• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Bioman

Buitenkweek/serrekweek 2020

Recommended Posts

25 minutes ago, DeVos said:

iets goeds hoeft niet duur te zijn.......kippenmest....dus...;)...er zit alles al in..

10% kalk   NPK  4-3-3 en alle spoorelementen die er nodig zijn...:D...doceren volgens zijn recept

Ik kan dit onderschrijven. De First King in mn zadentuin staat in bijna puur zand (gat van 125 liter) en het enige wat ik heb gedaan hier is 20 liter potgrond toevoegen omdat ik dat nog over had en kippenmest volgens het Dame Blanche recept. Ze vertoont nog geen tekorten en doet het erg mooi! :D

Het kan vast nog beter, maar ik streef persoonlijk niet naar monsterplanten met honderden grammen opbrengst.. Goed is goed :wub:

• Like 2

kan zeker beter.:D..want je hebt geen 50%-50% potgrond-cocos in je plantgat van 125liter gedaan....wel de 12.5 kopje gedr.kippenmest...

• Thanks 1

cocos buffert nog wel wat...voeding en water.....zand bijna niks.....maar idd cocos voor lucht hoeft niet....zand is luchtig genoeg...kzou geen cocos naar zand brengen idd...

op een 100 % zand spot kan je misschien wel het beste compost toevoegen....goedkoper als potgrond en beter...

maar nu hebben we het over de structuur van het medium....bemesting is wat anders...

met compost op zand....moet je jaarlijks wat bij vullen..top dressen....daar compost omgezet wordt door bodem leven...

• Thanks 1

5 hours ago, Janwiet said:

sorry dat ik off topic ga

@Janwiet geen enkel probleem, das net interessant al die weetjes en nieuwsgierigheid en sowieso is dit kweekverslagje al een multi-topic geworden :D

• Haha 2

Een (vermoedelijke) krabspin heeft een uitstekend huis gekozen, ze woont er al een tijdje. Die eet insecten dus dat komt mij goed uit. Voor mij goeie reden om vooral niks preventief te doen zoals spuiten met zus of zo, ik wil de vijanden van mijn vijanden niet verjagen.

spidersondrugs.thumb.jpg.e505fcf3bd2061205dfb906d6a927d38.jpg

• Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 2

yep...das een goede beveiliger:wub:.....een lieve heersbeestje of nog beter een larve daarvan......is ook top...:D..want die larve vliegt niet weg..en heeft nog meer honger...;)

• Like 1

1 hour ago, DeVos said:

een lieve heersbeestje of nog beter een larve daarvan......is ook top

Die hebben er ook op gezeten en sprinkhanen waren ook even te gast. Seizoen lieveheersbeestjes en ook van bladluizen lijkt me achter de rug. Ik ga mee met de natuur he, die spin heeft daar een luxeleven, warm, droog en eten à volonté, geen wonder dat ze niet verhuist.

oldie but goodie

• Haha 2

Wandelingetje gemaakt langs de gedropte dames in het wild en serieus verschoten. De mainliner in de kas doet het goed en die heeft wel veel topjes maar bij het zien van het volle grondexemplaar werd ik instant vrolijk. 

De snoeitechniek heeft ook goed gewerkt bij deze.

candy1809_001.thumb.jpg.743fe2b3594659efc3694b308c70290f.jpg

Discreet my ass.

candy1809_002.thumb.jpg.ee7611864d77f9f2d4b8e8ac296bcec9.jpg

OG Kush heeft nog steeds paarse steeltjes, is wat later en ook minder uitbundig dan Candy.

og_2809.thumb.jpg.503de09aa899e81aa892734a2b6d191c.jpg

Critical bij stieren is ronduit ongelukkig. Veel blad verloren en wordt niks volgens mij.

critical1809.thumb.jpg.a1d8b2038996956a1dba71bddbf7925e.jpg

Tussen de brandnetels (candy kush en critical) moest ik de hoogte wat naar beneden krijgen, ik heb die takken een paar weken geleden gekneusd (supercropping) , hoogte is nu wel beter maar veel kleine topjes en nieuwe scheuten, ook niet echt een daverend succes.

brandnetels.thumb.jpg.150c1d0f686291ee2d97295e811df7b5.jpg

Knipafval van de auto's heb ik met de panty-methode nog wat lekkere bolletjes hasj uit gehaald. Vandaag geprobeerd of dat schudden niet geautomatiseerd kan worden, twas niet echt een succes in kwantiteit maar wel in kwaliteit. Als ik met de hand schud, heb ik meer afval/blad (tis al een paar keer geschud geweest ook) en is dat veel groener maar als ik het met de machine doe, is het veel zuiverder maar veel minder. Voordeel is dat ik niet zelf hoef te schudden, mijn elleboog vind dat wel in orde.. Bij voldoende knipafval (wat er hopelijk zit aan te komen) is het misschien wel een geschikte methode om een eerste zuivere zifting te doen. 

