• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Wudupp

Vensterbank kweek in sous - solle (kelderkamer)

Recommended Posts

Hallo allemaal

Ik ben nu met mijn eerste kweek bezig en heb een 25 daagse oude critical  staan en een 10 daagse Northern Light. Ik merk dat ze redelijk traag groeien, vooral de critical is bijna volledig gestopt met groeien. Komt dit door een gebrek aan licht? Deze plant heeft het al wat moeilijk gehad in het begin doordat het zaadhoesje er niet af geraakte, heb ik dit zelf moeten doen. Ik heb deze planten een tijdje wat extra licht gegeven met een 40watt lamp ( warm kleur) en nog een paar ledlichtjes voor achter je tv ( koud kleur). Ik weet zelf niet of dit iets uithaalt dus ben er mee gestopt, maar misschien is het ook daardoor dat mijn planten niet meer groeien? In het raam krijgen de planten ook alleen in de ochtend wat zonlicht, maar de rest van de dag is het indirect licht. Gaan deze het redden? Gaan ze gewoon heel traag verder groeien of helemaal niet meer groeien? Kan ik iets beters doen? Ik heb vandaag reflecterende folie rond de potten getaped voor zoveel mogelijk buitenlicht te benutten. De foto's zijn van 30 augustus, ze zijn misschien nog iets meer gegroeid, maar bijna geen verschil. Hopelijk kunnen jullie mijn helpen. 

Alvast bedankt! 

received_741407509772753.jpeg

received_328295031626693.jpeg

Als je alleen op natuurlijk licht kweekt nu (en dat maak ik er uit op)zal het niets meer worden, 

de dagen zijn te kort om te groeien alles wat nu buiten geteeld word zal door gebrek aan dag

lengte (en dat vanaf +/- half augustus) automatisch in bloei gaan, dus als ze nu nog zo klein zijn 

wordt het niets meer. 

Ik vrees dat je zonder extra belichting er niet veel meer zal uit krijgen.

Plant heeft echt wel meer licht nodig dan wat er binnenkomt in een kelderraampje.

De dagen zijn aan het korten dus buiten zetten gaat niet het gewenste effect geven omdat ze dan gaat beginnen bloeien.

Heb je mogelijkheid om een hokje of tentje te zetten?

Daar een deftige lamp (welke een goede kleurcode heeft)  in die op een timer staat, 18 uur licht 6 uur donker.

Ahja jammer. Ja maar ik heb nu effe geen budget voor tent, afzuiger, lamp, koolstoffilter enzo of hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk doen? Ik zou graag toch nog iets van de planten krijgen al is het maar 5 tot 10g.

2 hours ago, Wudupp said:

Ahja jammer. Ja maar ik heb nu effe geen budget voor tent, afzuiger, lamp, koolstoffilter enzo of hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk doen? Ik zou graag toch nog iets van de planten krijgen al is het maar 5 tot 10g.

als je met minimale financiele middelen maximaal wil scoren......

dan hier gaan lezen een paar maanden....

https://www.weedforum.eu/wietforum/forum/77-guerilla-kweken/

begin maar bij deze....

https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/3510-guerilla-contest-2016-de-samenwerking-van-ltgs-en-wiet61/

en daarna nog een paar honderd topics.......

en dan ben je in het voorjaar tot de tanden gewapend met kennis...

succes !!!

ps: de aarde die je nu gebruikt....is gewoon te op te waarderen en hergebruiken....op guerilla.....vraag aan iedereen de oude potaarde van geraniums etc......of haal het bij een verwerker...of vind het in een greppel waar een binnen kweker het dumpt...bij de grofvuil/kringloop vind je alles..en anders action...

dit kan jij ook.......maar het begint met kennis.....en daarna...spierkracht en doorzettingsvermogen...

gallery_846_268_4624298.jpg

• Like 1

2 hours ago, Wudupp said:

Normaal kan je ze buiten zetten en de zon kost je niets......maar beetje laat nu.

Goh...Heb je een kast welke je kan gebruiken? Je kan van een kast een kweekhok maken.

Liefst een witte kast van binnen, reflecteert de lichtstralen.

In de kast een lamp hangen welke op een timer staat. Die elektronische timers zijn niet zo duur.

Verder een eenvoudige TL lamp fitting welke in de kast past.

Daar lampen met kleurcode 865 (wit licht) in voor de groei en na enkele weken als ze gegroeid zijn kan je switchen naar warm licht kleurcode 827 of 830 voor de bloei.

Op zich kan je zonder afzuiger en filter maar het ruikt dan wel als de planten in bloei gaan.

Maar houd 1 ding altijd in het achterhoofd... Hou het veilig!

Zie dat je elektrische installatie in orde is! Je wil niet dat je een brand hebt voor een plantje dat je kweekt.

Verder buiten de links die DeVos heeft gegeven voor buiten kweken volgend jaar kan je mss ook volgende even doornemen.

https://www.weedforum.eu/wietblog/grow-gids/

Hier in de growgids staat veel nuttige info. Zekers voor beginners.

• Thanks 1

Ik ga eens kijken wat ik in elkaar kan steken en welke lamp raden jullie aan? Is een ventilator voldoende, hoe zorg ik dan voor verse lucht? 

Als je een tent hebt kun je een passieve inlaat doen in combinatie met een afzuiger, een lamp

is persoonlijk maar een kleur van 3500K is aan te raden (of je nu met 50 of 600 watt teelt of hoger)die is zeg maar voor groei en bloei

dus ben je gelijk klaar maar dat is persoonlijk  :D met daarbij een ventilator voor de luchtbeweging.

Is deze heel luid? Ik zou lampen ophangen van 4x 55 watt dus dan kan deze afzuiger dat nie aan toch? Die kan maar 150 watt. Het kan echt niet zonder afzuiger hé? 

