• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Milieudelict

LSD en Weddingcake in organic, Living Soil

Recommended Posts

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo goed zou gaan haha.

20201015_173924.thumb.jpg.f584fca2249431a77f5f069a52fa3b52.jpg

Alleen is er wel 1 dingetje fout gegaan...

Begin deze week is de lamp aan blijven staan. Of er moet een softwarefoutje in het relais gezeten hebben waardoor hij vanzelf is aan gegaan maar ik vermoed dat de 3e leddriver net wat te veel was voor mn timer-relais waardoor het contact is blijven plakken.

Ik heb dit opgelost door de planten de 30 uur erna in het donker te houden en ik heb de 3e driver tijdelijk op een aparte analoge tijdklok gezet en deze op 11,5 lichturen gezet (het is de GG maar) om overlap te voorkomen omdat het namelijk erg lastig is om deze precies tegelijk te laten lopen lopen met het timer-relais.

Inmiddels heb ik ook weer een nieuwe grondmix gemaakt op basis van het zelfde recept als ik nu gebruik alleen heb ik lightmix gebruikt ipv cocos. Hierin heb ik gras, klaver en hennep gezaaid en hier komen nog wat simpele gloeilampen boven denk ik dan maar. Het doel van deze grondmix is om mijn huidige potten er na deze ronde mee te kunnen bijvullen omdat het geheel wat is ingezakt.

20201017_080857.thumb.jpg.13309d12e4ae446d51011b91387d7d2f.jpg

20201017_080954.thumb.jpg.fe63e4e859fbbde3c7a6ce76499e4e04.jpg

20201017_080948.thumb.jpg.80479cadb9b57f7d79ac7d7c9fcdec5b.jpg

• Like 1

Wellicht dat dit je wat meer inzicht biedt in de rol van Microarthropods MD en in de afweging om ze wel of niet toe te voegen.

Ze maken natuurlijk onderdeel uit van de voedselketen, maar linksom of rechtsom, hier eindigt het natuurlijk wel voor ons (ten aanzien van de kweekjes).

Wanneer ze aan je wortels gaan, zorgt het ook juist voor een geïnduceerde systemische resistentie ^_^

Het is maar hoe je een verhaal wilt vertellen.

Oorlog in de bodem :)

Leren door te ervaren.....

• Thanks 1

3 hours ago, greentjeonatrip said:

Het verschijnen van Pissenbedden bij rot bovengronds, lijkt meer het gevolg van ongezonde planten door andere factoren, niet de oorzaak...

dat denk ik ook....het zijn 100% groene en gezonde planten....en daarin zitten enkele rotte buds....en daar zitten die ienimienie fuckers....:D...en dan heeeeel kleine pissebedden...zo klein had ik ze nog nooit gezien.....heel vreemd...

ienie mini huisslakjes veroorzaken wel rot....op het slijmspoor hechten sporen zich goed...daar ben ik op bedacht...en blijf slakken bestrijden in de bloei......

Today

20201022_163108.thumb.jpg.d731fc196ee83a8375ad79d554cffac9.jpg

De GG heeft wel last van serieuze tekorten. Veel vergeling, ook tot hoger in de plant en hele duidelijke fosfor tekorten.

Ze kreeg 2x per week water waarvan 1 met meststoffen. Blijkbaar onvoldoende.

De 2 organics staan er wel tip top bij gelukkig:

20201022_163129.thumb.jpg.024d1a6689ae39a3812ec90f6fb10fcc.jpg

LSD

20201022_163122.thumb.jpg.56a8a384da52c966cbfec92bd8b5c10b.jpg

Weddingcake 

Zonde man, weet niet of die nog te redden is. Hoog uit door een spoeling te doen en een deel van je aarde te vervangen, wellicht overpotten in een pot waar de onderste laag verse aarde is?

Owww...dat ziet er niet zo goed uit.

Blijkbaar iets in de aarde wat niet goed is voor de plant. Of die met alle stikstof is gaan lopen.

Hoe lang zouden ze nog moeten?

Nou die gele planten heb ik dus al 3 a 4 rondes achter elkaar. Van meer voeding tot steeds minder voeding gaan geven. Met tensiometers van veel water tot steeds minder water en nu deze ronde heb ik de gewone watergiften niet afgezuurd omdat ik twijfelde of mn ph meters wel goed waren en/of ik daar misschien iets fout mee deed.

