• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
kritischemassa

KritischeMassa kweekt 2 mohammeds - Sanlight q3w op 60x60

Recommended Posts

Bloeidag 5 - Groeidag 37

Nou zoals verwacht, het energieverbruik was wel... aanzienlijk, maar het was ook achterlijk warm toen ik vannacht/morgen die schuur in liep. Kijken hoe het vannacht gaat. De Lv blijft hoog helaas, maar vooralsnog laat ik het zo, als ik straks dikke toppen heb kan ik altijd bijschakelen.

Goed, vandaag plukdag, de dames zijn kaal van onder :D hi hi

Jonguh... echt he :')

Ok foto's

Zo was het toen ik de kast opende net:

vj0QUkP.png

6dHcUvC.png

D4jIhhp.png

MewKHck.png

RE1tS3e.png

Wel, ik heb weer wat gepropt en gevouwen, zodat ik lang laag blijf en de takken horizontaal gaan, met een miljoen miljard kleinere topjes als resultaat.

Tenminste, dat is het plan.

bxvww0v.png

En dan voor het laatst, deze ronde, behaarde benen...

UEoEPP5.png

En zoals eerder gemeld.. show no mercy!

Snerpende gitaren, drums, en...

fXVvrax.png

Jezus... christus... hele takken... alles... :D 

FBVSEgU.png

Maar... netjes, en kaal

UksKBmZ.png

C3hNCfM.png

Nou ja, nu laat ik het weer een paar dagen groeien, misschien beetje plukken en duwen, zo lang mogelijk horizontaal nu, de gaatjes vullen.

De grafieken voor de nerds :D Het gaat afschuwelijk, ik haal mijn treshold qua Lv bij lange na niet... wat een ramp :D 

O7EJ1Sb.png

Situatie buiten...

cN4qybI.png

En het verbruik, dat is niet voor de poes voor een 60x60 kweek schat ik zo in...

3cT2SYE.png

Aan de andere kant, een hobby kost geld he... een aquarium gaat ook naar deze kosten.. en visjes kan je wel roken... maar dan heb je een rookvat nodig.

:D

Nou dit was mijn spreekbeurt weer,

Tips en tops?

23 minutes ago, kritischemassa said:

Bloeidag 5 - Groeidag 37

Nou zoals verwacht, het energieverbruik was wel... aanzienlijk, maar het was ook achterlijk warm toen ik vannacht/morgen die schuur in liep. Kijken hoe het vannacht gaat. De Lv blijft hoog helaas, maar vooralsnog laat ik het zo, als ik straks dikke toppen heb kan ik altijd bijschakelen.

Nou dit was mijn spreekbeurt weer,

Tips en tops?

*applaus* nou voor uw spreken geef ik een 8 maar je had je onderwerp wel beter kunnen voorbereiden.

LOL grap

die maximum temp is het echt 22 graden dan overdag, dat is misschien wel iets te koud 25-28 is ideal

1 minute ago, S37 said:

die maximum temp is het echt 22 graden dan overdag, dat is misschien wel iets te koud 25-28 is ideal

ik weet het, maar als ik het zo warm wil hebben in die kast moet die schuur minstens naar 22 graden, dat gaat niet lukken... of ja wel, met een kampvuur :D 

• Like 1

hahahah idd

hmm lastig man want je hebt ook evt van die IR choppers...

als je schuur dan fel wit is omdat je plant ietsje meer warm is 

Ach je hebt ze ook buiten gehad dus ze kunnen wel wat hebben.

En voor eigen gebruik maakt het niet uit hoe het eruit ziet ,het gaat toch door de grinder.

Bloeidag 6 - Groeidag 38

Vandaag geen spektakel, ik laat ze een paar dagen bijkomen :D. Lv was weer totaal niet onder controle. Stroomverbruik lijkt te stabiliseren... of zo iets...

Plaatjes

Ft90CnY.png

Y4mI4rm.png

S8TNPf9.png

BPZuv4H.png

En de grafieken natuurlijk.

FPiBXnn.png

Situatie buiten

PVFfqxt.png

En het verbruik

vNYbgjf.png

Nou ja dat was hem weer :D

• Like 1

:):)B)

voor de elektriciteit niet te kritisch , meer massa :)

11 hours ago, S37 said:

voor de elektriciteit niet te kritisch , meer massa

Ja maar ja, je moet ook rekenen dat ik ook alles meetel. Wanneer je van de CV gebruik maakt verbruik je ook energie, minder, dat weet ik wel zeker, maar toch. En dat neem je dan niet mee. Ik had persoonlijk ook niet verwacht dat ventilatie zo'n groot deel opslokte van het totale verbruik.

