• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Ietsnut

Eerste kweekje

Recommended Posts

On 14-10-2020 at 02:09, DeVos said:

waren ze wel goed droog en daarna een weekje in de koelkast/vriezer?

Ja precies die fout heb ik ook al gemaakt,die klote dingen wilden maar nooit ontkiemen.

Waarschijnlijk een flexibele buitenkant.

Met een mesje open gesneden toen deden ze het wel.

Ondertussen al geoogst en gedroogd en geproefd.

• Like 2

Weer even een paar weken naar de cannacrib. Waar onze telefoon ongeveer om het kwartier even een minuutje bereik heeft. Als monstertje er is tenminste. Anders geen telefoon. Lekker rustig dus zou je zeggen.

Maar het noodlot sloeg toe in de vorm van een egel die een zwakke maar levende kip bij de strot had. Dikke shock. Afijn. De mensen hier zijn nu in 1 klap totaal anti egel geworden. Met als gevolg dat ik mijn takkenheuvels moet gaan aanpassen van de campingeigenaren. Die ik juist zo had gemaakt dat er egels in konden gaan overwinteren.

Geen discussie over mogelijk en tegen domheid is ook geen kruid opgewassen. Maar goed, het kweekplan voor volgend jaar wordt hierdoor telkenmale meer en meer een daad van verzet.

Zeg dat die egel veel slakken eet (en kippen doen dat niet), bovendien kost een kip twee keer niks terwijl een egel nergens te koop is maar ja, domheid...

• Like 1

Een egel die een kip bij haar strot had?

Vreemd....zeker dat het geen marter was?

• Like 1
  • Haha 1

10 minutes ago, Tune said:

Een egel die een kip bij haar strot had?

Vreemd....zeker dat het geen marter was?

:D

Ik moest lachen... kijk, een hele lange egel zonder stekels

:D

Ik lach snel ja

• Haha 2

Nee. Natuur. 

De egel is vooral een opportunist. Hij vult zijn dieet aan met spinnen, kleine gewervelde dieren zoals kikkers, padden, hagedissen, slangen en jonge vogeltjes en kleine zoogdieren zoals knaagdieren, spitsmuizen en mollen. ... In extreme omstandigheden doodt de egel zelfs levende kippen en kuikens.
nl.m.wikipedia.org › wiki › Egel

gvd... ik heb mijn katten al de hele ochtend niet gezien :o

maar even serieus, ik zou persoonlijk lak hebben aan de wens van die gekken. Egels zijn zeldzame beestjes aan het worden. Ik zou gewoon wat bakjes met wat voer hier en daar neerzetten voor ze, ze gaan zo toch in winterslaap en je krijgt ze echt heel tam, die van ons gaan aan hun bakje rammelen als ze bediening verwachten.

Ik heb overigens ook een eksterstelletje :D

Net een disneyprinses deze man

• Haha 2

Ik strooide al rozijntjes, maar nu ga ik kattenbrokjes kopen. Die doe ik dan droog aanbieden dmv een bloempot op zijn zij.

Blijkbaar is er voedselschaarste.

• Thanks 1

Just now, Ietsnut said:

Ik strooide al rozijntjes, maar nu ga ik kattenbrokjes kopen. Die doe ik dan droog aanbieden dmv een bloempot op zijn zij.

Blijkbaar is er voedselschaarste.

Ja moet je echt doen, zoals je ziet heb ik schuilplekjes gebouwd van wat klinkers en een tegel. We hebben ook een houten overwinteringshokje voor ze achter de tuinset (blijft een stadstuin he).

Egels zijn supernuttig, vreten slakken als een malle. En dat heb ik nodig want ondanks dat ik niet van slakken hou wil ik ze ook niet zinloos doden, dus nou ja... dat lost die egel voor me op :D

• Like 1

16 hours ago, Ietsnut said:

We moeten wel snel zijn met het oogstfeestje, want de voorraad slinkt sneller en sneller en sneller...

Geen probleem mn bomen doen het nog steeds goed.

Nog zo groen als gras geen tekort.

Een zakje meenemen is geen probleem.

• Like 1

Dat is lief, maar omdat het lieve monstertje nogal een zorgelijke hoest heeft ontwikkeld gaan we stoppen met blowen en tabak. Geen geld voor een vaporizer, dus dat wordt m ook niet voorlopig. Maar...

Lang leve de kokosolie en de lekkere thee.

Met de kip gaat het redelijk. Ze eet en drinkt weer. Maar ze zit in de douchekabine van dee campinggenoot omdat de andere kippen haar na de egel bleven aanvallen. Een dubbele pechvogel dus.

Gisteren was dat nog anders. Ik stond al klaar om haar de strot door te snijden. Want lijden is niks.

6 minutes ago, Ietsnut said:

Met de kip gaat het redelijk. Ze eet en drinkt weer. Maar ze zit in de douchekabine van dee campinggenoot omdat de andere kippen haar na de egel bleven aanvallen. Een dubbele pechvogel dus.

Gisteren was dat nog anders. Ik stond al klaar om haar de strot door te snijden. Want lijden is niks.

Die kippen worden zot van de kleur rood en lusten graag bloed. Insmeren met hertshoornolie schijnt te helpen, dat stinkt als de pest. Sterk ruikende zalf met kamfer helpt ook.

Als je de kip wat wil boosten, kan je eventueel wat honing in die haar bek druppelen (vloeibaar gemaakt au bain marie)

7 hours ago, Ietsnut said:

omdat de andere kippen haar na de egel bleven aanvallen.

Ja, lijkt me duidelijk dat het gewoon een kutkip is, die heeft met iedereen mot, eerst die egel en nu de rest, nou mij maak je niets wijs, die kip lokt hetgewoon zelf uit, ik zeg in de soep met dat beest!

• Haha 1

7 hours ago, Ietsnut said:

Geen geld voor een vaporizer, dus dat wordt m ook niet voorlopig. Maar...

Kut man.

Welke vaporizer had je in gedachten?

Kunnen we niet iets regelen bij de sponsoren van deze site?

Of iemand die nog een heeft liggen welke niet wordt gebruikt?

Je weet het heh als je weer olie nodig hebt.

Gillen heh.