• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Bioman

Buitenkweek/serrekweek 2020

Recommended Posts

Doorstroom van lucht is zeker nog te klein, in ideale situatie zou ik beide kopse kanten gewoon volledig moeten open kunnen zetten.

Het zijn eigenlijk 4 bogen waarvan ik maar 3 gebruik, de plastiek van vorig jaar was aan beide kanten gescheurd en ik heb die gerecupereerd met dit gammel knutselgeval als resultaat.

Vorig jaar die bogen voor een prikje gekocht en de plastiek kost iets van een 70 euro in tuincentrum, ik ben evenveel kwijt als de gemiddelde kweektent.

Het was voor mij de eerste keer kweken in een kas (tomaten vorig jaar niet meegerekend) maar buiten het nadeel van de t° , heeft dat wel menig voordeel. Privacy, geen slakken, geen vocht en nog wat. Grootste vrees was herma's door de warmte maar die vrees is gelukkig ongegrond gebleven, aanmaak bloeiharen is over zijn top dus wat dat betreft is deze ronde al geslaagd.

Voor warmte en volgend jaar denk ik misschien aan iets op zonneënergie , voor winter en kou moet ik mij eens in een broeihoop verdiepen.

Auto's bloeien nu rustig af en focus ligt nu op candy kush mainliner, ben ik weer in orde met het gedoogbeleid hier :D , ik vermoed dat tegen dat die in bloei gaat, de t° minder hoog gaat zijn, met die scrog is er ook gemakkelijk een schermpje boven gebouwd (makkelijker dan een ganse serre afdekken).

Ook kweken in potten met potgrond was nieuw voor mij en ik klaag zeker niet, hoe gemakkelijk kan het gaan ? :D

• Like 2

Week XII : bewolking afgewisseld met zon, t° gaat op en neer als een jojo in de kas.

serre2707.thumb.jpg.1281533170da2a584c51fea444628001.jpg

De laatste AK in de kas leek me klaar om te oogsten, erg veel blad vergeeld/verloren de laatste weken, ze liet haar hoofd hangen en onder de microscoop zag het er allemaal goed uit.

Ze hangt sinds gisteren te drogen, veel kleine topjes, ligt misschien aan de kas of aan de soort, wel lekkere zoete geur.

ak001_2607.thumb.jpg.7770e457365077cf94d011f5e05cddf9.jpg

Cheese tuft lekker verder, vergeling van blad is ook daar ingezet. Volgende week is het volle maan, lijkt me de ideale oogstmoment.

cheese002_2707.thumb.jpg.8b47d562c5719542efc32684ea21a01d.jpg

Mainliner breidt zich uit, mijn experiment "how low can you go" oogt mooi. EHBO bij splitsen van stam lijkt me de stammetjes in te snoeren, moet ik iets nieuws op verzinnen eerstdaags. Voeding in die kuip zou ook stilletjes op haar eind moeten lopen (3 maanden volgens zak DCM kruid en groent), alles oogt nog mooi groen weliswaar.
Soort is Candy Kush Express Fast Flowering . Met 7 tot 9 weken bloei (en geen bloei te zien tot hiertoe) , zie ik die niet klaar zijn begin september.

mainliner2707A.thumb.jpg.0bb6e3d34f344a6f45152c4c21b4d6d7.jpgmainliner2707B.thumb.jpg.31052fccd04ff1e9e80898f0ae5100df.jpgmainliner_EHBO2707.thumb.jpg.5716684a877d988ce9a1c385c3cc1522.jpg

Het kippenhokexemplaar is ook met vergeling begonnen maar die kiest om boven te beginnen en beneden alles redelijk groen te laten. Verschil tussen boven en onder is groot, ik laat haar maar doen. Kippen merken dat ik "iets" heb met die plant :D en voelen zich er thuis als ik op inspectie ga.

