• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
kritischemassa

KritischeMassa zoekt advies

Recommended Posts

Al wie dat zegt dat G-tools kwaliteit Is stond vanachter in de rij toen ze het verstand uitdeelden.

Zo'n kleerkast lichtdicht maken ?

Je kit ze compleet af langs binnen, zaagt een mdf plaat die net in de kast past.

In die plaat zaag je een grote rechthoek uit zodat je eigenlijk een kader uit 1 stuk bekomt, persoonlijk zou ik hem ergens tss de 5 a 10cm breed maken.

Ja je verkwist hout en je kan dit uit afzonderlijke stukken maken met deuvels en dergelijke maar dat is niet voor iedereen weggelegd vandaar deze oplossing.

Die kader maak je dan vast door hoeken/schroeven afhangende hoe proper je het wil afwerken.

Lik verf/folie en dan van die tochtbanden op die kader kleven, zelf zou ik er 2 of 3 doen zodat licht of lucht geen kans krijgt. 

• Like 1

4 hours ago, @Rogz said:

Van die luchtige rubberen strips erop kitten die ook in autoportieren zitten. Zet er een afsluitmechanisme op die de deur strak tegen de kast houdt of gewoon een slotje die ervoor zorgt dat de deur strak tegen de kast wordt gehouden...

als je afzuiger sterk genoeg is trekt die de deuren wel in de rubbers.

• Like 1

Nou ja goed. Ik heb alle voors en tegens overwogen. en ben het meer dan eens met jullie dat die kast achterlijk duur is. Maar ok. Ik ga er nog 1 nachtje over slapen, maar dit is de uiteindelijke lijst, die ik morgen, na mijn werk wil gaan bestellen.

Mijn vrouw was het niet eens met de verwarming en wilde persé de kasverwarming. Waar ik zelf ook een beter gevoel bij heb. Ik weet dat het veel geld is, maar ik wil ook klaar zijn, zeker twee oogsten. Dan van de zomer ga ik wel herconfigureren en bedenken hoe het nog beter kan.

Dit is mijn lijst

Kweekkast Sanlight Q3W Bonanza LED € 884,99 1 € 884,99
Meter stroomkosten € 23,95 1 € 23,95
Aktiefkooldoek voor inlaat (ik rook) € 19,95 1 € 19,95
Tube heaters, Eco Heat. Kas verwarming 45W € 34,95 2 € 69,90
Biogreen Thermo 2 Digitale thermostaat € 62,50 1 € 62,50
RAM Monkey fan 18cm - 20W € 22,95 1 € 22,95
Garland Standard (56cm x 40cm x 4cm) € 5,95 1 € 5,95
Totaal     € 1.090,19

Kast plus lamp, filter en de bende
Elektriciteitsmeter, want ik meet graag...
Aktiefkooldoek, wil ik tegen de hele achterkant plakken, afgezien van de uitlaat he
2 x 45 Watt tube heating, speciaal voor kassen en dus hartstikke veilig
Thermostaat voor de twee tubes
Een clipfan

Een lekbak met aan iedere kant 10 cm ruimte voor de tube heaters, slim he

Afgezien van de kast zelf, want ok, ik laat me oplichten... prima, zelfbouw gaat me niet veel minder geld kosten heb ik berekend. 

Dus ik heb er vrede mee.

Maar, zijn er onderdelen die anders kunnen of moeten?

lol.....poeder:lol:...je kan je hele electra vernieuwen als die af gaat.......neem een auto/co2 blusser...:rolleyes:

wat wil je blussen?...en waar wil je hem hangen?.....blussers werden vroeger boven een vsa gehangen...( voorschakel apparaat)

vraag me af hoeveel herrie die kast maakt.......in decibel...?.....ik hou van muis stil....dus altijd overkill...

8 hours ago, DeVos said:

lol.....poeder:lol:...je kan je hele electra vernieuwen als die af gaat.......neem een auto/co2 blusser...:rolleyes:

wat wil je blussen?...en waar wil je hem hangen?.....blussers werden vroeger boven een vsa gehangen...( voorschakel apparaat)

vraag me af hoeveel herrie die kast maakt.......in decibel...?.....ik hou van muis stil....dus altijd overkill...

Maar, poeder is wel zo feestelijk, dit is de versie met glitters he. 

Maar je hebt gelijk,  ik zal even doorzoeken naar een nette met CO2. 