Maar alles relatief he, laat ik twee maanden bloeien voor een euro nog wat per dag, dan heb je het nog over een kleine 100 euro aan verbruik. Nou moet ik afwachten wat ik uiteindelijk oogst, maar het moet wel heel beroerd lopen wil ik tegen straatprijzen per gram aanlopen, joh, en dan nog.... hebben we toch gelachen, nietwaar... jullie in dat geval meer dan ik, maar ach... lachen is gezond 

En ik leer he, ik weet steeds beter wat ik in die ruimte moet aanpassen om het klimaat beter te krijgen met minder verbruik, alleen om nou tijdens een ronde die hele schuur op zijn kop te zetten lijkt me ook niet wijs. Joh, zoals de Backstreet boys al zongen, alles stap voor stap

• Like 1

zeker het is al heel goed dat je alles ''logd'' ik zou het niet kunnen denk ik

dan heb je echt een leuke basis om je kweek avonturen te vergelijken :)

38 minutes ago, S37 said:

zeker het is al heel goed dat je alles ''logd'' ik zou het niet kunnen denk ik

dan heb je echt een leuke basis om je kweek avonturen te vergelijken :)

Dat is ook het doel, wat benchmarks zoals dat zo sjiek heet verzinnen voor mezelf. Maar het blijft altijd troebel, want ja, euro/gram op basis van werkelijk energieverbruik lijkt eerlijk, maar dat klimaat is niet stabiel, het is nu een stukje kouder, dus stook ik weer meer, is het warmer dan ontvochtig je weer meer, en, het is dat mijn vrouw me nog tegenhoudt... maar zij ziet een airco er ook wel van komen natuurlijk :') je hebt met een nerd of niet he :D 

Ik wil deze winter/lente nog 1 rondje doen in de huidige setup en dan trek ik van de zomer die schuur leeg.

Ik ga de betonnen vloer bewerken met een vochtstop, dat is een impregnatie waardoor de betonvloer waterdicht wordt. Ik denk namelijk dat ik daar vooral last van heb, mijn schuur heeft geen kruipruimte en is denk ik gewoon een plaat beton op het maaiveld. Hij is ook inderdaad vochtig zag ik onder het zeil laatst. Dat is echt een dik probleem natuurlijk, maar ik kan daar pas wat aan doen als de schuur helemaal leeg is en het buiten goed droog is. Daarna is het plan om die vloer te isoleren door hem iets te verhogen, het is nu toch een "bak".

De buitenmuur wil ik meteen mee isoleren. Dan heb eigenlijk alleen het dak en het kozijn nog over. Het dak moet ik sowieso nog iets aan laten doen want de laatste dakdekker was meer een dakduif ;( en een lul

En dat kozijn... tja... wie weet :D schuifpui, alles, alleen kan ik dan meteen een advertentie hier zetten voor een nieuwe levenspartner vrees ik :D 

WAT EEN VERHAAL HE :D 

;)

Bloeidag 7 - Groeidag 39

We hebben bloeiverschijnselen :D beschuit, muisjes, glitters en paaldanseressen.

Verder weinig te melden, de Lv zakt als gevolg van de koelere buitentemperaturen en de lage Lv aldaar. Ach ja. Temperaturen dalen niet te ver, dat is wat. Ze zouden wel wat hoger kunnen, maar vooralsnog herstellen ze zich van de slachtpartij. Dus, ik kijk het even aan, van het weekend weer een beetje bijbuigen denk ik, vandaag nog even wat rust.

OYDsriI.png

HubwOHC.png

bSZLxMh.png

En de dikke vette toppuh :D

1OSoytZ.png

tPWgM4l.png

En de grafieken natuurlijk

fcbI5kZ.png

z5NC8H3.png

En het verbruik... stabiel, 5kWh per dag inmiddels :o

DMpbVxL.png

En dat was het weer :D

Hoogte zit wel goed joh, komende 3 weken pakken ze nog wel wat. Al dat lichte blad zijn groeischeuten en zo te zien zijn er daar genoeg van. Ik verwacht echt wel een goed dicht dek straks. Bloei zit er idd al in, ook dat is altijd een jubelmomentje. Ik zou onder het net nu niks meer weg halen, ik zie goeie kale kano's. Chapeau man!

Just now, Tat2peet said:

Hoogte zit wel goed joh, komende 3 weken pakken ze nog wel wat. Al dat lichte blad zijn groeischeuten en zo te zien zijn er daar genoeg van. Ik verwacht echt wel een goed dicht dek straks. Bloei zit er idd al in, ook dat is altijd een jubelmomentje. Ik zou onder het net nu niks meer weg halen, ik zie goeie kale kano's. Chapeau man!

Je bedoelt ook niet meer buigen? Ik dacht dat scroggen echt weken binden was?

• Like 1

2 hours ago, kritischemassa said:

Ah ja nee ja... ja nee

ja ok

Ik speel muziek voor mijn mohammeds

• Like 1
  • Haha 1

Goed toch maar wat kwaken. :D 

Als eerste het voedingsschema van Plagron er nog eens bijgepakt. Volgens de fabrikant moet ik na week 6 gaan bijvoeden. Dat is dus vanaf zaterdag. Ik ben van plan te beginnen met een halve dosering, 2ml/l. 

mmKE2he.png

Green Sensation heb ik ook staan, raden jullie dat aan of af?

