• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
sjaakjebonenstaakje

Sjaakjebonenstaakje’s guerrilla 2020

Recommended Posts

Beste Medegrowers

Ook ik ben van plan dit jaar een verslag bij te houden van de guerrillakweek  die ik momenteel volop aan het voorbereiden ben.

En hier gelijk ook  mijn eerste vraag…ben ik nog wel een beetje op tijd om de gaten goed tot leven te krijgen voordat ik ga aanplanten?!.......

Tot nu toe heb ik 6 plekjes geselecteerd en hier zullen er nog een aantal bij komen.

Ik wil om de kansen zo veel mogelijk te spreiden niet te veel planten op een stek zetten maar steeds wel een aantal spots vlak bij elkaar zodat de verzorg rondjes strak ingepland kunnen worden.

3 van de spots die ik heb uitgekozen bevinden zich in een poldergebied.

Ik heb een opblaas kano waarmee ik naar de eilandjes kan varen waar ik de dames neer zal zetten.

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik met een maar van me een aantal stekken op dat eiland neer gezet, deze zijn zonder al te veel moeite uitgegroeid tot bomen van over de 2,5 mtr met toppen zo groot als colaflessen…echter hebben we hier bijna niks van kunnen oogsten want al de planten waren bezweken onder het gewicht en dus bijna alles was al verrot :(  dat gaan we dit jaar eens even wat beter aanpakken.

Ik heb onlangs een onderzoek gelezen waarin word uitgelegd dat er in het betreffende gebied een vrij hoog fosfaatgehalte in het grondwater zit…zou dit nou in mijn voordeel gewerkt hebben 10 jaar geleden?

De grond is hier voornamelijk veen en is aan de zure kant dus zeker op deze spots ga ik extra kalk toevoegen aan de gaten.

Ik zit  zowiso nog een beetje te twijfelen wat hier de juiste aanpak is, de grond is aardig nat omdat het grondwater hier heel hoog staat

Mijn idee was om 30 ltr emmers met gaten in de bodem in te graven en de bovenlaag van de spotgrond te mengen met de voorgemengde aarde 50/50

Of zou de plant dan alsnog te veel water aan trekken door de gaten in de bodem

Een tweede optie is om op een verhoogde bedding te kweken en zo de wortels droog te houden, ben er nog niet helemaal uit…

IMG_0039.thumb.jpg.d70057271b9a477f4b27bd2b784776d2.jpg

IMG_0040.thumb.jpg.56163b456e0a7db4cb8f97981160cb82.jpg

IMG_0041.thumb.jpg.16883869cbe6fbf22e3779e3d35d3046.jpg

IMG_0049.thumb.jpg.ceac74d2477b52a1882afae7a223673b.jpg

De andere 3 spots zijn aan de rand van een ander natuurgebied vlak bij mn huis. en dit zijn best spannende plekjes, dit omdat het vrijwel onder de neus van de mensen is en niet zoals de mijn andere plekjes ver in de polder.

Op zo’n 20 mtr afstand loopt er een pad langs waar wat mensen hun hond uitlaten

Ik heb wel echt het idee dat dit supergoede plekjes zijn want ik kan niemand verzinnen die daar door de prikkelbosjes in een dode hoek in de bosjes gaat lopen rondneuzen…enkel de geur kan hier een probleem worden maar we gaan het zien. Ik wil hier voornamelijk  niet te grote soorten en autoflowers neer zetten.

Verder ben ik nog wat plekjes aan het zoeken in een bos hier vlak bij en dan vind ik het wel genoeg…

Bijna alle benodigdheden zijn besteld en het een en ander is ook al voorbereid, zo heb ik  2 weken geleden al 150 ltr grond aangemaakt met  flink wat bodemleven van oa. wormenmest, lavameel, (een paar zakken met kalk/magnesium omdat de grond in de polder zuur is), flowersaver plus, biovin, colonize ag , yukah, fulvic 25… Hier heb ik alvast kleine zakken van gemaakt dat ik ze makkelijk mee kan nemen

Het wachten is nog op de kippenmest korrels die heb ik eigenlijk een beetje te laat besteld.

