• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Where You Smoke

Guerilla verslag

Recommended Posts

Ja nu wel, maar is dat in het voorjaar ook nog goed zichtbaar? Ik denk gewoon hardop want ik zoek ook een oplossing hahaha

48 minutes ago, Janwiet said:

Ja nu wel, maar is dat in het voorjaar ook nog goed zichtbaar? Ik denk gewoon hardop want ik zoek ook een oplossing hahaha

je kan er een stuk kokos brick in doen?

17 hours ago, Janwiet said:

Wat ik me altijd afvraag bij dit soort foto's: hoe weet je na een aantal regenbuien nog waar de gaten precies gegraven zijn? Nu is het overduidelijk met die takken maar het lijkt me dat dat in de loop van maanden helemaal vervaagt.. Wellicht een domme vraag en zie ik iets heel duidelijks over het hoofd :D

Links heb ik 5 potten ingegraven met hierin portgrond dus die gaten storten niet in en die vindt ik sowieso wel terug.

De rest van de gaten liggen er voor nu zakken met potgrond in de gaten. Heeft iemand hier nog een goed alternatief voor? Janwiet heeft wel gelijk, als ik in de gemaakte gaten gewoon potgrond gooi werkt dit wel voor 1 seizoen maar daarna mixt die Zware klei met de potgrond en dan blijf ik slepen en graven :''  Misschien wat houten planken aan de zijkanten er in rammen?

• Thanks 1

stukje kokos brick in gooien als de action weer open is

3 hours ago, S37 said:

stukje kokos brick in gooien als de action weer open is

Dat gaat niet veel helpen schat ik in....ja op korte termijn 1 seizoen max. heb ik dan een goed grondje  in 't plantgat maar daarna spoelen gaten dan dicht met de klei. Is echt heavy zware plakbende hé. Doe het liever in 1x goed zodat ik meerdere seizoenen gebruik kan maken van een gat, anders breng ik nog wat meer potten heen. :ph34r:  Maar je hebt gelijk, een beetje extra cocos kan nooit kwaad.:D

• Like 1

Enige wat ik zo kan bedenken is niet gaten graven, maar de hele oppervlakte een stuk afgraven en opvullen met een mix van potgrond (of cocos) en klei. 

Bodemverbeteraars en kippenmest maken (via het bodemleven) de grond ook voor langere tijd luchtiger, dus je zou het ook zo kunnen proberen. 

als je geen dikke klei of steen hebt liggen ben je lucky :D

• Like 1

3 hours ago, Janwiet said:

Enige wat ik zo kan bedenken is niet gaten graven, maar de hele oppervlakte een stuk afgraven en opvullen met een mix van potgrond (of cocos) en klei. 

Bodemverbeteraars en kippenmest maken (via het bodemleven) de grond ook voor langere tijd luchtiger, dus je zou het ook zo kunnen proberen. 

Dat gaat hem niet worden:drool-smiley:. Zal ook voor het vergelijk ook enkele planten in de dikke klei planten, ben er 100% zeker van dat het vruchtbare, vocht vasthoudende klei is dus voor de voeding hoef ik het niet te doen, klei zit ook vol met wormen. :D Doe het alleen om op een beetje luchtige grond te kweken.

Denk dan ook dat 't wel mooie combinatie is bij de potten, kunnen de planten is goed aanslaan in de potgrond en als de wortels de bodem van de pot hebben bereikt doorgroeien de klei in voor voedingsstoffen en vocht (zitten een groot gat onderin de potten). In de echt droge perioden wil ik wel goed bij wateren, maar liever niet natuurlijk, voordeel van klei...water spoelt niet meteen weg de bodem in lijkt me..... Praktijk zal het uitwijzen!

Als je een schep in de grond zet en je komt een aantal wormen tegen, dan is dat een zeer goed teken en denk ik niet dat je een te vaste grond hebt. Ik heb zelf wel eens in kleigrond gekweekt en dat werden echt kerstbomen. Voor de zekerheid kun je er nog, zoals @S37 al zei, cocosbricks doorheen mengen. Die zijn niet zwaar om naar je spot te sjouwen. Moet de action uiteraard wel eerst open gaan :D

• Like 1

yes, ik heb van bionova gehaald. online en gebufferd

1 hour ago, Where You Smoke said:

HET ARSENAAL. Nu nog opzoek naar wat vroegbloeiers....en dan moet er wat te oogsten zijn!

304232810_20210120_150149-kopie.jpg.c340559aeddc1e4a400f05577ed4b769.jpg

Die AutoOrangebud, waar is die vandaan?

• Like 1

45 minutes ago, kritischemassa said:

Die AutoOrangebud, waar is die vandaan? nederlandse passie

van de koning 

5 minutes ago, kritischemassa said:

oh wacht ik heb mijn bril opgezet :D 

die is van dutch passion wss

Mooie envelop mogen ontvangen deze week van @wiet61 waardoor ik dit jaar niet alleen een zadenkweek kan doen van de Jack Herer maar tevens 6x fem Jack Herer kan gaan uitplanten! Erg blij mee en heb er veel vertrouwen in dat ik van deze soort wat kan gaan oogsten, ik ga er in elk geval voor!  

Morgen naar de ''aardeplek'' om eens te kijken hoe het er bij ligt en de kippenmestkorrels in de grond te verwerken etc., wordt nu wel tijd want wil vrij vroeg beginnen met uitplanten. Wish me luck....B)

Hey WYS, 

Vraagje, je hebt 28 auto pp zaden gekocht zag ik. Heb je hier goede ervaringen mee? Misschien 'n domme vraag want waarom zou je er anders zoveel halen maar vraag 't voor de zekerheid toch even. Ik zoek namelijk nog 'n goeie auto flower 

3 hours ago, Beat said:

Hey WYS, 

Vraagje, je hebt 28 auto pp zaden gekocht zag ik. Heb je hier goede ervaringen mee? Misschien 'n domme vraag want waarom zou je er anders zoveel halen maar vraag 't voor de zekerheid toch even. Ik zoek namelijk nog 'n goeie auto flower 

ik kan me niet herinneren dat er veel verslagen van zijn

de gewone powerplant levert veel op en kan ook wat gevoelig zijn voor toprot. al zijn ze wel 5 nov nog geoogst bij 1 topic 

bij een veldje met stekken o.i.d. (van augustus)

iig gewoon proberen en in de gaten houden, veel zon, luchtige grond, misschien silicum erbij geven ;)

Een nieuw  autoflower soortje van DP (Power Plant X Think Different) die ze aanjaagden met 2 halen 1 betalen, vandaar. Ben een liefhebber van de ''oude soortjes'' dus vind het wel een poging waard. Afgelopen jaren af en toe een autoflower gezet van deze zaadbank, knallen altijd wel goed en sativa soortjes tikken vaak wel 1m tot 1,2m aan. Indica's wat kleiner maar ook mooi.