• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Tat2peet

DWC 125W CFL op 40x40

Recommended Posts

Hey mede-growers,

Gewoon even een grapje om tussen kerst en oudennieuw een lekker rokertje te hebben.

Ik had nog een mini-tentje staan, een hydroshoot van 40x40, serieus mini dus.

Hier heb ik een 125W CFL bloeilamp ingehangen, hieronder 6 kleine potjes met kleikorrels en een 20 liter plastic kratje

Luchtpompje er in, snufje CO2. Voeding van Hesi.

Omdat ik zelf wat met zaden rommel heb ik gelukkig wel wat keuze.

Nu staan voor te groeien (weekje maar):

1 maal SSH x LR2 x Santa Maria (moeder was met colloidaal zilver bewerkt dus fem)

1 maal Cannadential x Zkittelz (dito)

1 maal Cannadential x Tire Fire (dito)

1 maal NLX x Super Skunk (regulier, nog niet gesexed)

1 maal Gelato x G13 (dito)

1 maal Jesus OG x WW (dito 

Keuze voor deze soorten is bloeitijd gelijk aan elkaar, allemaal liefhebbers van een pH van 5.8 en een EC van 1.9 tot 2.2 en allemaal 1 centrale cola (hoewel de SSH nog veel pheno's kent).

Groot McGyver gehalte, lekker weer eens ouderwets knutselen.

Groet, Tat

• Like 1
  • Thanks 1

Een mini kweekje...woehoew.

Succes kerel.

De NLX van welke breeder?

@fsmidt ja, blijft 1 van mijn favorieten. Supersterk en uitermate smaakvol. Smaak is vooral LA Confedential.

@Tune, ik zal jullie ook eens meenemen door de moederruimte en vaderruimte maar laten we klein beginnen! De NLX is van eigen hand, Sensi leverde de Northern Lights en deze heb ik ingekruist met een WW van Sumo omdat deze wat korter blijft.

• Like 1
  • Thanks 1

@fsmidt, yep. De bedoeling is om die extra punch er aan te geven. Dit is de 2e ronde dat ik haar kweek, de vorige proefronde gaf stevige wiet en liet de wereld om je heen een stuk langzamer draaien. Een echte pijnstiller!

1 hour ago, Tat2peet said:

Een echte pijnstiller!

aii, heb je het nodig? je nickname geeft aan dat je tatoo`s maakt, pijn zal je vast beïnvloeden.

Thanx @fsmidt, Cannadential is voor mij de beste moeder die ik gebruik.

Na de SAGE heb ik nooit zo'n opbrenger gezien als deze. Hoop dat deze dochters dezelfde eigenschappen hebben.

Ik ben in 2013 gediagnosticeerd met COPD, daarom laat ik tabak volledig links leggen. Ik rook op een moeilijke dag de shisha, door het water diep te koelen met ijs en de wiet er puur over te roken heb ik er veel plezier van en geen bijwerkingen. Het nadeel is dat je snel een 10 gram weg rookt....dan is de shop natuurlijk onbetaalbaar.

Ik doneer wat aan een aantal kennissen die door medische klachten er veel aan hebben. 

Het kleintje is de Jesus OG x WW, mocht deze niet wat sneller groeien heb ik nog wel een ander achter de hand. Ze is ook 48 later ontkiemt dan de anderen.

Op 1 slang staat een luchtpompen, op de andere staat een CO2 cilinder zachtjes mee te pruttelen.

IMG_1367.jpg wordt weergegeven

6 verschillende ouders, dus 6 verschillende groeivormen. Rechtsonder is een vader in spe waarschijnlijk (de NLX x Super Skunk).

Is het een zaadkweek dan?

Ik volg dit topic overigens, heb je meer info over dat hydrosysteem? Is dat een beetje te doen of ben je de hele dag aan het meten en regelen?

On 26-9-2020 at 13:15, Tat2peet said:

Hey mede-growers,

Gewoon even een grapje om tussen kerst en oudennieuw een lekker rokertje te hebben.

Groet, Tat

3 hours ago, kritischemassa said:

Is het een zaadkweek dan?

Ik volg dit topic overigens, heb je meer info over dat hydrosysteem? Is dat een beetje te doen of ben je de hele dag aan het meten en regelen?

Ja, dit is een zaadkweek. Hydrosysteem is gewoon zelfbouw, het is allemaal niet zo spannend als men denkt hoor. Ik meet om de dag en vul dan het water en de voeding bij naar de waardes die ik nodig heb. Een licht bufferende voeding is wel ideaal, Hesi is goed maar kan beter.

18 hours ago, Tat2peet said:

Ja, dit is een zaadkweek.

sorry  @kritischemassa ,

ik weer met mijn overhaaste conclusies.

• Like 1

11 minutes ago, fsmidt said:

sorry  @kritischemassa ,

ik weer met mijn overhaaste conclusies.

Och zoals ik al in een ander topic vermeldde, ik beschik over de bijzondere gave om met mijn neus te kunnen kijken, dus je had het net zo goed bij het rechte eind kunnen hebben :P

• Thanks 1

Een weekje groei verder, vandaag mogen ze in de bloei. De dames zijn een dikke 2 vuisten hoog en zullen in de bloei nog wel verdubbelen.

Hoop op een goeie 60-70cm anders wordt het wel krap.

Ik hou de onderkant van de planten vrij van blad, daar komt toch weinig licht en die fluf hoeft van mij niet zo.

De verdachte "man" is gehalveerd door me, eens kijken hoe deze zich ontwikkeld.

De wortels vormen al aardige kluiten. Vanaf deze week krijgen ze half bloei en half groei, vanaf volgende week alleen nog bloei.

125W CFL, doel is 300 gram droog op 40x40 (0,16m2) wat inhoudt dat de target dus ligt op 1875 gram/m2. Dit systeem werkt op grotere vlakken iets beter, maar vraagt wel aandacht en geduld. Ik weet het, 300 gram is maar 50 gram per plantje en dat lijkt niet veel.

IMG_1528.jpg

IMG_1531.jpg

IMG_1529.jpg

• Like 2

Die CFL heb ik ook nog liggen.

125w  2700K  en 125w 6500K.

Maareh 300gram op 125 W CFL dan leg je de lat wel hoog.

1 hour ago, fsmidt said:

Die CFL heb ik ook nog liggen.

125w  2700K  en 125w 6500K.

Maareh 300gram op 125 W CFL dan leg je de lat wel hoog.

Heb eerder al eens 278 gram gehaald, en was toen niet vol tevreden. Ik zie nu al wat scheefgroei ontstaan, maar ik weet dat dit wel goed komt!!! Ik heb ze laten groeien, en nu laten bloeien onder de bloeiversie van de CFL. Omdat dit tentje zo miniscuul is profiteer je enorm van het licht en de warmte, er is simpelweg maar 1 plek waar alles naar rtoe kan en dat is naar de planten. Door de CO2 (staat nu op 1050ppm) kunnen ze de warmte makkelijk aan.