• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
sjaakjebonenstaakje

Sjaakjebonenstaakje’s guerrilla 2020

Recommended Posts

osmocote is kunst mest met een slowrelease laagje erom heen.......en spoelt dus uit....heeft geen zin om in feb te topdressen/mengen...kunst mest werkt direct op de wortels

je hebt heel veel soortjes en kort tot langwerkende osmocote.....

kwa prijs moet je kijken naar de hoeveel heid die je per plantgat nodig hebt en dus de docering is van belang.

de bloei osmocote moet je alleen topdressen en met je vingers even inwerken....regen en water geven doet de rest....

op een last minute spotje kan het dus erg handig zijn als je met organische mest gewoon te laat ben.....

of zoals dit jaar....door de droogte ....sinds 14 maart er vrijwel geen regen viel tot 1 juni....dan werkt her bodemleven ook niet optimaal...ook al had je organische mest gebruikt....of je moest de plant gaten constant vochtig houden...

• Like 1

Jaa klopt man. Dat hebben we in de afgelopen droge jaren mee mogen maken. 

Was ook meer met het oog op de duur van afgifte ;) Omdat je dan in de bloei die 6 tot 8 weken pakt.. komt er dus veel in een korte tijd vrij. En dat het elkaar dan niet (te veel) overlappen gaat. Of je met de veel stikstof afgifte blijft zitten in de bloeiperiode..

Dan is het precies wat jij zegt.. voor de 'laatste moment' plekkies.. Organisch heb je op de lange termijn wat meer aan :) Kon dat echt merken op een zanderige plek. Na een paar jaar flink investeren bruiste het van het leven. 

• Like 1
  • Thanks 1

On 25-9-2020 at 18:33, Janwiet said:

First king al geprobeerd Sjaakie? :stoned-smiley:

neeh heb er eigenlijk niet meer aan gedacht nadat ze de pot ingegaan is!

Heb hem er net even bijgepakt en hij ruikt echt helemaal super!! beetje zoetig/fruitig en licht kruidig.

Ga dr zo maar eens even eentje rollen:stoned-smiley:

Heb net de rest van de plant opgehaald in het bos...had de zijtoppen nog even laten hangen en die zijn nog flink aangedikt!

Helaas ook hier alweer wat rot door de laatste dagen regen maar de schade was gelukkig te beperken!

Hoe is die bij jou geworden?

On 26-9-2020 at 11:13, Anonymous said:

Wil die Osmocote ook wel eens gaan toepassen. Welke verhouding had je?
Deze in februari/ maart op de spot de grond in en dan Deze voor de bloei ? 
Wel absurd duur :o Bijna €400 voor 2 zakkies..

ik heb gewoon de voorgeschreven hoeveelheid aangehouden...kan het mij niet precies herinneren...

jah het was wel flink aan de prijs idd maar het scheelt uiteindelijk ook een hoop werk...ofwel het kan veel werk schelen!!

t is in ieder geval een manier hoe je op vrij schrale grond toch nog een knappe plant kan kweken en dus geen gesleep met compost/potgrond meer...

En...zo aan die zakken te zien heb je daar wel voor 10 jaar genoeg aan hahaha 

52 minutes ago, sjaakjebonenstaakje said:

ik heb gewoon de voorgeschreven hoeveelheid aangehouden...kan het mij niet precies herinneren...

jah het was wel flink aan de prijs idd maar het scheelt uiteindelijk ook een hoop werk...ofwel het kan veel werk schelen!!

t is in ieder geval een manier hoe je op vrij schrale grond toch nog een knappe plant kan kweken en dus geen gesleep met compost/potgrond meer...

En...zo aan die zakken te zien heb je daar wel voor 10 jaar genoeg aan hahaha 

ik denk dat je deze had.:huh:...van pokon toch?

https://www.pokon.nl/producten/item/terras-en-balkon-voedingskorrels-1/

dosering is in de link..

===

kennissen van me kopen al jaren lang...kant en klare osmocote potgrond in het tuincentrum....en hun geraniums en andere pot planten staan dr altijd prachtig bij......

je ziet dus die gekleurde  korreltjes in de potgrond zitten als je een zak open maakt...

deze.....

https://www.eurofleur.nl/universele-potgrond-met-osmocote-70-liter

• Like 1

9 hours ago, sjaakjebonenstaakje said:

Hoe is die bij jou geworden?

Ik heb hier een gesneldroogde first king gerookt en het is een heerlijk body en head effect. Het is ook echt een sterk effect, kan menig coffeeshopwiet verslaan wat mij betreft. Geur is ondanks het snelle drogen nog zo zoet, dat het bijna zoet smaakt. Deze komt er volgend jaar zeker weer :stoned-smiley:

• Like 2

18 hours ago, DeVos said:

ik denk dat je deze had.:huh:...van pokon toch?

https://www.pokon.nl/producten/item/terras-en-balkon-voedingskorrels-1/

dosering is in de link..

===

kennissen van me kopen al jaren lang...kant en klare osmocote potgrond in het tuincentrum....en hun geraniums en andere pot planten staan dr altijd prachtig bij......

je ziet dus die gekleurde  korreltjes in de potgrond zitten als je een zak open maakt...

deze.....

https://www.eurofleur.nl/universele-potgrond-met-osmocote-70-liter

Jah klopt!...deze heb ik op de schrale bosspot gebruikt!

Ga mij daar voor volgens seizoen ook nog maar eens beter in verdiepen!...toch wel handig voor een last minute spotje

9 hours ago, Janwiet said:

Ik heb hier een gesneldroogde first king gerookt en het is een heerlijk body en head effect. Het is ook echt een sterk effect, kan menig coffeeshopwiet verslaan wat mij betreft. Geur is ondanks het snelle drogen nog zo zoet, dat het bijna zoet smaakt. Deze komt er volgend jaar zeker weer :stoned-smiley:

Ik ben er ook erg tevreden mee...geen huge cola's maar zijn mooie topjes geworden wel!

Doet wat je zegt zeker niet onder voor coffeeshop weed!...en toch gewoon zowiso al een genot om een wietje te roken gekweekt in de achtertuin van de overheid:lol:

Ik heb net al 2 zaadjes gevonden...er heeft een heriberry man naast gestaan die blijkbaar toch al wat stuifmeel losgelaten had! (klein geluksmomentje)

Deze staan dus al op het lijstje voor volgend jaar!...en daar komt dan zeker ook weer wat first king bij!

Ben ook erg geintereseerd geraakt in real gorilla seeds...die hebben ook best mooie vroege soortjes en doen het zelfs in het natte Engeland goed...