• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Where You Smoke

Guerilla verslag

Recommended Posts

Dag buitenkwekers,

dit jaar een aantal autoflowers gekweekt in de tuin, 6 stuks zijn inmiddels geknipt en zijn aan het drogen en inmiddels in glazen potten en 1 welke wat later was met bloeien staat nog. Ik zal zo eens wegen wat het heeft opgeleverd aan toppen. De planten in de tuin en het drogen gaven wat problemen met de huurbaas dus vandaar dat ik volgend jaar zal uitwijken naar een guerillakweek, op dit forum dit jaar menig verslag mee gelezen in deze sectie dus de eerste stappen zijn gezet, goede motivatie :-). 

Ik ben alvast begonnen met plekken zoeken nu het nog een beetje groen is buiten en deze wil ik in verloop van tijd klaarmaken voor een vroege start volgend jaar, dit is dan voor nu nog het enigste waar ik af en toe verslag van zal doen, want omtrent dit kan ik gaandeweg nog wel tips gebruiken, over de plekken later meer want hier moet ik nog hard mee aan de slag. Nu druk opzoek naar o.a. kippengaas, dan kan ik de plekken alvast voorbereiden en klaar maken. 

2 wietsoortjes zijn al aangeschaft.  Auto Orange Bud en Auto Power Plant (Dutch Passion). Ondanks dat ze in de aanbieding waren best duur weer, het is wel feminized:-). 

Verder wil ik graag regulier zaad aanschaffen en wat experimenteren om een zadenkweek mee te doen, o.a. zodat deze uitgave niet elk jaar weer hoeft. Hopelijk ook om een goede soort te vinden die voor mij goed werkt. Qua regulier zaad neig ik naar de volgende soorten: Durban Poison (Dutch Passion), Blue Berry (Dutch Passion) en Auto Blue Berry Haze (La Buena Hierba), Auto Jack Herrer (La Buena Hierba). De Blue Berry ben ik namelijk echt gek van. Zadenkweek kan ik nog wel thuis doen in de tuin, verdekt in de bosjes, dus ook mooi om de sexen- methode te proberen van Dame Blanch wat ik in een topic had gelezen hier met een kratje, bierflesjes op water en stekken dan op 12-12 zetten.     

Drogen ging dit jaar nogal houtje touwtje (in dozen en had geen afzuiging+filter) maar wil ik nu goed doen. Vandaag net 2 gratis kasten geregeld die ik hier perfect voor kan gebruiken en ook voor de voorgroei onder TL lampen. Als ik hier wat verder mee ben laat ik wel even een foto zien van wat het geworden is. 

• Like 5
  • Thanks 1

idd...dit is een prima tijd om te spotten.....je ziet hoe de dekking is....en hoe die is medio oktober voor je latere soortjes............

struin ook wat kringlopen af....daar kom je altijd wel wat tegen...

kom maar op met fotos en plannen......:wub:

vroege buiten soortjes hoef je niet onder TL lampen voor te groeien hoor....eigenlijk liever niet....

succes !!:sun:

• Like 2

Foto's komen eraan zodra er wat te zien is, inmiddels een bos uitgekozen met genoeg mogelijke plekken waar ik volgend jaar bezig ga en de aankomende tijd nóg bekender worden met de omgeving. Het is een vrij jong bos en zoals ik me kan herinneren was het altijd landbouwgrond, dus ik ga er voorlopig voor het gemak vanuit dat de aarde nog vol voeding zit, zoals Nitraten en Fosfaten. Het volgende bezoekje graaf ik een gat en zal ik de grondsoort laten zien. 

Spade, een 40l wasmand welke ik als wateropslag gebruiken wil en een aantal potten zijn inmiddels al op locatie dus tot zolang er blaadjes op de bomen zitten kan ik hier al e.e.a. klaarmaken. Deze week hoop ik de eerste plek vrij te maken, ik ga ook een gat graven ten behoeve van opslag voor kippengaas, evt. kippenmest korrels, jerrycan en een schep. Een aantal plekjes welke ik op het oog heb zitten redelijk dichtbij een watergang dus vandaar de jerrycan voor het halen van water in de extreem droge perioden. 

