• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Janwiet

JW's tuintjes 2020

Recommended Posts

12 hours ago, DeVos said:

als je vroeg begint...en laat eindigt ....schiet je met hagel....en oogst je altijd wel wat...ook in NL...

Helemaal mee eens!

Ik heb de indruk dat veel kwekers graag soorten hebben die eind augustus - eerste week september klaar zijn. Maar ik hoop er dan altijd bij dat ze ook nog wat anders zetten. Elke buitenkweker met ervaring weet dat weinig soorten opkunnen tegen aanhoudende regen eind augustus/begin september. Regen/mist + hoge (nacht)temperaturen + planten aan het einde van hun leven, dat is een zeer gunstige cocktail voor rot.

En in mijn ervaring boeten de soorten die er wel tegen kunnen toch wat in aan kracht, aroma's en/of compactheid.

Mooi veldje PP trouwens!  Was het wat te roken, oogst uit november?

• Like 2

45 minutes ago, OutdoorKing said:

En in mijn ervaring boeten de soorten die er wel tegen kunnen toch wat in aan kracht, aroma's en/of compactheid.

Ik heb geen ervaring met echte binnenwiet, maar die First King ruikt heerlijk hoor. :wub:

Compactheid ben ik wel met je eens, in mijn ervaring lijken ze bij de oogst vaak hard en compact, maar gedurende het drogen zie je toch dat ze luchtiger worden. 

18 minutes ago, Janwiet said:

Ik heb geen ervaring met echte binnenwiet, maar die First King ruikt heerlijk hoor. :wub:

Die heeft outdoorking maar ff mooi in elkaar geknutseld.

• Like 1

De eerste oogst is een feit.. De GG en FK zijn omgegaan :D

First King:

IMG_20200923_174417__01.thumb.jpg.c435f88a4a988eb4f8c49107ba4bff65.jpg

Guerilla Gold (helaas wat te vroeg moeten oogsten wegens toprot) 

IMG_20200923_165127__01.thumb.jpg.20d0e975ce1336bd97eef39a92521c02.jpg

En een speelgoed netje als droogplek:IMG_20200923_175248__02.thumb.jpg.fb5049696d724cfdf846be3808b7b164.jpg

• Like 6
  • Thanks 1

Ik heb ze ook maar dan uit de Ikea.

Het mooiste was geweest dat het vlak waar de toppen op liggen ook een stukje net was.

• Like 1

@fsmidt @Tune ik heb hem ook van de ikea hahah. 4 euro en werkt idd prima. Vanmiddag helaas uit de mooiste top van de First King een stukje rot weg moeten knippen, maar de schade is als het goed is beperkt gebleven. Alles ruikt nog heerlijk, voorheen rook alles bij mij na een dag al naar hooi dus ik denk eindelijk goed te zitten qua timing :D

• Like 2

Graag jullie mening.. 

Heeft het nu nog zin om bij mijn Glue Kings wat kippenmestkorrels te strooien? Het gaat namelijk aardig regenen de komende dagen dus die moeten vrij snel opgelost zijn en in de grond trekken lijkt me. Ook heb ik al een actief bodemleven, nu ik bio voeding van Canna gebruik normaal gesproken. Het lijkt me dus nog wel nuttig voor de laatste paar weken om kippenmest toe te voegen. Die canna spoelt te snel weer uit ben ik bang.. 

Benieuwd naar jullie visie :D

On 23-9-2020 at 13:30, OutdoorKing said:

Helemaal mee eens!

Ik heb de indruk dat veel kwekers graag soorten hebben die eind augustus - eerste week september klaar zijn. Maar ik hoop er dan altijd bij dat ze ook nog wat anders zetten. Elke buitenkweker met ervaring weet dat weinig soorten opkunnen tegen aanhoudende regen eind augustus/begin september. Regen/mist + hoge (nacht)temperaturen + planten aan het einde van hun leven, dat is een zeer gunstige cocktail voor rot.

Mooi veldje PP trouwens!  Was het wat te roken, oogst uit november?

ja die was best goed te doen.:D...ach ja.....paar dagen in november....ze gingen om op 4 nov...

alles klopte aan dat spotje.....goede drainage....en de wind had vrijspel...en dat kon met die kleine plantjes..paar paaltjes rondom..zodat ze tegen een draadje konden leunen..( net zoals brandnetels elkaar vasthouden)..'.....dus kleine topjes...dus nagenoeg geen rot...

ach als bonus is een extreem laat veldje leuk....en zeker geen zekerheidje.....

kheb nu weer een bonus veldje staan.....khoop weer op een milde laatste 2 weken van oktober....fingers crossed..:D..er is gelukkig wat wind...

en ach...als het mislukt...geen pijn...tzijn stekjes die gemaakt zijn op guerilla...dus nagenoeg geen kosten ...en ja wel werk uiteraard...:D

lekker laat ....dus de winterslaap duurt dan niet zolang...:D

bij zo laat kweken moet je wel op de dekking letten kwa spotje....die wordt nu snel minder....

