• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
OutdoorKing

OutdoorKing's Update vd Guerilla Gids

Recommended Posts

37 minutes ago, fsmidt said:

Landbouw gips ,ligt hier soms in grote bulten.

Afgelopen zaterdag nog 200L opgehaald voor mn moestuin/buitenkweek.

Je bedoelt letterlijk aan de rand van een weiland ofzo? 

• Like 1

Ja idd of op bietenopslag plaatsen en ook wel compost.

Handig ,zo'n boeren kennis

• Like 1
  • Thanks 1

On 25-5-2020 at 10:10, OutdoorKing said:

Het calcium uit gips is veel sneller opneembaar voor de plant dan hetzelfde calcium-ion uit carbonaat. Bovendien beïnvloedt gips de pH NIET.

Is het daarom raadzaam om dit pas toe te voegen wanneer de plant al een week of 2 aan het groeien is, of kan je dit ook bijvoorbeeld nu al door de grond mengen? 

Ik heb die landbouw gips in water gedaan en het lost idd op.

Hup over het blad spuiten.

• Like 1

On 23-2-2021 at 16:43, fsmidt said:

Deze is geschikt als bladvoeding ?

Gho, dat weet ik niet zo goed. Als de maling heel fijn is dan wel.

Een goede calcium bladvoeding is de chemical grade pure calciumcarbonaat dat heel fijn is gemalen. Daarvan 1tsp/liter dacht ik.

En best ook boron meegeven vb. met boorzuur. Zonder boron geen deftige calcium.

On 23-2-2021 at 21:46, Janwiet said:

Is het daarom raadzaam om dit pas toe te voegen wanneer de plant al een week of 2 aan het groeien is, of kan je dit ook bijvoorbeeld nu al door de grond mengen? 

Goede vraag!

Ja nu kan al zeker als je voldoende organisch materiaal of kleipartikels in je grond hebt gaan ze goed kunnen blijven hangen.

Maar zeker doorheen het jaar topdressen. Geef een royale portie als ze aan hun bloei stretch beginnen en daarna niets meer.

• Thanks 1

On 23-2-2021 at 16:54, Janwiet said:

Gips=gips natuurlijk :rolleyes:

dat is wel te kort door de bocht. De gips uit doehetzelfzaken bevatten additieven, zelfs als er geen extra's op de zak vermeld worden zou ik het niet durven.

• Thanks 1

3 hours ago, OutdoorKing said:

Ja nu kan al zeker als je voldoende organisch materiaal of kleipartikels in je grond hebt gaan ze goed kunnen blijven hangen.

Bedankt voor de nuttige bijdragen weer :D. Ik ga het dan maar gewoon vlak voor het uitplanten doen om het zekere voor het onzekere te nemen. Moet het grondje ook nog opwaarderen met kippenmest dus veel leven zit er nog niet in. 

On 22-2-2021 at 22:01, Janwiet said:

Is er hier iemand met een goede tip voor kalk? Overal waar ik kijk vind ik kalk met magnesium, terwijl ik dus juist zonder wil. Ook is calciumcarbonaat vrijwel onvindbaar, of doe ik iets fout? 

waarom zou je zonder mg willen?..:huh:...die van gamma is zonder geloof ik...maar raad ik dus niet aan...

On 25-5-2020 at 10:10, OutdoorKing said:

Magnesium wedijvert met calcium voor een plaats in het klei-humuscomplex Magnesium zorgt voor 'strakke' verbindingen, calcium maakt veel 'lossere' verbindingen. Dit heeft een grote invloed op de compactheid van de grond en dus ook van hoeveel zuurstof deze bevat. Aangezien het ion van magnesium sterk negatief geladen is (2-), is het zeer moeilijk om magnesium te verwijderen uit de toplagen van je grond. Om deze twee redenen is het af te raden om extra magnesium op je grond te gooien zonder dat je weet dat je het nodig hebt (en deze kans is vrij klein). Een magnesiumtekort is makkelijk en snel weg te werken met blad- of vloeibare voeding

@DeVos hierom :)

Zeeweerkalk is zonder Mg-

Als je op een zandgrond kweekt dan zou Mg- wel nuttig kunnen zijn, maar in alle andere grondsoorten is er bijna steeds te veel Mg- en dus en te compacte grond.

Ik heb 3 verschillende plaatsen met zandgrond getest en in geen van de drie gevallen was er extra Mg- nodig.

• Thanks 1

6 hours ago, OutdoorKing said:

Zeeweerkalk is zonder Mg-

Als je op een zandgrond kweekt dan zou Mg- wel nuttig kunnen zijn, maar in alle andere grondsoorten is er bijna steeds te veel Mg- en dus en te compacte grond.

Ik heb 3 verschillende plaatsen met zandgrond getest en in geen van de drie gevallen was er extra Mg- nodig.

hey kan je even je inbox leeg maken ik wil je een pm sturen

• Like 1

hihi, Deel 1 - de toolkit even doorgelezen, handige tips vooral die van het WC-papier. Niet alleen als alibi maar ook om gewoon je reet mee te kunnen afvegen, moet 5 van de 10x op een gegeven moment scheiten als ik door de bossen heenloop, komt waarschijnlijk omdat ik wel van een bakkie koffie hou voor ik op pad ga:D

• Haha 2