• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Janwiet

JW's tuintjes 2020

Recommended Posts

@DeVos ja dit zijn GG inderdaad. Het moge duidelijk zijn dat dit toch echt mijn schuld is en niets ten nadele van LBH moet komen. En die lamp slopen zal mij meer nadeel dan voordeel opleveren, want die gaat de gemeente sowieso op korte termijn repareren vrees ik. En dan ruiken ze wel waarom die lamp kapot is gemaakt :D. Maar zonder gekheid, ik zou publiek eigendom nooit slopen voor een paar planten en bovendien heb ik er nog een paar die wel op een gunstige plek staan, dus het maakt me ook niet uit dat dit project mogelijk mislukt. 

Bij een voetbalveld heb je ook die mega lichtmasten, maar daar zou een auto toch niet gevoelig voor moeten zijn? 

6 minutes ago, Janwiet said:

Bij een voetbalveld heb je ook die mega lichtmasten, maar daar zou een auto toch niet gevoelig voor moeten zijn? 

Vijf auto's hier en eentje onder de straatlamp en daar hing de oogst bij nader inzien (vooral onderaan) vol zaad. OK, die ging al een tijd als "ballemans" door het leven dus de kans was wel groot dat hij/zij hermatrekjes ging vertonen. Of het nu wel of niet met die straatlantaarn te maken heeft, weet ik niet maar ging wel erg laat in bloei tov die in de kas (die er minder of geen last van hebben)

• Thanks 1

33 minutes ago, Janwiet said:

@DeVos ja dit zijn GG inderdaad. Het moge duidelijk zijn dat dit toch echt mijn schuld is en niets ten nadele van LBH moet komen. En die lamp slopen zal mij meer nadeel dan voordeel opleveren, want die gaat de gemeente sowieso op korte termijn repareren vrees ik. En dan ruiken ze wel waarom die lamp kapot is gemaakt :D. Maar zonder gekheid, ik zou publiek eigendom nooit slopen voor een paar planten en bovendien heb ik er nog een paar die wel op een gunstige plek staan, dus het maakt me ook niet uit dat dit project mogelijk mislukt. 

idd...die 2 waren dus geen autos...de andere freebees cheese xxl gingen wel netjes in de bloei....en ze kregen hetzelfde licht.....

een tikkie op de kap van een hps lantaarn deed hem vroeger uitgaan.....of een paar schoppen tegen de mast......maar tis tegenwoordig meestal led:lol:......maar dat deden anderen... ik nooit...;).....of er zat vroeger ook een luikje in die open te maken was.,,....:lol:

• Like 1

52 minutes ago, Janwiet said:

@Bioman ja ik denk dat lichtvervuiling zwaar onderschat wordt over het algemeen als oorzaak voor herma planten!

dat denk ik niet...want je stresst ze niet......ze gaan gewoon niet bloeien...of later bloeien...omdat je de dag verlengt...met die lantaarnpaal...

als je op guerilla vaak snachts naar je planten gaat en ze 1 seconde in het licht zet.....dan zijn ze meteen wakker....en dan stress je ze....:wacko:

idem met verduisteren en dan dat er iemand even in de schuur het licht aan doet....1 seconde...:wacko:

of mensen die in de nacht water geven in hun hokkie....:lol:....of een indicatie lampie van de bevochtiger in hun hokkie niet afplakken....:lol:..of er een webcam in hangen met een knipperend lampie...:lol:

tja....en dan de breeder de schuld geven natuurlijk....:P

autos zijn met licht niet te stressen.......1 van de redenen van het succes van autos....

• Like 2

De oogst komt in zicht.. De trichomen van de snelste first king worden nu steeds meer amber. Ik denk 5-10% nu. Vooral op de onderste toppen wordt de kleur meer amber, en op de suikerblaadjes. We krijgen nog een paar dagen mooi weer, dus dat gun ik ze nog. Ik ben als de dood om te vroeg te oogsten, maar ik ben ook huiverig voor de hoeveelheid voorspelde regen van komende week. Hopelijk zit ik goed :DIMG_20200918_102601__01.thumb.jpg.bc840d41c1f4d2c48463b15d468f5e48.jpg

• Like 3
  • Thanks 2

ik hoor net van het weerbericht.........""..as dinsdag ....( 22 sept )...begint de herfst....."" zei de presentator.........( regen in de pluim...)

en weer heeft Dame Blanche ( RIP) postuum gelijk.......hij zei.....soortjes die afbloeien in oktober zijn geen Nederlandse buiten soortjes....dat zijn binnensoortjes....