• Like 3

En ook de glue kings zijn om.. Toprot heeft zich als een razende verspreid dus ik moest redden wat er te redden viel. Ruim de helft verloren, maar positief bekeken: aardig wat toppen kunnen oogsten. Trichomen waren milky, maar nog niet amber. Ik verwacht wel effect dus ik ben zeer benieuwd. Morgen foto's.. 

Lesje voor volgend jaar: véél kritischer kijken naar toprot :rolleyes:

• Sad 2

Bij dezen alsnog de beloofde foto's. Het is echt nasty op sommige plekken en ook in de toppen die te drogen liggen ontwikkelt zich steeds meer rot, dus zeer waarschijnlijk niks te roken van m'n glue kings dit jaar.. Grotendeels eigen schuld, maar als ik het telkens had moeten wegknippen dan was er ook maar weinig over gebleven denk ik. Maar ik ben niet verdrietig, hier leer ik alleen maar van :DIMG_20201008_093505.thumb.jpg.4939b124ce61d746627d043a435ba4c0.jpgIMG_20201008_093513.thumb.jpg.4f16e8c9a6c5d18c6f287309532d4b7c.jpgIMG_20201008_093540.thumb.jpg.c55c0414e94ccbb6aa72b86bc7782f04.jpg

En dan komen we aan het einde van dit verslag! Alles wat wel droog en rookbaar is zit in potten om te curen. Die boveda humidipaks doen vrij weinig tot nu toe, dus ik twijfel nog of ik die erin laat zitten. Iemand hier die daar meer ervaring mee heeft? IMG_20201008_093611.thumb.jpg.fcfbd5afc85aebe020df3b4a618dae81.jpgIMG_20201008_093620.thumb.jpg.03746e3ffc868164387ef365ca5415b3.jpgIMG_20201008_093626.thumb.jpg.5dd4d0fac4355fb08be4c45522a5c2ea.jpg

Ik hoop dat jullie het een beetje interessant vonden. Ik wil iedereen die me heeft geholpen ontzettend bedanken, maar in het bijzonder toch wel @DeVos

Even nog wat leermomentjes op een rij:

-bio voeding is zeer goed bevallen, volgend jaar alleen wat consequenter zijn met de dagen waarop ik voeding geef

-volgend jaar alleen autoflowers en vroege soorten zoals First King en wellicht een Sweet Seeds Fast strain

-Potparka's zijn een must in dit land

Reacties zijn uiteraard nog steeds welkom! :veeljoint:

• Like 1

Spijtig van de rot maar je hebt nog wat kunnen oogsten.

Proficiat en laat het smaken binnenkort.

• Thanks 1

Dan mag ik nog niet al teveel klagen, ook leuk om conclusies te lezen. Wat dank betreft, wilde ik hetzelfde schrijven maar dat wordt dan afgezaagd :D.
De zon (en schimmel ook) is gratis en alles wat nu nog lukt of gelukt is, is gewoon mooi meegenomen, zo denk ik er over, het is nu ook geen hels karwei om 10 zaden te laten ontkiemen en groot te brengen. Een klimaatverandering zou anderzijds wel welkom zijn, Indian summers, hmmm.

• Like 2

27 minutes ago, kritischemassa said:

wat is die pot parka nou,

en parka is een (regen) jas.......een regenjas voor je pot dus...:)

gallery_5211_1953_138153.jpg

gallery_5211_1953_47943.jpg

maak hem meteen wit....dan worden de voetjes niet heet in de felle zon

• Like 1

boveda humidipaks.

deze zijn bedoeld om te curen.

ik vind ook dat ze niet snel naar de 62 trekken.

dus eerst in de buurt van de 62% brengen en daarna de packs erin en dan trekken ze naar de 62 en blijven daar op.

• Thanks 1

20 minutes ago, Bioman said:

De zon (en schimmel ook) is gratis en alles wat nu nog lukt of gelukt is, is gewoon mooi meegenomen, zo denk ik er over, het is nu ook geen hels karwei om 10 zaden te laten ontkiemen en groot te brengen

Precies, we mogen ook niet klagen vind ik dat er nu wat wegrot. als je half april en vervolgens eind mei wat auto's in de grond had gepleurd dan had je een fantastisch seizoen, maarja: achteraf kijk je een koe in zijn kont :D

• Haha 2

Just now, fsmidt said:

dus eerst in de buurt van de 62% brengen en daarna de packs erin en dan trekken ze naar de 62 en blijven daar op

En hoe vind jij de geur en smaak als je ze gebruikt? ik lees vrij veel dat mensen vinden dat die pakjes de geur van je wiet bederven en ik vind de geur er na een nachtje in de pot met zo'n pakje ook al behoorlijk anders op, in negatieve zin...

Ik vind het met geur verlies wel wat mee vallen.

Ik moet bekennen dat smaak ik mn verdamper (herbal aire h3) niet tot zn recht komt.

Roken doe ik al 16jaar niet meer.

Maar de smaak bij het roken met tabak heb ik nooit meer geëvenaard.

• Thanks 1

Ik ga mezelf binnenkort ook maar eens een verdamper cadeau doen, lijkt me ideaal om zonder schuldgevoel richting mn longen van een wietje te kunnen genieten :P

• Like 1