• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Rob11

Autoflower binnenkweek

Recommended Posts

Hallo iedereen, hierbij een verslag van mijn nieuwe kweek                                         Tent: 1.20x2.40 lampen: 2x budmaster xg2 480 watt. Zaden: 25x royal gorilla en 12x auto mazar. De zaailingen staan in 11liter potten met 4/5 e potgrond en 1/5e perliet. Heb de zaailingen gister in de potten gezet en het licht op 18/6 gezet. Sorry dat ik er geen enter tussen heb maar dat is geen doen op de telefoon. Gr

20200606_152421.jpg

20200606_152417.jpg

• Like 2

ik volg;)

maar waarom weer 2 soortjes ?

en waarom auto's?

welke potgrond heb je?

succes !!

• Like 1
  • Thanks 1

Top 👌 het zijn 2 soortjes omdat ik nog erg in de ontkenningsfase zit. Wil zo alle soorten een beetje bij langs kijken wat t beste is. Grond is universele potgrond van de welkoop, deze kwam het beste uit de test. En auto's omdat ik eerst nog niet al die negatieve dingen erover had gelezen maar toch ook wel goede verslagen met een mooi resultaat.

oke...je zal wel weer hoogte verschillen krijgen...maar dan kan je ze verhoogt neer gaan zetten denk ik.....toppen op gelijke hoogte dus...

als buiten autos ongelijk zijn.....dan maakt het niks uit....;)

Ja precies. Heb ook hele mooie buigclips voorbij zien komen, daar ook maar wat van halen

• Like 1

Succes met je ronde Rob.

Gaat een volle tent worden.

• Thanks 1

Bedankt Tune! Klopt, ik ga proberen deze of volgende week een 2.40x2.40 tent te kopen en daar 1 lamp bijhangen maar is even een twijfelgevalletje ivm stroomverbruik

hmmm......tis nu 16. 5 uur uur licht buiten........kzou wat je teveel heb gewoon buiten gaan zetten.....vooral de achter blijvertjes....om egaal veld te krijgen....

de zon:sun: heeft meer watt/m2 als je denkt..gratis.....:lol:...hoeveel watt/m2 heb je nu in je tent:huh:?

kijk morgen rond 13.30 uur maar eens.....op buienrader...daar zie je de actuele waardes op jou lokatie......:wub:

http://www.zonsondergangtijden.nl/

• Like 1

Heb je gelijk in. Hoeveel watt ik nu per m2 heb weet ik zo niet. Heb ze nu half gas staan dus 240 watt per stuk. Ik hoop ook op een egaal veldje maar we zien wel wat de tijd brengt B)

heb je de lampen op halve sterkte staan?  waarom?....je beperkt autos dus in de groei....

bij foto planten kan je dit sturen in de groei....voor je de klok omzet....nu is het een gok.....maw met autos heb je zelf geen regie....

zaailingen met de 1e blaadjes kunnen de volle sterkte aan.

bij stekken die van hoge lv komen is het een heel ander verhaal......

je hebt dus max 960watt / 2.88 =333 watt/m2

je zou voor de grap er 1 buiten kunnen zetten.....lijkt me leuk in dit topic....;) ter lering en vergelijk...

Ja klopt maar als ik beide lampen nu volgas knal ben ik bang dat ik enexis bij me op de stoep heb dus ik zet ze na 3 a 4 week als de zochtbare bloei begint volgas. Ik heb zeker al een paar buiten staan maak zo wel even fotos 😛

• Like 1

Hier een foto van de autoflowers buiten. Maak zondag wel even van beide een foto 

20200609_165533.jpg

• Like 1
  • Thanks 1

Update 8 dagen in tent. Luchtvochtigheid 70% temperatuur gemiddeld 27 graden. Verder krijgen ze alleen afgezuurd water.

20200614_113003.jpg

20200614_163626.jpg

• Thanks 1

Update 24 dagen in de tent. Planten groeien mooi door maar wel hier en daar wat geel blad waar ik weer niks van snap.. vanaf de eerste zichtbare bloei heb ik de lampen ipv half gas volgas gezet. Heb sommige ook wat moeten buigen omdat er erg veel lengte verschil in zit..

20200629_094134.jpg

20200629_094127.jpg

Was even vergeten te melden welke voeding ik geef: 8 mililiter flora nova bloom 4-8-7 per 10 liter water. Ph  6.5 

Duidelijk een voedingstekort en waarschijnlijk N. 

Je moet flores pas mee geven vanaf de 2e a 3e week bloei. Je planten groeien nog en hebben dus meer N dan PK nodig wat er in flora heel weinig zit. 

Let je bovendien ook op je PH waarde? Als deze veel te hoog is nemen de planten ook geen tot heel weinig voeding op namelijk. 

