• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Wudupp

3 - vingerige bladeren krullen naar beneden

Recommended Posts

Hallo

Ik heb een autoflower Northern Light vensterbank kweek aan de gang. De 3 - vingerige bladeren hangen opeens wat gekruld en wat naar beneden. De enkelvingerige bladeren staan nog recht. Ik dacht dat het door overbewatering kwam en ben dus gestopt met water gegen en de aarde goed laten uitdrogen, maar het wordt gelijk toch erger. De blaadjes zien er van kleur wel nog goed uit denk ik? Komt dit misschien door de temperatuur ( is overdag 25° ofzo en 's nachts 18° ofzo. Het is buiten soms 10° staat aan het raam, misschien door de koude lucht?) of door iets anders? Hopelijk kunnen jullie helpen! 

Ik zou allereerst wat water geven ^_^

Dat gaat ze al zeker prettig vinden.

Je zegt het eigenlijk zelf al: laten uitdrogen en het werd gelijk erger ;)

Ik hou men plantjes zeker in de groeifase eigenlijk altijd rond de 23°C.

Ietsje meer of minder kan geen kwaad, maar zou wel ongeveer gelijk moeten blijven tijdens dag of nacht.

Van 25° naar 18° Is toch wel een groot verschil.

Maar als je geen andere keuze hebt moet het wel zo natuurlijk.

Het plantje zal er niet van sterven.

De kleur op de foto is wat aan de licht groene kant.

Maar dit kan zekers liggen aan dat ie geen water krijgt.

Dus zou daar eerst al eens mee beginnen.

Heb je wat meer info over de grond en pot die je gebruikt?

Hoeveel water/dag geef je, enz..

Grtz 

Eagle

Ik denk niet dat ze te weinig water heeft, want de aarde is wel nog wat vochtig. Ik heb het niet volledig laten uitdrogen, de toplaag wel, maar de blaadjes stonden al naar beneden gekruld toen de aarde nog goed vochtig was, dus volgens mij heeft ze geen extra water nodig. Ik gebruik de terra aarde van cellmax. Ik geef maar een beetje water om de 2 dagen ongeveer. Het is te zien of de aarde nog vochtig voelt of niet. De pot is redelijk klein ik denk 6 - 7 liter. 

Dit is een foto van vandaag. Het wordt volgens mij stilaan beter, dus ik denk dat ik nu gewoon wat moet afwachten en geen water geven en dan wel zien?

119917217_246688683354669_7821457761094271128_n.jpg

Tensiometers zijn hier ook handig voor om te bepalen of ze te droog of te nat staan.

Gebruik ze zelf nu een jaar en half, en ben er zeer tevreden mee.

Ik zou vooral doen wat je zelf denkt dat het best is ;)

Jij kent de situatie daar beter dan wie ook :D

En als je het fout hebt, onthoud je dat voor de volgende keer.

Ik hou steeds een logboekje van men kweekjes bij waarin ik ook mijn fouten noteer.

Zo word het steeds makkelijker.

Gaat ze nog onder een lamp terecht komen? Of ga je ze aan het raam laten staan?

Grtz

Ja dat weet ik, ga die een keer aanschaffen samen met een tentje in de winter denk ik. Ja ik zie wel komt wel goed. Ik ga ze als het kan aan het raam laten staan. 

Vinger in de aarde steken of een sate prikker.

Met vinger voel je gelijk of aarde droog of nat is.

Sateprikker even laten zitten en dan checken of die nat is.

Ja dat heb ik gedaan. De toplaag is volledig droog en hoe dieper ik ga hoe vochtiger het wordt, maar het is niet echt nat. Toch blijven de bladeren redelijk slap, maar alleen de 3 - vingerige. Hoe zou dit komen?