Een blik van illy koffie (deksel zit wat hoger dan panty), een panty, een wipzaag en wat tape. Reciprozaag zou beter werken maar een eikel heeft die een paar jaar geleden gepikt, tape houdt ook niet zo lang vol.

skuff002.thumb.jpg.68975c1c72e98697cd74140f04b9e2fc.jpgskuff001.thumb.jpg.29572b79dc612d1da708ae37b554856b.jpg

Ik gebruik zo'n trilplaat om je spieren te trainen.

Hier bak in bak met een screen.

Die trilplaat kun je spotgoedkoop op marktplaats vinden.

Maar ik vind deze oplossing ook wel leuk.

Zo'n schuurmachine is dat ook iets? 

• Like 1

51 minutes ago, fsmidt said:

Zo'n schuurmachine is dat ook iets?

ik denk dat dat enkel zou werken als je een heel groot zeefoppervlak hebt ? Dan is die trilplaat beter geschikt (denk ik). 

Mijn dames zijn blijkbaar hotel en restaurant voor vanalles. 
Een gemakkelijk spelletje, zoek waar de hongerige rups zit (onderaan links)
waarzitderups_mainliner2509.thumb.jpg.f085a5e328e2af8a05b3ce4a1d8bc4f4.jpg

Deze veelvraat toch maar verhuisd naar andere planten, dat schijt bovendien in de toppen ! (zwarte droge korreltjes, vallen gelukkig gemakkelijk er uit)
rups_mainliner.thumb.jpg.aea94dd812494eb824f1dce30a9b2c2c.jpg

Die stekken (ik vermoed nu toch allen candy kush van mainliner) zijn leuke extra's, staan in erg kleine potjes maar doen het goed, die gaan geen kilo's geven maar discrete hoogtes en zo... te onthouden voor volgend jaar.
stekken_2509.thumb.jpg.fed56c6588556270be0f4d2f3aa0d0ff.jpg

Alvorens de storm Odette hier bezoek brengt, zelf nog eens bezoek gebracht aan de knappe Candy Kush bij de stieren. Toppen zien er mooi uit, ik vermoed dat een dagelijkse inspectieronde met dit weer geen overbodige luxe is, ik ben blij met de wind, hopelijk zonder al te veel rot deze twee weken door...

candy_stier_2509.thumb.jpg.0be82b26118583a791d9f1cbd8c9f2d7.jpgcandy_stier_2509b.thumb.jpg.a4dec956d9b13933c05063272f89f683.jpgcandy_stier_top2509.thumb.jpg.70b53c05d5ddabf4738c419b44c66f1b.jpg

Deze is de meest "express" van allemaal maar lijkt me toch nog redelijk slomo.

• Like 2

2 hours ago, fsmidt said:

Ik zie bij jou ook geel blad.

Is dit nu stikstof of kalium tekort?

Ik zie het niet als een tekort maar eerder als herfst of zo. Mijn ervaringen zijn beperkt dus wie ben ik om raad te geven :D . Het vergelen naarmate de bloei ten einde loopt, is  iets dat ik als normaal beschouw. Soortje dat wat later is, is ook minder geel. Die stekken zijn wel handig ter controle en ook daar beginnen ze stilletjes aan naar geel te gaan.

Wat voeding betreft,  heb ik enkel DCM tuinaarde gebruikt (dat is makkelijk te vinden) en kippen/paarde/koemest toegevoegd volgens DB-recept en ik ben daar tevreden van, daar moeten de dames het maar mee doen en naar mijn gevoel lukt dat wel.

• Thanks 1

Veel regen en storm. Candy heeft een flinke djoef gekregen van de wind. Vergelen zet zich aan uptempo door; ik denk dat ze de laatste weken in gaat, hopelijk zonder rot.
Te vroeg oogsten lijkt me zonde/ toppen zijn wel mooi gezwollen imho, ik wacht op meer oranje stampertjes om naar de trichomen te kijken.

Dat met die bloemenvoeding (suiker en nog wat) zou nu wel mooi van pas komen met dit weer om een paar takken in een vaas te zetten, heeft iemand dat eigenlijk al geprobeerd ?

candy_stier2709a.thumb.jpg.8e6a51541c5bd7b3dfd34c601df8fa90.jpgcandytop_2709.thumb.jpg.aca60c75bb8e06ddea5d5f72ffaa6de2.jpg

• Like 1

Idd trichomen bekijken, de stigma's kunnen ook verkleuren van bvb de regen.

3 hours ago, Tune said:

Idd trichomen bekijken, de stigma's kunnen ook verkleuren van bvb de regen.