Een aangezien je binnen kweekt met auto's, lampen minimaal op 20/4 en tijdens de groei is 23/1 nog beter. Licht is gewicht en dit geld des te meer voor auto's. 

Ja klopt. Ik heb van hetzelfde merk oom nog groei, ik denk niet dat het verkeerd is om daar dezelfde dosis van bij te doen aangezien autoflowers blijven groeien tijdens de bloei of wel? Heb buiten namelijk ook een paar staan die blijven groeien tijdens de bloei. Ja, ik let op de ph. Die is hier ongeveer 8.0 dus voeg ik 1 mililiter ph- toe op 10 liter water waarna volgens mijn ph meter de ph 6.5 is. Qua licht heb ik het op 18/6 staam omdat ik ook wel verslagen heb gelezen waar ze zelfs op 12/12 een mooie opbrengst haalden. 24 ujr licht durf ik niet aan ivm energieverbruik.

• Like 1

37 minutes ago, moloztas said:

een voedingstekort en waarschijnlijk N

Die planten staan toch al in bloei ? Dan is de behoefte aan N toch niks ?

Zou voedingstekort niet eerder in nieuw blad dan in oud blad verschijnen ? Is dat niet gewoon oud blad dat voeding afstaat aan toppen ? 

Universele potgrond welkoop bevat voor 2 maanden voeding, ik denk niet dat die krenterig zijn op N, en als de planten al in bloei zijn, zou ik weinig of niks N gaan. bijgeven maar dat is ook maar een gedacht.
Volgens mij krijgen die planten best veel water, enfin met mijn weinige kennis interpreteer ik die bladeren toch zo.

• Like 1

7 minutes ago, Bioman said:

Die planten staan toch al in bloei ? Dan is de behoefte aan N toch niks ?

Zou voedingstekort niet eerder in nieuw blad dan in oud blad verschijnen ? Is dat niet gewoon oud blad dat voeding afstaat aan toppen ? 

Universele potgrond welkoop bevat voor 2 maanden voeding, ik denk niet dat die krenterig zijn op N, en als de planten al in bloei zijn, zou ik weinig of niks N gaan. bijgeven maar dat is ook maar een gedacht.
Volgens mij krijgen die planten best veel water, enfin met mijn weinige kennis interpreteer ik die bladeren toch zo.

Was even niet goed te zien voor mij inderdaad je hebt gelijk. Maar alsnog voor auto's is het normaal om pas vanaf de 3e a 4e week te gaan voeden. Ze staan er 24 dagen in, min 2 a 2,5 week eraf is pas net beginnende bloei en de planten groeien 2 a 3 weken door en veel harder als ervoor. Vandaar ook dat je door moet gaan met groeivoeding en pas als de groei er volledig uit is over moet gaan op bloeivoeding. 

De reden dat de onderste vergelen is inderdaad om voeding naar boven te geven maar dat duid dus op een beginnend tekort. Als er geen tekort is blijven je onderste bladeren ook mooi groen namelijk. 

Ja precies. Maar wat ik niet snap is dat de plantjes buiten ( zelfde soort, even oud) geen druppel voeding gehad hebben maar er vele malen beter uit zien

• Like 1

18 minutes ago, Rob11 said:

Ja klopt. Ik heb van hetzelfde merk oom nog groei, ik denk niet dat het verkeerd is om daar dezelfde dosis van bij te doen aangezien autoflowers blijven groeien tijdens de bloei of wel? Heb buiten namelijk ook een paar staan die blijven groeien tijdens de bloei. Ja, ik let op de ph. Die is hier ongeveer 8.0 dus voeg ik 1 mililiter ph- toe op 10 liter water waarna volgens mijn ph meter de ph 6.5 is. Qua licht heb ik het op 18/6 staam omdat ik ook wel verslagen heb gelezen waar ze zelfs op 12/12 een mooie opbrengst haalden. 24 ujr licht durf ik niet aan ivm energieverbruik.

Dat je alsnog mooie opbrengsten kan halen is zeker waar als kan je met meer light er wel meer afhalen maar die keuze is voor ieder om zelf te maken. De bloei zou ik mee stoppen en nog doorgaan met enkel groei totdat ze echt niet meer groeien als ik jou was voor nu totdat de groei er helemaal uit is  (als ik er naast zit mogen mensen me best corrigeren :) ) ze groeien inderdaad 2 a 3 weken door zodra de bloei begint. Dit kan nu elke dag best 1,5 tot 5 cm per dag zijn afhankelijk van het soortje. Mijn Girl scout heeft dagen gehad van 8cm groei tijdens de bloei. De ph mag nog wel iets lager. Ik deed zelf altijd 5.8 tijdens binnen kweek maar beste is tussen de 5.8 en 6.2 (ook hier mag ik gecorrigeerd worden als mensen het beter weten.