Goed verder natuurlijk het dagelijks terugkerende temperatuur en luchtvochtigheids verhaal. Op de site van de lampenboer staat het volgende schema, de vpd, of vaper pressure deficit, heel verhaal, maar het schema is mooi opgedeeld in kleurtjes. Dus ach, groen/geel is goed, rood en blauw niet zo. NU weet ik dat je moet meten op het blad, de bladtemperatuur, maar ja, dat kan ik niet want ik heb hier geen laser-thermometer, dus ik groei met de riemen die ik heb :D

Maar kijk, zo slecht zit ik niet, wat in het blauw... maar voor de huidige fase (tot  nu)  eigenlijk niet verkeerd.

Ik zal wel wat moeten gaan doen als de bloeifase in alle hevigheid is losgebarsten, Ik verwacht de omgevingstemp naar 20 graden te gaan brengen en de condensor naar 60% te laten ontvochtigen.

Dat gaat wel wat stroom kosten, dus voorlopig... kijk ik het nog even aan :D 

tXB8faz.png

Q-Series gen1 in a Grow Tent- how to illuminate your grow tent ~ SANlight

Ik ben een redelijke noob in dit soort kweken eigenlijk, maar ik begrijp dat je dus start met bloeivoeding omdat de groeivoeding reeds in het medium zat?

Geef je dan aanvullend N? Water je gewoon op de aarde of vanaf onder?

• Like 1

lekker bezig kritische massa, ik bied mijn ecsuses aan voor het filmpje :D

hahah

mijn radar zegt dat je planten misschien wel wat groeivoeding kunnen gebruiken nog omdat ze die opgeschoren benen hebben, ik denk dat ze nog wel even moeten strekken...

als je er wat groei bij geeft zal het wel lekkerder strekken denk ik... ;) (voor 1 week ?)

je bent goed bezig halve dosering, beter dan dubbel en het proberen terug te draaien toch? 

39 minutes ago, Tat2peet said:

Ik ben een redelijke noob in dit soort kweken eigenlijk, maar ik begrijp dat je dus start met bloeivoeding omdat de groeivoeding reeds in het medium zat?

Geef je dan aanvullend N? Water je gewoon op de aarde of vanaf onder?

Ik geef ze gewoon water van bovenaf zoals ik dat buiten ook doe. Onderaf leek me prachtig, maar ja, dan staat die bak vol water....

Ik geef ze verder niets behalve dus die grond. Een zak Allmix van Plagron en dom kijken, precies binnen mijn mogelijkheden ;)

2 minutes ago, S37 said:

mijn radar zegt dat je planten misschien wel wat groeivoeding kunnen gebruiken nog omdat ze die opgeschoren benen hebben, ik denk dat ze nog wel even moeten strekken...

als je er wat groei bij geeft zal het wel lekkerder strekken denk ik... ;) (voor 1 week ?)

je bent goed bezig halve dosering, beter dan dubbel en het proberen terug te draaien toch? 

Ik kijk zo even hoe de kleur van de wat oudere bladeren is, gisteren waren die nog zo donkergroen, tegen het blauwe aan, dat ik de indruk heb dat er nog geen N tekort is, of vergis ik me?

Ik baseer me namelijk vooral op jaren meelezen in topics als deze.

• Like 1

hmm ja het is al in de bloei natuurlijk. de behoefte veranderd dan. idd de bladeren zien er prima uit, maar het middenstuk is wel wat lichter ik keek vooral daar na.

wie weet heeft tune of iemand anders nog een idee.

ik denk dat je het bij het rechte eind hebt ..

Bloeidag 8 - groeidag 40

Koud :o hemellief :D nou ja, zoals verwacht zie je dat terug... tja... nou ja... laten we maar plaatjes gaan kijken. Ik heb vandaag weer gevouwen na een dagje rust. :D dus eerst foto's van hoe het was toen ik de kast opende, en daarna hoe het was toen ik de kast weer sloot.

tq4NvMc.png

XP5UfJ7.png

Eaxwkln.png

En na het vouwen en vlechten

07Dxp2t.png

Uvu1FGy.png

En de grafieken, de temperatuur is laag geweest.

Rus8PJW.png

Situatie buiten

CcW8R26.png

En nieuw in deze serie, de VPD kaart van vandaag. :D 

ebCLjjx.png

Vandaag dus in het kruispunt, een beetje blauw, groen en wat geel.... Temperaturen zijn te laag. Dat belooft wat als de temperatuur nog verder daalt :D Want ja het verbruik is niet bepaald laag inmiddels

jxPuEvE.png

Nou lieve kijkbuiskindertjes, dat was het weer voor vandaag :D