Ik ga volgende ronde exact doen wat er op de fles staat want ik ben wel erg zuinig met meststoffen geworden. Meegeven bij elke watergeefbeurt staat er op he haha eens zien wat er dan gebeurt. Het is tenslotte maar de 3e plant, aan 2 heb ik genoeg en zolang mn organics het goed doen kan ik met die 3e experimenteren zonder mn druk te hoeven maken.

Maar ik denk dus dat het eerder is wat er niet in de grond zit want deze krijgt pas een week of 5 1x per week voeding waarvan de dosis en ec gel3leidelijk is opgebouwd.

Haha oke! Dit wordt een lang bericht want dan wil ik het meteen wat completer uitleggen :p

Compostthee is eigenlijk een microben kweek.

Zoals bacteriën, schimmels, protozoa zoals amoeben en flagelaten en nematoden (aaltjes)

Deze wezentjes voeden je bodem en je planten.

Simpele uitleg: de laagste levensvormen zoals bacteriën en schimmels eten mineralen of breken plantmateriaal af en zetten dit om naar mineralen in plant opneembare vorm en wanneer een van de iets hogere levensvormen deze wezentjes opeten komen de stoffen vrij voor de plant. Nu gebeurt er nog veel meer dan dat hoor zoals uitwisselen (ruilen) van exudaten tussen plant en bacteriën/schimmels en die zo in symbiose leven met elkaar.

Terug naar mijn thee:

Je neemt een emmer schoonwater, je moet zeker weten dat er geen chloordioxide zoals bij PWN in het water zit want dit dood bacteriën en andere microben. Ik gebruik een osmose filter en zo maak ik dus osmose water, een soort demiwater. Dit water heeft een ec van 0 en er zit letterlijk niks in en is per definitie ph neutraal omdat er evenveel cat-ionen als an-ionen in zitten (als ik het zo goed zeg/de juiste benoem)

Ook heb je veel zuurstof nodig dus we gaan actief beluchten met een aquarium luchtpomp (ik gebruik 400L/h) en 2 aquarium luchtstenen. We willen namelijk de microben hebben die in een zuurstofrijke (aerobe) omgeving leven want alleen deze zijn nuttig voor onze planten.

Als je thee na 24 uur brouwen stinkt heb je te weinig zuurstof gehad en moet je deze echt weg gooien want nu zit deze vol schadelijke microben. Nu heb ik voor mijn laatste thee stinkende ingrediënten gebruikt dus dat is iets lastiger inschatten en ook daarom niet meer dan 24uur brouwen want ookal pomp je er nog zoveel zuurstof doorheen je kan ook zoveel microben krijgen dat er meer zuurstof opgebruikt wordt dan jij met je pomp kan toevoegen.

Ik geef elke 2 weken een thee. 

Vaak gebruik ik alleen worm castings (plagron megaworm) wat bacterie dominant is.

1 jarige planten hebben behoefte aan Bacterie dominante bodem.

In de bloei willen we wel wat meer fosfor hebben welke door schimmels geleverd worden en daarom heb ik nu een andere thee gemaakt.

Mijn ingrediënten deze thee:

- Osmose water

- Havermout, fijngemalen met een koffie molen (dient als voedsel voor schimmels)

-Fishmix (ook voedsel voor schimmels)

-Kelp/alfalfa mix. De kelp, zeewier is ook voedsel voor schimmels en de alfalfa meel zijn een krachtige en natuurlijke groeihormoon te zijn. Alfalfa maar 1x per grow gebruiken dus voor een volgende thee neem ik alleen een kelp product waar dit niet bij in zit.

-Esdoorn siroop (voedsel voor bacteriën)

-Een grote hand compost in een oude panty gestoken. En nog een kwart handje wormcastings er bij in gedaan.

De compost hang ik aan een draadje zodat deze in het midden van de emmer hangt. Uit deze compost komen de microben die we zo opkweken. Zorg ook dat je echte compost hebt van een compostboer die het van hoofdzakelijk groen materiaal heeft gemaakt (groen zorgt voor bacteriën, bruin materiaal voor schimmels) en niet een zak bagger met mestof zoals de tuincentra en bouwmarkten verkopen. Echte compost kan je gewoon niet in een winkel kopen behalve die van bio-kultura ;) ben ik zeer tevreden over.

Ik heb mijn potten met een zelfgemaakte grondmix met veel organisch materiaal er in 3 maanden lang wekelijks behandeld met thee voordat ik er in ging planten. Wel had ik er grass en klaver in gezaaid.

Het bodemleven moet op gang kunnen komen.

