• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
@Rogz

AF Bubblegum buitenkweek eerste keer

Recommended Posts

Eerste kweek. 

Eind mei ben ik begonnen met het ontkiemen van 3 AFBubblegum zaadjes. 

2 hebben daarvan de zaalingstage overleefd en volgens mij doen ze het prima. Ze staan in gewone potgrond van de supermarkt en heb ze gisteren voor het eerst een halve liter water met 2ml terragrow gegeven (per plant/11 liter grond). Dit is het eind van de 3e begin van de 4e week na ontkiemen en nadat er al wat vertakkingen zitten aan de stam.

Er is dus naast de voeding gisteren nog niks mee gebeurt. Ik kan ze buiten als het echt heel hard regent iets beschut zetten maar niet helemaal.

Naast de voeding van gisteren heb ik daarvoor nog nooit water gegeven. Ik voel om de 2/3 dagen even aan de pot of deze nog een beetje zwaar is en met de buitjes afgelopen weken lijkt het vocht aardig op pijl te blijven.

Eerste foto is van 29 mei. 

Drie dagen later op 1 juni kwam foto 2.

3e is op 5 juni,

4e op 13 juni,

En de laatste is van vandaag 19 juni.

3 weken dus. 

Maar nu begint het spannend te worden. Groeien ze wel goed goed genoeg? Wanneer moet ik overstappen van groei naar bloei voeding bij een autoflower? Moet ik me zorgen maken om beestjes enz? 

Planten staan op een dak van een pand naast mijne. Kan er vanuit mijn slaapkamer op komen en zal vandaag of morgen wat close ups maken.

Heeft er iemand ervaring met een AFBubblegum?

Tips en tops zijn welkom!

Screenshot_20200619-142519.png

Screenshot_20200619-142547.png

Screenshot_20200619-142611.png

Screenshot_20200619-142638.png

Screenshot_20200619-142702.png

hoeveel weken voeding zit er in die supermarkt potgrond?....staat vaak op de zak....( foto ?  )

als je in onbemeste potgrond kweekt dan kan je voeden....dat heet ""light mix"" in de gs en heeft 1 a 2 weken voeding.

in de supermarkt/tuincentra hebben ze alleen maar bemeste potgrond...bedoelt voor voorgegroeide pot en perkplantjes....

ontkiemen en voor groeien doe je meestal in onbemeste stek en zaaigrond.....dat voorkomt het verbranden van de tere zaailing worteltjes....en dat is luchtig.

je ziet dat het ook lukt bij jou.....het is onkruid.:D

het liefst heeft je plantje luchtige aarde...een mix van 50% potgrond en 50% cocos of potgrond met 25% perliet...maar das voor een volgende keer....nu niks veranderen...of als je ze nog over pot in een grotere pot...wat ik niet denk.

je kweekt dus eigenlijk als stads guerrilla.....op het dak van een ander....;)

hoeveel weken voeding zit er in die supermarkt potgrond?....staat vaak op de zak....( foto ?  )

Ik heb geen idee, haha dat is dus al iets waar ik me niet in verdiept hebt. De zak is op maar zal vanmiddag even checken op die zakken bij de super.

Ben me inderdaad bewust van overvoeding, dat je blad gele puntjes krijgt. 

Kom hier vanavond even op terug. 

Overpotten ben ik niet meer van plan. Heb ze meteen na ontkieming in deze potten gedaan omdat ik begrepen had dat autoflowers niet overgepot willen worden ivm stress.

Stadsguerilla 🤣 ja dorpsguerilla 😬

autos kan je wel overpotten in een grotere pot...maar geadviseerd wordt ze meteen in een zo groot mogelijke pot te zetten en dat heb je goed gedaan dus........dus over potten naar 15 liter kan best...ook zonder stress.

En grotere pot betekend dan grotere plant? Of is dat dan niet perse een feit? 

Hier de potgrond, en daaronder de plagron terragrow.

IMG_20200622_184248115_HDR.jpg

IMG_20200622_184518063_HDR~2.jpg

6 a 8 weken voeding dus.( Franse taal) ..in je potgrond....dus kzou niet gaan voeden met groeivoeding....

zolang de lobblaadjes( 1e zonnepaneeltjes ) groen bijven heeft ze niks nodig......das de reserve van je plantje....als die vergeeld....heeft ze honger.....das een aanwijzing...

je hebt groei voeding van plagron begrijp ik....

post elke week een foto.....dan helpen we je dr wel door heen hiet op wf.....

als ze bloei haartjes krijgt...kan je bloei voeding overwegen...maar ook heel rustig aan beginnen....te veel voeding is een veel gemaakte fout..

