• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sunshine

Beste led lamp voor zaailingen?

Recommended Posts

Hallo beste kwekers

ik zoek een geschikte lamp om een tray zaailingen mee op te kweken , het liefst een krachtige led lamp zodat de zaailingen sterk en gedrongen blijven en niet gaan strekken. 

iemand suggesties voor een leuke lamp? 

greets

ik gebruik een 7watt neon tcl.

die kun je er op 2cm boven hangen  werkt perfect.

ik groei zeker 10 weken voor omdat ik met 1 plant kweek.

image.thumb.png.5ac5a0eaf979e22cff33cca30dbadf67.png

• Thanks 1

Welke van Rubol zou goud zijn om strek tegen te gaan en sterke zaailingen op te trekken?  zoveel keus daar.. en ik heb er weinig verstand van

tnx!

On 17-9-2020 at 21:46, snoop said:

ik gebruik een 7watt neon tcl.

die kun je er op 2cm boven hangen  werkt perfect.

ik groei zeker 10 weken voor omdat ik met 1 plant kweek.

image.thumb.png.5ac5a0eaf979e22cff33cca30dbadf67.png

is 7 of 14 Watt niet veeel te weinig om een tray zaailingen sterk en gedrongen op te kweken?

• Thanks 1

1 hour ago, Sunshine said:

is 7 of 14 Watt niet veeel te weinig om een tray zaailingen sterk en gedrongen op te kweken?

sorry 75watt  :)

• Like 1

Voor een zaailing is juiste kleurspectrum belangrijker dan vermogen. Een simpel setje TL verlichting of Tneon als je niet zelf wil knutselen, is al meer dan voldoende. LED gaat je hier echt niet heel veel meer brengen. Indien Tneon zou ik niet de buizen van dit merk nemen, zoek even op Osram PLL en je hebt betere voor minder geld. 

• Like 1

2 hours ago, L3dnov said:

Voor een zaailing is juiste kleurspectrum belangrijker dan vermogen. Een simpel setje TL verlichting of Tneon als je niet zelf wil knutselen, is al meer dan voldoende. LED gaat je hier echt niet heel veel meer brengen. Indien Tneon zou ik niet de buizen van dit merk nemen, zoek even op Osram PLL en je hebt betere voor minder geld. 

kweet niks van led....maar weet wel dat sommige stekkeboeren.....gedraaid hebben met een combi van led en hpi....en dat deden ze om minder warmte te hebben....

de eerste led lampen waren eigenlijk alleen geschikt voor groei....

@L3dnov.....hoe zou jij een 120x120 tent...voorgroeien met trays zaailingen.....als je geen hpi zou gebruiken...?

en...als je wel hpi zou gebruiken....zou je dan gaan voor 400 watt hpi of 600 watt hpi?

7 hours ago, L3dnov said:

bedoel je deze:) 

https://weltechniek.nl/product/mammoth-t-neon-75w-armatuur/?gclid=CjwKCAjw-5v7BRAmEiwAJ3DpuNEv3JZUYQhysiFks8GZ07I1SlJIYcRcinYBgzzADt7D4Yp1NWUPiBoCrC8QAvD_BwE

@Sunshine dat is inderdaad het welbekende Tneon armatuur. Is een prima ding, alleen dus niet de buizen van Tneon bestellen. 

hier bijvoorbeeld: https://www.firstlight.nl/lampen/pl-en-dulux-lampen/philips-pl-l-en-osram-dulux-l/?artsort=nunitprice&Kleur temperatuur=6500K&filtered=true&Vermogen=55W&alstart=0

@DeVos met 120*120 zou ik voor een TL set up gaan, Kan je er dicht genoeg ophangen en is meer dan zat voor de eerste dagen. De eerste dagen moet vooral gebruikt worden om de wortel groei te stimuleren. En dan helpt een koelere lichttemperatuur (blauwer licht dus) beter bij dan er flink vermogen boven te hangen. Ik zou sowieso niet HPI en daar analoog aan HPS gebruiken, ouderwetse techniek. LED is vergevorderd en dus hoogste tijd om je daar in te verdiepen ;) overigens zou ik sowieso al niet 120*120 gebruiken, een paar stelling kasten van de gamma is al prima in orde, TL onder planken, propagator op de planken en gaan...

On 9/20/2020 at 12:36 PM, L3dnov said:

ik heb deze er in hangen. 

https://www.groenwinkelnederland.nl/secret-jardin-tneon-tcl-36w-6500k

On 21-9-2020 at 09:13, L3dnov said:

@DeVos met 120*120 zou ik voor een TL set up gaan, Kan je er dicht genoeg ophangen en is meer dan zat voor de eerste dagen. 

@L3dnovoke...boven die 120x120...kan ik 4 van die systeem plafond tl bakken hangen.....die zijn 60x60 cm....en er zitten in 4x 18 watt van de goede tl kleur....

dus 4x72 is   288 watt op 120x120.......een beetje aan de lagen kant toch?...

is 600 watt hpi overkill bij zaailingen? op 120x120?......

ja led zal best beter zijn....maar voor 1x per jaar wat zaailingen voor buiten ontkiemen en een weekje groeien......beetje duur....in de groei kleurtjes..

aan de andere kant....ik zweer nog steeds bij buiten voorgegroeide zaailingen dat zijn de sterkste planten....en die zijn meteen gehard aan uv licht...., maar met autos kan je mss een paar weken eerder beginnen binnen...

@DeVosje zegt het zelf al, LED is vrij duur voor alleen maar zaailingen ontkiemen, en heel veel meer brengt het echt niet. En van die 288 watt verlies je ook nog eens een boel door de werking van TL. En nog steeds is het meer dan zat, zeker voor de eerste week. 

On 21-9-2020 at 13:01, Tune said:

Voor zaailingen idd een lamp gebruiken van 6500K.

Minstens, hoe koeler hoe beter. site die linkte had niet koeler dan 6500 in de PLL sectie, helaas. 

On 21-9-2020 at 18:15, snoop said:

Das hetzelfde als de mammoth. hiervoor geld ook, beter die ik linkte, is ook in 36 watt variant. Goedkoper en beter ;) heb zelf ook de 2*36 watt armatuur versie. werkt meer dan prima.

• Like 1

8 hours ago, L3dnov said:

@DeVosje zegt het zelf al, LED is vrij duur voor alleen maar zaailingen ontkiemen, en heel veel meer brengt het echt niet. En van die 288 watt verlies je ook nog eens een boel door de werking van TL. En nog steeds is het meer dan zat, zeker voor de eerste week. 

Minstens, hoe koeler hoe beter. site die linkte had niet koeler dan 6500 in de PLL sectie, helaas. 

Das hetzelfde als de mammoth. hiervoor geld ook, beter die ik linkte, is ook in 36 watt variant. Goedkoper en beter ;) heb zelf ook de 2*36 watt armatuur versie. werkt meer dan prima.

sorry ik heb ook de 2x 36watt  mammoth..... ik zal er dan maar eens andere lampen in hangen ;)

• Like 1