Ga je deze thee in een bak lightmix toepassen heeft dat niet het gewenste effect binnen die termijn. Ga je dit een jaar lang doen en dan pas je planten er in steken dat wordt het al weer een ander verhaal.

Het is zaak je medium te enten met een zo divers mogelijk bodemleven. Ik haal compost bij 3 of meer verschillende bronnen vandaan en te vaak compostthee geven kan bijna niet.

Wat ik wel nog doe is de ec meten van de thee wanneer ik bio-kultura gebruik omdat hier nog wel wat organische korrel doorheen zit. Blijkbaar loopt de ec van mn thee flink op en als deze te dicht bij 2 zit dan verdun ik mijn thee met osmose water voordat ik het aan de plant geef. Of dit echt nodig is weet ik niet maar het kan geen kwaad en we geven toch regelmatig thee.

Nog even een plaatje van hoe mn thee er vanmorgen bij stond.

IMG_20201025_081018_676.thumb.jpg.ec5fb0f5eb876dbd642b4069f590d93f.jpg

Dit is volkomen normaal hoor alleen heb ik dit met een thee van wormcastings nog nooit voor elkaar gekregen.

De thee giet ik over de bodem (geen drukspuit gebruiken) en tijdens de groeifase giet ik zelfs de gehele plant er mee nat omdat ze ook op de bladeren een belangrijke functie hebben.

• Thanks 1
  • Haha 1

iedereen heeft zo z'n idee over bio of mineraal, maar meer bio dan dit wordt het haast niet! Respect voor je toewijding.

• Like 1

13 minutes ago, kritischemassa said:

Wat gaaf, en dank voor de uitgebreide uitleg. Je zou dat spul per liter moeten gaan verkopen, vers :D 

Er zijn wel producten te koop, alleen of dit echt goed is...

Als je je luchtpomp uit zet is je thee de volgende dag al verpest door zuurstofgebrek. Iets wat in een fles op de plank van een winkel staat kan daarom nooit met zo goed wezen als een thee.

12 minutes ago, Tat2peet said:

iedereen heeft zo z'n idee over bio of mineraal, maar meer bio dan dit wordt het haast niet! Respect voor je toewijding.

Tja bio zegt geen moer als je het mij vraagt. En dan doel ik vooral op de producten die je in de supermarkt koopt als voorbeeld. Met kweken van onze cannabis dan opzich wel maar bio groente en fruit wat je koopt zit vaak gewoon onder de bestrijdingsmiddelen (dan wel andere) en is vaak ook helemaal niet beter voor het milieu en de biologische soep van unox zit in kartonnen zakje met plastic en zilverfolie aan de binnenkant.

Ecologisch en organisch zijn betere omschrijvingen voor zaken die pas echt in goede harmonie met de natuur verlopen.

Ik ben ook niet bereid om extra te betalen voor een product  wat aan biologische richtlijnen voldoet. (Los van sommige producten voor onze plantjes)

Staat er ecologisch op? Dan ben je pas goed bezig  ;):p

2 minutes ago, Milieudelict said:

Er zijn wel producten te koop, alleen of dit echt goed is...

Als je je luchtpomp uit zet is je thee de volgende dag al verpest door zuurstofgebrek. Iets wat in een fles op de plank van een winkel staat kan daarom nooit met zo goed wezen als een thee.

Tja bio zegt geen moer als je het mij vraagt. En dan doel ik vooral op de producten die je in de supermarkt koopt als voorbeeld. Met kweken van onze cannabis dan opzich wel maar bio groente en fruit wat je koopt zit vaak gewoon onder de bestrijdingsmiddelen (dan wel andere) en is vaak ook helemaal niet beter voor het milieu en de biologische soep van unox zit in kartonnen zakje met plastic en zilverfolie aan de binnenkant.

Ecologisch en organisch zijn betere omschrijvingen voor zaken die pas echt in goede harmonie met de natuur verlopen.

Ik ben ook niet bereid om extra te betalen voor een product  wat aan biologische richtlijnen voldoet.

Staat er ecologisch op? Dan ben je pas goed bezig  ;):p

M'n zoon studeert Teelttechnolgie dus ik volg het soort van mee....uit persoonlijke interesse. Veelal zijn de termen die aan bio kleven volledig bedoelt om de prijs van het product te verantwoorden. Als je in bio gelooft, maak het dan zelf! Twijfel je, ga dan voor mineraal en weet wat je koopt.

Ben ik met je eens!