Ik ga het nog eens allemaal berekenen, maar misschien ga ik toch voor een volledige kweektent gaan, omdat ik niet weet of ik de afzuiging aan de kast ga kunnen aansluiten. Ik heb ook deze lampen gevonden https://onlinetopgarden.com/nl/cfl-starlight-4-x-55w, maar ik vind de lampen zelf niet apart in een warm kleur voor ze tijdens de bloei te verwisselen. Denk je dat deze een goede keus zijn? 

Bedankt trouwens voor alle hulp! 

Denken jullie dat dit oké is, ik ga ook nog een klimaatmeter erbij kopen. Ik weet ook echt niet of de ventilatiesystemen op de tent passen, waar vind ik dit? 

Screenshot_20200906_022924_com.android.chrome.jpg

• Like 1

Niet vergeten om aan (lichtwerende) aansluitslang te bestellen voor je afzuiging zodat je de gefilterde lucht kan afvoeren en de filter en ventilator mooi kan aansluiten. Denk dat de 250w wel zeker de max is voor deze kleine ruimte, gaat best warm worden. Misschien overwegen om even door te sparen en toch voor led te kiezen. Duurder in aankoop maar , stuk voordeliger in verbruik en langere levensduur. Veel succes!!!

Ik mis nog een relais/schakelklok (niet nodig bij LED dacht ik) en een ballast zie ik ook nergens (EVSA / ook niet nodig bij LED dacht ik).

Hoogte is ècht wel beperkt, 120 cm - afstandlamp - hoogte pot = niet veel hoogte meer voor de plant.

1 hour ago, Rizla said:

Duurder in aankoop

Als ik de telsom maak met schakelklok en EVSA lijkt me LED goedkoper uit te komen, niet genoeg ervaring om daar zeker van te zijn :huh:

Ik ben in mei begonnen met het samenstellen van een tentje en heb onlangs de sprokkeltocht afgerond. Omdat ik hier een oud hippieboek gebruik, omdat ik koude-issues ga tegenkomen, omdat dat LED-verhaal niet duidelijk is/was en omdat mijn budget beperkt is, heb ik voor HPS gekozen.
Setup = 80*80*160-tentje (70euro) + relais (75euro) + EVSA/lamp/fitting/reflectorkap (160euro) + afzuiging/filter 400m3 (150euro) + nog wat accesoires...

Zou ik/men met een Josephine ledlamp niet lager in prijs zijn uitgekomen ? 

250W in een 40 * 40 tentje lijkt me, zonder enige ervaring, moeilijk om koel te houden. Is 4*55 TLneon dan geen betere keuze (gesteld dat dat in die tent past)

Verlichting lijkt mij echt te veel voor zo'n kleine oppervlakte zeker als je met hps wil belichten. De bucket van mij is groter en ik belicht met een 48 watt led lampje (mcp aangepast) momenteel in de bucket (met afzuiger uit) 27 a 28 graden, en jij wil met een 250 watt hps aan de gang 🤔 lijkt mij geen goed plan.

Kijk eerst eens wat je voor eigen gebruik nodig hebt en pas daar je tent enz. op aan.

Bij mij is de Spectrabox 90w vervangen door de mars Hydro ts 1000. Nog geen seconde spijt van gehad. Voor 40x40 zou de Spectrabox wel deftig kunnen dienen , voor 60x60 net te weinig. De Spectrabox vind je voor 129€  nieuw en de mars Hydro heb ik 175 € betaald. Soms vond je ze ook tweedehands aan interessante prijzen. Tegenover hps is de levensduur van led veel interessanter , en tweedehands aankoop te overwegen. Mijn idee erover als beginnende kweker 😁

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Het zou voor 2 à 3 plantjes zijn dus wil het liefst zo simpel en goedkoop mogelijk houden. Ik ga niet meer voor hps gaan, maar misschien voor tl - buizen of led. Ik heb thuis ook nog een kast met lades die ik misschien kan ombouwen om wat te besparen, omdat afzuiging en belichting al zo een grote kost is. 

De CFL lampen zijn goed om stekken eronder te zetten.

Als je dan toch voor een tent wil gaan neem dan een 60 X 60 cm tent.

https://www.greensell.nl/a-60665879/secret-jardin-dark-room-3-0/secret-jardin-dark-room-dr60-r3-00-60x60x170cm/#description

Daarin zou ik dan een Quantum board hangen voor verlichting.

https://www.rubol.nl/product/rubol-samsung-lm301b-quantum-board-v2-diy-kit/

Afzuiging kan je een mini fan met filter nemen...maar die dingen maken lawaai dus dan zou ik voor de geïsoleerde gaan.

https://www.greensell.nl/a-50328706/samengestelde-setjes/mini-fan-filter-met-g-tools-geluiddemper/#description

Andere zijn natuurlijk beter maar zijn ook kostelijker. Moet je maar eens verder kijken.

Dan moet je nog een timer hebben maar die kosten iet zoveel zoals reeds gezegd.

Verder nog een ventilator om wat luchtbeweging te hebben in je tent.

Potten, aarde en wat voeding (Ik raad je BAC aan)

https://www.greensell.nl/a-25098779/bac-biologische-plantenvoeding/bac-biologische-bloeivoeding-1-liter/#description

Meestal zit er genoeg voeding in de aarde om de eerste weken door te komen en nadien kan je met de bloeivoeding aan de slag.

Het is een investering maar als je je eerste oogst binnen hebt dan zijn de kosten wss al terug betaald.

Ziet er allemaal goed uit, maar dan zit ik al snel aan 400 euro en dat is echt te veel, dus ik ga voor een andere oplossing zoeken. Wat is de hoeveelheid Kelvin van de lamp? 3500k?