Ook heb ik een mooie selectie aan zaden liggen om uit te kiezen:

Outdoorkingseeds

First king

African king

Swiss king f1

Heriberry

Barney's Farm: Strawberry Lemonade  feminized

Spliff Seeds: Blue Medi Kush  feminized

Hy-seeds

HS HvyWeight Premium - gefeminiseerd

HS Sunny Vains Premium autoflower - gefeminiseerd -

Blue Cheese Autoflower  - gefeminiseerd -

Critical autoflower - gefeminiseerd

Amnesia Lemon Kush - gefeminiseerd -  

Gorilla Glue - gefeminiseerd -

OG Kush - Gefeminiseerd -

Bruce Banner - gefeminiseerd -

Growers choice

Grapefruit x bubblegum gefeminiseerde autoflower -

MAF Mighty amstel freezeland gefeminiseerd -

Red Jack gefeminiseerde autoflower –

Als vd week de kippenmest binnen is kan er volop gegraven worden.

Ik heb dit weekend de eerste autoflowers al laten ontkiemen,die staan lekker boven onder een lampje sterk te worden, nog heel even wachten en dan mogen hun zusjes ook het koffiefilter in...

al met al hoop ik op een mooie zomer :sun:

To be continued

Greetz sjaakie

• Thanks 2

goed bezig.:wub: 6 spots zijn 6 kansen..

tja wat zal ik zeggen......misschien de vroegste soortjes op de natste plekken zetten.....

in het veen maar ook op moestuinen....bekalkt men normaal in jan/feb...gewoon top dressen..het regent wel in dan.... en ong 3/4 weken later bemesten.....maar das voorbij....das iets voor 2021.

gewoon doorgaan met je plan...

heb je geen potten of is het slepen een probleem.....of de opslag komende winter..( potten van anderen vind ik zelf regelmatig in de winter..)......dan kan je ook 4 takken in de grond steken en er plastic folie rond trekken.......das ook een pot......en makkelijker op te ruimen na de kweek...;)

1 hour ago, sjaakjebonenstaakje said:

3 van de spots die ik heb uitgekozen bevinden zich in een poldergebied.

Ik heb een opblaas kano waarmee ik naar de eilandjes kan varen waar ik de dames neer zal zetten.

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik met een maar van me een aantal stekken op dat eiland neer gezet, deze zijn zonder al te veel moeite uitgegroeid tot bomen van over de 2,5 mtr met toppen zo groot als colaflessen…echter hebben we hier bijna niks van kunnen oogsten want al de planten waren bezweken onder het gewicht en dus bijna alles was al verrot :(  dat gaan we dit jaar eens even wat beter aanpakken.

Ik heb onlangs een onderzoek gelezen waarin word uitgelegd dat er in het betreffende gebied een vrij hoog fosfaatgehalte in het grondwater zit…zou dit nou in mijn voordeel gewerkt hebben 10 jaar geleden?

De grond is hier voornamelijk veen en is aan de zure kant dus zeker op deze spots ga ik extra kalk toevoegen aan de gaten.

Ik zit  zowiso nog een beetje te twijfelen wat hier de juiste aanpak is, de grond is aardig nat omdat het grondwater hier heel hoog staat

Mijn idee was om 30 ltr emmers met gaten in de bodem in te graven en de bovenlaag van de spotgrond te mengen met de voorgemengde aarde 50/50

Of zou de plant dan alsnog te veel water aan trekken door de gaten in de bodem

Een tweede optie is om op een verhoogde bedding te kweken en zo de wortels droog te houden, ben er nog niet helemaal uit…

bij twijfel doe ik altijd 50%-50%...en kijken naar de verschillen.......er zit blijkbaar genoeg stikstof in de grond....en veel fosfaat vind ons plantje wel lekker...

de boeren die 4 of 5 weken geleden organische mest hebben geïnjecteerd hebben het zelfde probleem....door droogte komt het bodemleven niet opgang.....jou grond is vochtig....dus das beter.....gewoon doorgaan met je plan...vocht en organische mest zijn de kickstart voor bodemleven. Na het graven een paar emmers water op het gat gooien ....als het kan..

nieuwe spots zijn om uit te proberen...maar 6 plekken zijn al 6 kansen...dus komt best wel goed...

brutale plekken kunnen best goed uitpakken....en met iets latere soorten is reuk al een minder probleem....begin oktober...zijn er niet veel wandelaars meer....

veel soortjes....veel spreiding.....veel plekjes.....je gaat zeker wat oogsten....!!:wub:

