• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sp4ceman

Koolstoffilter in kweekruimte of erbuiten?

Recommended Posts

Hoi kweekfanaten,

Kan de koolstoffilter ook buiten de kweekruimte geplaatst worden? Dit om ruimte te besparen.

Het lucht wordt dan niet door de koolstoffilter getrokken door de buisventilator maar er doorheen geduwd. Maakt dit een verschil?

Alvast bedankt,
Sp4ceman

Kan perfect als je dat wil, gebruik het ook op die manier, doet je filter ineens dienst als geluidsdemper ;-)

kan op 2 manieren.....

1...uitblazen door je filter....zoals jij bedoelt...

2...slang in je hok....naar een flens aan een kist/plastic bak buiten je hok......in de kist/bak ligt de filter....stuk slang....dan je afzuiger....stuk slang ....en dan naar buiten blazen...( maw...je zuigt aan je filter )

en ja dr is verschil.....oa....de ene afzuiger kan beter afzuigen als druk opbouwen als de andere...

5 minutes ago, Test@ment said:

Kan perfect als je dat wil, gebruik het ook op die manier, doet je filter ineens dienst als geluidsdemper ;-)

Top!

Heb je ook de witte sok die er normaal omheen zit (om te voorkomen dat er grovere stukken in je filter komen), erin gefrommeld?

4 minutes ago, DeVos said:

kan op 2 manieren.....

1...uitblazen door je filter....zoals jij bedoelt...

2...slang in je hok....naar een flens aan een kist/plastic bak buiten je hok......in de kist/bak ligt de filter....stuk slang....dan je afzuiger....stuk slang ....en dan naar buiten blazen...

Moest even goed lezen maar begrijp hem! Optie 2 is voor een buisventilator met beperkte capaciteit niet optimaal denk ik?

Bedankt voor de reacties lui!

bij optie 2...heb je nauwelijks extra weerstand als je de kist maar groot genoeg maakt......en met een (veel) dikkere slang werkt uit je hok naar de kist toe...;)

optie 1 werkt idd als geluidsdemper...dus op zeker wel extra weerstand.....

Aaaah oké man! Ik denk dat ik voor 1 ga omdat ik geen ruimte om m'n tentje heb. En 1 makkelijker is hahah

• Haha 1

dacht ik al.:lol:..... maar of het beter / veiliger is ....is de vraag.:D

1....je maakt oneigenlijk gebruik van de afzuiger....je laat hem druk opbouwen/persen

2... kweet niet of je filter net zolang meegaat....je draait de luchtstroom om door de filter...

37 minutes ago, DeVos said:

bij optie 2...heb je nauwelijks extra weerstand als je de kist maar groot genoeg maakt......en met een veel dikkere slang werkt naar de kist toe...;)

optie 1 werkt idd als geluidsdemper...dus wel extra weerstand.....

dat is inderdaad wel een feit, in mijn opstelling heb ik amper een boch in men 200mm slang.

3 hours ago, DeVos said:

dacht ik al.:lol:..... maar of het beter / veiliger is ....is de vraag.:D

1....je maakt oneigenlijk gebruik van de afzuiger....je laat hem druk opbouwen/persen

2... kweet niet of je filter net zolang meegaat....je draait de luchtstroom om door de filter...

Ah ja, dat is ook de vraag: kan het goed en veilig of niet?!

Ik heb begrepen dat het met een nieuwe filter wel kan. En ook dat een buis ventilator meer geschikt is om te duwen dan bijvoorbeeld een slakkenhuis, die kan beter aanzuigen.

3 hours ago, Test@ment said:

dat is inderdaad wel een feit, in mijn opstelling heb ik amper een boch in men 200mm slang.

Mijn ontwerp is dat de buisventilator direct aan de filter vast komt en deze direct vanuit de tent zuigt. Geen slangen dus! Optie 2 lijkt me echt te veel gedoe...

khou gewoon niet van oneigenlijk gebruik maken van dingen.........een tosti maken met een strijkbout lukt ook best.....:lol:

en in de uitblaas op dak van de buisventilator van me badkamer druk ik ook geen sok in het gat...;)

tip.... voor langere levens duur van je filter...na elke draai ....1 kwartslag draaien....wel dezelfde kant op na elke draai...;)

22 minutes ago, DeVos said:

khou gewon niet van oneigenlijk gebruik maken van dingen.........een tosti maken met een strijkbout lukt ook best.....:lol:

en in de uitblaas op dak van de buisventilator van me badkamer druk ik ook geen sok in het gat...;)

tip.... voor langere levens duur van je filter...na elke draai ....1 kwartslag draaien....wel dezelfde kant op na elke draai...;)

Top man!

Bedankt voor de tip

5 hours ago, DeVos said:

Leuke tip @DeVos , maar hoezo zou de filter er langer mee door gaan? 

@Sp4ceman mocht je de filter erbuiten leggen, gebruik dan wel een nieuwe filter. Anders ruik je je vorige kweken die nog in je filter zitten. 

Uitblazen gaat zonder probleem die filter heeft echt niet door in welke richting de wind gaat ze 😂

Zelf gebruik ik wel nog een filterdoek zodat er niks in m'n afzuiger kan.

54 minutes ago, Bierbud said:

@Sp4ceman mocht je de filter erbuiten leggen, gebruik dan wel een nieuwe filter. Anders ruik je je vorige kweken die nog in je filter zitten. 

Dat heb ik begrepen ja. Was ik ook van plan. Ik begin from scratch met dit tentje. 

51 minutes ago, El Magico said:

Uitblazen gaat zonder probleem die filter heeft echt niet door in welke richting de wind gaat ze 😂

Zelf gebruik ik wel nog een filterdoek zodat er niks in m'n afzuiger kan.

Ja. Bijvoorbeeld de sok van de can filter over de ventilator of iets dergelijks.

Thanks gasten