• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Ietsnut

Eerste kweekje

Recommended Posts

Opeens gingen de coffeeshops dicht i.v.m. de Corona lockdown. 'Shit!', dacht ik. Niks in huis en niemand in de buurt waarvan ik weet dat die zelf kweekt. 'Dat betekent stoppen met blowen dus', vreeste ik. Oh nee. Wacht. Ik kan natuurlijk zelf wat beginnen in de vensterbank. Want hoe moeilijk kan het zijn? 

Gelukkig zwichtte de politiek de dag na de sluiting voor de immens lange rijen voor de coffeeshops en de bijbehorende nieuwsberichten over een instant florerende straathandel inclusief hippe visitekaartjes met recordprijzen. Om de controle niet te verliezen mochten de shops weer open als afhaalpunt. Waarvoor dank.

De accute noodzaak om zelf wiet te gaan kweken was dan wel verdwenen, maar inmiddels kreeg mijn vriendin het bericht dat de vetbult die ze weg had laten halen kankercellen bevatte. En wat ik zo weet is dat wietolie niet zo zeer geneest, maar wel helpt tegen pijn en misselijkheid. Tevens heb ik ergens gelezen dat het tumoren af kan remmen in de groei. En eerlijk is eerlijk, tevreden en ontspannen stoned dan wel high of allerbei zijn verbetert doorgaans de kwaliteit van leven hier bij ons thuis. 

Maar goed, bij geen verstand van zaken, vroegen we de verkoper achter de balie van een wazig stoners artikelen zaakje om de hoek van de rap sluitende koffieshop met een heuse wachtrij om advies over welke strain te kweken. Als leiddraad bij de gewenste manier van verzorging gaven we mee: lui en laks en lummelig. Hij dacht even na en kwam met 5 zaadjes Power Plant aanzetten voor 45 euro, want 'daar kon niks aan misgaan.' Wat we overigens achteloos betaalden. Wisten wij veel... hup, de zaadjes een bakje water in en een dag later met worteltje en al de 9 cm potjes in. Daarvan kwamen er 4 op: shit. Wat nu?

Opeens kweekten we wiet. En staarden de zaailingen ons aan met hun vrolijke kiemblaadjes strekkende naar de zon buiten. 

20200407_194050.jpg

20200415_165325.jpg

20200424_193803.jpg

20200424_190813.jpg

20200428_105514.jpg

20200507_110018.jpg

20200511_165903.jpg

20200505_160707.jpg

20200512_203408.jpg

20200515_162032.jpg

20200505_160707.jpg

20200518_194301.jpg

20200521_161002.jpg

20200521_184724.jpg

20200522_143911.jpg

20200528_163516(0).jpg

20200524_125742.jpg

• Like 1
  • Thanks 2

3 power plantjes staan op tamelijk gelukkig te wezen op het talud op spot 1. En de 4de power plant staat nog bij te komen in mijn zus haar tuin. Die was in de problemen gekomen toen de kluit uit elkaar viel toen ik haar wortelgroei wilde bekijken. Haar kluit bleek zo goed als onbeworteld. Met wat ehbo in de vorm van een duvelglas met water heb ik haar aangezet tot wortelaanmaak in de steel. En hup 10 dagen later weer terug in de pot gedaan. Momenteel is ze patiente af verklaard. Ik heb mijn zus al voorbereid dat er een periode van verduisteren aan zit te komen. Zodat ze weet dat ik eventueel elke avond en ochtend om half negen even langs zal gaan komen. Ik zit te denken aan een verduisterperiode van 21 juni tot 14 aug. Voor Frommel en de Banaan aka fat banana. Deze laatste staat nu nog krom te wezen in onze vensterbank.. tegen het strekken had ik de pot 180 graden gedraaid. Ik dacht 'die trekt wel recht' maar niet dus.

20200529_122107.jpg

20200529_122036.jpg

20200529_121919.jpg

20200529_121900.jpg

20200529_121640.jpg

20200528_163516.jpg

20200529_140024.jpg

• Like 1

@boswandeling bedankt. Ja. Het is kut maar met mijn vriendin afgesproken dat we wel weer door de mazen van het onheil zullen gaan glippen. Met zo'n diagnose en allerlei onderzoeken is een positieve houding wel aan te raden. Ook al zijn er ook wel wat vlagen van paniek. Opeens lijkt je lichaam niet meer te vertrouwen. Dat hakt er dan wel in. Maar als we iets hebben geleerd van de planten, dan is het wel dat het leven vol magie zit. 

• Thanks 1

1 hour ago, Ietsnut said:

3 power plantjes staan op tamelijk gelukkig te wezen op het talud op spot 1.

Ik hoop dat je ze niet bij een talud langs een snelweg o.i.d. Hebt staan, want die worden met enige regelmaat gemaaid....

Veel sterkte met je vriendin, en op naar positiviteit :D

• Thanks 1

Het bovenop maaien hebben ze opgegeven bezien de begroeing van voorgaande jaren. Maar wie weet. Ons buitenspeel avontuur begon op deze locatie vorm te krijgen. Er zit btw ook een vossenhol en je struikelt er al snel over de egels. 