zijn kweekdoel was dan ook een witte soort die voor 20 sept helemaal klaar was...

succes met knippen :D

• Thanks 1

@DeVos tsja, volgens Outdoorking zouden ze begin september klaar moeten zijn. Ik geloof hem ook zeker, maar alles lijkt dit jaar laat.. Als dit de komende jaren ook zo blijft dan zijn de enige buitensoorten die in Nederland kans van slagen hebben auto's :D

• Like 1

8 hours ago, Janwiet said:

@DeVos Als dit de komende jaren ook zo blijft dan zijn de enige buitensoorten die in Nederland kans van slagen hebben auto's :D

Verduisteren of auto xxl

Mijn schuur ga ik verduister ready maken.

8x4 mtr moet genoeg zijn

• Thanks 1
  • Haha 1

Verduisteren.. dat ga ik volgend jaar ook maar eens doen. Mijn eendjes zijn omstreeks 3e week augustus gestart met bloeien. Volgens DP circa 8 weken bloei. Nou.. half oktober.. dat wordt feest :(

• Sad 2

hoeveel weken staan ze in de bloei?.......als ze normaal 8 weken bloeien zonder bestuiving....dan kan je ze met pot en al in de woonkamer zetten bij het raam met8 weken dan rijpen ze gewoon verder.....rot vrij...:)

On 19-9-2020 at 09:19, fsmidt said:

Verduisteren of auto xxl

Mijn schuur ga ik verduister ready maken.

8x4 mtr moet genoeg zijn

nog wat inspiratie voor je.......

deze gast gebruikt een soort slee systeem om ze naar de schuur te transporteren......

nog een tip...als je ze uit de zon meteen donker zet....dan blijven ze nog een hele poos door verdampen....dus een afzuiger of nig beter een luchtdroger is wel aan te bevelen....

deze gast zegt dat hij de planten telkensdraait.....dat zou ik niet doen..(herma)e noord-zuid op de zelfde as......en als je dan meer zon wil op je plant....maak dan de omringende muren wit.......als je dan zelf gaat skinny dippen....wordt je ook 2x zo snel bruin....:)..en dat doet die gast dan net weer niet...

• Thanks 1

13 minutes ago, DeVos said:

hoeveel weken staan ze in de bloei?.......als ze normaal 8 weken bloeien zonder bestuiving....dan kan je ze met pot en al in de woonkamer zetten bij het raam met8 weken dan rijpen ze gewoon verder.....rot vrij...:)

Deze staat in de volle grond en is 2 meter hoog... Ach, kerst komt eraan dus misschien is deze uitgraven en er lampjes in hangen ook een leuke oplossing? Twee vliegen in één klap :D

• Like 1

ahh...dacht dat ze in een potje stond.......maar zaad is minder rot gevoelig.....dus komt goed...:)

en komt het niet goed...dan is het geen goed buiten soortje...:rolleyes:

ps groene zaden kiemen ook....maar het oog wil ook wat...

• Thanks 1

8 minutes ago, DeVos said:

en komt het niet goed...dan is het geen goed buiten soortje...:rolleyes:

Hahah ja zo kun je het ook zien.. Meteen een test om erachter te komen of het een echte buitensoort zal zijn

• Thanks 1

6 hours ago, Janwiet said:

Hahah ja zo kun je het ook zien.. Meteen een test om erachter te komen of het een echte buitensoort zal zijn

idd...degeneratie van buiten soortjeskomt door al dat zaadmaken binnen..onder lampen..;)

• Haha 1

De glue kings moeten nog een week of vier en beginnen in vrij snel tempo geel te worden.. Moet ik me zorgen maken? Ik heb niks veranderd in hoeveelheid voeding, dus vind het wel raar.. 

IMG_20200920_191643.jpg

Niets om je zorgen over te maken Jan.

Je kan wat K bijvoeden als je wil. In mijn 'update van de guerilla gids' staan voorbeelden hoe dat kan, maar uiteraard zijn er ook andere manieren.

Devos, mijn ervaring met zaadkweken is dat de toppen waar zaad in zit net makkelijker rot vangen. Ik bestuif vaak delen van een plant en het verschil is duidelijk zichtbaar als het slecht weer is. Ben benieuwd of anderen ervaring hebben met wel/geen rot in bestoven toppen?

