• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
omni

Helichrysum umbraculigerum.

Recommended Posts

Helichrysum umbraculigerum.  Is geen wiet, maar bevat wel CBG. 

Na lang zoeken heb ik 2 jaar geleden eindelijk zaad bemachtigd van deze Helichrysum uit Zuid Africa.
Dat zaad is stof fijn en wil alleen kiemen na een brand. Het heeft de as nodig van bv Protea. 
Dat heb ik na gebootst en zo kreeg ik het voor elkaar om het zaad tot kiemen te krijgen. 
Na uitgebreid testen en verder onderzoek durf ik de resultaten hier wel te melden. 

De dubbel tinctuur werkt sterk ontstekings remmend en maakt blij. Veel beter nog dan antidepressiva.
Een goede dus tijdens dit corona gezeik.
Werkt ook goed bij inflammatie, kanker, Crone, Leaking gut, acné, neuropathie, psoriasis, MRSA, 

De tinctuur schrijf ik nu al voor. Dit najaar heb ik zeer beperkt planten beschikbaar. 

CBG-ENG.jpg

helichrysum.jpg

helichrysum2.jpg

helichrysum3.jpg

helichrysum4.jpg

• Like 4
  • Thanks 1

Alle bovengrondse delen.
Maar ik maak nu alleen nog dubbel tinctuur op basis van water, glycerine en alcohol.
Dat mengsel gebruik ik ook voor gemmo therapie extracten. 

• Like 1

http://pza.sanbi.org/helichrysum-umbraculigerum

kerriekruie.....:)...is een meerjarige plant zie ik....en goed te stekken...:)...tis gewoon bermkruit in zuid afrika dacht ik zo te lezen...

die voorste 3 rijen zijn stekjes neem ik aan?

mja....tis niks voor guerilla.....het blijft verboden....aanplant van exoten...:blink:

deze kan ook....tegen wonden...

http://pza.sanbi.org/helichrysum-nudifolium

Alle bovengrondse delen.
Maar ik maak nu alleen nog dubbel tinctuur op basis van water, glycerine en alcohol.
Dat mengsel gebruik ik ook voor gemmo therapie extracten. 

Het is inderdaad een vaste plant, maar kan slecht tegen onze winters.
En hij stekt erg moeilijk. Waarschijnlijk ook door de behaarde stelen die vochtig blijven. 
Zelf gedompeld in Rovral vliegt de schimmel er in. 
Die kleine plantjes zijn 2x verspeende zaailingen.

Zaaien gaat het beste, maar dat is ook een lastige. Het zaad is nog fijner dan Begonia zaad en het is een licht kiemer. 
Bovendien moet je as van een Protea bloem maken. 

Er zijn veel types Helichrysum. de meest bekende is de H. italicum (kerrie kruid) waar je ook olie van kan krijgen.
Erg geneeskrachtig, maar bevat geen CBG.

En aanplanten van siergewassen in de tuin kan nooit verboden zijn. 
Laat die milieu maffia de handen maar in eigen boezem steken met hun moedwillig verspreide giftige

Jacobskruid.

• Like 1