• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
BLAZEITMIKE420

Autoflower buitenkweek 2020

Recommended Posts

6 hours ago, BLAZEITMIKE420 said:

Er staan al 27 zaailingen in bio potjes bestemd voor een guerilla locatie, we zouden wel nog een aantal kunnen bestellen en ontkiemen, maar dat zou ook betekenen dat we een nieuwe locatie zouden moeten zoeken of meer op deze locatie zouden moeten zetten en dat is allebei niet echt een optie. 

die k*tbio potjes voor/tijdens uitplanten helemaal zeiknat maken....onderdompelen 10 minuten en dan een gaatje maken aan de onderkant....desnoods eruit snijden...anders wordt het echt niks...

maar zou je niet 3 in 1 pot zetten?.....das 9 pottenx3    en de overige 18 potten  volgens het boekje zsm in de eindpot zetten?.....met autos of een wat reg?...vroegbloeiers...?

bv 3 reguliere per pot in die 18 potten.....jullie gaan toch regelmatig watergeven de hele zomer....dus mannen er uithalen kan het probleem niet zijn toch:huh:?...

die spot plantjes zijn 4 weken oud voordat je ze op spot staan........je hebt ze beperkt in die kleine k*tbiopotjes.......dus 3 in een pot lijkt me een mooi aantal......

en je kan ze naar buiten buigen.....voor meer zon....

met auto's beperkt je ze.......met de meeste foto planten gaan ze gewoon verder groeien......als je een foto plant nu ontkiemd wordt ze even goed tegen de 2 meter....

dus 3 reguliere foto planten in een pot....dan sexen.....en de mooiste dame laten staan....mannen en lelijke wijven killen....

mja...tis aan jullie.....

• Like 1

Dit is de Royal Gorilla die nu ongeveer 4 weken oud is en heel goed is gegaan sinds ik haar in de 35L pot heb geplaatst:
6728BE1B-F050-439B-950E-93E08AA643CD.thumb.jpeg.4f77411fe3688d927db7e07c47b81e05.jpeg

3AF4A2DD-CFC2-4227-BF6A-6D9FABC0C3CC.thumb.jpeg.3cf522304f08e711de21904b43fa2f8c.jpeg

Dit is de Northern Lights die best slecht gaat en wel is gegroeid sinds ze in de nieuwe pot staat, maar amper meer groeit en wittige vlekken in het midden van het blad vertoont:
2606CC59-B0AC-400F-B92A-24F525B73BA6.thumb.jpeg.92680a66bb2b6f20d1e4a84b4c79a4ef.jpeg

Ik ga deze Northern Lights ruim rondom uitgraven en ergens op een niet al te afgelegen plek transplanteren aangezien ik op deze spot plek wil maken voor een f1 zaadje die ik bestel heb op Zamnesia die afkomstig zijn van https://sweetseeds.es/en/#

Ik heb ze bij Zamnesia besteld aangezien de corona verzending vanuit spanje me geen beginnen aan leek. Daarnaast was de verzending van Zamnesia gratis.

ik heb de f1 Green poison besteld: https://sweetseeds.es/en/green-poison-f1/

en de f1 Gorilla Girl:

https://sweetseeds.es/en/gorilla-girl-f1-fast-version/

Ik heb op beide spots nog 2 plaatsen over dus ik zal van beide soorten 1tje op ieder van de 2 spots zetten, op de ene spot zal ze in een 35L staan en op de andere zal ik een 10L pot met een afgezaagde onderkant bovenop een 20L pot plaatsen om zo’n 30L te kunnen bereiken. Ik Zal Waarschijnlijk een iets hogere verhouding supermix toevoegen aan de substraten van deze potten aangezien het me lijkt dat de f1’s wel wat meer voeding kunnen gebruiken dan de auto’s. 

Hier nog een paar foto’s van de Kings Kush die al zo’n 3 weken in de bloei staat en maar een centimeter of 15-20 lijkt te zijn:

8D5F05E6-5B53-4AE5-816B-F374452CC9D1.thumb.jpeg.dfbb32a999d3213b6db9c5328e1279d0.jpeg

3662C1E7-8312-420F-B036-9336A24561A7.thumb.jpeg.0fe77200e003a89da0adf280e5d8ad04.jpeg
Ze stretcht nog een klei beetje en vormt vooral veel blaadjes en haartjes om het topje dat steeds meer een puntvormpje begint te krijgen.

Het lijkt me niet echt dat ik zou kunnen hopen op een redelijke opbrengst van deze Kings Kush, maar ik doe het achteraf ook natuurlijk vooral voor het plezier. Ze ruikt fijn en begint paarsachtige tinten te vormen in sommigen van haar kelken. Ik verheug me nu al op hoe ze zal roken.