• Like 2
  • Thanks 1

Oké geen groeivoeding meer dus. Ja heb me ondertussen goed ingelezen wat een wietblad je allemaal kan vertellen. 

Ja groeivoeding van plagron er stond bij dat t voor alle typen aardemengsels te gebruiken was. Deze aankomende weken geen voeding meer dus.

Heb inderdaad ook terrabloom van plagron. Daar zal ik ook nog mee wachten dan.

Dankjewel, aankomend weekend weer een update dan!

• Thanks 1

vraagje, wat voor water gebruik je en zuur je het ook af, auto's hebben graag een iets hogere

zuurgraad zo rond de 6.5 😉

@Mr. Green heb maar 1 keer water gegeven en dat was met voeding (hierboven begrepen dat dat niet meer hoeft), voor de rest hebben ze regenwater gekregen. 

Afzuren lijkt me niet nodig aangezien de grond een pH van 5 tot 6 heeft en er nog geen grote hoeveelheden kraanwater (halve liter per plant) in zijn gegaan. 

Regenwater heeft  volgens wat ik erover gelezen heb een redelijke pH waarde van zichzelf toch?

Het blijft natuurlijk giswerk. Meten is weten

@DeVos ben wel van plan volgende week nog 2 quick ones te zetten. Kan ik die cocos en potgrond gewoon prima zelf mengen of moet ik daar een speciale mix van halen?

Ja klopt, zo een geel ding van €30 is dat prima? (Voor de amateur-hobbyist) of moet ik toch wat hoger mikken?

Het kweken hoeft voor mij niet pietje precies, de natuur mag zn ding ook een beetje doen.

Aangezien ik aankomende week nog quick ones wil zetten en daar wel zelf grond ga mixen is het niet een onnodige luxe om zo een ding te hebben. 

De groei zit er aardig in 👇

19 juni VS 23 juni

(Heb trouwens verschillende berichten gelezen over de zwarte pot. Zal eens kijken of ik deze vandaag nog wit kan toveren, op t dak is het al zo warm hoewel ze er tot nu toe weinig problemen mee lijken te hebben.)

IMG_20200623_115248885_HDR~3.jpg

4 hours ago, @Rogz said:

Ja klopt, zo een geel ding van €30 is dat prima? (Voor de amateur-hobbyist) of moet ik toch wat hoger mikken?

Het kweken hoeft voor mij niet pietje precies, de natuur mag zn ding ook een beetje doen.

Aangezien ik aankomende week nog quick ones wil zetten en daar wel zelf grond ga mixen is het niet een onnodige luxe om zo een ding te hebben. 

Als je puur af en toe eens je water wil controleren op de pH zou je ook teststrips kunnen kopen, wil je echter regelmatig je pH in de gaten houden

dan zou je idd over een meter na kunnen denken, en met een wat goedkopere kun je al aardig uit de weg.

• Like 1

2 hours ago, @Rogz said:

De groei zit er aardig in 👇

19 juni VS 23 juni

(Heb trouwens verschillende berichten gelezen over de zwarte pot. Zal eens kijken of ik deze vandaag nog wit kan toveren, op t dak is het al zo warm hoewel ze er tot nu toe weinig problemen mee lijken te hebben.)

IMG_20200623_115248885_HDR~3.jpg

leg je hand er maar eens op.....zo heet worden de wortels ook:wacko:

• Like 1

4 hours ago, DeVos said:

leg je hand er maar eens op.....zo heet worden de wortels ook:wacko:

Juist dat bedoelde ik dus. Tot zover een wonder want t wordt daar echt bloed en bloedheet. Inmiddels witte tape gehaald. Zal deze er vanavond omheen wikkelen. 

864798430_IMG_20200623_192117715_HDR2.thumb.jpg.d10d89a0648830628cabffbc591df1d3.jpg

*Update* zie hier het resultaat ☝️

• Like 1

Hmm weet niet wat ik heb gedaan gisteren maar was een beetje te enthousiast over de cm's blijkt 🤣🤣🤣

Ahg kan gebeuren, inschatten is niks voor mij blijkt maar weer.