De voorgroei- en droogkast staat inmiddels alleen is nog niet af, de TL-bakken die ik gebruiken wou waren te groot voor de kast en heb ik doormidden gezaagd, helaas werken de TL lampen nog niet of niet meer, gaat gefixt worden. De kast heeft lades waarvan ik bodem ga beleggen met horregaas. Voor het droogproces wil ik graag een filtertje+afzuigertje bovenin de kast plaatsen en wat minifans voor de doorstroming van lucht.

Zit te denken om het volgende filtertje aan te schaffen, moet voldoende zijn toch?:

Winflex 125, 185m3 afzuiger + PK 2600 mini filter -https://onlinetopgarden.com/nl/mini-fan-filter-met-demper?gclid=Cj0KCQjwqfz6BRD8ARIsAIXQCf1pFEwffsptz6Y86E5OopLLXxN7f3uVMHqa2RHgsW8Y-XSppnG8ZBgaAoFjEALw_wcB

Of deze, volgens mij dezelfde set up alleen inclusief geluidsdemper en wordt gemonteerd geleverd. Ik neig naar dit model.

-https://www.rajatrading.nl/nl/winflex-ventilator-prima-klima-eco-koolstoffilter.html?id=211054521&gclid=Cj0KCQjwqfz6BRD8ARIsAIXQCf3JkEFaOeO0EDiwBf6YAsGUYGIr8N69hSdD8rMlHn_SkhD0rmi82mEaAus3EALw_wcB

P.S. de huisbaas is weer rustig en dat ga ik zo houden:-)

Dat kan idd wel dienen. Let wel die krengen maken lawaai.

zijn eigenlijk meer badkamer ventilators.

Hier een kleine indruk van een plek, dit was omstreeks midden/eind november. Het lichtbruine is wat uitgestrooide A-Z kalk, heb er later ook nog wat NPK bij gestrooid, wit korrelig spul om de grond op te waarderen. Het is  in elk geval erg luchtige aarde dus ga hier sowieso niet met grond en cocos slepen. 

1112324647_20201118_152214-kopie.jpg.845016e617b07b056fdfee3583a40a2d.jpg

De plek is nog wat groter alleen dit is nog niet te zien op deze foto's.  Wil snel nog een keer heen om de bovenste laag grond wat los te maken, zo n  40 a 50cm diep en hier kippenmestkorrels door te mengen zodat het alvast kan inwerken voor het voorjaar, heb er 10kg heengebracht alvast. Kan ik ook meteen nog wat verrotte boomstronken en wortels verwijderen uit de grond...al laat ik die grote gewoon zoals hij is. 

Verder nog wat afgesnoeide takken die in de buurt liggen gebruiken om de plek aan de zijkanten dichter te maken, hoop dat hier bramen op groeien.

974979705_20201118_151914-kopie.jpg.20096a8b98fe8acc0b46fb17b5568a32.jpg

60431109_20201118_152023-kopie.jpg.e5fa28607a370c809fb2a133ddebdf45.jpg

1490842100_20201129_113906-kopie.jpg.611dd6cf5f549848f18f6b95f66289d7.jpg

539285234_20201214_195142-kopie.jpg.3bcac83906235068ec9c36c03babcd8c.jpg

• Like 2
  • Thanks 1

top man,

maar kunstmest zijn geen kippenmest korrels he

en je doe goed om die kippenshit te strooien zit kalk in tegen verzuring van die humus weet je wel

• Like 2

lekker bezig:wub: en je hebt gelijk,....het zware werk van oude wortels weghalen kan je maar beter doen als het onder de 10 graden is.....en dan krijg je het nog warm genoeg.:D

zoals S37 AL ZEI...kunst mest is geen organische gedroogde kippen mest.....

de 10-12 -18 variant die je hebt is een echte groei kunst mest.....en de az kalk bevat kalk ( geen magnesium)

zoals al op de zak staat.....is het bruikbaar van april tot oktober....en wel om de volgende reden....chemische kunst mest werkt alleen als het direct op de wortels terecht komt.