kippenhok_2707A.thumb.jpg.05899cd35cc08bfbc6074e3c20041eca.jpgkippenhok2707B.thumb.jpg.be225d88fcc8bbc55ec1b221df870d12.jpg

Tussen de brandnetels gaat het goed, begroeiing herstelt zich stilletjes rondom.

brandnetel2707.thumb.jpg.75e80509a89f97bc3c9a0f9e213a0530.jpg

• Like 2

Even een paar vragen ! 
1) Mijn auto Cheese heeft alles van een plant die bijna klaar is om te oogsten, milky trichromen, herfstige bladeren, alle haartjes bruin en meer dan de gestelde tijd bloei en groei gehad. Nu begint de dame terug witte haartjes te maken, ik las gisteren ergens dat dat duidt op een gelukkige dame die na 6 weken nog steeds niet bevrucht is. Heb ik hier met een tweede bloei te maken ? 

Ook ergens gelezen dat auto's moeilijker naar amber gaan, wil dat zeggen dat die moeilijk hun full potential bereiken ? 

Ik vermoed dat ik ze niet al te lang niet meer ga laten staan gezien trichromes. (deze week wel geen tijd)

2101543910_Schermafbeelding2020-07-31om09_45_17.thumb.png.b768f7e51f0a5d3867eabe79f85ffdaa.png

Foto bloeiharen en top1740847665_tweedebloeicheese002.thumb.jpg.27fb7593077316b21a70be7d1562badd.jpg19534207_cheesebijnaklaar.thumb.jpg.3733c61c59a27bef4ae5c6115b5e29ce.jpg

Voordeel aan die potten voor de eerste keer te benutten vandaag, 34°C lijkt me iets teveel voor een bloeiende plant in de kas. Schaduwplekje gekozen. Plant op voorgrond lijkt me een goede schermplant voor volgend jaar (kardoen).

kardoen.thumb.jpg.8db4cda2130f16e444ae4f384de38696.jpg

Vraagje over mainliner, ik zie daar haartjes in de oksels, wil dat zeggen dat ik binnenkort bloempomponnetjes mag verwachten ? 

675419209_voorbloeimainliner.thumb.jpg.f3319063cbfbd30b32d402e5491e9eb2.jpg

Vraagje over drogen : geen zonlicht want dat breekt THC af, wil dit zeggen complete duisternis of kan een beetje lichtvervuiling geen kwaad ? 

Ondertussen is de eerste oogst rookbaar en heb ik alle facetten van "niet te roken" tot "heerlijk spul" doorlopen :-) , wie denkt dat het geen krachtig spul is, denk opnieuw, eergisteren na een flinke toeter de elektrische waterkoker op het gasfornuis gezet (met een gesmolten waterkoker tot gevolg)...

Nog een laatste vraag, de vinger-en schaarhash van de knipbeurt was een lekker kleverig bolletje, daags nadien veel droger, waar is die kleverigheid naartoe ? 

Als laatste een tip om de handen proper te maken na knippen zonder verlies van die dierbare hars, eet een pak chips :D.

topcheeseklaar.jpg

• Like 3
  • Haha 1

Briljante tip. We gaan voor de zekerheid voor ribbelchips.

We hebben wiet gedroogd in een donker hoekje naast de koelkast. Prima wietje geworden. Dus in geval van weinig keuze is een beetje daglicht geen probleem. 

13 minutes ago, Ietsnut said:

Briljante tip. We gaan voor de zekerheid voor ribbelchips.

Zout & peper ribbel was lekker :D

• Like 2

On 27-7-2020 at 08:16, Bioman said:

Voeding in die kuip zou ook stilletjes op haar eind moeten lopen (3 maanden volgens zak DCM kruid en groent), alles oogt nog mooi groen weliswaar.

maar........... je bent vergeten dat je gedroogde kippen mest gemengd hebt ala Dame Blanche recept.....:rolleyes:

dit bevat 4/3/3 en 10% kalk en alle spoorelementen....

