• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Ietsnut

Eerste kweekje

Recommended Posts

Onder het genot van 'het lekkere theetje',zoals mijn lief dat zegt onze oorspronkelijke bonsai geoogst. Jeetje maar liefst 4 zaden. Meteen ingeblikt te samen met een beschermengeltje.

Vol verbazing dat de plantjes daadwerkelijk zaad tot wasdom hebben weten te krijgen. 

Voor de plantjes was het ongetwijfeld een hel, maar dit zaad is nu wel crème de la crème. Het neusje van...

Ook ontdaan van hun oorsprong. Het betreft meerdere soorten door elkaar. Reeds vergeten wie of wat.

Vanaf nu heet dit zaad Darwins nectar in huize ietsnut. Volgend jaar krijgen ze een vip behandeling. Desnoods voer ik ze dan wel kaviaar ipv vissenkoppen.

20201005_014331.jpg

20201005_014345.jpg

20201005_014747.jpg

20201005_014432.jpg

20201005_003742.jpg

20201005_003812.jpg

20201005_004300.jpg

Komt er dan nooit een einde aan mijn eerste kweekje? 

Het regent inmiddels al weken naar mijn gevoel. We hebben nog 8 halve planten staan buiten. Idealiter moeten ze nog een paar weken. Maar in de 14daagse voorspellingen enkel maar regen.

Op het forum kijk ik bij mijn favoriete verslagen om te kijken hoe het hun vergaat. Bedankt alle verslagmakers! Ik heb erg genoten van jullie avonturen. Verrekte leerzaam ook. Bedankt ook alle reaguurders en likers voor het leven in de brouwerij.

In de rondslingerende pot van een geoogste plant staat plotsklaps een zaailing. 'Daar gaan we weer.', bedenk ik me en vervolgens gaan mijn gedachten naar een paar 500 watt lampen en andere benodigheden die ik van een vriend mag hebben. Is de ontkieming een teken dat de badkamer tot binnentuintje behoort omgetoverd te worden? En zo ja, moet ik die 8 planten dan niet uit gaan graven? Ik word al moe bij het idee, maar... het zou ons wel de winter door kunnen helpen. 

Met het aanbreken van de herfst voel ik de behoefte om te stoppen met dit verslag. De tijd van de weg naar binnen is weer aangebroken. Ik gebruik de wintermaanden graag voor introspectie. Als een brulaap bloggen hoort daar niet bij. 

Bedankt weedforum.eu voor het platform en het onderhouden daarvan. Volgend jaar hopelijk een nieuw verslag. Misschien wel gefilmd. 

Fijne herfst en winter allemaal.

20201008_154843.jpg

• Like 2
  • Thanks 2

DagDag Ietsnut , tot volgend jaar. 

(Het is inderdaad zonde om deze zaailing weg te gooien!!)

(LED-lampje erboven en dóóórgaan.)

;)

Dit was een zeer vermakelijk topic @Ietsnut, en de moeite die jullie erin steken is heel mooi om te zien. Hopelijk kunnen jij en je vriendin optimaal genieten van een welverdiende winterslaap :D:veeljoint:

• Like 1

Goh...je kan nog ideeën opdoen in de wintermaanden ook  ;)

Of al je bedenkingen voor volgend jaar maken en ze met ons hier delen kunnen we met je meedenken 

• Like 2

On 8-10-2020 at 17:07, Ietsnut said:

Komt er dan nooit een einde aan mijn eerste kweekje? 

Het regent inmiddels al weken naar mijn gevoel. We hebben nog 8 halve planten staan buiten. Idealiter moeten ze nog een paar weken. Maar in de 14daagse voorspellingen enkel maar regen.

nee tis nog niet voorbij......je ben nog bezig:D....we willen wel weten hoe het gaat met die 8...:)

• Like 1

Ja. Ik kom vanzelf wel weer uit de modder gekropen. En wat volgend buitenseizoen betreft: we hebben nu honderden zaden gekweekt.. Wat ons betreft gaan die volgend jaar allemaal de volle grond in. Volgens een simpele manier van 5 plantjes hier, 5 plantjes daar. Steeds minimaal 500 meter tussen de groepjes en minimaal 50 meter van bestaande paden. Vanwege de grootte van het plan zal ik zorgen dat ik gedurende de gehele kweek full time voor de planten kan gaan zorgen in hoeverre de ziekte van Monstertje dat dan toelaat. 

Wat de laatste planten op het talud betreft ben ik speciaal voor vos 'even' wezen kijken of ik wat picas kon maken. En ja hoor ze stonden er nog. Dus dat is gelukt. 