• Like 1

ik heb een poosje geleden hier op het forum een stukje gelezen over slakkenkorrels, dat het nogal uit maakt welke je gebruikt?!...

kan iemand mij vertellen welke ik precies moet hebben?

ook ga ik om slakken tegen te gaan pijpjes met kopertape rondom de planten zetten, en knoflookteentjes planten maar omdat het zoveel slakken zijn denk ik niet dat tape en look voldoende is!

kijk uit dat je niet te kleine diameter neemt.......voor autos oke....maar latere soortjes kunnen forse stammen opleveren....

ja in de natte veen:unsure:  goede korrels een must......

maar onkruid maakt heel snel een bruggetje voor een slak over de slakkering heen....dus is als 2e slot op de deur bedoelt.....goede korrels zijn belangrijker imho...

beste gaan strooien als je ze nu al ziet......dan roei je de 1e generatie al uit....

bij het graven komen ze al af op een nat plantgat......1 slak kan 500 eitjes leggen..

de beste zijn met methaldehyde als werkzame stof....6% of 4%

lees voer

https://www.wietforum.nl/topic/62948-slakken/

je hebt pm

• Like 1

Hallo Medegrowers,

Even een kleine update.

Ik ben gisteren nacht een observatieronde gaan doen op de spots vlak bij mijn huis, en moet toch bekennen dat de exacte plekjes in het donker een stuk moeilijker te bereiken zijn!

Ik wil het liefst zo min mogelijk kapot lopen dus na enige momenten gefrustreerd zoeken heb ik het maar opgegeven.

De 2e plek dicht bij huis is een stukje makkelijker te vinden en tot mijn grote blijdschap heeft de gemeente mij hier nog een beetje extra geholpen ook

De enige echt logische ingang vanaf het pad is nu helemaal geblokkerd door 2 grote gekapte bomen.

Hier kan ik perfect ergens een sneaky ingang naar mn spot maken.

Voor deze spot moet ik nog wel een klein beetje geduld hebben omdat een kant nog niet helemaal goed dicht gegroeid is

maar als er binnenkort genoeg blad aan de bomen en bosjes zit kan ik hier ook verder aan de slag.

de grond hier is net zo zuur als op mn eerste spot maar veel zanderiger, daar moet dus nog wel het een en ander bij toegevoegd worden!..

Ik heb hier alvast 8 blokken kokos neergedropt en 5 stukken aarde omgespit met elk 250 gr kalk/magnesium en 100 gr lavameel hoop dat dit nog iets uit gaat halen tegen de zure grond. Vd week gaat de kippenmest en de rest vd potgrond erbij,  ik overweeg nog wat bentoniet erbij te doen?! heb hier wel goede dingen over gelezen

zou het dan nog veel uitmaken of ik de gele pro. van ecostyle pak of de kattenbakvulling vd jumbo? die 2e heeft nl mijn voorkeur gezien ik dan niet een hele zak voor 40 euro hoef te halen maar gewoon een paar kleine zakkies cheapass shit:P.

IMG_0170.thumb.jpg.5ee4b7f8fc2d99dc4a9a230725ff0a8f.jpg

IMG_0166.thumb.jpg.65491ae1d06e6cc8f1000a7e3f822ced.jpgIMG_0184.thumb.jpg.96aa3e4cca49d348f747738588809a33.jpg

voornamelijk zand met een klein beetje organisch materiaal.                                                       er zitten heel veel fijne kiezelsteentjes in de bodem, lijkt mij een vrij arme grond?!

Ik heb begrepen dat ik die kokos nog moet spoelen omdat er zouten in zouden zitten….hoeveel water moet daar doorheen dan? zou de regen van deze week genoeg zijn

Ook ben ik nog even verder opzoek gegaan naar geschikte plekjes in de buurt, en als je er een beetje oog voor krijgt lijk je overal wel een mogelijkheid te zien…

Heb nu al het idee dat ik een beetje te laat ben begonnen met de voorbereidingen voor dit jaar dus daar ligt alvast een verbeterpuntje.

Eerst het dit jaar maar eens beter doen dan 10 jaar geleden!

