• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Bioman

Buitenkweek/serrekweek 2020

Recommended Posts

54 minutes ago, Ietsnut said:

Kan obelix toch alsnog spacen. Dat is hem wel gegund.

Bioman. Leuk filmpje!

Was dat vat waar hij inviel dan geen bilzekruid, alruinwortel, datura stramonium en wat gekke paddestoelen? In mijn beleving is alles daarna 1 dikke trip van die bolle :D

• Haha 1

Nu wordt het al ingewikkeld om mijn eigen topics te volgen en alsof al die zijpaden nog niet moeilijk genoeg zijn, zulke zaken verdienen een eigen topic... Wat zat er in de toverdrank van Asterix ?

1636460077_Schermafbeelding2020-10-12om21_47_56.png.3bc47b0ddc969d8c83b0b5d0aad54dd8.png1100556608_Schermafbeelding2020-10-12om21_48_13.png.76a01f8ce89ca9d241ad3fcfe090a21f.png

Als iedereen dan toch begint te projecteren.

229874496_Schermafbeelding2020-10-12om21_51_14.png.b699309fce2f2da77440eec704f54c41.png

• Haha 2

8 hours ago, Bioman said:

Nu wordt het al ingewikkeld om mijn eigen topics te volgenn alsof al die zijpaden nog niet moeilijk genoeg zijn

Zijpaden zijn goud waard, de mooiste ontdekkingen liggen vaak daar waar je ze niet verwacht.

• Like 1

Ontdekking van vandaag,  roze wiet :D . Op rotronde eens bij wat beter daglicht gaan kijken. Er komt weer oogst in zicht naar mijn gevoel en ik hoop dat het de komende dagen nog van dit lekker herfstweer blijft.
Die toppen doen dat omdat ze kou hebben ? of is dat genetisch ? of is dat fosfortekort ?

critical1310.thumb.jpg.4d4f1aa604fd3859c5e029d2ae7cbd6c.jpgcritical1310b.thumb.jpg.ad69774df62e833b02f5d96c57f24cc3.jpg

criticaltop1310.thumb.jpg.066bf436332322b0ea6bdc83e9c88a72.jpg

Ze ziet er nog best gezond uit en niet al te herfstig, volgens trichomen zou ik naar mijn gevoel wel al kunnen oogsten of ben ik gewoon blij dat de laatste planten de regen overleefd hebben ? Elke dag ziet het er wel wat beter uit, paar weken geleden noemde ik dit een miezerplantje en nu ziet dat er toch veel belovende oogst uit.

164155935_Schermafbeelding2020-10-13om17_47_01.thumb.png.5c14f4f96acea8db783c6ea83bd3e2ba.png922011830_Schermafbeelding2020-10-13om17_47_26.thumb.png.406b8bf298828d99b99af9f94c91312e.png

• Like 2

12 minutes ago, kritischemassa said:

ik heb hooguit een kat tussen mijn benen

Jij hebt dan weer geen OG-knabbelende schapen, als een soort van heggeschaar heeft dat heel die plant geschoren waar ze aan kon, beperkt weliswaar maar die moet toch goe space geweest zijn. 

5 minutes ago, Bioman said:

Jij hebt dan weer geen OG-knabbelende schapen, als een soort van heggeschaar heeft dat heel die plant geschoren waar ze aan kon, beperkt weliswaar maar die moet toch goe space geweest zijn. 

Ik had ooit ratten, wil ze weer, maar ja, nu cavia, mijn zoontje wilde zo'n beest, of twee, maar 1 is dood... ja..... maar... waar was ik.. ik had ratten ja, gave beesten, maar die jatten mijn joints he... stukjes joint, aten zo de groene stukjes ervan tussen.

9 minutes ago, kritischemassa said:

ik had ratten ja, gave beesten, maar die jatten mijn joints he... stukjes joint, aten zo de groene stukjes ervan tussen.

Ook wel fan van ratten, op afstand :D

Fenomenale neuzen ---> https://www.apopo.org/en 

Die verkleuring komt idd voornamelijk door de kou, maar er moet ook wel genetische aanleg voor zijn dus het is een combinatie :D

• Like 1

20 hours ago, Janwiet said:

Die verkleuring komt idd voornamelijk door de kou, maar er moet ook wel genetische aanleg voor zijn dus het is een combinatie :D

In de kas krijgt er eentje ook een rode neus. Mooi.

Nu het weer terug wat normaal is, is er van rot niks te bespeuren in de kas, die toppen van de stekken zien er uit als kroppen sla :D, meer top dan tak en dat is een mooi zicht.

rodeneus1510.thumb.jpg.1e7d552a4584250da95f8d6f01f0c3ea.jpgstekken1510.thumb.jpg.c8402ad2a604773168a2ebf45c199c10.jpgcandystek1510.thumb.jpg.46f80f6295237a461acc4856535c11bb.jpg

Mainliner begint leeg te geraken, minitopjes, dat mainlinen werkt wel maar ik had toch wat moeten snoeien voor grotere toppen denk ik (achteraf... maar ja koe en kijken).

Geen idee hoe ik die knipnachtmerrie ga oogsten, in een geheel en ergens weg hangen tot de nood hoog is of zo ? 

mainliner1510.thumb.jpg.d01ea66a3ea1667e83f3ae86b1f7de53.jpg

Dat seizoen wilt hier maar niet stoppen, zondag regen voorspeld en dat is één week te vroeg naar mijn gevoel.

