• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
kritischemassa

KritischeMassa kweekt 2 mohammeds - Sanlight q3w op 60x60

Recommended Posts

Bloeidag 3 - Groeidag 35

Wel saai zo hoor, 12 uur niets... ik moet echt een kastje erbij om over te kwaken :D

Nou goed, de luchtvochtigheid was weer dramatisch vandaag, hemellief... :D. Goed, de kast toen ik hem opendeed net.

WUYE4qc.png

De bladpuntjes zijn nog steeds bleek.

jWZwcBV.png

hAsYD5N.png

73O4SeR.png

LTaR33D.png

En begonnen met binden.

Fo7B9IU.png

De lamp heb ik nog iets lager gehangen :D nu lijkt het alsof de focus echt op het oppervlak ligt....

kijken of ik morgen zwarte plantjes in plaats van zwarte pieten in de schuur heb :o

w6ThzbK.png

Goed, nou ja, het ziet er vooralsnog niet slecht uit, ondanks het feit dat ik het absoluut niet stabiel krijg :D

aWQFVZ8.png

De situatie buiten:

ltYCaOI.png

Het verbruik lijkt nu rond de 4 kWh per dag te zijn.

eqWAqq3.png

Bizar die luchtvochtigheid, dat gaat maar in stijgende lijn. Hier noteer ik 62 - 50 als max-minwaardes terwijl in de schuur rV rond de 80 of hoger hangt.

Ik denk dat die puntjes niet meer terug groen gaan worden, bij mij zijn die toch nooit terug naar groen gegaan.

• Like 1

ah dat maakt ook niet echt uit weetje, 

als de lv 80 steeds is maar de rest is goed zit het goed

om de terugkoppeling naar buiten te maken:

een vroege guerilla gold, die wel in augustus klaar had kunnen zijn maakte heel compacte toppen. ook door droogte nog dichter , en toen is het een keer kouder geweest. en ik denk door warm koud vocht warm koud etc is het gaan rotten.

• Like 1

Die gele puntjes blijven idd. Worden misschien nog een beetje bruin.

Geen zorgen maken de 1 kan meer aan dan de ander.

Bij tat zag je donkergroen glimmend  blad dat is ook een symptoom van teveel voeding,hij kan eenvoudig de voeding aanpassen maar jij kan dat niet.

Komt allemaal goed.

• Like 1

15 hours ago, Bioman said:

Bizar die luchtvochtigheid, dat gaat maar in stijgende lijn. Hier noteer ik 62 - 50 als max-minwaardes terwijl in de schuur rV rond de 80 of hoger hangt.

Ik denk dat die puntjes niet meer terug groen gaan worden, bij mij zijn die toch nooit terug naar groen gegaan.

Ja die planten zijn flink bezig met verdampen :D 

En wat het ook is, je ziet alleen de max en de min he, het gemiddelde ligt hier ergens tussen, maar waar :D. Feit is dat de kast nu veel meer last van "ons" heeft, in die zin, eerst stond overdag de lamp aan en was het makkelijk 24 graden in die kast, dan maakt het niet uit of je de deur open hebtstaan vanwege de wasdroger, of omdat je toch naar binnen moet :D, ja de T zakt even, maar dat is zo weer bij.

Nu met alleen die tubes is het gewoon meteen een dieptepunt, en dat zie je terug.

Joh ik zal wel zien, vooralsnog zien ze er vrolijk uit en heb ik niet de indruk dat ze ergens last van hebben

Als ik zo de derde foto zie dan heb ik de neiging om de lamp een kwart slag te draaien.

De koppies die door het net komen staan meer horizontaal. Mijn OCD dwingt me er dan toe om die lamp ook een kwart slag te draaien.

Je kan ook de kast een kwart slag draaien...minder handig maar kan  :D

Op zich maakt het eigenlijk niet uit. Maar die OCD hé...:blink:

6 minutes ago, Tune said:

Als ik zo de derde foto zie dan heb ik de neiging om de lamp een kwart slag te draaien.

De koppies die door het net komen staan meer horizontaal. Mijn OCD dwingt me er dan toe om die lamp ook een kwart slag te draaien.

Je kan ook de kast een kwart slag draaien...minder handig maar kan  :D

Op zich maakt het eigenlijk niet uit. Maar die OCD hé...:blink:

Heb ik ook, ik moest mezelf er ook echt overheen zetten, maar het was gewoon handiger met watergeven :D 

En ik scrog toch... dus nee, ik kan het handelen, paar diepe sneden in mijn linkerarm en de pijn was comfortabel....

• Haha 1

Het gekke is, als ik zelf zo kijk, dan zie ik alleen mooie cijfers, het is echt al je wegkijkt :D 

Let op de tijden, daartussen heb ik geen reden om te denken dat het anders is, en dit is steeds :D

fCRWos5.png

FeVpdrI.png

yGJckBd.png

Nou goed, ik heb de kachel een tandje hoger gezet net, nog niet nodig, maar het gaat koud worden verwacht ik....

Extremen loggen heeft iig zijn nadeel denk ik... nou ja zo update...

ja wie weet hoe accuraat je meter is. het is maar 0.6 c verschil dat is ok toch?

25 minutes ago, S37 said:

ja wie weet hoe accuraat je meter is. het is maar 0.6 c verschil dat is ok toch?

Met dit soort apparatuur gaat het meer om trends dan om absolute nauwkeurigheid, dat weet ik. Ik maak me ook geen zorgen, ik weet dat die extremen steeds heel kort duren, maar ja, vrijdag frituurdag, de pan staat daar, deur open en gaan. Wasdroger staat daar, wasmachine ook. De CV, en dan kom ik binnen en ga lekker staan paffen in de deuropening. 