Ik moet geduld hebben, er zit niks anders op, ik zie wat heldere en milky trichomen. Voor de rest begint die zo geel als een chinees te zien dus ik hoop binnen een paar dagen nog eens te checken, nat oogsten is ook niet alles dus wie weet/hopelijk ergens nog eens een streep zon.1847222006_Schermafbeelding2020-09-28om17_31_34.thumb.png.a010881d69bee9c81ab7e73bfb49bb48.png924672319_Schermafbeelding2020-09-28om17_31_53.png.db0e30a541b758ca1a9454692a80a142.png

• Like 1

21 hours ago, Bioman said:

Veel regen en storm. Candy heeft een flinke djoef gekregen van de wind. Vergelen zet zich aan uptempo door; ik denk dat ze de laatste weken in gaat, hopelijk zonder rot.
Te vroeg oogsten lijkt me zonde/ toppen zijn wel mooi gezwollen imho, ik wacht op meer oranje stampertjes om naar de trichomen te kijken.

Dat met die bloemenvoeding (suiker en nog wat) zou nu wel mooi van pas komen met dit weer om een paar takken in een vaas te zetten, heeft iemand dat eigenlijk al geprobeerd ?

candy_stier2709a.thumb.jpg.8e6a51541c5bd7b3dfd34c601df8fa90.jpgcandytop_2709.thumb.jpg.aca60c75bb8e06ddea5d5f72ffaa6de2.jpg

wel een paar takken in een vaasje met water een paar dagen  in leven gehouden voor het raam wel..voor het knippen......maw als een bosje tulpen........dus met snijbloem voeding moet het zeker wel 1 week lukken ..en denk wel 2....

stuifmeel winnen van een mannetje lukt ook in een vaasje water met een spaarlampje erboven op 12/12.....dus waarom niet....

gewoon een takkie proberen toch....:D

16 minutes ago, DeVos said:

gewoon een takkie proberen toch....:D

Ik wil mijn toppen redden van (nog te komen) toprot, ik vind niet echt hoopgevende literatuur, takje proberen kan geen kwaad maar stekken/wortelen ging al niet gemakkelijk, afbloeien in een vaas lijkt me dan helemaal heksenwerk.
https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/forum/buiten-wiet-kweken/buiten-wiet-kweken-aa/vragen-buitenwiet-kweken/44512-plant-schuin-afsnijden-en-in-een-vaas-met-gedestileerd-water-in-de-zon-laten-afbloeien/page2

2 hours ago, Ietsnut said:

Waarom niet uitgraven?

Omdat ik denk dat dat wortelgestel zich niet op tijd herstelt, anders had ik ze al in de kas gezet. Moest dat vroeger in de bloei geweest zijn, had ik dat misschien geprobeerd maar het zit tegen de laatste of voorlaatste week en dan lijkt me dat niet zo gunstig. 

Ik heb een tussenoplossing gekozen en al wat toppen geknipt, zo hangt er toch al iets te drogen, kon ik eens goed kijken naar toprot ed en kan de rest rustig verder. Hoogste toppen wil ik dit weekend weghalen maar eronder zit nog meer dan genoeg om verder af te rijpen en dan is ze terug discreet.

IMG_20200930_172443.thumb.jpg.c0d8c1213d5f7359d6d4d871b67c4aac.jpg

IMG_20200930_172536_1.thumb.jpg.f9b5df24e6b71be253e83cd7f5205b55.jpg

Candy bij de netels stond bizar genoeg al verder met trichomen en ook daar hangt wat van te drogen, die toppen zijn wel een pak kleiner gebleven dan die van bij de stieren.

ps : blaren van het knippen is aan het lukken

• Like 2

17 hours ago, Bioman said:

Omdat ik denk dat dat wortelgestel zich niet op tijd herstelt, anders had ik ze al in de kas gezet. Moest dat vroeger in de bloei geweest zijn, had ik dat misschien geprobeerd maar het zit tegen de laatste of voorlaatste week en dan lijkt me dat niet zo gunstig. 

Ik heb een tussenoplossing gekozen en al wat toppen geknipt, zo hangt er toch al iets te drogen, kon ik eens goed kijken naar toprot ed en kan de rest rustig verder. Hoogste toppen wil ik dit weekend weghalen maar eronder zit nog meer dan genoeg om verder af te rijpen en dan is ze terug discreet.

IMG_20200930_172443.thumb.jpg.c0d8c1213d5f7359d6d4d871b67c4aac.jpg

IMG_20200930_172536_1.thumb.jpg.f9b5df24e6b71be253e83cd7f5205b55.jpg

Candy bij de netels stond bizar genoeg al verder met trichomen en ook daar hangt wat van te drogen, die toppen zijn wel een pak kleiner gebleven dan die van bij de stieren.

ps : blaren van het knippen is aan het lukken

Dat zijn lekkere dikke toppen, dat wordt een mooie oogst :D

Mooi geknipt ook

cheers

• Thanks 1

20 hours ago, Ietsnut said:

Waarom niet uitgraven?

als je een plant struik boom uitgraaft kan je het beste hem eerst met een schep rondom in de aarde steken....dan snij je wortels af....dan flink water geven....en een week later uitgraven...dan kan je hem met een beetje geluk in zijn geheel in een pot zetten.....maar beter is terug snoeien.....en zeker als je ze meteen uit de aarde haalt.

je kent het wel.....kerstbomen met kluit....die steken ze ook ruim te voren.