt het veel te heet.:wacko:...dan leggen ze plat....en ook krijgen ze geen wind training....:wacko:

zwarte potten...of zwarte roottrainers ..worden bloedheet in de zon nu....dus probeer daar wat op de vinden dat ze niet direct beschenen worden...

• Like 1

24 minutes ago, DeVos said:

kzou ze alleen beschermen tegen vogels en konijnen en slakken.etc..met dit weer is dr geen regen verwacht ...dus geen slagregen schade...

de volle zon vinden ze heerlijk!!!!!  en dan strekken ze ook niet zo.........zaailingen mogen meteen knallen in de zon.....stekken is heel wat anders.....

onder plastic wordt het veel te heet.:wacko:...dan leggen ze plat....en ook krijgen ze geen wind training....:wacko:

zwarte potten...of zwarte roottrainers ..worden bloedheet in de zon nu....dus probeer daar wat op de vinden dat ze niet direct beschenen worden...

en als ik de tunnel kas vol Kleine  gaatjes maak zodat hij enkel nog voor bescherming dient? ... zodat de temp niet veel hoger als buiten de kas word?

ik zit met te weinig ruimte in huis😂

• Like 1

kan je doen...maar kheb het niet zo op klapperend plastic.....als je een kooi maakt van gaas dan kan je de bovenkant bespannen met plastic en gaatjes.....dan gaat er nog wat regen druppels door heen......mocht dat nog komen....:D

buiten zaailingen buiten voorgroeien rulez....imho....veel beter als binnen....nothing beats the sun...:wub:

in een tunnel wordt het echt heet....ook al laat je beide uiteinden open....

mocht je nog iets vinden bij de kringloop.........mooi voorgroei hokje....anti hert en nijntjes...:D...bello kan wel even zonder bench...

$_57.JPG&f=1&nofb=1

• Haha 1

large.590b43be0641b_heri2.jpg.0c4ee6ee30

oude foto van internet....dit was een action kassie oud model..15 euro ofzo.....maar ik zou het plastic er nu niet om doen....met deze zon......en zon verwachting.....kzou het inpakken met een action netje van 99 cent....4x4 meter oid...zag ik laatst...

en idd wel goed vastzetten...ivm rukwindje...en gewicht..

Mmmm.... dit zat ook geleverd bij mijntunnel kas ... is het een idee om dit gaas te gebruiken ipv de plastic folie?

heb er net geld aan uitgegeven😜 geen zin om weer nieuwe spullen aan te moeten schaffen eigenlijk.... 

gr

5A5C097B-885B-4563-A396-247D340AA8B6.jpeg

• Like 1

ja zeker...dat fijn mazig net beschermt iig  ook tegen slagregen....de volle kracht van de regendruppels  wordt toch gebroken lijkt me....:wub:

oke tzal wat zon wegnemen...maar lijkt me goed te doen....ze gebruiken het ook op moestuinen tegen vogels enzo....met aardbeien etc..

dit idee...

pop-up-kas-voor-een-vierkante-meter-tuin

024.jpg&f=1&nofb=1

heb je een linkje van dat spul op de foto? evt in pm?...tis geen schaduw net toch?

On 19-4-2020 at 14:17, Sunshine said:

en als ik de tunnel kas vol Kleine  gaatjes maak zodat hij enkel nog voor bescherming dient? ... zodat de temp niet veel hoger als buiten de kas word?

jij bedoelde dit idee?....dit wordt nu echt heet hoor...leuk voor in maart met bewolkt weer......en slagregens..

2016042510300474771461573252.jpg&f=1&nof

ook bijna alle hobby kweek glazen kassen hebben een raam systeem met een opener ...dan gaan ramen en of deuren open bij 32 graden.......( dat werkt zonder stroom)

• Like 1

18 hours ago, DeVos said:

ja zeker...dat fijn mazig net beschermt iig  ook tegen slagregen....de volle kracht van de regendruppels  wordt toch gebroken lijkt me....:wub:

oke tzal wat zon wegnemen...maar lijkt me goed te doen....ze gebruiken het ook op moestuinen tegen vogels enzo....met aardbeien etc..

dit idee...

pop-up-kas-voor-een-vierkante-meter-tuin

024.jpg&f=1&nofb=1

heb je een linkje van dat spul op de foto? evt in pm?...tis geen schaduw net toch?

ja het is idd een schaduw net dat bij de kas geleverd werd.... ik denk dat ik die ga gebruiken ... lijkt me ideaal!? 😃

On 19-4-2020 at 14:52, DeVos said:

large.590b43be0641b_heri2.jpg.0c4ee6ee30

oude foto van internet....dit was een action kassie oud model..15 euro ofzo.....maar ik zou het plastic er nu niet om doen....met deze zon......en zon verwachting.....kzou het inpakken met een action netje van 99 cent....4x4 meter oid...zag ik laatst...

en idd wel goed vastzetten...ivm rukwindje...en gewicht..

