• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Tat2peet

DWC 125W CFL op 40x40

Recommended Posts

15 hours ago, Tat2peet said:

Edit 2....wat jij rookt is sterker dan wat ik rook geloof ik :waterpijp:

Je mag altijd wat ruilen hoor, geen probleem, maar ik weet niet wat de forumregels hierover zeggen natuurlijk!

Uit onze regels:

Ook is het niet toegestaan zaden weg te geven boven de hoeveelheden 5 stuks ivm de growshop wet van 1 maart.

Dus hier op het forum mag enkel 5 zaden weg gegeven worden.

Wat jullie buiten het forum om doen  B)

• Haha 1

De 3 resterende dames drinken nu zo'n 2 liter water per dag weg, zo'n mini hydro systeempje is op dit moment best wel wat werk eigenlijk.

On 23-10-2020 at 22:21, Tat2peet said:

De 3 resterende dames drinken nu zo'n 2 liter water per dag weg, zo'n mini hydro systeempje is op dit moment best wel wat werk eigenlijk.

Laat ze zien, die dikke dames... 

:D 

en ook wat meer over je hydrosysteem... aub. Mijn ambitie is toch wel dat ik in de loop van de tijd wil kijken naar zoiets. DWC lijkt me het eenvoudigste.

EC staat op 2.0, pH tussen de 5.8 en de 6.0. Zoals ik al zei gaat er 2 liter water dag doorheen.

Omdat er nu maar drie staan ipv 6 ben ik de takken wat gaan sturen, beetje supercroppen dus. Ik geloof dat het wel dicht groeit zo.

Let op, het is en blijft maar een tentje van 40x40 en is meer bedoelt voor bv een moeder. Tussen de internodes zie je ze al wat dichter groeien.

Wat wil je over het dwc-tje weten @kritischemassa? Het is een kratje met gaten in het deksel, hierin zitten de potjes die best klein mogen zijn....de wortels groeien namelijk in het medium (water dus) ipv in de pot. Om zuurstof bij de wortels te krijgen moet je een luchtpompje met steen in het water hangen, en dat is min of meer alles, oja de temperatuur moet wel contstant zijn voor de wortels.

Edit : Ik start nu wel met het weghalen van blad her en der. Dit om te zorgen dat het licht ook de lagere topjes gaat bereiken.

IMG_1806.jpg

IMG_1805.jpg

IMG_1804.jpg

IMG_1801.jpg

22 minutes ago, kritischemassa said:

hou je temp van het water constant door te koelen of het juist op een bepaalde temp te houden zoals een aquarium?

Kleine aquariumverwarming er in, niks high-tecs

• Like 1
  • Thanks 1

1 hour ago, Tat2peet said:

Kleine aquariumverwarming er in, niks high-tecs

En hoe warm? Je hebt zeg maar 1 reservoir, daarin hang je een bruissteen, met een, ik heb begrepen, ondoorzichtig slangetje tegen algen-aangroei en een simpel luchtpompje. Heb jij een stijgbuis gemonteerd om het waterniveau te controleren? En zo ja, hoe?

Ik zat te denken aan zo'n grote witte emmer met deksel waar je ook wel hele grote hoeveelheden saus in koopt. Ik heb die sowieso liggen, volledig steriel. Zijn volgens mij 10 liter. En dan een gat in het deksel ter grootte van de kraag van een net-potje. In het deksel wil ik dan ook de doorvoer van de slang en het snoer van de aquarium verwarmer.

Moet je dan ook een opvoerpompje hebben? Om de kleikorrels vochtig te houden? 

Hoe ververs je? Door gelijktijdig aan te vullen tijdens en afvoeren? Zoals je een aquarium doet als je echt een pro bent, of gewoon bam emmer leeg, paar minuten vullen en die wortels weer een beetje soppen?

Dat wordt toch 1 klunsbende als ik het allemaal zo voorstel

Geloof niet dat ze er last van hebben, je zou er iets van een beschermbuis omheen kunnen maken maar goed....zo werkt het ook

• Thanks 1

17 hours ago, kritischemassa said:

En hoe warm? Je hebt zeg maar 1 reservoir, daarin hang je een bruissteen, met een, ik heb begrepen, ondoorzichtig slangetje tegen algen-aangroei en een simpel luchtpompje. Heb jij een stijgbuis gemonteerd om het waterniveau te controleren? En zo ja, hoe?