18 minutes ago, DeVos said:

maar........... je bent vergeten dat je gedroogde kippen mest gemengd hebt ala Dame Blanche recept.....:rolleyes:

dit bevat 4/3/3 en 10% kalk en alle spoorelementen....

Ik ben dat niet vergeten maar ik dacht dat het niet zo simpel kon zijn, wat zit iedereen dan toch bezig met groei en bloeivoedingen en fishmixen en magcals ? met kans op overschot/blokkades en de rest ? Het is geen kritiek maar ik begrijp gewoon niet hoe een bloeivoeding dikkere toppen kan geven, plant vindt wel wat ze nodig heeft in een gezonde bodem is mijn gedacht maar dat zal wel naïef zijn of zo.

Meeste dingen in de moestuin hebben ook wat kippenkorrels gekregen, ik verzuip in de courgetten en tot hiertoe geen enkele tomaat ziek, één enkele komkommer zit onder de meeldauw maar dat is standaard.

idd bio rules......Dame Blanche..als 1 van de grondleggers van wat later Nederwiet is gaan heten..... was daar al achter lang voordat er growshops waren:lol:..........en hij woonde vlakbij de  biobizz fabriek....hij wist precies wat ze daar deden...

idd...er zijn ook natuurplekken waar je niks hoeft toe te voegen,......als ergens al 20 jaar lang brandnetels groeien van 2.5 meter...dan zit het met de voeding wel goed....:wub:..dan kan je met kunstmest alleen maar de zaak verbranden....:D

Dame Blanche ( RIP)  zei ook vaak....iets goeds hoeft niet duur te zijn.....maar er blijven mensen die dat niet geloven kunnen.......:rolleyes:

wat een feit is...is dat de commerciële kunstmest maffia.....gedroogde kippen mest wettelijk de naam grondverbeteraar heeft toegedicht......en tis dus wettelijk geen meststof:lol:.

WAT OOK EEN LEUKE IS.....wormen mest:wub:is officieel niet toegegestaan als bio :D......want de wormen hebben geen vrije uitloop....zoals kippen...:lol:

• Haha 1

Week XIII : volle maantijd, eindelijk rode tomaten en volop herfst/laatste week bij laatste auto's.

serre_0308.thumb.jpg.0725df21d1f9599906dcc677ec9d3f2d.jpg

Cheese, ziet er goed en oogstklaar uit.

cheese002_0308.thumb.jpg.42504a224a488780790dc9d49130f3ea.jpgcheesetop_0308.thumb.jpg.bbe647de653872d821bd25e3812236d0.jpg

AK kippenhok heeft op een weekje tijd veel van haar groene fleur verloren en is ook klaar voor oogst.

kippenhok_0308.thumb.jpg.dd6b047a0f3929e7bff7c737c861d809.jpg

Mainliner groeit rustig door, de scheuten op de hoofdstammetjes worden groot, ik laat alles maar de lucht in gaan vanaf nu denk ik.

mainliner_0308.thumb.jpg.baadd7260e76921ffad1a29c5f1d3f02.jpg

mainliner_vert_0308.thumb.jpg.0f1e8a8e8069522f7b7715aafbd80db9.jpg

• Like 2
  • Thanks 1

2 hours ago, DeVos said:

heb je geen super laat soortje?.

Met nog één plant in de kas en 5 hier in de buurt + wat stekken heb ik voorlopig genoeg te doen :D .
Ik hoop deze winter binnen verder te spelen.

• Thanks 1

Week XIV : tropisch ! en AF's hangen allemaal te drogen.

Mainliner is op één week tijd nogal gulzig met groeien, dat is niet zonder gevolg want de ganse onderkant is aan het vergelen. 