Met wat we nu weten qua locaties zouden we de plek links laten liggen vanwege een keertje door een rokend 'bosje' gespot te zijn geweest vanaf een afstandje in de avondschemer, maar nu ze er staan hopen we ermee weg te gaan komen. 

Daar komen is best wel een gedoe, maar de weg ernaar toe is alsof je naar een tempel op weg bent. 

En net wanneer je denkt 'fuck it, ik draai om', dan moet je nog een stukje door tot de eerste plant.

De 50 cent zaadjes van fam glee (marktplaats) komen zo te zien allemaal rap op. Zondag in kopje water voorgeworteld, maandag op het balkon in potjes gezet en nu op vrijdag met de lopblaadjes boven de grond. Het betreft auto brain damage en frisian dew en m.a.f. ze hebben er in elk geval zin in. Vol levenslust.

20200529_191855.jpg

goed bezig:wub:

jullie verwennen ze goed.....en dat waarderen ze...:D

pas met teken...en lyme...want dat wil je dr niet nog eens bij hebben:huh:....er is een sticky in de guerilla sectie...

succes !!  .........(maar dat dwingen jullie zelf al af door TLC...)

laatste waarschuwing.......kweken is een zeer besmettelijk virus......mja....tis al te laat voor jullie...:lol:

• Haha 2

Haha kweken is verslavender dan blowen zelf ja.... denk niet dat ik er nog ooit mee stop. Wel al een maandje gestopt met smoken nu!

Frysian dew en maf ook autoflowers? 

Allemaal regulier neem ik aan?

• Like 1

Regulier: Frisian, maf, power plant, fat banana

Auto: purple punch, bubblelicious, white haze, blue berry, northerlight, brain damage

Vreselijk verslavend idd. Bij een vriend staat een mannetje in de tuin die D100 op het zakje had staan. Die bloeit nu en hij gaat nu naar binnen om wat pollen op te vangen om het een en ander mee te gaan bestuiven voor speelzaad voor volgend jaar.

Elk jaar lijken er meer teken te komen. Sneaky ziekte ook dat lyme. We zijn alert, maar smeren niks prefentiefs. 

20200530_150010.jpg

20200530_150037_002.jpg

20200530_150027.jpg

• Like 1

Absoluut een ukkie. Iets van 25 cm vermoed ik. Klein maar fijn. Gezaaid 1 mei. En met volle maan boven de grond. In een vensterbank waar pas halverwege de middag de zon op komt te staan. 

20200531_211209.jpg

• Like 1

Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Plantje staat aardig in het zicht. Zo is het toch een beetje een kabouter en elfjes guerilla. Een binnenmondse vrijheidskreet. 

20200531_233948.jpg

• Like 1
  • Haha 3

sterkte..  aan jullie kant.

i.d.d je kan leuke verhalen verwoorden, zo te zien gelijk groots aangepakt ik zie dat je al aardig aan het inlezen bent geweest ,goed bezig man.

ik stuur je even een PM.

• Like 1

Het northern lightje heeft in de eerste week als zaailing een pot acrylverf op de nek gekregen. Die was dan ook gebroken. Met sateprikkers ehbo en dieper ingraven staat ze er nu zo bij. Kneusje is duidelijk nog aan het struggelen, maar we hebben goede hoop dat ze het redt.

20200518_144633.jpg

20200601_143110.jpg

is die stengel ingesnoert?

je zou het nog dieper kunnen ingraven,tot aan de eerste lobblaadjes is de stengel rotbestendig en kan onder de grond alleen twijfel ik nog of die insnoering een probleem kan veroorzaken.

als het mijn plantje was zou ik het riskeren.

als de pot diep genoeg is natuurlijk.

• Like 1

Ja. Zo heb ik het ook gedaan. Tot de lobblaadjes ingegraven met een gebedje in de vorm van een scheutje water voor nieuwe worteltjes boven de breuk. Niet ingesnoerd verder, anders dan met de nieuwe aarde er omheen.

ja precies. Slechts als ehbo die stokjes onder de kiemblaadjes om de sapstroom te redden. Volledig dubbelgevouwen geweest het steelje. Nadat ik van de schrik bekomen was en het plantje ook heb ik haar ingegraven. 

Ik zal morgen even een foto maken van het steeltje zoals ze nu heeft. 

Spot 01 en 02 gaan overigens heel goed. De power plants hebben nu een steel van 12 mm ongeveer en op beide locaties zijn alle planten goed aangeslagen. 

Alle 45 zaadjes op het balkon zijn inmiddels ontkiemd en sommige maken inmiddels de 2de set gekartelde blaadjes aan.

Alleen de 3 auto bubblelicious op het balkon zijn erg ongelukkig. Ik vermoed genetisch defect. Alledrie hebben ze misvormde blaadjes. Met de nerf aan de zijkant bijvoorbeeld. 

We weten nog niet wat wijsheid is: koesteren of uit hun lijden verlossen.

Als ze niet in de weg staan zou ik ze door laten gaan.

Alle kleine beetjes helpen

Als ze later in olie verwerkt worden maakt het niet uit of ze mooi zijn of niet.

• Like 1

Oeh, lekker vroeg getopt. Jij gaat voor struiken ipv bomen. Blijven toppen nu he! En goed de Y verstevigen met gecoat plantenbinddraad!!!

• Like 1