en die heb je nu niet......en kunstmest spoelt uit met regen.( das ook de reden dat boeren in een slecht daglicht gezet worden)...dus is voor het grootste deel voor niks gemengd ....

maar je kan het makkelijk goed maken......voor elke 10 liter spot aarde die je omgespit het,.....doe je 1 theekopje gedroogde kippenmest topdressen. het regent vanzelf wel in.....ook bevat kippenmest 10% kalk.

heb je bv een gat van 50cm x50 cm x 50 cm....das dus 125 liter....dan meng je er dus 12.5 theekopje kippenmest er doorheen.

gedroogde kippenmest kan je bij elke wellkoop tuincentrum halen/bestellen voor ongeveer 14 euro per 20 kilo....op de markt plaats zag ik een advertentie van 10 euro voor 25 kilo......en kzag ook 1 van 75 kilo voor 25 euro.

ps.als ik een gat gemaakt heb bedek ik het weer met van alles wat er in de buurt legt...als camo.......

als je bv de brandnetel wortels weghaalt ....dan vind je altijd wel je gat wel weer terug in het voorjaar ....want dan groeien er iig geen brandnetels.

voor je noeste arbeid heb je nu al een top oogst verdient:wub:

On 12/15/2020 at 7:41 PM, DeVos said:

NPK...dus is voor het grootste deel voor niks gemengd ....

maar je kan het makkelijk goed maken......voor elke 10 liter spot aarde die je omgespit het,.....doe je 1 theekopje gedroogde kippenmest topdressen. het regent vanzelf wel in.....ook bevat kippenmest 10% kalk.

voor je noeste arbeid heb je nu al een top oogst verdient:wub:

Heb tot nu toe alleen een 5-tal handjes van die NPK korrels gestrooid, dus in principe nog niks gemengd. 10kg kippenmestkorrels is al naar de plek gebracht, net als gaas en 2x 40l wasmanden welke ik heb ingegraven voor water geven.

Op deze plek wil ik voor 2021 begint nog een paar dingen doen. Vrijgemaakte plekken meer omheinen met afgesnoeide takken, kippenmestkorrels over gehele spot in grond verwerken tot plusminus -40cm maaiveld en camo lijkt me inderdaad ook niet overbodig:-) Thanks voor de tips tot zover. Bij het uitplanten in het voorjaar maak ik dan  de grond nog wat los, handje kunstmest en handje culterra-achtig spul erbij, beste slok water en dan eerst maar eens kijken hoe de plantjes reageren. Ik zal weer wat foto's maken als het klaar is.....helaas komen op deze plek alleen autoflowers. 

Ik ga in dit verslag ook nog een 2e plek bijhouden, maar dit is qua grond en locatie een heel ander verhaal en hier moet echt nog noeste Arbeit gebeuren: grond is vruchtbare Zware Klei en de spot heeft minder zonlicht, toch maar proberen hier wat te groeien. Hier kan ik denk ik ook planten kwijt die pas later in het jaar bloeien.  Hier al wel 't e.e.a. heengebracht zoals wat zakken grond, aantal potten met open onderkant en een waterbak. Plek moet nog vrijgemaakt, omheind en voorbereid worden etc, ga dit tijdens een dagje onstuimig weer doen want als het bv. windstil hoor je elk takje kraken in dit bos, werkt niet zo lekker. Foto's volgen hier later als het voorbereid is.

464809395_20201113_134456-kopie.jpg.17e297727ec6bd7852a572472db2e569.jpg 

Zo probeer ik tijdens elk wandelingetje wat ik maak in de bossen en velden elke keer wat te doen in vrij kleine stapjes, moet ook de juiste momenten pakken.