Maakt die zich klaar voor de bloei of zit die met een stevig stikstoftekort ? Op zich is het niet verkeerd voor de luchtcirculatie, ze begint wel èrg vol te staan...

mainliner_1008.thumb.jpg.a0dfdb064d7b9ad041b554a49c61f3cd.jpgmainlinerB_1008.thumb.jpg.7789112731ae8dd995d19d6412e83adf.jpgmainliner_GB_1008.thumb.jpg.f5407295e3d4e0ffd068e36bcf1e976b.jpg

• Like 1

On 18-8-2020 at 13:16, Tune said:

Ze kan zo te zien wel wat voeding gebruiken.

@Tune die reply had ik niet opgemerkt...uiteindelijk heb ik niks gedaan, ik vertrouw op die kippenkorrels en ze ziet er mi momenteel niet echt ongezond uit.

Nog eens een update in foto's. Mainliner heeft last gehad van warmte vermoed ik of droogte, alle bladpuntjes zijn wit/verdord, nieuwe bladeren lijken daar minder last van te hebben. Groei begint eindelijk zichtbaar te worden en ik moet een flink pak de hoogte in met de camera om ze nog volledig op de foto te krijgen . Niks getrimd of gesnoeid, misschien had ik dat moeten doen.

mainliner_3008.thumb.jpg.aced237989fb4751a33b947f74c32da4.jpg

mainliner_front.thumb.jpg.2748b6df2eb06cc4485b997f9f4ba9e9.jpg

De stam heeft te lijden gehad en ik was dat een beetje uit het oog verloren, draad natuurlijk helemaal ingegroeid.

mainliner_stam.thumb.jpg.9bc97b3ab18014c124ee4438daae0d2b.jpg

Witte puntjes aan toppen bladeren

mainliner_wittepuntjes.thumb.jpg.08e0fcfad326ee4754e46a03befa90dc.jpg

De planten naast de stieren doen het redelijk maar zijn niet echt anoniem te noemen

og_wild_3008.thumb.jpg.1a1e773a6cce26711ffcf0c606b9675c.jpgcandy_wild_2908.thumb.jpg.899ea0a0ed97c45ce74fc13c20865de3.jpg

critica_wild.thumb.jpg.5a5a5344efa9a58f4e65df984efef71d.jpg

• Like 4
  • Thanks 1

4 hours ago, Bioman said:

...uiteindelijk heb ik niks gedaan, ik vertrouw op die kippenkorrels .....

ja....maar had je geen mix van kip... paard....en koemest elke 1/3 ?

en je had 1 theekopje per 10 liter medium gedaan..? dacht ik....

in het recept van Dame Blanche telt paard en koe niet mee....dus je had 3 kopjes per 10 liter medium kunnen/moeten doen....misschien vandaar het tekort:huh:?..

8 hours ago, DeVos said:

dus je had 3 kopjes per 10 liter medium kunnen/moeten doen

Ik heb de verhouding opgepompt en paard en koe niet meegeteld. Een voedingstekort zou ook niet overgaan of wel ? (dosis verdubbeld en theetas werd grote koffiemok). Van bovenaf gezien ziet ze er gezond uit, als je van onderen kijkt lijkt ze wat schriel.
mainliner_frogview.thumb.jpg.8517f8bfa909b11c06e6fd7d6971a4c2.jpg

Ik ben geen plantendokter maar mij lijkt het dat het oa met zonlicht te maken had, plant heeft zichzelf (onderaan) wat luchtiger gemaakt en dat komt me goed uit. Voor het eerst heb ik ook het punt van te weinig water bereikt, bladeren hingen wat slapjes, consumptie water gaat de hoogte in. (om de drie dagen een halve gieter). De bloei begint er nu fatsoenlijk in te komen dus bijgeven zal dan toch geen stikstof maar eerder K of P worden alhoewel ik liever niks doe.

In de guerilla blijf ik een hoog Mr.Bean-gehalte houden, gisteren kwam de landeigenaar vragen of die weedplanten (aan de stieren) van mij zijn :ph34r: , gelukkig is dat geen zuurpruim, zolang er geen plantage staat, kan hij er mee lachen.

