• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Method_man

550 m3 can lite filter

Recommended Posts

Goodmorning 

Mijn tentje is 2.40 bij 1.20 hier heb ik een 1000 m3 filter in met een 1000 box en dit gaat prima.

Nu had ik het idee opgevat om snachts een kleiner filter continu te laten lopen zodat de grote box uit kan.

Ik een 550 filter opgehangen met een 500 box die draaien op 70 procent....

Wat denk je het stinkt naar wiet met de lampen uit terwijl de tent wel vacuüm staat.

Ik snap er geen jota van want als ik in mij droogtentje een klein filter hang trekt ie het toch ook terwijl dat veel meer stinkt.

Wat is hier aan de hand?

hoeveel is  je lv in de nacht? 

en waarom zou je met 2 systemen in 1 tent werken?...waar haal je dat idee vandaan?  stroom besparen?...

Ik heb met die 1000 afzuiger (het is een 3250 kuub die ik dim) en 500 in best wel een flinke luchtstroom..ik wil als de lampen uitgaan gewoon rust in de tent helemaal.met dat koude weer.

En met die thermostaten duurt het best wel lang voordat alles stopt met blazen.

Maar als ik dat 550 dingetje op een tijdschakelaar zet en mijn grote box ook is alles opgelost.

En ben ik ook van het geluid af direct wat uit komt in mijn woonkamer heb er niet echt last van maar hoe eerder minder herrie hoe beter. (Zoon 500 boxje op 65 proxent gedimd hoor je niet)

Plus ik kan met warm.weer bijschakelen met een extra 500 kuub.

Alle spulletjes gekocht en opgehaald en nu dit hahahahahahhaha altijd wat met dat kweken.

Wat betreft die lv had dat zelf ook al bedacht kurkdroog of zeiknatte potten maakt niet uit.

Ik zit zelf misschien aan een klein lek in die filter te denken dat hebben ze soms die naad een strip ductape op wil nog wel is helpen dan

ik denk dat je planten gewoon door verdampen als de lichten uitgaan.....en als jij dan ineens de afzuiging vrij wel stopt.....dan loopt de lv op in je tent tot bijna 100%...en dan slaat je can filtertje door.......en top rot ligt op de loer...

hang er maar eens een data logger in...;).......en er is een reden voor dat je thermostaat het netjes een poosje naar beneden regelt....:rolleyes:

natte potten met licht uit is helemaal not done.....je geeft water na dat ze wakker zijn...maar dat weet je wel....:D

en als je last hebt van herrie in de slangen....dikkere slangen..minder bochten...sono dec en een luchtdemper:rolleyes:.doet de truuk.......of gewoon een paar plantjes in het bos zetten.....:P zoals ik...

my 2 cents...( als ik ze had...)

• Like 1

Ja daar zit wel wat in met die lv man.

Wat betreft die slang heb idd al een bredere gehaald voor de uitlaat van 16 naar 25 dat gaat wel werken.

• Like 1

51 minutes ago, DeVos said:

meten is weten.....een data logger temp en lv kost de wereld niet.....je gaat schrikken....:wacko:

Ja maar hoe accuraat zijn die dingen betaalbaar...

ja gratis zijn ze niet...:)...ff google oid...

hoe goed is jou lv meter?...en hoe ijkje hem?...dan heb je referentie...

succes!

• Thanks 1

Ooit uit China gehaald, niet echt een merk zeg maar... Maar veel te vinden als "co2 datalogger". Gaat al wat jaartjes terug.

• Like 1
  • Thanks 2

Naja ik weet niet man heb er nog is over nagedacht ook in principe moet die 500 kuub die tent makkelijk kunnen trekken met lampen uit. Maar dan ook echt makkelijk. 

Ik heb even een goedkoop hygrosmetertje gehaald en ik ga toch nog even speuren of ik wat kan vinden aan dat filtertje.

Op de doos van CAN Lite filters staat dat ze max 70% LV aan kunnen. Ga er toch van uit dat je een te hoge LV in de nacht hebt, gisteren nacht bij mij ook boven de 70% geweest...

• Like 1

1 hour ago, Jiffy said:

Op de doos van CAN Lite filters staat dat ze max 70% LV aan kunnen. Ga er toch van uit dat je een te hoge LV in de nacht hebt, gisteren nacht bij mij ook boven de 70% geweest...

Ik ga het meemaken vanacht kijken wat dat metertje zegt.

Maar zou zo maar kunnen hoor.

Kan natuurlijk nu ook even dimmen .et de lampen aan en dan dat kleine filtertje gebruiken dan weet ik het nu al.