• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
rouge90

25 of minder onder led

Recommended Posts

Hi iedereen,

Ik heb meerdere malen op HPS gedraaid. Hier onder zette ik altijd 25 x 11 liter potten. Dit puur omdat mensen in mijn omgeving dit deden. Ik ben mij nu aan het oriënteren op LED en wil nadat ik alles heb uitgezocht 2 hokjes van 120x120 maken. Nu is de vraag of ik hier 2x25 in ga zetten of minder ( wat ik veel lees op dit forum).

Concrete vraag; wat is het verschil tussen 25x11 liter of bijvoorbeeld 9x25 oid.  Het gaat er mij om dat het iig zsm klaar is, dus niet eeuwig voor groeien zodat die 9 planten die erin staan groot genoeg zijn om in de bloei te gaan.

Zie jullie ervaringen/meningen graag tegemoet!:)

56 minutes ago, rouge90 said:

Concrete vraag; wat is het verschil tussen 25x11 liter of bijvoorbeeld 9x25 oid.  Het gaat er mij om dat het iig zsm klaar is, dus niet eeuwig voor groeien zodat die 9 planten die erin staan groot genoeg zijn om in de bloei te gaan.

idd....de voorgroei tijd is het verschil.....

minder planten is minder straf....is de gedachte....

als je echt wil knallen zonder voorgroeien... dan zet je heel veel zaailingen en dan meteen 12 /12  

dat zou iedereen doen als het legaal was denk ik....

https://www.nomercyseeds.eu/kweekinfo/12-12-systeem.htm

kzou het niet doen...maar moet iedereen voor zich weten........twas de man ook te doen om veel zaad te verkopen uiteraard.....:D

en dat je 3 weken voor de oogst wel heel veel planten hebt staan....is zijn probleem niet....:huh:

met eigen zaad is dit buiten op guerrilla uiteraard wel te doen.....als je laat begint....;) mja..moeten ze wel aanslaan met de droogte....

oke dat is het nadenken nog waard. Normaal gesproken kocht ik stekken, nu wil ik uit zaad kweken dus ik ga sowieso een extra tentje neerzetten om te ontkiemen en al wat voor te groeien. Maar zoek het niet om 8 weken te gaan voor groeien omdat ik dan maar enkele planten heb ipv 2x25.

@DeVosdie link is idd wel wat extreem door direct op 12/12 te gaan.

niet extreem vind ik,....je haalt met regulier zaad de mannen er uit in die 3 weken....en je dames zijn al in de bloei gegaan:rolleyes:....dus scheelt je bloei tijd.....dus 3 weken voorgroeien op 12/12...en dan 7 weken verder bloeien gaat hij vanuit....dus 7 oogsten per jaar...7*7=49 weken

een stek kan je ook zien als een zaailing van 2 a 3 weken oud.....

een stek eerder laten komen/maken van je moedertje... en voorgroeien scheelt ook tijd.....mja....ook weer...je hebt meer plantjes staan net voor de oogst.......

ieder zijn keuze...afweging...

hij gaat/ging dus uit van minimaal 30 zaailing dames onder een 600watt hps...dus 120x120  hok....

je hebt toch die gefeminiseerde zaden die 100% vrouwelijk zijn? zaden zijn nieuw voor mij dus corrigeer  mij als ik het fout heb. vind het toch wel fijn om zelf in de hand te hebben wat er mee gebeurd en geen beestjes meet naar binnen komen.

precies wat jij zeg; ieder zijn afweging. Ik probeer verhoudingsgewijs het maximale uit de oppervlakte te halen. Wellicht dat mensen nog met een mooie rekensom komen hahaha

idd...met fem zaad hoef je de mannen dr niet uit te halen dus dat scheelt weer 30 stuks op een hokje van 120x120.........hooguit wat zeikerds/achterblijvertjes...kan je killen...

rekensommetjes ...

je hebt 2 hokjes van 120x120 zei je....

dan beide hokjes op 12/12.....en minimaal 30 fem erin.......en kan ook nog op de zelfde stroombron....het ene hok uit...en het andere aan...;)

kortboeiende soortje nemen......dan heb je zomaar ongeveer 10 oogsten per jaar....

en als je dan nog voorgroeit 12/12 onder een paar pl/tls.....dan kom je op 14......mja....wel veel planten:wacko:

en ja..das geen hobby meer..;)

tassie maar klaar zetten in de gang...:lol:

• Like 1
  • Haha 2

On 22-6-2020 at 12:22, rouge90 said:

Zie jullie ervaringen/meningen graag tegemoet!:)

En het ruikt naar een "get-rich-quick" methode.