• Thanks 1

goed bezig:wub:

ksnap de functie niet van die action sjasliek stokjes.....als je de stam wil onder steunen dan gewoon met aarde tot net onder de lobblaadjes.

goede keuze die 2 fast versions van sweetseeds....tel er wel een week of 3 bij voor Nederland.

Kben zeer benieuwd naar de verschillen tussen deze 2...:D

De f1 zaden zijn al een tijdje binnen en heb ik een dag of 2-3 geleden nadat ze ontkiemd waren gezaaid in kleine potjes met potgrond. Ze zijn al boven gekomen. 

Ik heb myccorhizae besteld nadat ik mij van best wat kanten heb laten informeren dat dit spul een positieve werking zou hebben, ook nadat een kennis van mij zijn positieve ervaring met het spul met mij had gedeeld.

Ik heb deze besteld: 

https://vooruwtuin.nl/product/biobodem-mycorrhizae-protozoa-bacterien-gisten-zeewier/?attribute_pa_hoeveelheid=1-kg&gclid=EAIaIQobChMIhonwj9nx6QIVTOd3Ch2roQeCEAQYASABEgL53vD_BwE

Ik zal bij het overpotten dit spul in het plantgat moeten strooien volgensmij, als iemand mij hier iets meer over zou kunnen vertellen hoor ik het graag, verder ga ik mijn aarde nog mixen met de plagron supermix, bij de autoflowers gebruikte ik een verhouding van 2,5 % van de massa van de aarde.

Bij de f1’s ben ik van plan iets hoger te gaan doseren aangezien ze waarschijnlijk ook wat meer voeding zullen vergen, ik zat te denken aan een verhouding van 4-5%, misschien ga ik hier een beetje mee testen door de ene 4 en de ander 5% te geven, met de myccorhizae was ik hetzelfde van plan. Ik zal zelf 2 gorilla girl’s en 1 green poison zetten, dus lijkt mij het beste om met de Gorilla Girl’s te experimenteren.

Vooral bij de myccorhizae weet ik niet precies hoe ik dit spul zal moeten toepassen en hoeveel ik ervan zou mogen of moeten gebruiken, dus als iemand mij hier iets meer over uit zou kunnen leggen hoor ik het graag, het zijn groffe korrels. Bij mijn volgende update zal ik wat foto’s erbij posten met daarbij ook een foto van de myccorhizae.

Alvast bedankt mocht iemand mij nog van dienst kunnen zijn met een uitleg over het gebruik van de myccorhizae,

het is eigenlijk overbodig....als je grond goed is......

https://yggdra.be/planten-van-bomen-en-schimmels-toevoegen/

maar het product wat jij hebt.....daar staat toch op die site hoe je het moet gebruiken.....

en je kennis die het aanbeveelde.

kweekt die kennis van je volledig bio?..

zie site:

3 - 5 kg per m³ * vermeng BioBodem altijd homogeen door de wortelzone van de plant voor een optimale werking!

dus heb je een plant gat van 50x50x50 cm....is 125 liter....dan dus 125/1000 x 4 = 500 gram mengen in je plantgat.

er zijn ook andere producten met die wortel schimmeltjes.....die moet je direct op de witte wortels strooien.

https://www.plagron.com/nl/producten/supermix

Wordt normaal gebruikt om potgrond in de binnen kweek op te waarderen na 1e draai........dus zou ook niet hoeven in je welkoop aarde....maar schadelijk zal het ook zeker niet zijn......

dosering tussen de 2.5% en 5%  van de liters van pot / plantgat.

aan voeding zit er bijna niks in,...

NPK-meststof (1-2-0) in de supermix.....en dan nog door de zeer lage docering.....nihil dus...in je plantgat/pot.

voor bio ben je telaat.....bio heeft minstens 1 maand nodig om te rijpen....op gang te komen....dus das voor 2021...

bewaar dus de potgrond van dit jaar...tis perfect te hergebruiken...laat maar de kunstmest maar uitspoelen door regen deze winter.

zie ook...

https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/4800-grond/?tab=comments#comment-183028

wat ik mis in je mix....is gewoon 20% a 25% perliet in je pot/plantgat  voor meer lucht bij je wortels...

of het nu op kunstmest of bio/org bemesting is....je wortels willen lucht...:rolleyes: 

( wil je geen perliet...dan 50% potgrond en 50% cocos dan heb je ook luchtig medium)

je test zou moeten zijn denk ik....

welkoop kunstmest  + 25% perliet

tegen

welkoop + schimmels en plagronsupermix

ik zet mijn 2 centen in op de eerste...:D

ps: kzie dr zit maar ongeveer 2 maanden kunstmest voeding in zit....dus hou daar rekening mee....je zal moeten gaan bijvoeden tzt....;)

https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/plant-zorg/potgrond-tuinaarde/potgrond-tuingrond/welkoop-potgrond-universeel-70l_1177851

welkoop neemt niet eens de moeite om de NPK verhouding op te geven wat ze dr instoppen.....:o

Ik heb ondertussen al ruim een maand niks van me laten horen, maar hier komt even een update van de huidige situatie:

Dit is mijn Royal Gorilla autoflower van Rqs die ik gemain-lined heb.

