• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
@Rogz

Quick One Autoflower 600w Chinese LED ;-)

Recommended Posts

Ik heb vd week van een maat van me een kweektentje geleend. Wil daar een volgende kweekje binnen mee gaan proberen. Heb 2 kweekverslagen lopen op het buitenkweek gedeelte. De bubbels waren vooral om te leren. De eerste plant viel wat tegen, de tweede plant ging al stuk beter en heb nog 2 quick ones die eind deze maand ook om gaan.

Het gaat om een 60x60x160 met een Chinese led van 600w (trekt 240 uit de muur en hij zegt dat t voor de kleine kweek prima is) lamp is 1 jaar gebruikt, alles werkt nog. Tis wat amateuristisch maar dat maakt me niet zo heel veel uit, aangezien ik dat ook nog ben en ook niet als uitgangspunt heb om perse het maximale eruit te hoeven halen.

IMG-20200910-WA0001.thumb.jpeg.1653c71b5888771a5ed33a3afbd357c6.jpeg

Reden dat ik dit ga doen is omdat ik nog 4 zaadjes heb en de kans groot is dat ik volgend jaar verhuis naar een woningbouw woning. Ik hoef jullie niet te vertellen dat dit daar niet gedoogd, wordt zowel binnen als buiten levert t gezeik op. Die 4 zaadjes wil ik dus nog binnen paar maanden afgebloeid hebben.

Op de tent en de lamp na heb ik de rest vd spulletjes zelf in huis gehaald. Betreft een 250m3/h koolstoffilter met 248(tot 284) m3/h afzuiger. Op de afzuiger heb ik niet bespaard. Van de goede kweek bubbels kwam 32 gram wiet af. Dat heeft me 210 euro bij de shop bespaard. Heb dan ook een stille buis afzuiger van whisper gold line die naar loze ruimte onder het schuine dak uitblaast. Reden dat ik voor een stille afzuiger ga, is omdat ik in de kamer slaap en slecht tegen herrie kan als ik wil slapen 😅.

IMG_20200911_122248475.thumb.jpg.0c106f3a3cba5feb1a8fc9c14e6def9b.jpg

Totaal plaatje ziet er zo uit:

IMG_20200911_122748790.thumb.jpg.e2d290b18b2bd90e289e0f01b66f2d72.jpg

Precies zoals ik het wilde! 😇 Zie je niks van en past precies in de inbouwkast.

IMG_20200911_122735075.thumb.jpg.caa8ad7250ad8a78c46d85ff99ea2043.jpg

Van binnen is het zo ingericht;

IMG_20200911_122456140.thumb.jpg.a8255e47034ee2d6bc48d6853a06df34.jpg

Er gaan quick ones in zodra ze boven de grond komen.

624225318_IMG_20200911_0848336993.thumb.jpg.82dd5698b92b361b71ebe02750c2a0b4.jpg

***En euhm voor de goede orde nog een afsluitende mededeling; ik weet dat ik niet teveel moet verwachten van Chinese leds en wat de gemiddelde gedachtegang daarover is. Heb al een en ander opgezocht en ik mocht ook een 250hps gebruiken. Doe ik niet, alleen al vanwege brandgevaar in die kast. Ben ook niet van plan om voor 4 plantjes nog meer te investeren. Gratis lenen is in dit geval goed genoeg voor mij.

Als je daar graag nog je mening over kwijt wilt dan prima, verwacht niet dat ik daar verder op in ga. 😇😎 Dank. 

Ik houd jullie hier op de hoogte.

Succes! 
Heb ooit ook dat soort lampjes voor de verkoop ingekocht, en ik weet bijna zeker dat je het opgenomen vermogen behoorlijk te hoog inschat. 😉

begrijp me niet verkeerd, er is echt wel goede led verlichting uit China te krijgen, alleen direct bij een fabrikant, niet via e-bay of wish

Chinezen gaan ook over naar witte horticulture verlichting, er zijn er ook al die rond 200 lumen per watt uit cobs halen

• Thanks 1

@Ritalin666 Haha ja dat zegt mij allemaal niet zoveel. Alleen dat ik heb begrepen dat Lumen opzich verwaarloosbaar is als eenheid daar het gaat om wat t menselijk oog ziet en dat een plant zich meer bekommert om de PAR waarde. Maar dat is allemaal lekker technisch. 

Die 240w heeft ie gemeten met een wattmeter in t stopcontact en daar dan dat ding in. Ik kijk ook meer daarnaar dan die 600w die ze beweren. 

Het is niet alleen blauw en rood maar bijna wel. Zitten 4 witte leds tussen van de 60. Mja goed dat t niet de beste is dat besef ik me heel goed.  Hier zie je beter de kleuren, geen kleur is dus rood.