• Like 1

Critical in het bos begon er wel heel opvallend uit te zien, bovendien zat er wat schimmel op dat blad, grootste toppen (niet echt groot) meegenomen. Leuke spot maar niet zonnig genoeg voor volgend jaar. Beide planten waren opvallend kleiner dan zusters naast de stieren.

boscandy.thumb.jpg.cb5a23807dcd625980851c60dfaca7e7.jpg

Ik merk bij alle planten dat die nog erg groen zien maar dat de trichomen al redelijk ver zitten, ik wijt dat aan de regen of zo. (en ik oogst met een gerust hart dat dat spul gaat werken :D )

Toppen ook hier wat paars/zwart

bosoogst.thumb.jpg.667ea7848840b65343c063f60a85e7bb.jpg

OG is eigenlijk enigste die nog wat clear in trichomen heeft. Na de schaapavonturen zal ik toch geruster slapen als die om is.

• Like 1
  • Thanks 1

Gisterenavond wat geknipt : laatste takjes Candy Kush en halve Critical bij stieren en Critical bij brandnetels. Niks rot tegen gekomen en weinig tot geen heldere trichomen.

Nog todo : OG Kush als die klaar is en een halve Critical. Dan zit het seizoen er wat mij betreft op, ik sta al te popelen om toe te treden tot de prachtige pottenclub en kijk uit naar de moment dat ik mijn gewogen stash droog en wel in potten heb, dat van de krekel en de mier gaat niet op dit jaar. :D

De Candy Kush smaakt lekker, met de hulp van die tent en afzuiging lukt het mij al beter om lekkere rookwaar te drogen. Proefondervindelijk droogt deze wijze bij mij het beste, takken ondersteboven tot ze niet meer plooien maar een lichte krak laten horen, dan op droogrek tot de takjes in toppen breken.  Dan in potten en regelmatig proeven en eventueel bijdrogen een nachtje (blijkbaar te snel geweest bij eerste lading). 

Ik heb machtig veel bijgeleerd dit jaar (dank @DeVos )en mijn eerste degelijke kweek/oogst op eigen grondgebied bevalt me uitstekend, tis wat anders dan 700 km zuidelijker wat zaad neergooien en dan hopen en bidden dat er nog iets staat als je terugkomt, om over transport van oogst maar te zwijgen. :ph34r:

Kippen hebben de smaak te pakken/

kipweed.thumb.jpg.726952fd180ba2b15e6a033a4874b80c.jpg

Het vaasidee, ik zou er aan kunnen wennen in de huiskamer :D

potweed.thumb.jpg.84f84fe89fab91b788778138fd278be2.jpg

• Like 1
  • Thanks 2

zoals je ziet...gezonde planten zijn het beste wapen ..ook tegen top rot...de rotplekjes die ik vaak zie..zijn veroorzaakt door een heeel klein huisslakkie...of een ander insect...

netjes gedaan bioman......je hebt het toch zelf gedaan.....zonder leergierig te zijn lukt er niks....en idd....ver reizen voor plantjes is onzin...beter goed in de buurt kijken voor een paar leuke plekjes....daar heb je veel meer aan...ook kwa juiste oogst moment....of in 2 keer oogsten....

laat voor de lering en vermaak maar een onder takje staan een week extra.......je zal zien dat ze alle energie er in gaat stoppen.....

de plant wil zich laten bevruchten tot het einde toe...;)

op naar de laatste loodjes...:D

8 minutes ago, Tune said:

Pas op straks heb je nog Psycho Chickens    ;)  :D

Yep en mijn katten heten hier allemaal Fritz :D

• Haha 1

7 minutes ago, DeVos said:

zonder leergierig te zijn lukt er niks

Zonder iemand die de moeite neemt om uitleg te geven en linkjes te delen, lukt er ook niks of toch minder. Jouw uitleg heeft iets (bio)logisch en is degelijk onderbouwd, het DB-recept bijvoorbeeld kan je toch ècht wel een gouden tip noemen, ook bushsnoeitechniek levert mooie resultaten... tis geen blah blah blah he, tis proefondervindelijk door mezelf bewezen :D en dat is echt wel een ferme "dankuwel" waard, enfin ik ben toch blij dat ik de goeie raad niet in de wind geslagen heb en dat heeft mij niet bepaald windeieren gebracht.:stoned-smiley: , zoals je ergens in mei schreef : de zon is gratis.

Dat "ver reizen" is niet alleen voor plantjes, ik moet daar regelmatig zijn en ben daar ook graag maar idd is in eigen tuin veel leuker/oogstmoment is veel exacter dan Jean Louis die beslist om de planten op zolder te gooien B) (en dan krijg je dus een schoendoos vol rotte toppen///)

In delen oogsten en laten hangen doe ik nu al, anders komt er geen einde aan die knipavonden :D

Mainliner laatste foto's, wie zich verveelt kan topjes tellen.

mainliner1810b.thumb.jpg.755a76ab3b5dd06341a85bff8ca38c92.jpg

mainliner1810.thumb.jpg.d3db16aa95365e5125008787d6d3648d.jpg

Het begint weer te kriebelen, planten droog oogsten is vanaf volgende week weer een beetje problematisch, snoei ik of niet ? OG heeft wel wat witte trichomen maar kan nog wel wat langer, anderzijds, tis volop herfst met mist en kou. Deze zou ik echt graag optimaal oogsten.

og1810b.thumb.jpg.fa7c0394486cad2b406194701ed37ca7.jpg

Dat ziet er allemaal goed uit, hopelijk blijft dat schaap weg.

ogzijtop.thumb.jpg.db47d1d27ab350b2d32ba5718e2e9c74.jpg

Trichomen lijken me wat vanalles

331777820_Schermafbeelding2020-10-18om09_13_10.png.2a7bcce58b01867b4b2a240322448058.png

mist.jpg