Ik zat te denken aan zo'n grote witte emmer met deksel waar je ook wel hele grote hoeveelheden saus in koopt. Ik heb die sowieso liggen, volledig steriel. Zijn volgens mij 10 liter. En dan een gat in het deksel ter grootte van de kraag van een net-potje. In het deksel wil ik dan ook de doorvoer van de slang en het snoer van de aquarium verwarmer.

Moet je dan ook een opvoerpompje hebben? Om de kleikorrels vochtig te houden? 

Hoe ververs je? Door gelijktijdig aan te vullen tijdens en afvoeren? Zoals je een aquarium doet als je echt een pro bent, of gewoon bam emmer leeg, paar minuten vullen en die wortels weer een beetje soppen?

Dat wordt toch 1 klunsbende als ik het allemaal zo voorstel

Water staat op 21 graden, ik heb gewoon een doorzichtig slangetje hoewel mensen anders adviseren.

Ik heb geen stijgbuis maar aan de zijkant een doorzichtige strip waar ik kan zie hoeveel water er nog instaat.

Zo'n emmer als werkt goed, je ziet ze in veel systemen terug komen.

Geen opvoerpompje, kleikorrels staan gewoon droog.

Eens per week ververs ik met een slang de bak leeg te hevelen en weer vol te pompen. Nogmaals, het is allemaal niet zo high-tech.

4 minutes ago, Tat2peet said:

Water staat op 21 graden, ik heb gewoon een doorzichtig slangetje hoewel mensen anders adviseren.

Ik heb geen stijgbuis maar aan de zijkant een doorzichtige strip waar ik kan zie hoeveel water er nog instaat.

Zo'n emmer als werkt goed, je ziet ze in veel systemen terug komen.

Geen opvoerpompje, kleikorrels staan gewoon droog.

Eens per week ververs ik met een slang de bak leeg te hevelen en weer vol te pompen. Nogmaals, het is allemaal niet zo high-tech.

Thx... binnenkort eens knutselen en proefdraaien zonder plant, tijd zat om lekken tegen te komen, te paniekeren en te wanhopen :D

Dan zo rond de oogst weet ik dan of ik het voorelkaar heb of dat ik maar voor de mingvaas scherven ga

3 minutes ago, fsmidt said:

Ooit een klein testje gedaan.

Die had ik nog niet eens gezien! Lijkt veel op dit systeempje, geinig!

• Thanks 1

1 maal SSH x LR2 x Santa Maria (moeder was met colloidaal zilver bewerkt dus fem)

1 maal Cannadential x Zkittelz (dito)

1 maal Cannadential x Tire Fire (dito)

Dit zijn de dames die er nog zijn. De SSH x LR2 x Santa Maria is de grootste groeier en snelste bloeier, daar zit uiteraard auto bloed in. De Cannadential x Zkittelz is de dikste, de Cannadential x Tire Fire ruikt lekker fel en moet boven de 30% THC worden.....

Het volgende rondje staat reeds onder de neon. Een paar verschillende kushsoortjes (Hindu, OG etc), Black Domina, Trainwreck  en Girl Scout Cookies. Deze mogen 5 weken onder de TL en dan door naar een tent (of kast). Dit is allemaal fem zaad, niet alles uit eigen kweek helaas.

IMG_1827.jpg

IMG_1826.jpg

IMG_1825.jpg

IMG_1824.jpg

IMG_1823.jpg

ik zie dat de cannadential ook wel buiten wordt gekweekt,heb je daar ervaring mee?

Mooie nieuwe soorten die je gaat testen.

Heb je een loods ofzo waar alles in staat?  :D

35 minutes ago, Tune said:

Kastje van 3 hectare, met benzinpompstation, kiosk en oprijlaan

En een elektrische step om van punt a naar b te rijden  :D

• Haha 1

1 hour ago, Tune said:

Was het maar zo'n feest! Nee joh, ik heb een garage waar wat tenten en kasten in staan. Daarnaast heb ik een legale locatie bij een glastuinder waar ik zaden maak voor medicinale doeleinden, liever had ik de hele kas....maar goed, een mens moet altijd kunnen blijven dromen. De tijd van jaren terug, het vorige forum, met grote hokken en vele lampen liggen ver achter me!

Leuk, dat je ook op een legale manie met je hobby kan bezig zijn.