635218092_IMG_20200911_1918080052.thumb.jpg.4fa3e49265fa6e837ba43eb9491228a9.jpg

Beste maar van proberen te maken!

Edit: hier nog een foto van hoe het lichtspectrum naar buiten de tent reflecteert;

Het is beduidend meer dan een rood blauwe lamp.

Screenshot_20200914-195355.thumb.png.ebb4d9f3d81d62bafaac340c106e20ae.png

Mjah maar toch kan je wel iets van de lumen per watt maken hoor als de leds getest zijn en er een kleine marge in de producties zit het meestal wel redelijk goed. Echter er zijn een hoop China fabrikanten die amper testresultaten uitgeven

• Like 1

Dat klopt. Heb alleen overwogen of ik deze wilde proberen of die 250hps. Ben voor deze gegaan ivm veiligheid en amateurisme-niveau 😅

Dag 2 (temp 24c rv74%)

Was een beetje in de war. Autoflowers zet je meteen in hun eindpot. Zoveel bekertjes gezien in mijn zoektocht dat ik m'n zaadjes dus in bekertjes had gedaan ..

IMG_20200912_193442451.thumb.jpg.15ee7bf11fe1e9b2fad04364eadde58b.jpg

Dag 3 (temp 24c rv71%)

Direct erna eruit gehaald toen ik de fout besefte en nog als zaadje op steeltje overgepot. Gelukkig niks beschadigd want een dag later zijn ze gewoon goed uitgekomen.

IMG_20200914_070632532.thumb.jpg.e8795eabc647d5258548a8fe55da717c.jpg

Gebruik voor deze kweek plagron Royalmix. Heb royalmix 30% en aarde zonder voeding 70% gemixt voor in het potje zodat de zaailing niet direct teveel voeding krijgt. Dat mixje zit nu in een kuiltje waar de zaailing in groeit.

Groei voeding ben ik niet van plan te gaan gebruiken, daarnaast wil ik misschien wel LST gaan toepassen. Ik ga me daarzelf nog wat in onderwijzen aankomende tijd.

Het zonnetje schijnt lekker buiten maar heb besloten toch binnen te blijven. Na deze 2 wil ik nog 2 planten zetten en die moeten wel binnen tegen die tijd. Ik wil deze kweek dus weer vooral leren voor de volgende en dat kan beter in dezelfde omstandigheden.

Lamp hangt voorlopig op zo een 75 cm boven de zaailingen. Als ik merk dat ze te hard gaan strekken gaat de lamp wat naar beneden.

IMG_20200914_093143449.thumb.jpg.1ead387e4bba35133cf07c3e9a4dbc8d.jpg

geen probleem hoor in de bekertjes....1 a 2 weken in een bekertje kan ook als je ze op guerrilla gaat zetten......maar idd je moet het liefst de pen wortel meteen onafgebroken naar onderen laten gaan.....maar je bloeit af in potten....dus dat water zoeken van de pen wortel komt wel goed...

kweet niet wat jou buien radar zegt.....maar tis hier nu 650 watt/m2.:sun::drool-smiley:.:D..........hoeveel geeft je lamp?

2 hours ago, DeVos said:

kweet niet wat jou buien radar zegt.....maar tis hier nu 650 watt/m2.:sun::drool-smiley:.:D..........hoeveel geeft je lamp?

Hier nog meer, maar zoals ik zei, zet m binnen omdat volgende ook binnen gaat, hoop dat als ik bv nu de lamp te dichtbij of veraf heb ik daar alvast van kan leren voor de volgende kweek.

Als ik nu buiten ga weet ik niet of 75cm ongeveer goed is of slecht is. Dus wil nu uitproberen.. vandaar 😇

On 11-9-2020 at 19:12, @Rogz said:

Edit: hier nog een foto van hoe het lichtspectrum naar buiten de tent reflecteert;

Het is beduidend meer dan een rood blauwe lamp

Je hoeft mij over die Chinese leds echt niets te proberen uit te leggen wat betreft kleurspectrum. Ik vraag me alleen af met hoeveel rendement de driver in de lamp draait als die echt 240watt uit de muur trekt..

@Ritalin666, euh ja dat weet ik ook niet. Met rendement bedoel je hoeveel watt licht er daadwerkelijk uit komt toch? Sowieso draaien er 2 fans in die ook al wat pakken natuurlijk. Ben daar niet thuis in maar heb wel bepaalde dingen erover gelezen, dat de fabrikant bv bij 10 watt leds maar 5w gebruikt om zo de levensduur ed te verlengen oid. Bedoel je dat met de drivers? Dat wat de fabrikant heeft ingesteld van wat er nou daadwerkelijk aan watt in licht wordt opgewekt? 