Mooie ouwe foto haha.:P

Dat was toen geen succes om de reden die jij al zegt. Het is toen wel opgekomen maar vervolgens zijn de plantjes gefrituurd. Ik had ze toen ook in van die cocos dingen staan, ook niet echt slim. Inderdaad alleen netje doen en op een schaduwplek zetten met max paar uurtjes zon. Werkt het beste. Later nog wel succes mee gehad.

• Like 1
  • Haha 1

ow..:huh:die jiffys zeker?....ook zo waardeloos inderdaad....ze trekken het vocht uit de grond die erinzit....en wortels groeien er nauwelijks door heen......en ja nu met deze zon...de zwarte potten worden bloed heet......dus daar wat op verzinnen om directe bestraling door zon te voorkomen.....

tja wat  minder zon dan strekken ze een beetje....maar met uitzetten op de eind plek kan je ze dan wat dieper zetten idd.....komt goed..tis onkruid...:)

buiten zaailingen buiten voorgroeien rulez....imho..

deze droge lucht en dan nog deze wind....pfffffffff...maar topic starter heeft 1.5 liter potjes.....toch net even meer water buffer..;)

Ai ai ai...... gisteren maar eens gaan kijken op de spot....  mijn kas stond keurig netjes... maar de jonge plantjes liggen plat en sommige zijn gebroken en  sommigen missen wat lob blaadjes? 
en oja de helft is nog niet met hun kopje boven de aarde.... 

al met al compleet kut.....

snel nieuwe besteld. Dit keer toch binnen onder kunstlicht aan de slag

hooftpijn 🤨

• Sad 1

Ik denk dat de wind en slagregen de boosdoeners zijn...... of het 1,5jaar oude (stinkende) water in mijn guerilla water opslag ....

• Sad 1

http://www.growcenter-noord.nl/armatuur-watt-60x20x5-p-2222.html#product

deze?...met 3 opties aan lampen.....

9500 k voor stekken

6500 K voor moeder of groei

de bloei optie uiteraard niet nemen,.....

==============

onder 2 van deze lampen passen 2 roottrainers....bv deze...

https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/18099/kweektray-deep-roots-aanbieding-40-cellen-kweektray

tja.....maar ik heb zelf geen ervaring met deze opstelling....kzou de 6500 k lampen nemen voor zaailingen ....die is ook  bruikbaar voor stekken...evt...

On ‎19‎-‎4‎-‎2020 at 14:34, DeVos said:

mocht je nog iets vinden bij de kringloop.........mooi voorgroei hokje....anti hert en nijntjes...:D...bello kan wel even zonder bench...

$_57.JPG&f=1&nofb=1

@Bioman... lacht..:lol:..een gevangenis kan ook gebruikt worden om iets uit te sluiten......ipv op te sluiten....:lol:

gallery_22583_12104_1304515.jpg

dit is een foto van internet op een moestuin.....een oud bushokjes raam.....ligt verhoog op een paar stenen....ze krijgen windtraining....en wordt niet te heet...en beschermt tegen slagregen....

dit is een variant op een koude bak...

buiten voorgroeien rulez....mja dit sleep je niet naar de bush easy.......alhoewel....kben wel eens een compleet raam met sponningen in de bush tegen gekomen....:D

DSC00751.JPG

koude bak...van internet...een oude aldi plastic bak....plek voor meerdere roottrainers.....

de bak ivm zonhitte nooit afsluiten.....altijd op een kier...en bewegende delen vastbinden ivm wind.....beschermd tegen slagregens....

306-1.JPG

tis een schrale troost....maar onder plastic hadden ze er zo uitgezien.......fried.......( weer een action kassie failure...)

https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/6550-zaadjes-zien-er-slecht-uit/

90A94FFA-E105-42DD-98AA-6DBAAE576171.jpeg

tblijft moeilijk ...jonge zaailingen hebben wat TLC  nodig....en buiten gaat best...maar op spot is moeilijker....of je moet aan de rand van de bush wonen....

On 21-4-2020 at 17:16, DeVos said:

ow..:huh:die jiffys zeker?....ook zo waardeloos inderdaad....ze trekken het vocht uit de grond die erinzit....en wortels groeien er nauwelijks door heen......en ja nu met deze zon...de zwarte potten worden bloed heet......dus daar wat op verzinnen om directe bestraling door zon te voorkomen.....

tja wat  minder zon dan strekken ze een beetje....maar met uitzetten op de eind plek kan je ze dan wat dieper zetten idd.....komt goed..tis onkruid...:)

buiten zaailingen buiten voorgroeien rulez....imho..

deze droge lucht en dan nog deze wind....pfffffffff...maar topic starter heeft 1.5 liter potjes.....toch net even meer water buffer..;)

Nee van die cocos potjes die je direct met pot en al in de grond kunt zetten.

https://www.bol.com/nl/p/grow-it-ronde-vezel-pot-8cm-48st/9200000092448901/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DXqnD7KL%40lzVulzekMeHP-gAABuc%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D1%26itm_id%3D9200000092448901&bltgh=hnRVEepPDctr1pj-NOxC1A.1_6_7.8.ProductImage