• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Nou, morgen nog 1 dagje zon.. dan vooral regen voorspeld :-( let's pray for more sun and wind! De dames Duck moeten nog wel ff.. :unsure: spannend!!!! 

20200921_162337.jpg

20200921_162332.jpg

20200921_162329.jpg

20200921_162327.jpg

20200921_162322.jpg

• Like 2

Mogelijkheid om het binnen af te bloeien op één of andere manier?

want ziet ernaar uit dat deze nog even moet.

• Thanks 1

@Tune helaas niet. Daar heb ik de ruimte, spullen en kennis niet voor. En ben er ook niet heel happig op gezien de hypotheekvoorwaarden moet ik eerlijk bekennen ;-) De dames staan enigzins droog onder een transparante deurluifel die ik aan de schutting boven de dames heb bevestigd. Maak me meer zorgen om het afwezig zijn van

een goede dosis zonlicht en de aanwezigheid van mist/dauw in combinatie met weinig wind en lage temperaturen. Ben bang dat het afwachten wordt en ervan leren (en hopen op een wondertje :-D). Volgend jaar verduisteren. Daar ga ik buiten wel wat voor in elkaar knutselen zodat we voor half september klaar zijn.

• Like 1

Goedemorgen mede groenevingermensen :rolleyes:

Onderstaand een paar foto's van de 2 dames als zijnde update. Voor zover ik dat goed heb kunnen waarnemen begon zichtbare bloei net voor 25 augustus, dat zou betekenen dat er inmiddels 5 weken bloei zijn verstreken en ongeveer vandaag de 6e week is ingegaan. Volgens Dutch Passion moeten deze dames 8 weken. Wat denken jullie? Zullen de donkere regenachtige dagen nog enig verschil maken (in positieve zin)? Trichomen bekijk ik nog niet, zelfs ik als noobgrower kan zo ook wel zien dat dit verre van klaar is. Nog geen rot/schimmel geconstateerd, de dames staan redelijk droog onder het luifeltje, met uitzondering van een paar eigenwijze takken die graag aan de voor- of zijkant er langs glippen. Die zijn na een regenbui wel zeiknat. Tot nu toe helpt de wind een aardig handje mee lijkt het. 

Vorige week voor het laatst bio Garlic gegeven, hebben de dames tijd om die troep uit het systeem te krijgen. Ook spuit ik geen CannaCure meer preventief vanwege de toppen in combinatie met het niet al te gunstige weer, het droogt te traag. Ik ga wel onverminderd door met het geven van Plagron Alga Bloom en Plagron GreenSensation aan het voedingswater.

Zouden deze dames het dan toch nog tot het eind uitzingen zonder ernstige consequenties? (Muv verlies van gewicht en kwaliteit waar ik vanuit ga). Spannend! GO lady's!! :wub: ^_^

20200929_083053.jpg

20200929_083048.jpg

20200929_083043.jpg

20200929_083041.jpg

20200929_083038.jpg

• Like 1

Goed in de gaten houden.

als je rot ontdekt in beginfase zou ik even schouwen met een zakmicroscoop en als dit enigzins milky  is dan omhalen.

Als je eenmaal rot ziet is het al verder dan je denkt.

• Thanks 1

7 hours ago, fsmidt said:

Goed in de gaten houden.

als je rot ontdekt in beginfase zou ik even schouwen met een zakmicroscoop en als dit enigzins milky  is dan omhalen.

Als je eenmaal rot ziet is het al verder dan je denkt.

Thanks voor het advies @fsmidt ! Ga ik zeker opvolgen en zal het met enige regelmaat gaan controleren. :)

Kijk de dames eens met volle teugen genieten van de paar laatste zonnestralen :sun: wordt je toch gelukkig van als je ze zo ziet stralen :D 

20200929_164317.jpg

20200929_164324.jpg

20200929_164329.jpg

20200929_164331.jpg

20200929_164333.jpg

20200929_164334.jpg

• Like 4

En een kleine update met wat foto's. De kleinere frisian duck heeft prachtige paarse kleuren in de toppen. De grotere zus is meer groen met hier en daar voorzichtig wat verkleuring. 

Ondanks de heftige regen van de afgelopen tijd staan de dames er mijn inziens nog prima bij. Toppen zwellen weinig aan heb ik het idee, maar kan gelukkig tot nu toe ook geen schimmels/rot ontdekken. Afdakje vinden ze prima, de paar takken die nat worden aan voor- en zijkant lijken snel genoeg te drogen door de wind hier aan de kust :-) 

Ik denk dat ik tegen alle adviezen in de dames toch maar gewoon laat staan tot grofweg 20 oktober, dan hebben de dames minimaal 8 weken bloei gehad zoals voorgeschreven door Dutch Passion. (Het viel mij als zijnde noob-grower rond de 25ste van augustus pas op dat de bloei bezig was, maar het kan en zal best dat dat al eerder aan de gang was). De trichomen lijken al wat milky te worden/zijn. 

Mocht het mislukken dan is dat maar zo. Jammer, maar wel veel geleerd en plezier gehad. Ik rook dit in noggeen 20 jaar op, dus ach. Als er een paar topjes overblijven is het al hartstikke leuk 

Komende week laatste keren voeding en greensensation, vanaf de 13e tot de 20ste alleen maar water denk ik. Twijfel nog. Advies is welkom! Ik geef plagron alga bloom (biogisch) en plagron green sensation (niet biologisch). 

