• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
kritischemassa

KritischeMassa kweekt 2 mohammeds - Sanlight q3w op 60x60

Recommended Posts

47 minutes ago, kritischemassa said:

Wat denken jullie? Kan ik al oogsten?

BOMRuWt.jpg

WIzgWlU.jpg

gr664lZ.jpg

https://afim-dehumidifier.com/nl/mollier-diagram-lucht-berekenen/#

41 lv en 25.......geeft dauwpunt...........10.8 graden dauwpunt ....

56 lv en 20.2.....geeft dauwpunt.........11.1 graden dauwpunt...

:rolleyes:

nog even wachten met drogen dus...........:lol:

1 hour ago, DeVos said:

is het buiten 20.2 graden bij je?....

spanje of zo zeker...:rolleyes::lol:

Ik heb het nooit over buiten gehad, ik kweek in een ruimte die aan het huis en de garage vastzit, met twee muren dus warm, de derde muur zit tegen de garage van iemand hier verderop.

Het is twee stappen buitenom, dus de ruimte heeft zijn eigen ingang. De CV hangt daar, inclusief een kleine radiator en we wassen en drogen daar. Op het moment van de foto stond droger net aan (warmtepomp, maar genereert genoeg warmte alsnog). Het grootste probleem daar zijn de temperatuurschommelingen. Ik rook daar, en blow daar, vaak met de deur open, want het is geen balzaal. Het is als ik zo schat 4 keer 3 meter hooguit, dan zakt de temp fors.

Verder is de ruimte ongeïsoleerd, plat dak doch dit jaar wit gemaakt (met de rest van de woning).

Ik weet dat ik eerst had moeten laten isoleren, en dat was ook de bedoeling, maar ik kreeg een akkefietje met de dakdekker en ik heb de helft betaald want hij heeft de helft gedaan, maar nu is ie boos en ik denk dat als ik hem nog een keer zie dat één van mijn laatste beelden is.... :o maar gvd... maar ander verhaal haha

Mijn grootste uitdaging is dus het opvangen van heftige temperatuurschommelingen voorlopig en vandaar mijn investering. Je kan me een mafkees vinden, en dat is op zich een treffende diagnose, maar voor mij is het ook hobby. Ik had ook tropische visjes kunnen gaan houden. Dan had ik op een ander forum gezeten en vergelijkbare overwegingen en gedachtegangen gepost.

Ik weet dat je vindt dat ik voor dat geld prima een alternerende opstelling had kunnen bouwen, met CO2 en Patty Brard die elke dag koffie komt brengen, maar ik ben niet zo handig.

12 minutes ago, kritischemassa said:

Er staat een foto in het topic van de sensor en de sensor van de cresta. Die hangen nu ver boven de lamp, bij het filter tegen de achterwand.

op top hoogte onder een afdakkie......is de beste plek heb ik altijd gehoord....iig niet in de straling warmte van de lamp....je meet nu op de warmste plek.....maar als je het weet...no problem

45 minutes ago, DeVos said:

is het buiten 20.2 graden bij je?....

spanje of zo zeker...:rolleyes::lol:

was een grapje hoor...:lol:....jij maakte ook een grapje of je al kon oogsten...:D

7 minutes ago, DeVos said:

was een grapje hoor...:lol:....jij maakte ook een grapje of je al kon oogsten...:D

Oh zo... :D 

Ik ben regelmatig een beetje verward door een aantal plantjes die ik inde zomer in de tuin had...

• Haha 1

11 minutes ago, DeVos said:

op top hoogte onder een afdakkie......is de beste plek heb ik altijd gehoord....iig niet in de straling warmte van de lamp....je meet nu op de warmste plek.....maar als je het weet...no problem

Ja stralingswarmte wil je niet meten, een zwarte auto is in de zomer heet zat om een eitje op te bakken, maar dat is gelukkig niet de omgevingstemp

• Like 1

Ok @DeVos dit zijn de instellingen:

Stats:

Tijd aan lamp 02:00 (140 W)

Tijd uit lamp 22:00

Temp aan verwarming 20 gr C (90 W)

De afzuiging staat gewoon weer op 100% aan en de kachel gaat aan als het onder de 20 graden komt. Vannacht was minimum al 19,2 zag ik, dus dat ding gaat op een gegeven moment 90/140 = 64% van de lamp aan warmte produceren.