Op dit moment staan de plantjes er zo bij:

AFBubble 1:

IMG_20200623_191519218_HDR.thumb.jpg.3e1864530a4c27a893f30a3c4a7d01b8.jpgIMG_20200623_191442432_HDR.thumb.jpg.b91c875a826d40d8f241a3092fda3948.jpgIMG_20200623_191535545_HDR.thumb.jpg.c507b90bd0e53891de8d73597950aae7.jpg

AFBubble 2:

IMG_20200623_191528226_HDR.thumb.jpg.118621f88e7523cef66f115ebbf36fcd.jpg

913597080_IMG_20200623_191452552_HDR2.thumb.jpg.9268443e3502f537fca794830f416b53.jpg

Nog een korte noot. Er werd gemeld door de aanbieder van de zaadjes dat ze gemiddeld 70cm zouden worden maar dat ze kunnen uitlopen tot een meter. Nu snap ik dat dat onder de meest ideale omstandigheden is maar ik hoop toch zeker bij de 70 in de buurt te komen. 

• Like 2

26 minutes ago, @Rogz said:

Hmm weet niet wat ik heb gedaan gisteren maar was een beetje te enthousiast over de cm's blijkt 🤣🤣🤣

Ahg kan gebeuren, inschatten is niks voor mij blijkt maar weer.

Op dit moment staan de plantjes er zo bij:

AFBubble 1:

IMG_20200623_191519218_HDR.thumb.jpg.3e1864530a4c27a893f30a3c4a7d01b8.jpgIMG_20200623_191442432_HDR.thumb.jpg.b91c875a826d40d8f241a3092fda3948.jpgIMG_20200623_191535545_HDR.thumb.jpg.c507b90bd0e53891de8d73597950aae7.jpg

AFBubble 2:

IMG_20200623_191528226_HDR.thumb.jpg.118621f88e7523cef66f115ebbf36fcd.jpg

913597080_IMG_20200623_191452552_HDR2.thumb.jpg.9268443e3502f537fca794830f416b53.jpg

Nog een korte noot. Er werd gemeld door de aanbieder van de zaadjes dat ze gemiddeld 70cm zouden worden maar dat ze kunnen uitlopen tot een meter. Nu snap ik dat dat onder de meest ideale omstandigheden is maar ik hoop toch zeker bij de 70 in de buurt te komen. 

Had al op mijn topic gereageerd maar we lopen dus redelijk gelijk buiten dat die van mij dichter op elkaar zitten wua nodes wat wel door de turkse zon zal komen :)

Dat met die lengte vind ik dus ook raar. De mijne horen dus ook tussen de 70 en 100 te komen en als ik zie dat ik nu al witte haartjes heb bij allemaal zullen die er bij lange na niet aankomen denk ik. Ga deze ronde afwachten maar weet niet of ik de volgende keer voor auto's zal gaan. 

8 minutes ago, moloztas said:

Had al op mijn topic gereageerd maar we lopen dus redelijk gelijk buiten dat die van mij dichter op elkaar zitten wua nodes wat wel door de turkse zon zal komen :)

Dat met die lengte vind ik dus ook raar. De mijne horen dus ook tussen de 70 en 100 te komen en als ik zie dat ik nu al witte haartjes heb bij allemaal zullen die er bij lange na niet aankomen denk ik. Ga deze ronde afwachten maar weet niet of ik de volgende keer voor auto's zal gaan. 

Ja Turkse zon zou kunnen. We hebben wel meer dingen net wat anders gedaan natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld meteen in de potgrond zonder overpotten. Ook gewoon standaard supermarkt potgrond. Ahg ja je doet maar wat eigenlijk denk ik zo een eerste keer. Al doende leer je vanzelf wel bij (en met een beetje hulp op t forum) Ook jou eerste keer toch? 

Ik heb maandag nog een paar quick ones besteld die ik hopelijk dit weekend nog kan laten ontkiemen. Daar ga ik wat meer mee experimenteren denk ik. Eerst deze maar is mooi zien af te laten bloeien 😬.

Oh en @moloztas, er zijn ook autoflower strains die beter bestand zijn tegen de hete temperaturen, weet niet of je daar van te voren naar gekeken hebt maar kan misschien ook wat helpen?