• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Janwiet

JW's tuintjes 2020

Recommended Posts

sterker nog ik heb hier nog een beetje liggen van de zadenkweek met de ThinkBig x AsianHaze.
en die is voor mijn doen nog best wel sterk,ziet er niet uit maar hij doet het wel :)

• Like 1

Mogge/middag/avond,

De First Kings bloeien stevig door en waar ik op andere fora van alles lees over rot, meeldauw en andere narigheid, hebben deze dames nog nergens last van B). De linker plant wordt wel steeds geler, dus ik verdubbel nu even de voeding voor een week of twee. Verder weinig bijzonders te melden...

IMG_20200831_113823.jpg

IMG_20200831_113826.jpg

• Like 1

@boswandeling die met gele bladeren is 85 cm en de andere 110. Die lange is tijdens het hete weer wat meer gestrekt en de kleine is al een stuk verder in de bloeifase. Beide opgemeten vanaf waar ze de grond uit komen en de pot dus niet meegerekend uiteraard :D. Vind het voor 7 liter potten echt niet slecht! 

• Thanks 2

En na de eerste behandeling met neem olie namen een aantal wantsen direct de benen :D. Ik geef ze ook geen ongelijk, want dat spul stinkt enorm. 

IMG_20200901_094505__01.jpg

IMG_20200901_094512__01.jpg

• Confused 1

@DeVos waarom zou het niet tijdens de bloei gebruikt kunnen worden? Deze dames moeten nog minimaal een maand dus als ik over twee weken de laatste keer met neem olie spray zit er niks meer op tegen de tijd dat ik ga oogsten. Ik ga er dan wel van uit dat het nog een paar keer gaat regenen natuurlijk. 

geen idee...maar kheb er zelf geen ervaring mee....kweet wel dat ik nog nergens gelezen heb dat het in de bloei werd gebruikt.....jij wel:huh:?

zoals ik al zei...ik kan het mis hebben...

• Thanks 1

Hier gaat het een klein stukje over de eerste twee weken van de bloei:

https://www.cnnbs.nl/natuurlijke-insectenbestrijding-met-neemolie/

En hier: https://www.zamnesia.nl/cannabis-kweekgids/110-neem-olie

• "Neem olie is niet giftig en zeep ook niet, maar probeer te voorkomen dat je de toppen inspuit als de plant in bloei staat. Dit kan namelijk de smaak van de toppen beïnvloeden." 

En op ons forum zijn de meningen verdeeld :D:  

Mijn eigen visie: Neem olie is een biologisch product zonder giftige stoffen voor de mens. Zoals in de stukjes hierboven ook wordt aangekaart, kan het natuurlijk wel de smaak en geur negatief beïnvloeden als je het vlak voor de oogst nog eens dik erop gaat spuiten. Ik doe het nu en uiterlijk twee weken voor de oogst voor het laatst, om te voorkomen dat mn wiet dalijk naar die neem olie stinkt. 

Met een niet-natuurlijk product zou ik nooit op mn toppen (of uberhaupt op mn planten) spuiten! 

• Like 1

idd..je hebt je er goed in verdiept.....het zal dus echt wel vroeg in de bloei probleemloos te gebruiken zijn.....:wub:

al heb ik moeite met natuurlijk gif.......want de amazone- indianen gebruiken ook natuurlijk gif....op hun pijltjes.....en daar ga wel echt wel dood van....:lol:

en of die neemolie  biologisch is weet ik ook niet.....:lol:

• Haha 3

Ik gebruik Neem al jaren en ik vind het een prima product.

Het is idd zo als je het op je toppen spuit dan worden de stigma's bruin.

Het heeft wel een bijzondere geur dat moet ik toegeven maar heb al ergere dingen geroken :)

De olie word uit de noot van een Neem boom gehaald. Het is een natuurlijke insecticide en fungicide.

Heb ooit ergens gelezen dat de Neem op het spijsverteringsstelsel werkt van de insecten.

Daarom dat ze sterven of andere oorden opzoeken.

Verder heeft het geen schadelijke gevolgen voor vogels en zoogdieren.

Meer info op:

https://www.tuinadvies.be/artikels/azadirachta_indica_neemboom_wonderboom

• Thanks 2

@Tune nice..hoeveel weken voor oogst stop je ermee?

welke product gebruik je?....en welke emulgator?....wasmiddel?..jukka?....en dan in een gardena spuit?