Beter? :D

Stats:

Dag 6

Tijd aan lamp 02:00 (140 W)

Tijd uit lamp 22:00

Temp verwarming aan 20 gr C (90 W)

Temp in de kast (lamp aan, tubes uit) 24 gr C (minimum 17,8 gr C, lamp uit, tubes aan)

Temp omgeving 19 gr C (minimum 16,2 gr C)

Lamphoogte vanaf potrand 40 cm

Omgevings Rv 53%

Kast Rv 46%

16-10-20.thumb.jpg.6afced0d48e54bc08a05c8ff220e2438.jpg

Ik heb ze maar genummerd, raakte telkens de tel kwijt

• Like 1

Je hebt ze toch juist gelabeld  :D

Temperaturen zien er goed uit.

Als je de nacht temps rond de 18 kunt houden.

29 minutes ago, Tune said:

Je hebt ze toch juist gelabeld  :D

Temperaturen zien er goed uit.

Als je de nacht temps rond de 18 kunt houden.

Ik hoop het, maar anders prik ik er een tube bij denk ik. Of ik stel voor dat mijn vrouw 's nachts gaat wassen en drogen, kan ook... even kijken wat wijsheid is

Hoe nu straks verder. Mijn plan was ieder in een pot van 25 liter gevuld met all-mix van Plagron.

Het zijn dezelfde potten als ik in mijn buitenkweekverlagen gebruik. Ik heb ze gewassen en ze staan te drogen. Ik heb ook kleinere potten maar hoopte met het volume aarde een soort warmtebuffer creëren.

Is dat slim? of moet ik iets anders overwegen? Wortelverwarming is een optie, dat lint. Maar die zou ik dan het liefst door de gaten onderin de potten naar binnen leiden. Ik ben bang dat er dan heel weinig volume overblijft in die pot.

Ik heb zitten kijken naar die thermische matten en wortelverwarmingsplaten die je in een aardenbak zou kunnen plaatsen. Punt is alleen wel, dat is weer een investering en eigenlijk overweeg ik al vrij snel over te stappen op hydroponics (niet deze kweek natuurlijk...) en dat gaat links,- of rechtsom ook genoeg kosten.

Over warmtebuffers gesproken, is dat eerder geprobeerd?

Wat zouden jullie doen?

Specifiek @Tat2peet ik moet eerst mijn temperaturen beheersen voor ik ook maar hoef te fantaseren over CO2 suppletie? Of is CO2 suppletie een prima methode om de temperaturen te beheersen omdat je minder ventileert?

Sowieso denk ik dat het slim is eerst te zorgen voor een stabiel temperatuurverloop... en aarde... en ik heb net weer zitten blowen... dus vandaar mijn ellenlange spreekbeurt

Nou ja...

Anders eens kijken naar verwarmingselementen voor waterbedden?

Kunnen tegen vocht en water en als je een beetje zoekt (marktplaats) wel betaalbaar te vinden.

• Like 1

7 minutes ago, Tune said:

Anders eens kijken naar verwarmingselementen voor waterbedden?

Kunnen tegen vocht en water en als je een beetje zoekt (marktplaats) wel betaalbaar te vinden.

Ja dat is ook een idee. Maar als ik zo kijk... dan is een verwarmingsmat voor echt plantenkweek, zoals deze eigenlijk net zo duur, minder gedoe en bedoeld voor wat ik wil.

Ik maak me echt zorgen over de temperaturen als ik zie dat ik nu al onder de 18 duik als de lamp uit is. 15 graden is het absolute minimum, dat wil ik eigenlijk voorkomen. Dus ik kijk het nog een tijdje aan, maar ik denk dat ik nog wel iets moet gaan doen.

3 minutes ago, Bioman said:

Mijn nooby advies, voor die hydro heb je toch ook verwarming nodig ? 
Pleur zo'n ding in een bak met water en zet daarop je plantjes, dan hebben ze toch al 20° aan hun voeten ?

Dat was ook mijn idee... maar ik dacht dat is echt dom :D

Jerrycan van 25l heb ik zo geregeld. Dat is aardig wat warm water