Wat ik nog wilde toevoegen:

Minerale meststoffen doden de bodemleven. Gaat er in een organische of bio kweek toch iets mis met je planten en je besluit minerale meststoffen bij te geven dan pleeg je eigenlijk genocide op je bodemleven en kun je soort van overnieuw beginnen.

Dus beter doe je het meteen goed en neem je er de tijd voor.

Ik kweek nu ook gras, klaver en hennep (naast mn tent) om dit plantmateriaal te oogsten en om dit vervolgens op mn organische potten te leggen om zo mn bodemleven te voeden en ook mn wormen moeten eten en elk blaadje en takje wat van mn planten af komt wordt op de bodem gelegd. Witte schimmel op dit materiaal is ook vaak een goed teken..

• Like 1

1 hour ago, Tat2peet said:

M'n zoon studeert Teelttechnolgie dus ik volg het soort van mee....uit persoonlijke interesse. Veelal zijn de termen die aan bio kleven volledig bedoelt om de prijs van het product te verantwoorden. Als je in bio gelooft, maak het dan zelf! Twijfel je, ga dan voor mineraal en weet wat je koopt.

bio op guerrilla of in je tuin  vind ik vooral lekker makkelijk want je voed met de natuur mee:wub:....en wat is nu nog mooier als in jan-feb te bemesten met kippenmest en dus een explosie aan bodem leven te ontketenen waar op wormen afkomen die een heerlijk grondje voor je maken.....zonder zelf te zweten...:lol:

maar.........

als je pas in mei juni wakker wordt uit je winterslaap ben je gewoon te laat voor bio...en zal je het dus met kunstmest moeten oplossen.....das mooi klote want das snel werkend direct op de wortels....dus vloeibaar te geven....dagelijks......of wekelijks in korrel vorm....en dan zal je net weer zien dat het niet inregend.....:wacko:

of....osmocote kunstmest voeding geven....das ook kunstmest maar dan langwerkend.....div soorten zijn dr 3 tot 6 maanden werking...

wat groente en fruit bestrijding middelen betreft ben je het beste af in de buurt super als je kijkt naar de origine.....Nederland dus....voor bio en mineraal...:)...na de oorlog zeiden we.....koop Nederlandse waar....dan helpen wij elkaar...:)

Niet helemaal akkoord , bio heeft gewoon in het algemeen voordelen of minder nadelen :D

off topic

Ik heb een hulp vraag maar ik weet niet of iemand mij hier mee kan helpen misschien

@greentjeonatrip

Maar in mijn thee zitten extreem grote aantallen microben die ik nog nooit heb gezien.

Ik weet dus niet of ze goed of slecht zijn en de ingrediënten stinken zoiezo al dus daarmee de thee ook al een btje.

IMG_20201025_120241_041.jpg

20201025_115027.jpg

• Like 1

1 hour ago, Bioman said:

Niet helemaal akkoord , bio heeft gewoon in het algemeen voordelen of minder nadelen :D

off topic

bio boeren gebruiken wel bestrijdings middelen.....maar dan op natuurlijke basis......maar natuurlijk of niet.....het is en blijft gif...:lol:

een pijltje van de amazone indianen is ook natuurijk gif....maar je gaat er gewoon dood van...:)

ps...wormenmest is niet biologisch gecertificeerd .......want ze hebben geen vrije uitloop....:lol:.....ach ja,....en iedereen weet dat wormenmest top spul is:wub:...mja...de regelgeving :rolleyes::lol:

Wat de vos zegt is waar ik ook op doelde.

De bestrijdingsmiddelen voldoen aan de richtlijnen voor biologische landbouw maar dat zegt niet dat ze ook minder schadelijk zijn voor ons, milieu en bodemleven en andere dieren en insecten.

De meest giftige en/of dodelijke stoffen zijn gewoon uit de natuur te winnen bijvoorbeeld.

13 hours ago, Milieudelict said:

1 jarige planten hebben behoefte aan Bacterie dominante bodem.

Klopt, maar bij onze planten ga je voor een verhouding die wat meer richting 1 : 1 duikt.

Verleg de volgende ronde de focus meer naar schimmelgroei vanaf het begin.

Die schimmel heeft namelijk een kritische ontwikkelingsfase van 4-6 weken, waarin je absoluut voorzichtig moet zijn met voeding en al helemaal met Fosfor. Het is ontzettend belangrijk om in die weken zo laag mogelijk in je P te gaan zitten, anders bereik je precies het tegenovergestelde....