• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Wudupp

blaadje per ongeluk verwijderd

Recommended Posts

Hallo

Ik zag wat wit op een blaadje van mijn northern light autoflower en probeerde dit er af te wrijven, maar scheurde toen het blaadje. Ik heb toen nog het resterende stuk blad er af getrokken en nu ziet het er zo uit. Wat doe ik nu best ? Alvast bedankt !

120263637_1634601786715864_5473199826156214850_n.jpg

hahaha en ja ik denk het ook, maar ze viel niet om ofzo. Het is een vensterbankkweek dus het kan daarom wel zijn, maar dit kan geen kwaad toch?

strekken is een natuurlijke reactie op licht tekort.....

ze denkt dus dat er een andere plant naast haar staat....en dus gaat ze groeien om het licht te pakken.....zou ze dat niet doen.....dan krijgt ze geen licht en zal dus dood gaan...

Geen probleem als de plant een blaadje verliest.

Zolang het maar zijn groeipunt heeft dan zal het verder gaan.

Ik weet niet of je ze nog moet verpotten?

Zo ja dan kan je ze altijd wat verder ingraven dan ondersteun je de steel weer wat meer.

Anders wat grond aanhopen moest de plant topzwaar worden.

Ga je die autoflower op de vensterbank laten staan?

Zaaide zelf op 17 juli mijn laatste autoflower en dat voelde al als living on the edge, maar dit is absolute perfectie :D

Ik volg dit topic vanaf nu, zou toch rond kerst een joint op moeten leveren :D

edit:

Oh, ik zat al in dit topic hahahahaha

• Like 2

@Tune neen ik ga ze niet meer verpotten en ze blijft op de vensterbank. Ik weet dat ik niet veel moet verwachten van een vensterbank kweek en ik ben ook te laat begonnen, maar mijn zaadjes kwamen met vertraging dus kon ik dan pas nog later beginnen. Ik wou persé nog planten dus ik dacht ik zie wel wat het geeft. 

Ik heb ook nog een vraag, dan hoef ik geen nieuwe topic te maken:mijn andere

plant is bijna klaar voor oogst, en ik weet niet waar ik het beste droog ik dacht een kledingkast aan de kapstokhanger met een vochtvreter erbij? Of hoe doe ik dit beter? Ik heb geen kweektent en afzuiging. 

Het is maar van een kleine autoflower, maar waar hang ik die dan best en het moet in de pikdonker hangen toch? Moet er een raam open of juist niet? Het is mijn eerste keer en wil niet dat het zou beschimmelen ofzo. 

Kan ik heel de plant gewoon ophangen (het is een plant met maar 1 tak met toppen) of knip ik beter de grote bladeren weg? Blijkbaar is de smaak beter als je die laat hangen? 

Je knipt gewoon alle grote bladeren weg, dus alle bladen met een steeltje. Daarna is het aan jou. Ik heb een topic over knippen, ieder heeft zijn eigen manier. 

Autoflowers knip ik altijd aan de plant, dus zo schoon als kan, alle bladeren zonder suikertjes en lelijke bladpunten eraf. Daarna hang ik mijn planten in een schuur. Toppen droog ik op een hor, die van een bovenlicht werkt prima.

Je moet gewoon zorgen dat het kamertemperatuur is, in het begin zijn die toppen zo nat, die verdampen wel. Na een weekje knip ik alle toppen los van de plant en leg ik ze op de hor om verder te drogen.

Je kan het ook gewoon aan de plant laten, na een week of twee zouden te takjes wel moeten breken, zo niet, dan nog wat langer.

De toppen moeten goed droog zijn, daarna stop je ze in een glazen pot (ik gebruik gewoon gewassen augurkenpotten enzo),  en bij voorkeur met een boveda pack van 62%. Anders moet je gedurende twee weken de pot dagelijks een tijd open zetten, echt wel een uur of langer.

Maar zorg dat alles eerst goed droog is! echt...

Pikdonker, ach... ik hang ze in het donker maar doe gerust het licht aan als ik er moet zijn. En die kast, ik zou het niet doen, niet zonder afzuiging, het liefst dan in een zo groot mogelijke ruimte. Gewoon in een kamer een optie?

edit:

een hele plant drogen kost overigens wel meer ruimte en tijd. Is wel beter voor de kwaliteit, denk ik. Maar als het klein moet, gewoon een roostertje fabriceren, het maakt niet uit en de toppen liggend drogen.

Maar als je het gewoon aan de plant laat dan wordt het toch overrijp? En ik ga het gewoon aan een touw ofzo hangen in een zolderkamer en dan later op een hor. 

Ah ik dacht dat je bedoelde het gewoon aan de plant laten zitten en laten uitdrogen ofzo zonder op te hangen hahaha, maar oké ik snap het

Hoeveel gram per pakje heb ik van die boveda 62% nodig? En moet ik die vervangen om de zoveel tijd? Moet de pot dan geen enkele keer meer open? 

Ik heb een lijst gevonden van hoeveelheden, maar als ik het goed begrijp geeft boveda juist vocht af? Dan gaat de wiet toch beschimmelen als die net gedroogd is en ik die dan cure

Boveda houd je wiet op een 62 % LV en neemt vocht op als het te hoog is en geeft vocht af

als het te laag is, dus is volkomen veilig voor je wiet. 😁

En is dat niet te hoog nadat ze net langs vanbuiten droog zijn, maar vanbinnen toch nog vochtig? Moet ik mijn wiet daar dan insteken met dat zakje en niet meer opendoen voor 2 weken of langer? 

1 hour ago, Wudupp said:

En is dat niet te hoog nadat ze net langs vanbuiten droog zijn, maar vanbinnen toch nog vochtig? Moet ik mijn wiet daar dan insteken met dat zakje en niet meer opendoen voor 2 weken of langer? 

Nee pas als de toppen droog zijn en de takjes knakken

12 hours ago, Wudupp said:

Als je wiet droog is en je gaat het in potten doen doe ik er altijd een klein LV metertje in om het vochtgehalte in de gaten te houden, je kunt dan als het te veel oploopt de pot even open zetten om de wiet te laten boeren zoals ze dat noemen, als je dat regelmatig doet zal de LV op een gegeven ogenblik stabiliseren en dan kun je de pot dicht laten.