Mijn moeder vroeg wat ik voor kerst wilde en ik vraag me af hoe ik een T/Rv logger logisch uitleg :D 

Ik wil het gemiddelde weten trends... maar mijn vrouw zegt dat ik geschift ben, zeker na mijn laatste stunt.... en het is gewoonweg onterecht

25 minutes ago, kritischemassa said:

ik vraag me af hoe ik een T/Rv logger logisch uitleg :D 

Leg haar de keuze voor, dàt of een paaldanseres. Wedden dat je die logger krijgt ? :D

Just now, Bioman said:

Leg haar de keuze voor, dàt of een paaldanseres. Wedden dat je die logger krijgt ? :D

Ja of een hoogbejaarde vriendin die toevallig behendig en lenig is ;(

bah bah

Bloeidag 4 - Groeidag 36

Nou ja, genoeg gekwaak vandaag over de luchtvochtigheid. Eerste foto's zijn van hoe het was toen ik de kast opentrok.

sCHVzNz.png

BDGVzGc.png

De puntjes, nog steeds geblondeerd als Anita Meyer

xJvH1oM.png

Ik heb de rode pijpenragers weer verwijderd en haar eerst eens bruut geknakt en weer onder het scherm gevouwen :D 

lmpwhG7.png

Nou ja, de foto's dusver, ik heb zelf het idee dat het nog steeds goed gaat, ondanks de dramatische grafieken die ik nu zal posten, vermaak u :D

ELQ9az4.png

En de situatie buiten (KNMI data)

you0j8O.png

En natuurlijk het verbruik. Tot nu netjes 4 kWh perdag, maar morgen zal dat denk ik anders zijn. Ik heb de kachel flink hoger gezet. even een tijdje aankijken wat dat doet. het wordt sowieso kouder, dus nou ja....

BZxwsy9.png

Cliffhangertje weer he :D 

54 minutes ago, kritischemassa said:

Bloeidag 4 - Groeidag 36

Nou ja, genoeg gekwaak vandaag over de luchtvochtigheid. Eerste foto's zijn van hoe het was toen ik de kast opentrok.

sCHVzNz.png

Dat zijn hele mooie bladeren, lijkt wel een render

leuke diagram (en)

ik vind dat zeker heel tof om te zien.

:)

het is een optie om 1 plantje hoger te zetten en dan de rechter iets weg te buigen.

ik denk dat je dan een egaler veld hebt ;)

10 hours ago, S37 said:

leuke diagram (en)

ik vind dat zeker heel tof om te zien.

:)

het is een optie om 1 plantje hoger te zetten en dan de rechter iets weg te buigen.

ik denk dat je dan een egaler veld hebt ;)

Ik heb de pot op jouw advies van de week wat hoger gezet, maar dat was niks, wiebelig, en ik had niet wat anders, of het werd een hele stoeptegel, dus nou ja het zal vanzelf ook wel dichttrekken.

Goed, vanmorgen was het (om kwart voor zes, met lamp in, in de schuur ruim 20 graden :D dat was wel iets te, dus de kachel een tandje terug gezet, kijken wat dat doet op het verbruik van dit etmaal :D

Vandaag 05:45

j0OjDsI.png

De plantjes hebben het buigen in iedergeval overleefd, kijken hoe ze er vanavond bijhangen na een nachtje rust

10 hours ago, S37 said:

leuke diagram (en)

thx, het is wat werk, maar ik hoop zelf ook wat inzicht te verkrijgen op deze manier. en ja, je bent nerd of niet.

10 hours ago, Cloud said:

Dat zijn hele mooie bladeren, lijkt wel een render

Echt he :D ik heb deze strain van de zomer ook buiten gekweekt, en toen vond ik haar al mooi (zie kweekverslag buitenkweek), maar nu ik haar binnen heb staan, wat een beauty :D 

Komt natuurlijk door de hoogstprofessionele kweker in deze :D 

Dat netje is in no time vol.

Alleen vooraan en beetje achteraan in het midden plaats.

Op naar lekkere toppen!

50 minutes ago, Tat2peet said:

Nee, gaat serieus goed hoor. Planten zien er goed gezond uit, blijf je blad weghalen van onder?

Ja uiteraard, maar met enig beleid :D wilde precies vanavond weer eens dieven en kleine groeipuntjes onder het scrogrek verwijderen.

aan het einde van het weekeind wil ik kijken welke takjes het niet gaan halen (van plant 1 zitten er een paar te ver van het scrogrek af om nog een kans te maken vrees ik..)

(van plant 1 zitten er een paar te ver van het scrogrek af om nog een kans te maken vrees ik..)

Weghalen, no mercy.

Planten praten met elkaar ,de volgende laten ze het wel om achter te blijven met groeien.

3 minutes ago, fsmidt said:

Planten praten met elkaar

Daar ben ik me van bewust, hierom bewaar ik mijn potten met wiet ook ver van hen vandaan zodat ze niet doorhebben dat het me te doen is om hun lijk.

:D ja ik zal vanavond  weer eens plukken...

Show No Mercy

• Haha 1

1 hour ago, Tune said:

Road Trip Headbang GIF

Ooit jonguh, had ik haren zo lang... tegenwoordig echter... laat ik het zo stellen, de nationale biljartclub, hun jaarlijkse bokaal, lijkt geïnspireerd op mijn hoofd ;(

Tja....Ik ben ook ere lid van het Clubje van Edel......meer haar op m'n kin dan op m'n schedel.