20201011_173842.jpg

20201011_173805.jpg

20201011_173745.jpg

20201011_173717.jpg

20201011_173617.jpg

20201011_173600.jpg

20201011_173520.jpg

20201011_173454.jpg

20201011_173447.jpg

20201011_173433.jpg

20201011_173419.jpg

20201011_173409.jpg

• Like 2

lekker hoor....paar honderd zaadjes.....en je hebt dus wat kogels om in de goede aarde van jullie keuze te schieten:wub:.....khoop dat dr 100 mooie dames bij zullen zitten..:lol:

is het een regulier mixje van de vroege soortjes?

• Like 1

De honderden zaden zijn grotendeels  kruizingen van diverse Autoflowers, maar wat planten zijn ook bevrucht met reguliere frisian dew. Er zitten ook mooie paarse tussen.

De late reguliere zadenkweek met de vroege soortjes is nog bezig. Dat is een bonsaikweek geworden omdat ik ze kwijt was geraakt met krat en al. Die is nog bezig en is uit het bos naar de vensterbank verhuist.. Die zijn zwanger en bijna rijp. Alle 5 soorten stonden samen in de krat. Wat wat is totaal onduidelijk, maar dat maakt me ook niet uit, want de sterksten hebben het overleeft. Deze collectie zet ik volgend jaar weer weg voor de zadenkweek. Uitgezonderd de helft van de zaadjes van het allermooiste vrouwtje. Die ga ik dan ook kweken voor de toppen.

20201011_200208.jpg

20201011_195901.jpg

20201005_142914.jpg

20201005_142836.jpg

20201005_142808.jpg

20201005_142755.jpg

20201005_142713.jpg

20201005_142701.jpg

20201005_142650.jpg

20201005_142610.jpg

ja dat afrijpen gaat perfect in de vesterbank......en de zaadjes zijn een mooi foto soortje...outdoor mix ...klaar in september..;)

dan heb je leuke soortjes......autos en vroege...:wub:

en een beetje spreiding...is ook wel leuk....en handig..

en de auto x frisian dew....maakt een vroege frisian dew...ook leuk:wub:

• Like 1

Precies. Het grootste struikelblok qua plannen is de grondvoorbereiding. Voor mijn groenten, kruiden en bloemen heb ik reeds wat heuvels gemaakt rondom de cannacrib. Van dode stammen takken bosgrond en zand. Ditzelfde wil ik her en der bouwen in het natuurgebied. Ze zeggen dat je tot 20 jaar profijt kan hebben van zo'n heuvel indien je de heuvel blijft mulchen. Voor de dames wil ik de heuvels pimpen met kippenmestkorrels. En na de kweek afdekken met stro, takjes, bladeren en nieuwe kippenmest. 

• Like 2

De inspiratie voor het maken van heuvelbedden heb ik gevonden in een kweekverslag van iemand hier op het forum. Het gaat om dit filmpje: 

ik heb het eerder gepost, maar dubbel het toch want het is echt het kijken waard.

De cannacrib staat op de hoek van een soort van boederijcamping. De eigenaren zijn als de dood voor wiet. Hun dochter hebben ze ooit vanwege 1 joint het huis uitgezet. 

Omdat ik aan alle kanten daarvoor gewaarschuwd was, behalve door hunzelf, dat 1 wietplant bij de cannacrib meteen einde jaarplaats zou gaan betekenen, kon ik het niet laten om toch wietplantjes in mijn voortuin te zetten. Zij het een beetje verstopt. Maar goed, na anderhalve maand raakte ik toch nerveus en heb ze weggehaald. 

Geen idee waarom ik dit dan precies doe, maar als iemand indirect komt lopen doen, dan beschouw ik dat als een uitnodiging tot spelen.

Omdat ik in mijn tijd als san pedro sjamaan daar jarenlang san pedro ceremonies heb gehouden is mijn reputatie tamelijk berucht geworden in de jaren dat ik de wijde wereld over vloog als huachumero. 

De nieuwe eigenaren hebben het goed begrepen: 'Het is een aardige man,  maar hij is nogal  grenzeloos.'

Mea culpa.

TpmGepdK_400x400.jpeg

kicken. Biologische zaadhandel De Bolster heeft ons gesponsord met een pakket zaden voor de cannacrib jungle.

Fijn dat ze de goede vibe vleugels hebben gegeven.

Dat geeft hoop!

20201013_203034.jpg

• Thanks 1

leuke site, heb ook 100 white widow zaden gekregen,dank je voor het delen,kan weer jaren vooruit :)

• Haha 1

Ik heb de bonsai zadenkweek alsnog een beetje meer wortelruimte gegeven voor het vredig afrijpen. Tevens 3 zaailingen ertussen gezet. En 3 zaadjes van de eerste twee geoogste bonsaiplantjes erin gezaaid. Dat leek me wel een goed idee.

20201013_224752.jpg