Jij vindt het overkill begrijp ik uit je "wat wil je blussen" :D

En stil is voor mij niet zo van belang, hij staat in een soort bijkeuken, naast de was,- en droogmachine. Maar ik wil als hij er is en eenmaal in bedrijf is best een verslagje schrijven. Ik kan zelfs vrij eenvoudig aan een dB(A) meter komen, geijkt en wel. Ben alleen zelf geen meetkundige wat geluid betreft...

snap niet dat gtools niet opgeeft hoeveel herrie hun apparaat maakt....in db....als de afzuiger op 100% draait......das heel normaal als je een apparaat koopt...

met over kill bedoel in een grotere afzuiger...bij voorkeur een slak afzuiger...en dan dimmen....dan wordt het muis stil....

overigens....je hebt geluid en trillingen.......daar zit een groot verschil tussen.....trillingen kunnen 2 huizen verder te horen/voelen zijn....van bv een warmte pomp....en bij je buren niet...

wat wil je blussen...waar ga je die auto co2 blusser ophangen?

10 minutes ago, DeVos said:

snap niet dat gtools niet opgeeft hoeveel herrie hun apparaat maakt....in db....als de afzuiger op 100% draait......das heel normaal als je een apparaat koopt...

met over kill bedoel in een grotere afzuiger...bij voorkeur een slak afzuiger...en dan dimmen....dan wordt het muis stil....

overigens....je hebt geluid en trillingen.......daar zit een groot verschil tussen.....trillingen kunnen 2 huizen verder te horen/voelen zijn....van bv een warmte pomp....en bij je buren niet...

Ik dacht bovenin de kast, zeg maar parallel aan het filter...

En ik heb zitten kijken naar die softboxes inderdaad, maar voor mij nu geen prioriteit. De kast komt in een ruimte te staan waar geluid maar ook geur eigenlijk geen rol speelt.

De ruimte grenst (maar kent geen doorgang naar) mijn garage en zit vast aan mijn huis, ik woon op een hoek, dus ik heb naast de schuur geen buur (wel een tweede garagebox), pas 15 meter verderop begint de eerste tuin weer. De tuin is circa 18x15 en de ingang van de schuur/bijkeuken zit zowat precies in het midden.

On 1-10-2020 at 18:19, Tat2peet said:

Ik zou de eerste nemen, heb goeie ervaringen met de kasten maar vind ze wel aan de prijs helaas. Ik zou hoog in de kast een keramische warmtelamp hangen, dan is je lucht ook wat droger.

Dit is een voorbeeld 

Groet, Tat

Die warmte lamp gebruik ik ook maar dan de 125w variant.

Heb daar dan ook een keramische houder bij.

Denk om plastic uit de buurt houden.

• Thanks 1

6 minutes ago, fsmidt said:

Die warmte lamp gebruik ik ook maar dan de 125w variant.

Heb daar dan ook een keramische houder bij.

Denk om plastic uit de buurt houden.

Maar als je verwarming zo hoog hangt, zuig je dan niet meteen al je warmte zo de kast weer uit?

9 hours ago, DeVos said:

blusser maar niet gedaan voorlopig...

Hangt al standaard een blusser (handbediening) in die ruimte en een co/brandmelder ook... dus ja

2 hours ago, kritischemassa said:

Maar als je verwarming zo hoog hangt, zuig je dan niet meteen al je warmte zo de kast weer uit?

Je hoeft hem niet beslist bovenin te hangen.

Warme lucht stijgt.

Ik heb er dan ook een pc fannetje er achter hangen om de warmte door het kastje te blazen.

Maar goed ik zie dat je een verwarmingsdraad heb besteld is die goed genoeg voor een 60x60?

Edit: ik zie dat je er 2 besteld hebt.

Edited by fsmidt
Niet goed gekeken

24 minutes ago, fsmidt said:

Je hoeft hem niet beslist bovenin te hangen.

Warme lucht stijgt.

Ik heb er dan ook een pc fannetje er achter hangen om de warmte door het kastje te blazen.

Maar goed ik zie dat je een verwarmingsdraad heb besteld isdie goed genoeg voor een 60x60?

Ik hoop het, het zijn twee 45 watt verwarmingstubes, 

Deze:

94ZyGX8.png

Ik wilde eerst die fan-blower die ze op CNNBS aanraden, maar mijn vrouw vond dat maar een mal kitscherig plastic ding, en dat vond ik eigenlijk ook. Dus toen wilde ik een mini olieradiator, want ik redeneerde, als die olie warmte blijft afgeven... dit dat

Maar mijn vrouw komt uit een boerendorp en kende kasverwarming dus die kwam hiermee, geregeld door een bijpassende thermostaat, en geef toe, het zie er toch machtig professioneel uit, als jullie niet  beter wisten lijkt het net of ik precies weet waar ik mee bezig ben, toch? :D

edit:

Nog een vraag, ik zie soms van die LED brillen die je ogen beschermen, is dat slim of is dat onzin?

ik zie alleen dat ik Plagron Terra Bloom heb besteld in plaats van Alga Bloom

haha

ik ben zo'n dombo...

en de eerste die 'treffende diagnose' zegt, heeft nog een punt ook

Ha, plagron is netjes uit de bestelling gehaald, dus ik moet nog voeding shoppen.