E6E85916-9633-4F19-95F9-0B0BCDB1DC85.thumb.jpeg.8dbb0e41893866308a4daa74cf1d87a6.jpeg

Ik heb de hoofdtop een week geleden al moeten amputeren aangezien ze al veel verder afgerijpt was dan de rest. toen merkte ik op dat des te hoger de node van een tak was des te rijper de top die eraan hangt is. Dus ik heb besloten mijn plant in delen te oogsten. Ik heb gelezen dat dit gewoon mogelijk is bij autoflowers in de bloei. 

de hoofdtop heb ik een week geleden al geoogst en de volgende 2 toppen zijn al bijna aan de beurt. Het zal denk ik nog ongeveer 2 dagen duren tot deze rijp zijn.

66CE6CA6-42D4-440C-BB82-EBEBEE473E35.thumb.jpeg.878e12159816424f8636b897fa3cd28f.jpeg

De hoofdtop hangt in een kartonnen doos, maar de luchtvochtigheid is aardig hoog. Dat komt waarschijnlijk ook omdat er natuurlijk geen afzuiging en ventilatie in een simpele kartonnen doos zit. 

FBA7E247-CD13-4DC1-B5FC-CD787C7505EF.thumb.jpeg.62141b46a48ad4843622ec471e29cd9d.jpeg

CCEAE1A1-1CC0-4B5A-80C3-83B9762C82CF.thumb.jpeg.1719fef8018a594762211be10cd1d74c.jpeg

de temperatuur lijkt me prima zolang deze een beetje rond de 15-20*C zit. Weet iemand wat ik zou kunnen doen om de lv in de doos te verlagen? Ik zat te denken aan een bakje of meerdere bakjes rijst. De enige andere plaats waar het droger is en ik de doos neer kan zetten is ook meteen te warm.

FDBF4DA7-A444-4502-8A3D-1F9F7DD39A21.thumb.jpeg.13e40c3c0f9675dd1a587c0e44675617.jpeg

Dit is de Gorilla Girl F1 van Sweetseeds. Ik heb haar getopt en manipuleer haar nu een beetje in een soort SCROG, maar ik zal de tak niet van binnen breken zoals vaak wordt gedaan bij SCROG’s. 

E0276413-0C4F-4340-9DD6-C15C048F4251.thumb.jpeg.0d5a7bd7a55f8dd44e421e1a87fa7aee.jpeg

de bladeren zien er wel aardig ongezond uit sinds ik ze heb overgepot vanuit hun oorspronkelijke 3L pot, maar de plant heeft zich de afgelopen dagen aardig hersteld. Ze moest waarschijnlijk gewoon wennen aan de nieuwe leefomgeving en andere grond.

F72AD6DA-CFC6-4BBD-AFD1-6B051580A49B.thumb.jpeg.36a18872cb2166a7cc264ed3a41a484e.jpeg

dit is mijn Green Poison F1 van Sweetseeds:

DD43D406-097D-48F4-89F3-179DDDE92E19.thumb.jpeg.99544fe0f2f60b2a719fd30c9b687abb.jpeg

ik heb haar geFIMt waardoor er 4 hoofdtoppen zijn ontstaan vanuit dezelfde node.

Dit is mijn Auto Mazar van Dutch Passion:

77A7A88D-BD0C-48B6-A9D4-36A0515EA6BA.thumb.jpeg.ef7657d95f26ffd4be9178b88a4e9bea.jpeg

Ik ben rond de 4e node begonnen met het main-linen van deze dame tot dat ik de hoofdtop niet meer lager kreeg en deze zich alsnog veel hoger bevond dan de andere takken dus heb ik besloten de binddraden los te maken en de plant haar eigen gang te laten gaan. Ze bevindt zich nu ongeveer 1-2 weken in de bloei.

Voor beide autoflowers heb ik een grondmix gemaakt van universele potgrond en 2,5% Plagron Supermix en ze staan beide in een 35L pot. De F1’s staan in een grondmix van universele potgrond, kokos potgrond, 5% Plagron supermix en een beetje Bio-Bodem op gevoel er doorheen gegooid. 