Haha probeer je trouwens niks te vertellen over die lamp daarvoor weet ik er te weinig over, foto was meer bedoeld voor de nieuwsgierige bezoeker die zich het misschien afvraagt 😎✌️

ik snap ook niet dat mensen met auto's onder lampen gaan kweken:huh:.......foto soortjes zijn zoveel makkelijker te sturen...en hoeven maar 12/12....in de bloei...

en dan nu al er van uit gaan nog 1 keer met auto's aan de slag te gaan.....:huh:.....met een auto geef je de controle uit handen..

binnenkwekers zijn control freaks:D.......hydo binnen kwekers zijn super control freaks..:lol:

• Confused 1

:D..ja maar het toevallig hebben liggen van 4 zaadjes is toch geen halszaak:huh:....die zet je zo in de bush in 2021....evt in een potje zonder bodum....

met 4 zaadjes in foto heb je je tentje zowie zo snel vol....en heb je een leuke opbrengst.......in de resterende tijd dat je deze lokatie nog hebt,...

mja....ik wens je even goed een top oogst......

mijn opmerking was meer bedoelt voor beginnende kwekers....met een hobby tentje...

ik vraag me af waar al die kweekies met autos vandaan komen.....lijkt wel of iedere beginner verkeerd voorgelicht wordt ergens....:huh:...

jij doet 18/6 neem ik aan?

• Like 2

Snap ik, en bedankt voor de beste wensen,

Ik betaal inclusief en flink hoog ook dus wilde eigenlijk als de vegatieve fase begonnen is gewoon op 24/0 houden. Kost me geen cent meer en ben wel benieuwd naar hoe dat gaat.

Ik zou zelf ook best een fem foto willen doen dat is t niet. Voor mij voelt het inderdaad ook nog alsof ik een beetje aankloot met auto's. Ze zijn naar mijn mening wel makkelijk maar de opbrengst is tot nu toe niet echt om over naar huis te schrijven. 

autos zijn moeilijker......autos kunnen ook door je dak van je tent gaan....met 23/1 bijv....of zo klein blijven dat je je grondoppervlakte niet vol krijgt.......omdat ze automatisch in de bloei gaan....

maw er is niks te sturen....je moet maar afwachten wat ze doet.......en buiten is dat niet erg....daar gaat ze de grote ""hps"" lamp nooit raken......

en met 1 ben je 100% afhankelijk van 1.....

met 4 foto....kan je 1 slechte erbij hebben....en uit selecteren....en met 3 je grond oppervlak ook vol krijgen...

• Like 1

6 hours ago, DeVos said:

ik vraag me af waar al die kweekies met autos vandaan komen

Als je op growdiaries rondkijkt, lijkt auto's onder lampen wel de norm, buitenkweekjes zijn minder makkelijk te vinden. Het feit dat je amper iets kan doen met een auto zonder dat die stress krijgt, is voor mij ook wel een argument om die dingen enkel buiten te zetten (los van de niet zo fantastische opbrengst). RQS belooft ook een beetje tussen de lijnen door dat een binnenopbrengst hoger ligt dan een buitenplant, gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik bijvoorbeeld wel eens de gestelde 160 gram/plant willen halen :lol: , mijn scores waren beduidend lager ttz tussen de 10 en 30 gram/plant.

Dat "aankloten" is de beste leerschool, ik snap dat wel en ik vind het interessant om te volgen. Uit mijn buitenkweekjes heb ik toch ook al wat opgestoken zoals de fun van mainlinen en het nut van kippenkorrels en een luchtig medium. (on the side : nu dat medium een beetje goed zit, wil ik volgend jaar wel eens vergelijken met voeding, een auto met een vollere benzinetank gaat niet sneller rijden dus vraag ik me af of een bemeste plant dikkere toppen geeft. )

• Like 1

27 minutes ago, Bioman said:

gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik bijvoorbeeld wel eens de gestelde 160 gram/plant willen halen :lol: , mijn scores waren beduidend lager ttz tussen de 10 en 30 gram/plant

Nou ik ook. De quick ones die ik nu aan t drogen ben blijft misschien 15/20 gram van over en dat van 2 planten. Maar m'n eerste bubbels hadden wel 60 gram bij elkaar. 

Ben ook wel benieuwd wat die auto's binnen gaan doen. 