De 3e en laatste spot die ik heb uitgekozen is in een klein bosgebied ook weer redelijk dichtbij

Ik heb daar ik een wandeling van 2 uur wel zo verschrikkelijk veel plekjes gezien dat ik lettelijk door de bomen het bos niet meer zag haha

Ik heb op mn kaart 4 plekjes aangewezen die ik nog wat beter ga inspecteren maar voor 2 weet ik eigenlijk al zeker dat het een go word hier ligt ook al wat kalk/lavameel in de grond gemengd…Want jah je raad het al…. 3 uit 3 ook hier is de grond zo zuur als de Tyfus

De grond hier is net als de spot vlakbij huis heel zanderig dus wil ik ook hier wat bentoniet aan mijn plantgaten toe gaan voegen….hoeveel zou ik hiervoor nou per plantgat van +-40 ltr  moeten nemen?

Wat mij is opgevallen op alle plekken die ik heb gevonden en waar ik dus ook testgaten gegraven heb, is dat ik overal een overvloed aan wormen tegenkom in slechts een paar steken grond...zie je dit overal? Heb natuurlijk nog nooit ergens random een gaatje gegraven in het midden van de bush hahaha

Wat kom je toch mooie plaatjes tegen in de bush als guerillastrijder...sorry voor de vage foto

IMG_0171.thumb.jpg.1e333cbc1e5fa7fab21a7bb6d3fd285a.jpg

Volgens mij staat er een te wachten op verse zaailingen:lol:

.

.

.

moet hem helaas teleur stellen we gaan netjes met hekjes aan de slag..

.

.

.Over zaailingen gesproken...

IMG_0194.thumb.jpg.cc44a1511fef62cbee6fd91d129abf85.jpg

IMG_0193.thumb.jpg.34119e8229b90b9bdfe5071be2461452.jpgmischien iets te lang gewacht?

IMG_0187.thumb.jpg.987875b7aa030d72f948f53fdf55f885.jpgbeetje een raar gevalletje:huh:met zn omgevouwen lobblaadje

Zaailingen staan nu op 18/6 bij de rest van mn plantjes onder een lampje te chillen als een malle:groepsjoint:

I'll be back soon......

Ciao vrienden

IMG_0161.jpg

• Like 2
  • Thanks 1

goed bezig:wub:...

even een snelle reactie....cocos op zandgrond hoeft echt niet....voor de luchtigheid.

veel wormen... daar wordt ik altijd blij van...:)

neeh het is geen pure cocos is ongeveer 60% stekaarde 40% kokos...die overigens wel goed uitgespoelt en geknepen is...was idd een beetje stomme fout omdat ik niet voldoende stekaarde had....ben dr al pijnlijk achtergekomen dat dit niet zo'n goede zet was

• Like 1

Beste Mede strijders

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van mij heb laten horen, Maar heb zeker niet stil gezeten hier

Ook de guerilla voorbereidingen zijn dus gewoon volgas doorgegaan,...en hoe:vlieg:

IMG_0365.thumb.jpg.8f2bda178b61a05957d4610d9d3f8914.jpg

IMG_0200.thumb.jpg.a58d85e68066b2ce42494babf0161bf5.jpgIMG_0370.thumb.jpg.e183c49d4335b65e25a5562a22c3242c.jpg

Ik ben tot nu toe op een mooi totaal van 5 spots uitgekomen waar de plantgaten geschept zijn en een lekker grondmixje voor de dames voorbereid is.

Heb nog 2 spots in de polder achter de hand waar al wel goed gekalkt is dus daar kan ik zonder al te veel moeite ook nog wat neer knallen…wachten is hier tot het riet hoog genoeg is…

Ook heb ik voor de zekerheid op de 2 grootste spots maar water resevoirs aangelegd….aangezien ik mezelf niet met liters water door dat bos heen zie slepen, kan ik het maar beter hebben Als we straks weer een hittegolf krijgen!...gelukkig nog genoeg regen deze dagen om ze lekker gevuld te krijgen voor die tijd :)

IMG_0388.thumb.jpg.09e3b95c4222e370f9316d817f5a5ce4.jpgIMG_0391.thumb.jpg.fd02483e0d35e42bfb9afbb5c049be0f.jpg

IMG_0436.thumb.jpg.9ba517057777bd114d6b9977ceee4fdb.jpg

Vandaag weer even weer een verse batch dames naar een van de spots gebracht.