Waarom je zou werken met 25L potten? Hoe beter een plant het onder de grond doet, hoe beter ze het boven de grond doet.

In een grotere pot kan de plant meer wortels aanmaken voor opname van de voedingsstoffen, hierdoor meer/betere/grotere planten.

Ook is de buffer voor voeding en water beter dan in een kleinere pot.

Commercieel gezien is dit niet een ideale methode want daar moet het veel opbrengen op een zo gering mogelijke oppervlakte op een zo gering mogelijke tijd.

Omdat wij het hier als hobbykweker doen gaan wij voor de kwaliteit en niet zo zeer voor de kwantiteit.

hoe zit het met autoflowers? wil er nu in een tentje een aantal neerzetten onder een LED en aangezien je hier niet te maken hebt met voorgroeien..... wat is het beste aantal op 120x120?

met dat 12/12 systeem van nomercy groei je ook niet voor toch?....want ze gaan meteen op 12/12..

lees wat verslagen hier met auto's binnen...dan zie je dat het niet geweldig is....en waarom...

en welke autos heb je het over.?..je heb ze van 10 cm en van 150cm......en als je ze 23/1 geeft knallen ze door je dak heen...

beste aantal is 0...want binnen kweek is niet gedoogd....

er is geen beste aantal....tis ieder zijn feestje...

pas klare antwoorden zijn er niet....te veel variabelen.....en hoe groen zijn je vingers....dat maakt de oogst uit.....aldoende leer je..

Wat Devos zegt, plantjes kweken is geen exacte wetenschap.

Als je met stekken werkt dan kan je iets of wat een lijn erin brengen.

Hierdoor werk je steeds met dezelfde genetica en kan je anticiperen op hoe de plant zich gaat verhouden.

Ik heb al mooie zaken gezien van autoflowers in een tent maar ook veel die tegen slagen.

• Like 1

hier zitten toch wel wat foutjes en ben het eens met 

On 24-6-2020 at 10:00, Tune said:

En het ruikt naar een "get-rich-quick" methode.

Waarom je zou werken met 25L potten? Hoe beter een plant het onder de grond doet, hoe beter ze het boven de grond doet.

In een grotere pot kan de plant meer wortels aanmaken voor opname van de voedingsstoffen, hierdoor meer/betere/grotere planten.

Ook is de buffer voor voeding en water beter dan in een kleinere pot.

Commercieel gezien is dit niet een ideale methode want daar moet het veel opbrengen op een zo gering mogelijke oppervlakte op een zo gering mogelijke tijd.

Omdat wij het hier als hobbykweker doen gaan wij voor de kwaliteit en niet zo zeer voor de kwantiteit.

hoewel je als je een en ander oplost, ook wel met een kleinere pot kan werken, veel kleiner zelfs, en een zelfde opbrengst kan halen. Echter ga je dan wel naar professionele tuinbouw/teelt technieken. Doet het ook niet goed als je gesnapt wordt, mate van professionaliteit.

On 22-6-2020 at 15:06, rouge90 said:

je hebt toch die gefeminiseerde zaden die 100% vrouwelijk zijn? zaden zijn nieuw voor mij dus corrigeer  mij als ik het fout heb. vind het toch wel fijn om zelf in de hand te hebben wat er mee gebeurd en geen beestjes meet naar binnen komen.

Neen, 100% vrouwelijk bestaat niet. wat ze ook beweren. 
Wil je zelf in de hand houden zul je met een eigen moederplant moeten gaan werken en eigen stekken gaan snijden. Let wel, dit telt ook allemaal mee in hoeveel plantjes jij hebt staan, een stekje is één plantje. 

On 25-6-2020 at 15:19, rouge90 said:

hoe zit het met autoflowers? wil er nu in een tentje een aantal neerzetten onder een LED en aangezien je hier niet te maken hebt met voorgroeien..... wat is het beste aantal op 120x120?

Met autoflowers heb je wel degelijk te maken met voorgroeien. het is niet zo dat ze vanaf ontkiemen gelijk de bloei inslaan, dit zal pas na een aantal weken gebeuren. allemaal groeitijd.

wil je dus optimaal draaien, zal je een aparte voorgroei tent/hok moeten hebben, waar je zeg 3 weken voor het einde van je bloei in gaat beginnen.