Ik kweek op aarde van Plagron en voed meestal ook met Plagron (Alga grow en bloom). Nu zie ik wel eens van die LED voeding... maar dat lijkt me onzin... toch?

Het moet biologisch zijn, iemand tips? Oh, BioBizz fish kan ik qua geur niet aan, dat heb ik gehad, maar ik heb weken geen vis meer gelust...

2 hours ago, kritischemassa said:

Nog een vraag, ik zie soms van die LED brillen die je ogen beschermen, is dat slim of is dat onzin?

Ik heb m bij alleen nodig als ik zo laag met m'n hoofd kom dat ik onder de lamp zit met m'n ogen. Moet wel zeggen dat ik sowieso vaak gewoon m'n zonnebril op zet, geeft een rustiger zicht.

1 hour ago, kritischemassa said:

Nu zie ik wel eens van die LED voeding... maar dat lijkt me onzin... toch?

Lijkt me ook een verkooppraatje.

1 hour ago, kritischemassa said:

dus ik moet nog voeding shoppen.

PH EC meters al in huis?

Waarom deze keer dan ook niet voor alga grow en bloom gaan?

• Like 1

12 minutes ago, @Rogz said:

Ik heb m bij alleen nodig als ik zo laag met m'n hoofd kom dat ik onder de lamp zit met m'n ogen. Moet wel zeggen dat ik sowieso vaak gewoon m'n zonnebril op zet, geeft een rustiger zicht.

Lijkt me ook een verkooppraatje.

PH EC meters al in huis?

Waarom deze keer dan ook niet voor alga grow en bloom gaan?

pH en Ec.. nee dat meet ik buiten nooit, ook een reden dat ik voor biologische voeding ga. Ik heb nog een halve fles bloom staan, dus ik moet een eind komen. Als ik echt pH Ec ga meten ga ik meteen over op hydroponics, maar dat is voor later. eerst een normale aardekweek, ik wil niet teveel variabelen veranderen, dit is al zo fors. Ik ben overigens geen idioot qua meten. Ik doe dat soort dingen voor mijn werk. Alleen dan met een iets ijler medium :D 

Als ik op hydro overga lijkt me overigens zo'n bubblepot wel wat, aquariumpompje, sjieke emmer met deksel, netmandje en gaan.

Maar eerst, als alles er is, eens een kweekje zoals ik dat ook buiten doe. Ik ken de Mohammed een beetje inmiddels en wil haar ook nu weer planten, al is het alleen al om het verschil te zien tussen twee maanden heen en weer slepen en de zon als groeikast gebruiken en dit. ik bedoel, ik heb ook zo mijn kosten per uur :D

edit:

zit overigens te denken, zou tweede ronde een mohammed in pot en 1 in emmer kunnen zetten, of een ander soortje... kan ook... maar variabelen he....

34 minutes ago, kritischemassa said:

pH en Ec.. nee dat meet ik buiten nooit, ook een reden dat ik voor biologische voeding ga. Ik heb nog een halve fles bloom staan, dus ik moet een eind komen. Als ik echt pH Ec ga meten ga ik meteen over op hydroponics, maar dat is voor later. eerst een normale aardekweek, ik wil niet teveel variabelen veranderen, dit is al zo fors. Ik ben overigens geen idioot qua meten. Ik doe dat soort dingen voor mijn werk. Alleen dan met een iets ijler medium :D 

Als ik op hydro overga lijkt me overigens zo'n bubblepot wel wat, aquariumpompje, sjieke emmer met deksel, netmandje en gaan.

Maar eerst, als alles er is, eens een kweekje zoals ik dat ook buiten doe. Ik ken de Mohammed een beetje inmiddels en wil haar ook nu weer planten, al is het alleen al om het verschil te zien tussen twee maanden heen en weer slepen en de zon als groeikast gebruiken en dit. ik bedoel, ik heb ook zo mijn kosten per uur :D

edit:

zit overigens te denken, zou tweede ronde een mohammed in pot en 1 in emmer kunnen zetten, of een ander soortje... kan ook... maar variabelen he....

dan doe je gewoon buiten hydro toch.....:lol:

https://www.wietforum.nl/topic/15873-santa-maria-buiten-op-hydro-2006/?ct=1601913213

med_gallery_732_621_328105.jpg

gallery_732_621_36768.jpg

geen action tafeltje gebruiken....:lol:

• Like 1
  • Haha 1

jammer...geen gedoogkweekie meer....( toen nog wel ).....tis met technische hulpmiddelen...

1 minute ago, DeVos said:

jammer...geen gedoogkweekie meer....( toen nog wel ).....tis met technische hulpmiddelen...

ja maar ja goed, die gast heeft tot in de 22e eeuw te roken :D

• Thanks 1

Guest
This topic is now closed to further replies.