• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Ietsnut

Eerste kweekje

Recommended Posts

Zwangere dames in de huiskamer. Jahoe! Een week of 2 geleden bevrucht en na het openpeuteren van een opgezwollen zaaddoos vond ik een piepklein zaadje in den maak. Dit betekent dat we in elk geval al wat eigen AF zaad hebben volgend jaar.

We zijn inmiddels ongeveer 3 maanden bezig met de plantjes en hebben de smaak goed te pakken.  We hebben weliswaar nog geen gram geoogst en volgens onze laatste schatting zal de opbrengst ergens tussen de 1 tot 500 gram droog uitkomen, maar we zijn nu al 111÷ content met wat we allemaal hebben geleerd de afgelopen paar maanden. Onbetaalbaar is de hulp van @DeVos en @fsmidt met hun tips en tricks en aanmoedigingen. Waarvoor veel dank. Sowieso is dit forum een goudmijn aan nuttige informatie dankzij al de bijdragen van forumleden die bereid zijn om hun ervaringen te delen. Iedereen bedankt dus.

20200710_205236.jpg

20200711_092340.jpg

20200711_092359.jpg

20200711_092447.jpg

• Like 2
  • Thanks 2

nou applaus voor jullie zelf hoor....je moet er zelf gek genoeg voor zijn om een beetje in de bush te gaan struinen....:lol: en leergierig zijn jullie........zelf...maar idd...een paar hints of links zijn belangrijk....en een topic is leuk....ook vooral voor je zelf als naslag werk....dat merk je wel volgend jaar.....dan denk je toch....wanneer was dat ook al weer?......geheugen is selectief...

kreeg laatst weer een bui over me heen....was totaal doorweekt...:lol:..zo gek moet je zijn....

en tis ook vaak incasseren....:lol:...mja als het makkelijk was ...dan deed iedereen het...:lol:

• Like 2

ja regen genoeg de laatste 2 weken,zelf kon ik thuis werken en daarmee ook de plantjes uit de regen houden en als de zon weer scheen weer terug zetten om te shinen.

ja altijd leuk om bij naam genoemd te worden , ik kan zien dat je veel leest en denk dat je niet geheel onbekend bent in het tuinieren. 

jammer genoeg heb je ook een hele grote stok achter de deur om te gaan "tuinieren".

500 gram droog is zo ongeveer 50ml geconcentreerde olie.

heb laatst een artikel gelezen over goede resultaten tegen de grote "K" ziekte.

leuk heh dat zaadjes maken.

vooral doorgaan...

• Like 2

Geen spijt van het ongezien kopen na het eerste nachtje in de cannacrib. Al zou cannakrotje ook wel gepast zijn.

Paller aan het bos kunnen we niet komen. Buitenspelen 2.0 dus.

20200711_160506.jpg

• Like 1

Geen spijt van het ongezien kopen na het eerste nachtje in de cannacrib. Al zou cannakrotje ook wel gepast zijn.

Paller aan het bos kunnen we niet komen. Buitenspelen 2.0 dus.

als je zo blij bent mag je 2.0 posten.  :)

had ik het eerder gelezen was ik langsgekomen op de motor.

• Like 1

4 hours ago, Ietsnut said:

Paller aan het bos kunnen we niet komen.

In of aan een bos wonen is zalig maar ook wel natuur 2.0 :D , tekenbeten, processierupsen, wespennesten, vliegen, muggen en als het stormt, stormt het echt...allemaal al meegemaakt dit seizoen ...

• Like 2

Zeker. Ik heb jarenlang een stacaravan gehad op dezelfde plek en godsgruwelijk veel trippend en op blote voeten door het gebied gestruind. Teringveel teken. Maar ook een wolf en dassen en vossen en reeen en weetikveelwats gezien. Om van de vallende sterren en vuren met vollemaan maar te zwijgen. Back home dus. 

• Like 2

3 hours ago, fsmidt said:

als je zo blij bent mag je 2.0 posten.  :)

had ik het eerder gelezen was ik langsgekomen op de motor.

Vanaf volgende week maandag zijn de hele week daar. Wees welkom. Nu was even een met mijn meisje inwijdnachtje. Je weet hoe ze zijn... 