• Like 2

Richting het eind van de bloei worden mijn planten vaak ook wel geel, ondanks dat ik ze voeding blijf geven. Zolang het de grote fanleaves onderaan betreft zou ik me niet zo druk maken, komt het hoger dan toch maar even een keertje vloeibare voeding erbij doen (biologisch uiteraard :D

Week 18, 122 dagen ver :D

Mainliner staat eindelijk duidelijk in bloei, voor een early soort lijkt me dat twee keer niks te schelen met regular. Imho ziet die er gezond uit. Veel toppen/topjes dus ik hoop dat dt niet allemaal fluff wordt.

mainliner_0709_001.thumb.jpg.2cac6490e469f5a58463c08d69a4c46d.jpgmainliner_0709_02.thumb.jpg.e69c5250456254856ce5ff66829545bf.jpg

Stekken van het mainlinen Candy Kush en een (vermoedelijke) OG-Kush-stek hebben de hitte en al de rest goed overleefd, zitten in kleine schoenen maar ook daar weer zien ze er gezond uit.

stekken_0709.thumb.jpg.00716fb8f4d232242e0cfa8ab7283655.jpg

• Like 2
  • Thanks 1

Niet echt een update maar een gedacht over medium en voeding...

Reportage over de mesthandel
https://www.npostart.nl/keuringsdienst-van-waarde/10-09-2020/KN_1716415

Mijn naam een beetje in ere houden, beetje verbaasd bij het lezen van het volgende --->

Op zulke potgronden kun je een aanduiding vinden in de aard van 'potgrond toegelaten in de biologische landbouw'. Deze aanduidingen kunnen aangebracht worden door de producenten van potgrond zelf; voor potgronden is immers geen onafhankelijke controle en certificering verplicht, in tegenstelling tot het gebruik van de term bio op onder andere voedingsmiddelen.

https://www.velt.nu/vraag-antwoord/moestuinvragen/waar-vind-je-biologische-potgrond

jaja ....er is wat aan de hand in mest_land.......:D

Dame Blanche sprak niet voor niks over mest-mafia....:D....die kippen mest en koe mest de status ...""grondverbeteraar"" hebben toe gedicht...met toestemming van de wetgever...

hij woonde vlakbij de fabriek van bio bizz...en wist precies wat ze daar deden....

ook een leuke.....

https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/6325-hoe-eko-is-ecostyle-eigenlijk/

en deze,.....4 soorten mest en 2 verschillende prijzen bij action.......en het is allemaal kippenmest....:lol:

https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/6158-guerrilla-koopjes-div-winkelspost-ze-hier/?page=2

• Haha 1

en dit is een van de betere wormen en wormenmest producenten denk ik........

maar onder een bio merk mag hij het niet verkopen zei hij.........want zijn wormen hebben geen.....""vrije uitloop"".....:D

das nog al moeilijk met wormen uiteraard...:rolleyes:

https://wormenkwekerijwasse.nl/

• Like 1

ook leuk is het verhaal van Dame Blanche (RIP).....een paar slimmerikken verkochten ""natuurlijke grondverbeteraar voor zand grond"" in 10 en 20 kilo zakken.....bla bla bla.....met een fantastisch verhaal....

het bleek dus niks anders te zijn als dikke vette Groningse klei....:lol: zonder enige toevoeging.

mja....ze hadden wel een punt....en twas zeker geen oplichting.....tis top spul...:rolleyes:

Om terug te komen op mest land commercie..........Dame Blanche zei het al.......aan iets van een euro....wordt meer verdiend als aan iets van 35 cent.!!!...:lol:.....

iets goeds hoeft niet duur te zijn.......kippenmest....dus...;)...er zit alles al in..

10% kalk   NPK  4-3-3 en alle spoorelementen die er nodig zijn...:D...doceren volgens zijn recept.