Ik denk dat ik mij voor volgend jaar even ga verdiepen in de dame-blanche methode. 

• Thanks 1

lv in een kamer is het laagst bij het plafond.....dus touwtje spannen zo hoog mogelijk...

iig niet proberen te drogen in een doos dus.....en als je de doos hoog neer zet...dan aan beide kanten open voor door stroming van lucht..

tis idd best vochtig....hier in huis 23,5 graden bij 62%...das te doen....nog net...

die 78% bij jou...is superlink..

Maar als ik de doos open zal zetten voor luchtstroming komt er ook meteen licht bij. Dit zal dus betekenen dat ik waarschijnlijk de eerste +/- 3 dagen de doos dicht zal moeten laten tot De takken dood zijn en daarna wel licht toe zal mogen kunnen laten? Een kennis van mij gebruikt een 60x60 kweektent met afzuiging, filter en ventilator voor het drogen. Ik beschik jammer genoeg niet over deze luxe, maar ben van mening dat de doos vaak ook prima werkt. Schrok alleen een beetje van de gemeten LV sinds ik laatst een Therm/Hygrometer aan heb geschaft. 

• Confused 1

Weet niet of het een optie is om de doos aan te sluiten op je tent.

Ik bedoel daarmee dat je iets knutselt waardoor de doos bvb onderaan kan aangesloten worden op een inlaat van de tent.

Hierdoor trek je de lucht via de doos naar je tent en via de filter en afzuig er terug uit.

Hierdoor ga je de LV ook al verlagen.

Maat van me doet het zo, heeft geen plaats voor een extra tent.

Als hij dan moet oogsten in verschillende stages dan hangt hij de geknipte takken aan wasdraad in de doos.

Die doos sluit hij tijdelijk aan op zijn tent. en zo is alle na  7 - 10 dagen droog.

• Like 1

@tune goed idee...maar hij kweekt buiten......hij heeft geen tent etc...

ipv een doosje kan hij ze nog beter in een hele grote donkere kast hangen..( of een kamer met de gordijnen dicht..)...en de deur een paar keer open zetten om lv te verlagen....das beter als een doosje...met beperkte lucht inhoud..

M'n eerste buitenkweekjes droogde ik door er krantenpapier los om te wikkelen.

Eén grote trechter rond een plant en dan op een goed geventileerde plaats ondersteboven hangen.

Niet ideaal maar werkte toen wel.

Ik heb de Doos in dezelfde ruimte op ongeveer 2m hoogte in plaats van op de grond gezet. De Lv is wel wat gedaald naar 72%. Zolang er geen rot komt lijkt het mij niet per se een probleem als de wiet wat langzamer droogt met een wat hogere luchtvochtigheid. Ik denk dat de lv wel zal gaan dalen als de wiet ook wat droogt. Ik merk namelijk wel dat het eerste deel van de Royal Gorilla oogst met de dag droger wordt. Het hangt nu 8 dagen.

Ik heb de magere oogst van mijn Kings Kush (+/- 5Gr ook) gedroogd in een doos op een plek die naar mijn vermoeden wel wat droger zal zijn geweest, maar waar ik momenteel geen bereik toe heb. 

Het was een lekker compact wietje met een paar paarse kelkjes en een dikke laag thc.

ze smaakte goed. Ik was nog van plan een video te plaatsen van het gedroogde eindproduct, maar kwam erachter dat ik helaas geen video’s kan plaatsen; of gewoon niet weet hoe het moet.

De kings Kush van Greenhouseseeds is naar mijn mening wel ter herhaling vatbaar en een aanrader voor een buitenkweek. Mijn plant was aardig klein geworden met een lage opbrengst, maar een kennis van mij had er een gekweekt van een flink formaat. Het zal vast gekomen zijn door stress of iets feno-afhankelijks dat mijne zich zo klein heeft ontwikkeld.

3 hours ago, BLAZEITMIKE420 said:

Ik heb de Doos in dezelfde ruimte op ongeveer 2m hoogte in plaats van op de grond gezet. De Lv is wel wat gedaald naar 72%. 

gordijnen dicht....en niet in de doos.,,en op 2 meter....is veel beter....

5 gram droog wil zeggen dat 20 gram water eruit moet...….

heb je geen donkere  wc of badkamer?

Ik beschik niet over een ongebruikte goed donkere kamer. Ik zal even kunnen rond kijken voor een ruime kast, maar zou niet weten of ik hier in de mogelijkheid zal hebben om draden te spannen.