Ik heb ooit 2 flessen Parker Neem tonic gekregen van een forum lid van het nl forum (toen ik daar nog actief was)

Dat is deze : https://www.facebook.com/pages/category/Product-Service/Parker-Neem-1780110655541649/

Die is al geemulgeerd dus moet je enkel verdunnen met water. Maar je kan perfect met wat dreft die emulgatie doen als je pure Neem koopt.

Een plantspuit van +/- 1l vullen met water, 1 à 2 ml Neem tonic erin. Goed schudden en op vernevelen zetten en dan planten goed inspuiten.

Ook zekers de onderkant van de bladeren meenemen want daar zitten de meeste f*ckers.

Die planten druipen echt en hangen wat door. Na het opdrogen is dat terug in orde.

Ik gebruik het vooral op mijn moeders,  stekken en buitenplanten.

In de tent probeer ik tegenwoordig met Orius wantsen of nematoden de boel onder controle te houden.

Maar ook al gebruikt tot al ver in de bloei...was toen al week 5 of 6 zelf.

Wel geprobeerd de toppen zo veel mogelijk te ontzien maar dat lukt niet zo goed  :) 

• Thanks 2

Bedankt voor de nuttige informatie @Tune! Ik ben nu al erg te spreken want na de eerste keer spuiten zit er al half zo weinig ongedierte op. Morgen weer een keertje (mits het droog is) en dan weer afwachten.

Ik heb de pure variant gekocht en doe het idd met wat afwasmiddel. Zelfs dan mengt het echter niet heel best en ik wil ook niet te veel afwasmiddel gebruiken, dus ik ga het morgen wellicht met iets anders proberen te emulgeren. 

• Thanks 1

Probeer het eens met je olie in een badje (au bain marie) met warm water te zetten voor je het mengt. Dat maakt de olie wat vloeibaarder.

Ook warm (geen kokend) water gebruiken om de emulsie te maken.

1L warm water, 1 theelepel (warme) olie en dan een 4 à 5 druppels afwasmiddel.

Goed mengen en laten afkoelen voor je het op je planten spuit.

• Thanks 2

Extra neemolie recept..

Rimulgan is een speciale milde plantaardige emulgator voor neemolie. Met neemolie en rimulgan kan je een zeer effectief natuurlijk insecten werend middel voor je planten maken. 

Verdunt kan je neemolie ook gebruiken op planten tegen luizen,vlooien,mieren en meeldauw. Het is zeer effectief.  Het is niet giftig voor mensen en dieren en op zijn effectiefst wanneer je het preventief inzet tegen insecten. 

Meng 5 ml. neemolie met 1 liter water en 1,5 ml. rimulgan, dit is een speciale emulgator voor de neemolie zodat deze zich goed mengt met het water en je een super werkzame natuurlijke insecticide krijgt.

Besproei je planten overal met het mengsel, vooral goed onder de bladeren spuiten want daar houdt ongedierte zich graag schuil. Maak je planten goed nat en herhaal dit elke drie dagen behandelen voor een periode van minstens twee weken.

Groot voordeel is dat een insecticide op basis van rimulgan/neemolie niet schadelijk is voor bijen.

weet de bron niet meer ,maar heb destijds veel gelezen toen ik spint had.

ik heb de rimulgan overigens niet uit geprobeerd

grtz FSMIDT

Edit:

https://www.aromalifestyle.shop/rimulgan.html

Edited by fsmidt
link rimulgan toegevoegd
  • Thanks 2

Bedankt @fsmidt! Ik ga niet veel meer gebruiken omdat de beestjes bijna allemaal weg zijn, maar komend jaar ga ik dit product zeker eens proberen :D

• Like 1
  • Thanks 1

2 hours ago, fsmidt said:

Extra neemolie recept..

Rimulgan is een speciale milde plantaardige emulgator voor neemolie. Met neemolie en rimulgan kan je een zeer effectief natuurlijk insecten werend middel voor je planten maken. 

Verdunt kan je neemolie ook gebruiken op planten tegen luizen,vlooien,mieren en meeldauw. Het is zeer effectief.  Het is niet giftig voor mensen en dieren en op zijn effectiefst wanneer je het preventief inzet tegen insecten. 

Meng 5 ml. neemolie met 1 liter water en 1,5 ml. rimulgan, dit is een speciale emulgator voor de neemolie zodat deze zich goed mengt met het water en je een super werkzame natuurlijke insecticide krijgt.

Besproei je planten overal met het mengsel, vooral goed onder de bladeren spuiten want daar houdt ongedierte zich graag schuil. Maak je planten goed nat en herhaal dit elke drie dagen behandelen voor een periode van minstens twee weken.