30 minutes ago, Bioman said:

Dat "aankloten" is de beste leerschool, ik snap dat wel en ik vind het interessant om te volgen. Uit mijn buitenkweekjes heb ik toch ook al wat opgestoken zoals de fun van mainlinen en het nut van kippenkorrels en een luchtig medium

Dat heb ik zelf ook wel, benoem het inderdaad als aankloten maar eigenlijk is het gewoon "proberen en leren". Heb bij de eerste 2 kweekjes supermarkt potgrond gebruikt. Bij het eruit halen van de planten zag ik wel gezonde wortels maar het wortelsysteem zag er niet uit. Ook was de aarde nog nat aan de onderkant na 4 dagen, duidelijk mag zijn dat ik ze veelste veel water heb gegeven dus. Daarnaast had ik trouwens te kleine gaatjes in de bodem waardoor er amper zuurstof bij kwam 😓.

Ben wel benieuwd of een luchtig medium zoals Royalmix andere resultaten laat zien aan het wortelsysteem.

Durf het deze kweek ook voor het eerst aan om LST te gaan doen, dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Er zijn eigenlijk teveel verschillen tussen de quick ones buiten en binnen om de dingen goed met elkaar te vergelijken. Kijk wel naar de opbrengst aan het einde 😬 en probeer tot die tijd een overzichtelijk (📸foto-)verslag bij te houden 

Dag 4 (temp 29c max - 24c min, rv65%)

Afgelopen dag was t best warm. De temperatuur in de tent is tot 28,7 geklommen op z'n hoogtepunt. Heb ramen op het zuiden in de kamer waar de lucht vandaan komt. Vandaag blijven de gordijnen dicht zodat de kamer (hopelijk) minder warm wordt.

2105962462_IMG_20200915_0755443782.thumb.jpg.9457594ed116eca3e3c6f05e8b4f0e89.jpg

Luchtvochtigheid daalt nog steeds en hoop ik straks tussen de 40/60 te kunnen houden.  

Op dit moment staat er nog 1 bord met water in de tent, dit waren er 2 toen ik begon om de rv% wat hoog te houden.

1515364197_IMG_20200915_0759128733.thumb.jpg.94853616734da43fc37e3e9c1ce8395a.jpg

Ook de tweede zaailing heeft dr zaadje afgeworpen, de blaadjes staan alleen een beetje raar. Is heel normaal en doe ik niks aan. 

351476576_IMG_20200915_0755003643.thumb.jpg.c0a5bc91a0696a8f269cbff7376ed371.jpg

De lamp is vandaag naar 65cm gegaan, vanuit filmpjes en fora zie ik dat ze daar ook vaak lager hangen dan aanbevolen door de fabrikant, dit word dus ook gewoon even proberen en leren. 😎✌️

7 hours ago, @Rogz said:

Ze zijn naar mijn mening wel makkelijk maar de opbrengst is tot nu toe niet echt om over naar huis te schrijven. 

Natuurlijk zijn ze makkelijk, je hoeft er praktisch niks aan te doen..

Ik weet wel dat ik meerdere mensen die autos binnen hadden heb aangeraden er mee te stoppen en fotoplanten te nemen, en die mij daar eeuwig dankbaar voor zijn.. 

Je kan met een auto je opbrengst ook niet echt sturen.

Met een fotoplant heb je alleen maar voordelen.

• Like 1

Dag 5 (26-30°c - Rv55%)

IMG_20200916_075426_705.thumb.jpg.5aebf72b1247ac50911a4d877c970ac9.jpg

De eerste fan-blaadjes zijn de lobblaadjes ondertussen voorbij gegroeid. Alles ziet er goed uit.

1739685868_IMG_20200916_0735416852.thumb.jpg.f169784424090f4e37a497ed5e37ae22.jpg

Strek is er uit. 65cm is dus tot zover een prima hoogte om mee te beginnen met deze lamp.

IMG_20200916_081244_795.thumb.jpg.fa8ff537ad93d9e63c35f417610a3b03.jpg

Gisteren 2 zaadjes gevonden tussen m'n topjes bubbels en quick one. Geen idee uit welke ze komen maar 1 is ontkiemd dus die gaat ook er bij in. Als de andere ook ontkiemd mag ze ook erbij.

Dag 7 (23-26°c RV47%)

1013637444_IMG_20200918_1036249432.thumb.jpg.90a0937c6eb7c2ca23e1ea75cfaf883a.jpg

Gaat nog heel goed hier, weer wat gegroeid.

1105378906_IMG_20200918_1036333272.thumb.jpg.83ef69fd65a4cee08c5c66325e943843.jpg

Kneusje gaat ook goed.

959483762_IMG_20200918_1037220032.thumb.jpg.41660a359e320f2c1a5b0e1b290392f0.jpg

Onbekende zaadje is ook uitgekomen, ben benieuwd!

😎✌️💚

• Like 1