20201007_173254.jpg

20201007_173245.jpg

20201007_173242.jpg

20201007_173237.jpg

20201007_173234.jpg

20201007_173230.jpg

20201007_173227.jpg

20201007_173225.jpg

20201007_173223.jpg

20201007_173221.jpg

• Like 1

Oh en btw je gaat sowieso oogsten, desnoods gooi je wat goed is een uur in de oven bij 100 graden en daarna een week of twee in de vodka.

Een neutje en je hebt de hele dag zin

of nou....

• Haha 1

3 minutes ago, kritischemassa said:

Dat paarse is echt mooi he :D het zijn ook veel toppen, ik hoop met je mee op een mooie oogst...

@kritischemassa zeker! Zo mooi in combinatie met het groen van de bladeren eromheen en de witte bloeiharen :rolleyes: Ik kan me nog goed herinneren dat een vriend van vroeger (ruim 20 jaar geleden) iets van Purple in de tuin had staan. Dat was pas echt paars zover ik me nog kan herinneren.. was altijd aardig stoned die tijd, dus kan het me best ingebeeld hebben :lol:

• Like 1

51 minutes ago, kritischemassa said:

ik vermoed dat deze ook nog veel paarser gaat worden

Nice! Moet ze wel opschieten komende 2 weken :-) 

Komende week laatste keren voeding en greensensation, vanaf de 13e tot de 20ste alleen maar water denk ik. Twijfel nog. Advies is welkom! Ik geef plagron alga bloom (biogisch) en plagron green sensation (niet biologisch). 

Mijn adagium is dat ik buiten gewoon bio voeding geef tot oogst, ik weet toch niet wanneer ze omgaat, dus ik maak me er ook niet druk om. Ik voed biologisch en hoop dat dat goed genoeg is, als ze op een berg visafval staat doe je ook niet veel twee weken voor de oogst toch?

• Thanks 1

3 hours ago, kritischemassa said:

ja, ik heb net mijn laatste helaas omgehaald zoals je misschien las ;( 

Awwww... yes. Mooie verslagen! Voor je t weet is t weer tijd om te zaaien :-D de herinneringen aan je dames zijn nu in ieder geval vereeuwigd ;-) 

3 hours ago, kritischemassa said:

Mijn adagium is dat ik buiten gewoon bio voeding geef tot oogst, ik weet toch niet wanneer ze omgaat, dus ik maak me er ook niet druk om. Ik voed biologisch en hoop dat dat goed genoeg is, als ze op een berg visafval staat doe je ook niet veel twee weken voor de oogst toch?

Hmmm ok. Visafval... euh.. nee haha.. Misschien moet ik dan alleen stoppen met plagron greensensation. Das niet biologisch. Maar wel verder gaan met de plagron alga bloom aka ketjap manis. (Hopelijk smaken de toppen straks niet zo, teeee erringgg wat een vies goedje is dat)

7 hours ago, Weet Ikveel said:

Hmmm ok. Visafval... euh.. nee haha.. Misschien moet ik dan alleen stoppen met plagron greensensation. Das niet biologisch. Maar wel verder gaan met de plagron alga bloom aka ketjap manis. (Hopelijk smaken de toppen straks niet zo, teeee erringgg wat een vies goedje is dat)

Als je dat al vies vindt zou je BioBizz Fish mix moeten proberen, dan weet je echt niet wat je ruikt :D

Maar geen zorgen dat proef je niet in de toppen, of je moet ze er vlak na het oogsten in dopen

• Haha 2

Afgelopen zaterdag heb ik de dames toch maar omgehaald. De temperaturen waren drastisch laag (onder de 10 graden) en veel regen. Ze moesten volgens de verpakking nog 10 dagen. Ik zag mooie witte trichomen dus vond het wel best zo. 

De grote dame gaf nat 171 gram toppen (+nog wat aardige takjes die ik heb laten zitten omdat ik dat handig vind met ophangen) en ca 34 gram mini topjes met nog veel blaadjes eraan. 

De 2e dame bestond vrijwel alleen maar uit zeer kleine mini topjes en ik werd al beroerd aan de gedachte dat ik haar moest gaan knippen. Die dame gaat gewoon weg. Ik gok 150 gram als ik het vergelijk met de grotere zus.

Inmiddels 7 dagen verder en ze drogen goed. Beginnen beter te ruiken en plakken een beetje.

Onderstaand wat foto's.

De laatste 3 foto's zijn van dezelfde soort plant, uit het zelfde doosje met zaden, die ik bij mijn moeder heb neergezet. Die is overduidelijk veeeeel paarser van kleur (en lichter groen blad) vergeleken met de 2 van mij. Enige verschil is dat ze geen bijzondere voeding heeft gegeven, alleen wat biologische mestkorrels zo nu en dan. Ze stonden, net als bij mij, in de plagron royalmix in een 18 lt pot. Water uit de kraan.

Nou, benieuwd of het wat is geworden. Over paar dagen sroog genoeg voor de weckpot. Over een week of 2 zal ik hier mijn ervaring ermee posten.

Iedereen voor nu bedankt voor het lezen, geven van tips/feedback en dat ik bij jullie mee heb mogen kijken en mijn inziens veel heb mogen leren. Super gave ervaring en ik ben verkocht aan buitenkweek! Hopelijk tot volgend seizoen, ik ga maar eens bedenken wat we volgend jaar gaan doen. :sun::veeljoint: dank weedorum.eu dat jullie dit mogelijk maken!!! 

20201011_010346.jpg

20201011_010325.jpg

20201011_010905.jpg

20201011_010825.jpg

20201011_010900.jpg

20201011_010909.jpg

IMG-20201014-WA0006.jpg

IMG-20201014-WA0005.jpg

IMG-20201008-WA0007.jpg

• Like 1
  • Thanks 1