• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Smokey1983

Filter VS luchtvochtiheid

Recommended Posts

Hallo forumleden.

Zit met enkele vragen IVM luchthuishouding van m'n kweek tent en daarrond

Momenteel blaas ik onder het dak af naar een andere zolderkamer en trek ik lucht aan actief via een raam op een kier.

Nu omdat het de laatste dagen zo nat is is de lucht vochtigheid in m'n tent vooral als de lampen uit zijn te hoog 65 tot max 83

Met de lampen aan zakt hij tot tussen de 50 en 65.

Nu omdat ik geuroverlast wil vermijden  is m'n vraag gaat die kookfilter het opeens begeven met deze vochtigheid of is dit doenbaar? Tot nu toe ruik ik nog niets in die andere zolderkamer of in de kruipruimte....

De filter is een garden highpro 600kuub

Heb wel een neutrilizer gekocht om binnenshuis alles te neutraliseren  maar ben er niet zo gerust in IVM geuroverlast in de buurt .....

Tnx 

Ligt per filter verschillend, ligt aan de grootte en kwaliteit van het koolstof.

Ik zou maximaal 65% als een veilige richtlijn aanhouden.

2 hours ago, Jiffy said:

Ligt per filter verschillend, ligt aan de grootte en kwaliteit van het koolstof.

Ik zou maximaal 65% als een veilige richtlijn aanhouden.

Daar ben ik van op de hoogte

Maar wat kan ik er aan doen om de LV met de lampen uit weer omlaag te krijgen ...

Naar buiten afblazen is geen mogelijkheid.

Passieve inlaten open ook niet omdat er lichtinval in de kamer is.

Een warmeluchtblazer voor men inblaasfan zetten mss? Is wat zoeken op deze nieuwe locatie....

Maar hoe verloopt het filtert hij opeens niets meer of gebeurt dit geleidelijk aan?

Momenteel draait de softbox op 80proce't met lampen aan en op 65 procent met lampen uit als ook de inblaas  deze mss hoger instellen? maarja de temperaturen zijn met deze instellingen ok....

5 hours ago, Smokey1983 said:

Maar wat kan ik er aan doen om de LV met de lampen uit weer omlaag te krijgen ...

een ontvochtiger gebruiken.....

als je niet naar buiten blaast of vertileerd via een raam...blijft elke liter water die je geeft...in huis hangen....

hier kan je elk uur van de dag de lv buiten op je lokatie vinden....

https://www.buienradar.nl/nederland/gezondheid/luchtvochtigheid

succes !

Wat @DeVos zegt, een ontvochtiger of een airco gebruiken. Bedenk wel dat je met een ontvochtiger je heel wat liters water uit de lucht zal gaan halen! Kan je overigens weer prima gebruiken om aan de planten te geven :)

in dat water zit geen kalk en magnesium....wat wel in leidingwater zit.....is niet erg....als je er maar voor compenseert.

• Like 1

Tnx mannen heb  dan ook dadelijk een kleintje besteld....

Dacht dat mss wel nog wat anders te doen was wou me de investering uitsparen maarja beter dit dan binnenkort bezoek te krijgen van  de blauwhemden door de geuroverlast.

M'n planten drinken wel wat meer dus kan ik goed mengen met kraantjes water weer wat gerecycleerd en weer wat groener

^_^

In deze tijd van het jaar gaat de lv buiten alleen maar verder omhoog voorlopig en dan kan aanzuigen in de kamer met een raam op een kier dweilen met kraan open zijn. Je ontvochtiger gaat overuren draaien en in het ergste geval (en met een kleine opvangbak al helemaal) ga je de opvangbak misschien wel 2x per  dag moeten legen en als deze vol is en jij bent niet thuis doet je ontvochtiger nog niks.

Ook met de komende winter kan dat ook nog eens temperatuur problemen geven als je lampen uit staan.

Ik doe zelf, en zou dat ook adviseren, aanzuigen vanuit een andere kamer en uitblazen in de kamer zelf met een raam op een kier. In de zomer zou je dit wel kunnen omdraaien.

In de kamer waaruit je aanzuigd zet je een knappe ontvochtiger, mijne is voor 120m2 en met deze grote capaciteit heb je de lv binnen notime op pijl en hoef je ook geen uren te wachten. Ook heeft mijn ontvochtiger een relatief grote opvangbak en ik hoef hem vaak maar 1x per dag te legen (3/4vol) 

15991422284529162296537726812577.thumb.jpg.ddbd02a8ece85a66c1f93ed7b7de896b.jpg

Deze gebruik ik. Echt een topding!

Mijn was drogen werkt er ook lekker vlot mee haha :)

Mijn stealth aanzuig:

15991423127938612135486933761824.thumb.jpg.78017d4557c645fccceb74501af7e7e5.jpg

De binnenkant zwart geverfd ten goede van de licht-dichtheid:

15991423477671078191710056869904.thumb.jpg.c639eb809acf8710c036ee725b9ba11a.jpg

15991423711694273749674199320549.thumb.jpg.0780d982214d6827658d91c98da07113.jpg

En zowel onder als boven een kier samen groter dan het inwendige oppervlak van de buis zodat de airflow niet beperkt wordt.

En aan de andere kant ziet dat er dan zo uit:

159914240228912335912263290765.thumb.jpg.0c7b96278e540ce3e4be2ebcf3f0efe1.jpg

Succes man! :)

• Like 1

Dit ga ik zeker onthouden en toepassen bij de volgende ronde.;) zeer behulpzame post

Nu heb ik maar een klein model gekocht voor 25 vierkante meter dacht deze in m'n tent van bijna 3 vierkante meter te zetten.

I hate to tell you but... Zoiets heb ik ook al geprobeerd maar dat had helaas niet het gewenste effect en ik moest ook het bakje nogeens 4x per dag legen man. Maar goed dat was een ding van maar rond de 30 euro dus daar mag je niet veel van verwachten...

Die Qlima hierboven koste rond de 200euro.

Ik ben extra blij met dit ding want ik heb geen raam in mijn badkamer en ik had erg vaak last van vocht problemen en soms zelfs schimmel in huis. Als ik nu uit de douche kom laat ik gewoon de badkamerdeur open staan en de ontvochtiger doet de rest. Maar als nou de lv te laag is in de tent doe ik het zelfde maar blijft de ontvochtiger uit :p hahhaha De badkamer deur zit namelijk naast de deur waar mijn lucht boven vandaan wordt aangezogen