• Like 1
  • Thanks 1

ik ben lui man ik heb geen zin dat mensen me over een hek zien springen ofzo

beter even school halen :D

11 hours ago, S37 said:

ik ben lui man ik heb geen zin dat mensen me over een hek zien springen ofzo

beter even school halen :D

:ph34r: als je lui bent haal je idd beter min. een hooggeleid hbo-tje,  minder fysiek werk. :koffiekrant:

On 12/15/2020 at 7:41 PM, DeVos said:

de 10-12 -18 variant die je hebt is een echte groei kunst mest.....en de az kalk bevat kalk ( geen magnesium)

zoals al op de zak staat.....is het bruikbaar van april tot oktober....en wel om de volgende reden....chemische kunst mest werkt alleen als het direct op de wortels terecht komt.

Ik dacht ik moet de zak hebben met het hoogste K cijfer voor de bloei....is van Boerenbond/welkoop. Maar blijkbaar is samenstelling dus beter voor groei?

3 hours ago, kritischemassa said:

:D

G

:D 

dit is weed uit moderfoking badgad niguh :lol:

• Like 1

On 18-12-2020 at 11:41, Where You Smoke said:

Ik dacht ik moet de zak hebben met het hoogste K cijfer voor de bloei....is van Boerenbond/welkoop. Maar blijkbaar is samenstelling dus beter voor groei?

N IS GROEI

PK is bloei

deze is vooral bedoelt voor gras en sla...dus veel groen blad.....deze universele mest stof kan je wel gebruiken in de bloei want dr zit best pk in.....maar zal veel blad geven in je wiet....

maar als je met kustmest werkt dan moet je bijna wekelijks een beetje bijvoeren....en dan moet het inregenen ook....als het niet geregend heeft dan niet meer bij geven dus....anders krijg je verbranding......

er is ook kunst mest met slow release....dat heet osmocote kunstmest....die geef je 1 keer in de bloei ...beetje inwerken in de toplaag met je vingers en kan dan bv 3 maanden de mest afgeven....dus veel minder kans op verbranden.

ook met osmocote heb je varianten in werking duur 2 tot 6 maanden en meer bloei als groei npk waardes...

osmocote is wel veel duurder.

als je nu vroegtijdig je gaten maakt met 1 kopje kippenmest per 10 liter...dan heb je in mei wel een topgrondje voor je aanplant.....want bio heeft tijd nodig dus dat doe je goed...

ik heb een spotje waar ik laat begon mei 2020( dus ik was te laat voor bio) ...dus alleen met osmocote kunst mest gewerkt....

daar heb ik kippen mest getop dressed nu...en een beetje ingewerkt....de regen en de wormen doen de rest.......

gratis personeel op guerilla of in je tuin - Guerilla kweken - Weedforum.eu

• Like 1

dat kan idd, boerengoed.nu is een shop heeft alles. ik heb eens gehaald daar.

Happy nieuw jaar iedereen!

Kleiplek is inmiddels vrijgemaakt en enkele potten ingegraven, gaten spitten gaat makkelijker dan ik dacht. Doet me overigens denken aan een scene uit Hollands Hoop bij het graven van een graf in de klei; ''scheppen doe je met een schep, spitten met een spade''. 

Nog geen foto's van de spot gezien ik midden in de storm van vorige week aan het werk was. :ph34r: Ook al wat potgrond gebracht. 

Aardeplek binnenkort heen om e.e.a. af te maken, en goed checken of er menselijke activiteiten te ontdekken zijn.

Inmiddels is mijn voorgroei- en droogkastje wel bijna klaar. Buiten het seizoen gebruik ik het kastje gewoon voor dagelijkse spullen. 

169637748_DSCN5078-kopie.JPG.8e18f1c6bb524905643a2f00b0bf1c75.JPG

Dit is de bovenste lade....bodem kan er uit worden gehaald.

1062904072_DSCN5081-kopie.JPG.63ec78d97984da0c3e850c5fb20eef38.JPG   

TL bak eerst deels afgezaagd zodat ie past..daarna 1 tl-balk verplaatst. 4x18 Watt

2028158983_DSCN5088-kopie.JPG.4c703c796243612c51cb60dd991fbe92.JPG

Bij het ontkiemen van zaden komen de potjes/bekertjes eerst in bovenste lade.....zo dicht mogelijk op lamp.