IMG_0393.thumb.jpg.538c6971b6102226d93d9bdeb5205fca.jpgIMG_0397.thumb.jpg.b1a1a65b02b774212b90b60d7ea84d85.jpgIMG_0396.thumb.jpg.9f233019e8c276ee1493b7f906e2cd2c.jpgIMG_0394.thumb.jpg.c7301a6eb0fd05dafc4b3102426c1aeb.jpg

(laatste pvc pijpen en hekwerkjes moet ik nog meenemen naar de spots...dit was dus even een tijdelijke noodoplossing omdat het helemaal vol zit met reetjes hier)

ik heb overwogen nog een hekwerk rondom de spot te maken maar ben ook weer bang dat dit onnodig de aandacht trekt vanuit de lucht ofzo?!...

dus misschien dat ik dat maar laat

IMG_0431.thumb.jpg.6fe90849756dfc47adaa303a0f455915.jpg

Kan iemand dit grondsoortje herkennen op de foto(die bruine brokken) ?...het was in tegenstelling dan een ander soort zand op mijn spot supervochtig na de regenbuien van het weekend...

Zal dr nog eens een flessentest mee doen!

Dat was hem weer even voor nu...eerst ff een lekker tukkie en morgenavond maar weer gezellig op pad met een doosje dames:vlieg:

Ciao Medestrijders

Sjaakie:stoned-smiley:

• Like 1
  • Thanks 2

Pas maar op sjaakie! Met dat lage gaas eten de reetjes ze alsnog gewoon op hoor! 

Ik zou zeker gaas van 1m hoog gebruiken. Zonde als je alles zo mooi voorbereid en je raakt alsnog alles kwijt straks

• Sad 1

8 hours ago, boswandeling said:

Pas maar op sjaakie! Met dat lage gaas eten de reetjes ze alsnog gewoon op hoor! 

Ik zou zeker gaas van 1m hoog gebruiken. Zonde als je alles zo mooi voorbereid en je raakt alsnog alles kwijt straks

jah....daar was ik al bang voor.....eens even snel bedenken hoe ik dat nou weer ongezien mee ga nemen....

• Like 1

On 8-6-2020 at 19:18, sjaakjebonenstaakje said:

jah....daar was ik al bang voor.....eens even snel bedenken hoe ik dat nou weer ongezien mee ga nemen....

In de avond is het donker ,dan zien de mensen niet veel .

• Like 1

ik had trouwens nog wat foto"s van een andere spot die ik als eerst aangeplante had...de autoflowers op deze spot waren nog heel klein toen ze er in gingen, en waren toen al aan de bloei begonnen...Denk een beetje te lang gewacht met uitzetten :huh: ze hebben hierna wel een dikke groeispurt gemaakt...

IMG_0359.thumb.jpg.6f90b324403117d233be03801eddc8e9.jpg

IMG_0350.thumb.jpg.dab2368c46c1f86f25327fd90b29c9c5.jpg

IMG_0356.thumb.jpg.9da4de02463515a2b5239442b918525e.jpg

IMG_0354.thumb.jpg.ecb8fc5b912127c0e70c43c45577bfec.jpg

1,5 week na het uitplanten.......:

IMG_0441.thumb.jpg.956ddd664f9814d8dda4f23855b176a9.jpg

IMG_0440.thumb.jpg.7fdab7f19402d06b889a82eb687eb646.jpg

IMG_0442.thumb.jpg.1ba2424f094def05911ca6a8d6d7dfff.jpgeen first king....die gaat groot worden....:vlieg:

IMG_0439.thumb.jpg.b0b0eed40019cb2e1d3a62f807c0db40.jpg

IMG_0445.thumb.jpg.5b4fca157d6494207f79f74f051bdbb6.jpg

Mooi he die paarse kleur....dit is een red jack autoflower van growers choice

Dat was hem weer even...Vanavond weer een verse batch dames de deur uit....

Cheers Sjaakie:stoned-smiley:

• Like 1
  • Thanks 3

Mooi man sjaakie! Hele gave spot lijkt het me ook. Maar volgend jaar knal je het vol met non auto's... anders wordt boswandeling boos en dat wil je echt niet!:lol:

• Like 1
  • Haha 1

2 hours ago, boswandeling said:

Mooi man sjaakie! Hele gave spot lijkt het me ook. Maar volgend jaar knal je het vol met non auto's... anders wordt boswandeling boos en dat wil je echt niet!:lol:

wat...volgend jaar?!...ik heb nog zat non auto's boven staan voor dit jaar hoor;)(paar m.a.f's paar, green poison, nog wat blue medi kush....even als nog wat First king's, African king's, Swiss king's f1 en heriberry) die moeten alleen de deur nog uit..denk zelfs dat ik er op deze spot nog een paar een paar bij ga knallen, daar het nog lang niet vol genoeg staat!....ik zet alleen hier en daar wat autoflowers erbij om nog meer kans te maken om wat te oogsten!