En ik begrijp de hypothese van voor 20 september klaar, nadien dalen de lichturen en de intensiteit snel. Maar in de praktijk heb ik al verschillende soorten eind oktober omgedaan die naar mijn mening potenter en krachtiger zijn dan de soorten die ik hetzelfde jaar in september oogstte. In de engelse taal spreekt men graag van 'croptober', als dat allemaal hooi is wat je oogst in oktober dan zou je denken dat mensen er mee stoppen, toch? :)

Ik vermoed dat het een balans is tussen de gunstige effecten van licht (en warmte) en de gunstige effecten van de genetica.  In de vroegbloeiers is er nu eenmaal niet zoveel keus als je dat vergelijkt met de keuze in de soorten die binnen op 50-65 dagen klaar zijn (en buiten dus tegen oktober aan schurken). En als je enkel gaat kijken naar de vroegbloeiers die een sterke high/stone geven, dan vallen er nog velen af.

Let op: voor mijn persoonlijk gebruik kijk ik niet naar de sterkte van de high, enkel naar het type high, het high spectrum. Als ik sterker wil, dan rook ik gewoon meer.

• Like 2

Leuk dat je de tijd neemt voor zo'n uitgebreide reactie @OutdoorKing :D. En bedankt voor de tip! 

Ik zelf ben ook meer op zoek naar een plant met een lekkere high, sterkte doet mij ook niet zo veel. Had laatst een soortje uit de shop genaamd 'night queen' en die deed zijn naam eer aan, maar ik vond het geen fijn effect. Ik viel letterlijk in slaap en werd mega duf wakker, dus die heb ik weggeflikkerd. Heb liever iets met een creatieve/head high. Maar goed, ik rook maar heel af en toe dus waarschijnlijk klappen ze bij mij toch wel harder binnen dan bij de regelmatige smokert. 

Ik ben erg benieuwd naar het effect van de First King. Ze ruiken heerlijk zoet nu, met citrustinten. De Glue Kings worden ook steeds dikker en ruiken meer naar typische wiet, wat ik ook erg lekker vind :D

8 hours ago, OutdoorKing said:

Niets om je zorgen over te maken Jan.

Je kan wat K bijvoeden als je wil. In mijn 'update van de guerilla gids' staan voorbeelden hoe dat kan, maar uiteraard zijn er ook andere manieren.

Devos, mijn ervaring met zaadkweken is dat de toppen waar zaad in zit net makkelijker rot vangen. Ik bestuif vaak delen van een plant en het verschil is duidelijk zichtbaar als het slecht weer is. Ben benieuwd of anderen ervaring hebben met wel/geen rot in bestoven toppen?

En ik begrijp de hypothese van voor 20 september klaar, nadien dalen de lichturen en de intensiteit snel. Maar in de praktijk heb ik al verschillende soorten eind oktober omgedaan die naar mijn mening potenter en krachtiger zijn dan de soorten die ik hetzelfde jaar in september oogstte. In de engelse taal spreekt men graag van 'croptober', als dat allemaal hooi is wat je oogst in oktober dan zou je denken dat mensen er mee stoppen, toch? :)

Ik vermoed dat het een balans is tussen de gunstige effecten van licht (en warmte) en de gunstige effecten van de genetica.  In de vroegbloeiers is er nu eenmaal niet zoveel keus als je dat vergelijkt met de keuze in de soorten die binnen op 50-65 dagen klaar zijn (en buiten dus tegen oktober aan schurken). En als je enkel gaat kijken naar de vroegbloeiers die een sterke high/stone geven, dan vallen er nog velen af.

Let op: voor mijn persoonlijk gebruik kijk ik niet naar de sterkte van de high, enkel naar het type high, het high spectrum. Als ik sterker wil, dan rook ik gewoon meer.

@OutdoorKingkheb niks tegen soortjes van oktober.:D....ook niet van november....:D..maar het zijn geen buitensoortjes vboor NL...

als je vroeg begint...en laat eindigt ....schiet je met hagel....en oogst je altijd wel wat...ook in NL...

gallery_22583_9134_11069.jpg

late PP stekken...

Op 4 november ( de dag dat ze om gingen) zag PP er zo uit... rotvrij....en onbespoten...

maar het lukt niet elke jaar....das wel jammer...:D

vorig jaar kon het wel.....op 10 november 2019 vond ik tijdens spotten 2 planten van 2 meter....rot vrij....en niet eens helemaal klaar....:)

Als het 15 graden is en 80% lv....dan zit er minder water in de lucht als bij 26 graden en 80% lv...

maar vooral een lekker windje....en ze zijn zo weer droog....

dr is ook wind voorspeld voor de komende dagen....dus no worries..:D

• Thanks 1