• Haha 1

18 minutes ago, Ietsnut said:

Zeker. Ik heb jarenlang een stacaravan gehad op dezelfde plek en godsgruwelijk veel trippend en op blote voeten door het gebied gestruind. Teringveel teken. Maar ook een wolf en dassen en vossen en reeen en weetikveelwats gezien. Om van de vallende sterren en vuren met vollemaan maar te zwijgen. Back home dus. 

geen Kabouters tegen gekomen ?

• Haha 2

Thuis gaan de 3 dwergjes hun gangetjes. Ze bloeien alledrie. Al met al verwachten we toch zeker wel een hele dikke gram of twee, dan wel tweeëneenhalf. Als ze maar geen toprot krijgen, want dan is het hele seizoen naar de klote.

20200713_104730.jpg

20200713_104753.jpg

20200713_112052.jpg

• Like 2
  • Haha 1

In het populierenbosje staan de superskunkies te lolypoppen. We noemen ze de ufo's want vanaf een afstandje zien ze er zo uit. Geen sein van bloei nog. Ze zijn ook relatief dun vanwege het strekken door een gebrek aan licht. We hebben ze wat gier gegeven. Net zoals we dat aan alle planten geven zo nu en dan. Toch wordt wel duidelijk dat we het met gier alleen niet gaan redden. Ik vrees dat we toch iets van biologische bloeivoeding gaan moeten kopen. De planten die al bloeien vertonen geel blad onderaan de plant en bij sommigen zijn de fanleaves in het midden ook al aan het vergelen. 

20200713_171841.jpg

20200713_171915.jpg

20200713_171835.jpg

20200713_171820.jpg

20200713_171814.jpg

20200713_171754.jpg

20200713_171708.jpg

20200713_171702.jpg

• Like 3

Eerste proef oogstje. De top van een Blue berry auto. Eerste x knippen ook. Het is maar een paar gram, maar we kunnen nu in elk geval niet meer beweren dat het allemaal voor niets is geweest.

20200715_142609.jpg

55 minutes ago, Ietsnut said:

Eerste proef oogstje. De top van een Blue berry auto. Eerste x knippen ook. Het is maar een paar gram, maar we kunnen nu in elk geval niet meer beweren dat het allemaal voor niets is geweest.

20200715_142609.jpg

Denk wel zonde om het zo vroeg al te doen. Had lever nog even een week of 2 gewacht zodat ze wat rijper zou zijn. 

Hoe lang staat ze nu in de bloei? 

• Like 1

Een week of 4 a 5. Kon nog wel een week of 4 a 5 door inderdaad. Maar...

De planten staan bij een hoop riet waar de luchtvochtigheid heel hoog lijkt en waar het flink kan broeien als het windstil is wanneer de zon erop staat. Deze top was behoorlijk compact en ik had er toprotstress van en aangezien we de komende week naar de cannacrib gaan had ik er geen zin in om me vanuit daar druk te maken of het wel goed zou gaan op de hoek.

En het schijnt dat te vroeg geoogste wiet vooral een lekkere high geeft. Dat lijkt me ook wel wat.

ik had dezelfde gedachte bij het zien van het topje,deze is nog lang niet klaar.

het is moeilijk heh om eraf te blijven. 

• Like 1

1 hour ago, Ietsnut said:

Een week of 4 a 5. Kon nog wel een week of 4 a 5 door inderdaad. Maar...

De planten staan bij een hoop riet waar de luchtvochtigheid heel hoog lijkt en waar het flink kan broeien als het windstil is wanneer de zon erop staat. Deze top was behoorlijk compact en ik had er toprotstress van en aangezien we de komende week naar de cannacrib gaan had ik er geen zin in om me vanuit daar druk te maken of het wel goed zou gaan op de hoek.

En het schijnt dat te vroeg geoogste wiet vooral een lekkere high geeft. Dat lijkt me ook wel wat.

Je tekst even aangepast zie ik haha. Was eerst 6 a 7 weken en dat vond ik al apart aangezien de mijne 3 weken oud zijn en er hetzelfde uitzien haha. Ben wel benieuwd hoe het zal bevallen en of je er ook stoned van word :) 

• Like 1

Ja klopt. Ik had even in het kweekverslag na gekeken naar de start van de bloei en toen de getallen in de tekst aangepast. 

Ja supermoeilijk, maar toch denk ik dat het wel goed is voor de rest van de plant. En voor mezelf zeker. Ik heb weer peace of mind.