1828059189_DSCN5080-kopie.JPG.c2e6ec28ecd73338090c770ed2fd7c66.JPG2122790094_DSCN5079-kopie.JPG.e57c9d4f8c621fcac8b1034c7805ce75.JPG

Als de plantjes wat langer worden haal ik de bodem eruit en verplaats ik de bekers naar de middelste lade.....

Ben in principe niet van plan het filtertje en afzuigertje (die zogenaamde silencer werd niet bijgeleverd) te gebruiken bij voorgroei maar wel bij het drogen. 

Als ik ga drogen span ik horregaas in de openingen van de lades en evt. het ventilatortje erbij voor luchtdoorstroming, multifunctioneel kassie dus. 

Ik ben van plan om afhankelijk van luchtvochtigheid, eerst buiten voor te drogen onder een afdak in opgestapelde houten bakken met gaas in de bodem, zodat eerst de ergste geur eruit is. Heb ik afgelopen jaar ook gedaan en nog geen probleem mee gehad.

1313710753_DSCN5082-kopie.JPG.18f84cc37cb0ffc3dfd9fa536e67c07e.JPG1695928058_DSCN5089-kopie.JPG.2d39b287e3c0e4843bdd14ead73b4ef9.JPG

• Like 1

hallo where you smoke, 

beter je lampje wel iets hoger boven je plantje hangen.

en als je kan met het voorgroeien een lamp van 7000k (blauw licht gebruiken)

:)

Ah S37 was mij al voor. Idd die blauwe tl's zijn veel beter.
Topaarde droogt wel snel op met tl er vlak boven. Je zou bvb nog folie kunnen spannen om die bekers en alleen het plantje er net door kunnen laten gaan.. scheelt ook weer.
Buiten drogen kan (deels) soms wel soms niet.. Hangt net even af van de lv.

Hoe ga jij checken op menselijke activiteit?

Heb vorig jaar een geleende T-neon 150 W gebruikt,  plantjes knalden uit de grond...maar die heb ik niet meer en had deze TL bak nog liggen dus is het proberen waard leek me. Mocht het niet zo gaan als ik wil, dan koop ik wel zo'n T neon denk ik....maar kosten laag houden is ook ''t motto. :P Ik doe die lamp er alleen zo dicht op als ze net boven komen....daarna gaan ze een lade lager dus dan is de afstand al weer groter. 

Dat die topaarde snel droogt boeit me niet zoveel....als de plantjes maar lekker veel licht krijgen zodat ze niet teveel strekken. Ben benieuwd. Mijn aardeplek is alleen te bereiken door onder een aantal struiken door te kruipen, dus mocht er een opening zijn gemaakt dat ik er zo heen kan lopen, dan weet ik genoeg. Zal er snel heengaan om de boel wat beter te camoufleren, nu  een te open plek dus valt teveel op nog. 

On 12/17/2020 at 11:54 AM, Where You Smoke said:

Ik ga in dit verslag ook nog een 2e plek bijhouden, maar dit is qua grond en locatie een heel ander verhaal en hier moet echt nog noeste Arbeit gebeuren: grond is vruchtbare Zware Klei en de spot heeft minder zonlicht,

Weer een stuk verder op de 2e plek, de kleiplek.

Voor.....

1109623255_20201227_113951-kopie.jpg.5ba539cef9ce66fc8f984f82704be758.jpg1320687507_20201227_113947-kopie.jpg.8500b1786baa00112876786c513fc4a7.jpg

Na.

225655370_20210116_130450-kopie.jpg.a55634d330adf57f3c6685ec98fbf7fd.jpg799666309_20210116_130439-kopie.jpg.65c4dca9da3297e8096cd0a240978239.jpg

698795201_20210116_130545-kopie.jpg.d2e0c41c5b31d2277d7c435a463f76ad.jpg

• Like 1

Wat ik me altijd afvraag bij dit soort foto's: hoe weet je na een aantal regenbuien nog waar de gaten precies gegraven zijn? Nu is het overduidelijk met die takken maar het lijkt me dat dat in de loop van maanden helemaal vervaagt.. Wellicht een domme vraag en zie ik iets heel duidelijks over het hoofd :D