Groot voordeel is dat een insecticide op basis van rimulgan/neemolie niet schadelijk is voor bijen.

weet de bron niet meer ,maar heb destijds veel gelezen toen ik spint had.

ik heb de rimulgan overigens niet uit geprobeerd

grtz FSMIDT

Edit:

https://www.aromalifestyle.shop/rimulgan.html

yep....de neem olie en emulgator in de link lijken me ook wel wat......

en dan deze broes dr bij om onderste boven te kunnen spuiten...

https://www.kuipersagrishop.nl/drukspuiten/7915-birchmeier-foxy-plus-handsproeier-500-ml-s020934-birchmeier-foxy-plus-handsproeier-500-ml-is-een-handspuit-welke-ook-onderstebov-7611034013404.html?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=1.1 Gros campagne (bingads) Shopping | Hoog&utm_term=4588880498659137&utm_content=Ad group %231

Birchmeier Foxy Plus handsproeier 500 ml

Birchmeier Foxy Plus handsproeier 500 ml

is een handspuit welke ook ondersteboven gebruikt kan worden. De Birchmeier Foxy Plus handsproeier kan gebruikt worden om planten te bevochtigen maar ook om bestrijdingsmiddelen te gebruiken.

De sprayer Foxy Plus kan in elke stand vastgehouden worden (schuin, ondersteboven) want er blijft ten alle tijde vloeistof uit komen. Duurzame en stevige sproeikop met een voortreffelijk kegelvormig  sproeipatroon. Regelbare sproeidop voor verstuiven of sproeien in een straal (zuigdruk tot 12 bar).

Aangenaam gebruik door ergonomisch handvat.

Of u nu sprayt op de kop of rechtop, de Foxy doet het altijd top!

Inhoud

500 ml

Zuigdruk

12 bar

• Thanks 2

mja...eesrst nog even goed over denken....zoals gezegd een paar gaatjes boeien me niet op guerilla.....in kas of binnen kweek worden beestjes wel vaak een plaag.....in de natuur zelden......buxes en eiken processie rups...daargelaten...

• Like 1

@DeVos exact Vos, die paar beestjes die er nu nog zitten maken mij niet uit. Je moet het ook afwegen tegen het feit dat je wellicht onnodig de toppen bevochtigt en daarmee het risico op toprot vergroot..

Ik pak hier in mijn tuintje elke keer de vroege ochtendzon mee en ik denk dat dat tot nu toe mijn redding is geweest tegen toprot. :)

4 minutes ago, Janwiet said:

Ik pak hier in mijn tuintje elke keer de vroege ochtendzon mee

En dat ziet er ongeveer zo uit :wub:

IMG_20200907_095303.thumb.jpg.0ceba8b5502e45e012f434eb7f1c69e6.jpg

En kijk eens naar die harsvorming op de first kings, dat gaat echt als een malle de laatste paar dagen. Inmiddels is bijna alles wel cloudy, en hier en daar zie je een trichoom amber worden. Komen nog een paar mooie dagen aan dus ik laat ze nog lekker staan :wub:IMG_20200907_095239__01.thumb.jpg.f16b0bc66fb35f4d78b6c2947c7508dd.jpg

• Like 4
  • Thanks 1

In de composthoop viel mij een tijdje geleden iets geks op. De voorste twee planten bloeiden namelijk eind augustus nog niet en de achterste stond al een tijdje in bloei. Als je goed kijkt op onderstaande foto, dan zie je de boosdoener ;)IMG_20200909_091002.thumb.jpg.b70dac5edfe85abac59cdb8e098266ae.jpg

Stom van mij natuurlijk om daar niet op te letten, maar daar is nu niks meer aan te doen. De achterste plant staat in de schaduw van de voorste twee en die bloeit dus wel relatief normaal. Ik ben al wel een zaadje tegen gekomen dus ik vrees dat hij door de lichtstress herma is geworden. Desalniettemin zitten er mooie dikke toppen aan die nu lekker aan het rijpen zijn. IMG_20200909_090953.thumb.jpg.844a973aab6e9026caacf465515f18cb.jpg

tja....tzou kunnen.....ik had auto cheese xxl van dinafem......dwz.....2 zijn nog steeds niet in de bloei.:D...bij het voetbalveld..........ik snap nu waarom  het freebees waren....:lol: de andere auto cheesse xxl...waren wel mooi hoor...

dat was Guerilla Gold toch:huh:?

De bronafbeelding bekijken

• Haha 1