• Thanks 1

IMG_0468.thumb.jpg.54feaf855d682615cc045b6e18ce722f.jpg

denk best wel dat dit afdoende is:D.....action tuinnetjes toch?.....hoe hoog hang dit?..1.50 meter?

en wat je nog kan doen.....op 1.60/ 1.70...een action binddraad spannen rondom.......en daar aan om de 3 meter een  lapje stof van zeg 5cm x 20 cm ophangen.....en daarop de goedkoopste action deo spuiten iedere keer als je dr bent....

uit stand springt een ree over 1.50 m....met het grootste gemak....das de hoogte van de zgn vee kerende rasters in begrazinggebieden met paarden ..oerrunderen etc...

of een paar goedkope wc blokjes ophangen...die blijven geur afgeven... ...

er is ook ander geur spul....arbin....das een geur op basis van rook een rookaroma....komt uit Duitsland.

• Thanks 1

46 minutes ago, DeVos said:

IMG_0468.thumb.jpg.54feaf855d682615cc045b6e18ce722f.jpg

denk best wel dat dit afdoende is:D.....action tuinnetjes toch?.....hoe hoog hang dit?..1.50 meter?

en wat je nog kan doen.....op 1.60...een action binddraad spannen rondom.......en daar aan om de 3 meter een  lapje stof van zeg 5cm x 20 cm ophangen.....en daarop de goedkoopste action deo spuiten iedere keer als je dr bent....

of een paar goedkope wc blokjes ophangen...die blijven geur afgeven... ...

er is ook ander geur spul....arbin....das een geur op basis van rook een rookaroma....komt uit Duitsland.

Jep Voske....Lang leve de Action!!...wat een fantastische winkel als het niet te veel mag kosten:D

het net is 5x4 en die heb ik dubbel gevouwen dus nu is die idd ergens tussen de 1,50 en 2.00 bij 5mtr! perfecte maat...heb dr 4 aan elkaar doorgeknoopt om rond te komen...

ooh nice dat is een goede tip, moet vd week toch nog naar de action voor meer netjes dus dan kan ik daar ook wel wat wc blokkies en deo meenemen!

• Thanks 1

goede growshop idd...:lol:.....de bedoeling van die geurdoekjes/ geurbommen is dat ze op ong 1meter a 1.20 m vrij kunnen wapperen in de wind....een ree heeft een schoft hoogte van ong 1 meter...;)

ze spingen zeker niet over de 2 meter heen...ze zijn kleiner als dam hertjes...

een damhert komt niet over 2.40 meter heen  ( de hekhoogte van de Amsterdamse Waterleiding duinen  ...2 meter recht om hoog en 40 cm onder 45 graden naar binnen. )

de onder kanten van het net kan je vast zetten met tyrips/binddraad aan wat takken....ivm bunnies /hazen....of ingraven doen ook sommigen...

35 minutes ago, DeVos said:

goede growshop idd...:lol:.....de bedoeling van die geurdoekjes/ geurbommen is dat ze op ong 1meter a 1.20 m vrij kunnen wapperen in de wind....een ree heeft een schoft hoogte van ong 1 meter...;)

ze spingen zeker niet over de 2 meter heen...ze zijn kleiner als dam hertjes...

een damhert komt niet over 2.40 meter heen  ( de hekhoogte van de Amsterdamse Waterleiding duinen  ...2 meter recht om hoog en 40 cm onder 45 graden naar binnen. )

de onder kanten van het net kan je vast zetten met tyrips/binddraad aan wat takken....ivm bunnies /hazen....of ingraven doen ook sommigen...

onderkant heb ik idd vastgebonden met binddraad aan onderkanten vd boompjes!... ingraven ging mij te ver hahaha....

denk dat ik er rondom nog een paar ijzerdraadjes tussendoor vlecht dat ze zich dr ook niet doorheen kunnen breken/knagen...maar dan moet het ook wel klaar zijn hoor:lol:

• Thanks 1